English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny midtstopper
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skrukken
Rutinert

PostPosted: 01.10.2008 10:38    Post subject: Reply with quote

Er egentlig temmelig overrasket over at noen her inne i det hele og store tenker tanken om Sigurdsson. Mannen er jo fullstendig ubrukelig med ballen i beina, og det passer forferdelig dårlig i et spillende lag som RBK. Han har jo skylda ene og alene for målene som kom mot Marseille.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 01.10.2008 10:38    Post subject: Reply with quote

Enig i det som sies i de siste innleggene her. At Nordvik kan være et cover på alle plassene i forsvaret vil automatisk føre til at han får mye spilletid også neste år. Han har en fair sjanse til å erobre en fast plass i midtforsvaret i løpet av neste sesong.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2008 10:44    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, Skrukken. Siggen er for lengst avslørt som en svært middelmådig stopper, selv etter Tippeligastandard. Fullstendig ubrukelig teknisk og er ikke i stand til å føre en ball i fem meter uten å miste den. En steinalderstopper som blir avslørt gang på gang mot spisser som er kjappe og tekniske.

Merkelig at han nå skal være et tema for oss etter å ha gjennomført sin kanskje svakeste sesong siden han kom til Norge. Han er ikke bare en spiller med svært begrensede forutsetninger for å bli bra - han er atpåtil på hell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 