View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 01:17 Post subject: |
|
|
Jag tycker att vi skall vara liberala när det gäller spelarnas sexuella läggning. Jag läste härförleden att en på forumet gärna pular sin mamma. Men där överskrids gränsen för min del. Jag vill helst inte att Torbjörnsen skaffar någon spelare med incestuöst beteende. |
|
Back to top |
|
 |
havardkj Junior
|
Posted: 21.01.2009 01:36 Post subject: Politisk ladet |
|
|
Å si at homokampanjen er en ikke-politisk sak på linje med rasisme er en sannhet med store modifikasjoner. At homofile har rett til å ikke bli diskriminert på idrettsarenaen, på arbeidsplassen etc er jo en ting alle kan være enige om. Men kampen om ekteskapsloven, adopsjon og assistert befruktning, som mange nevner i samme åndedrag, er politisk ladete saker, som ikke på noen måte kan sammenlignes med å si nei til rasisme. Det er her LLH til tider opptrer utydelig og blander sammen hensyn som ikke henger sammen. Hvis RBK eller kjernen går ut å støtter f.eks assistert befruktning for homofile, markerer de et politisk standpunkt som ikke hører hjemme for en fotballklubb. Derfor er det kjempeforskjell på å gi en generell støtte til LLH og det å støtte f.eks SOS rasisme eller amnesty. Men det var vel egentlig ikke støtte til LLH som var spørsmålet her heller da. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 21.01.2009 02:21 Post subject: |
|
|
Homoer spiller ikke fotball. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.01.2009 08:20 Post subject: Re: Homo i RBK? |
|
|
Guffen wrote: | I etterkant av Landsforeningens besøk på brakka og Lago-saken |
Linker? |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 21.01.2009 09:08 Post subject: |
|
|
homoer driver med dans og skuespill |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.01.2009 10:10 Post subject: |
|
|
Det store flertallet av skuespillere jeg kjenner, er heterofile. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 21.01.2009 10:14 Post subject: |
|
|
det store flertall av mennesker er heterofile - kontekst og størrelsesforhold, lloyd |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.01.2009 10:46 Post subject: Re: Politisk ladet |
|
|
havardkj wrote: | Men det var vel egentlig ikke støtte til LLH som var spørsmålet her heller da. |
Eh, nei.
spællåtmæ wrote: | det store flertall av mennesker er heterofile - kontekst og størrelsesforhold, lloyd |
Så du var seriøs? Jeg kjenner 4-5 homofile og ingen av de driver med skuespill eller dans.
Last edited by Hedning on 21.01.2009 10:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 21.01.2009 10:54 Post subject: |
|
|
nei, jeg var ikke seriøs - men det er så moro når trOnderen responderer slik bestefaren min røykte hele sitt liv, men han ble 95 år, ergo røyk er ikke helsefarlig. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.01.2009 11:07 Post subject: |
|
|
Herregud, finnes d så lite å skrive om så man må lage en tråd på dette. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.01.2009 11:18 Post subject: |
|
|
Du har et problem med at Guffen ville finne ut om det er greit å være homo i Rosenborg, altså? |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.01.2009 11:21 Post subject: |
|
|
Pi_Meson wrote: |
Kjernen markerer da aktivt, blant annet gjennom sine vedtekter, motstand mot rasisme, noe som er et tydelig mer politisk orientert standpunkt.
|
Står da også at man aktivt vil motarbeide diskriminering pga legning, men det gjelder å skjønne konteksten. Det er åpenbart at man her varsler at man vil slå ned på forsøk på å bruke Kjernen som arena for å spre rasisme og hets på grunnlag av religion, legning osv, ikke at man vil begynne med det tullet til klanen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.01.2009 11:21 Post subject: |
|
|
Senador:Nei det finnes mye å skrive om, hvis du føler at dette temaet ikke interesserer deg kan du la være å lese tråden eller eller kommentere den. Helt legitim tråd å lage imo. Det er long overdue at noen tippeligaspillere står frem. At homofile mobbes ut av fotballmiljøet er like ille som at negre blir det, og sporten har lenge tatt kollektivt ansvar for å få slutt på rasisme. Det er på tide at man tar samme ansvar for å bli kvitt homohets.
Eru: Hva slags tull driver klanen med? |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 21.01.2009 11:52 Post subject: |
|
|
Når jeg så tråden tenke jeg med en gang på fiske-videoen hvor Vadim sitter og kjærtegner Per.
støv på hjernen
Last edited by Tommærn on 21.01.2009 12:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 21.01.2009 12:23 Post subject: |
|
|
Når jeg så den videoen tenkte jeg (også) nesten med en gang på denne tråden. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 21.01.2009 13:16 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Jag tycker att vi skall vara liberala när det gäller spelarnas sexuella läggning. Jag läste härförleden att en på forumet gärna pular sin mamma. Men där överskrids gränsen för min del. Jag vill helst inte att Torbjörnsen skaffar någon spelare med incestuöst beteende. |
Vel, i så fall bør det være snakk om en sjarmerende motherfuckin' gris. Jeg mener han bør være 10 ganger mer sjarmerende enn han derre Arnold i 'Green Acres', you know what I'm saying? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.01.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Jag tycker att vi skall vara liberala när det gäller spelarnas sexuella läggning. Jag läste härförleden att en på forumet gärna pular sin mamma. Men där överskrids gränsen för min del. Jag vill helst inte att Torbjörnsen skaffar någon spelare med incestuöst beteende. |
Jeg ville trodd at du var en tilhenger av de klassiske sivilisasjoner PS!?
De gamle grekere var jo ikke ukjent med en og annen reisning som følge av en stram gutterumpe. Ødipus var vel heller ikke helt fremmed. Selv noe over gjennomsnittet begavede hærførere hadde jo et ikke helt uproblematisk forhold til mamman sin. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.01.2009 14:23 Post subject: |
|
|
Har vært inne på samme poeng som Keenoir - det virker som om interesseorganisasjoner for "minoritetsgrupper" utsatt for overgrep, hets eller liknende, skriker høyere jo mindre betydning og substansen de påståtte overgrepene har.
Uansett, jeg tror faktisk få fotballsupportere har problemer med homofile spillere. En spiller som fremstår som homofil, tror jeg faktisk vil overøses av støtteerklæringer. Problemet er kampens hete. Når ting går imot, slenger man ofte ut det som rammer mest, jfr. den kollektive hetsen mot vår "sønn av en alkis" på Brann stadion.
Slag under beltestedet kommer som regel først når man er under press, når sinnene er i kok, eller i klassiske "hånesituasjoner" (brent straffe f.eks.). Derfor tror jeg en homofil spiller betaler prisen først i slike situasjoner. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 14:37 Post subject: |
|
|
Tønna Brix wrote: | Peter Storey wrote: | Jag tycker att vi skall vara liberala när det gäller spelarnas sexuella läggning. Jag läste härförleden att en på forumet gärna pular sin mamma. Men där överskrids gränsen för min del. Jag vill helst inte att Torbjörnsen skaffar någon spelare med incestuöst beteende. |
Vel, i så fall bør det være snakk om en sjarmerende motherfuckin' gris. Jeg mener han bør være 10 ganger mer sjarmerende enn han derre Arnold i 'Green Acres', you know what I'm saying? |
Nej jag kände inte till "Green Acres" med Eddie Arnold i huvudrollen. Tydligen en gammal TV-serie med kultstatus. Där fanns det en lucka i min bildning.
Last edited by Peter Storey on 21.01.2009 15:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 15:04 Post subject: |
|
|
Recon, jag beundrar de klassisk civilisationerna vad gäller konst, arkitektur och filosofi mm, men jag har inte helt anammat deras sexualsyn. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.01.2009 15:12 Post subject: |
|
|
Ah, de skånske damer er jo bortkastet på deg.
Everything goes!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 17:23 Post subject: |
|
|
De skånska damerna har jag inga problem med de ryms helt inom min läggning.  |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 21.01.2009 18:19 Post subject: |
|
|
Edit: fjerna pga usaklighet som fikk Peter Storey til å bli forvirra. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg.
Last edited by larenim on 21.01.2009 19:01; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 18:45 Post subject: |
|
|
Tönna jag tror du missuppfattade mitt svar - för en gångs skull var det inte ironi. Jag fick googla för att få fram uppgifterna om tv-serien.  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 18:49 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Herregud, finnes d så lite å skrive om så man må lage en tråd på dette. |
Du kan väl upprätta en egen tråd där du får utlopp för ditt intresse:
Pessimisterna jämrar sig. |
|
Back to top |
|
 |
|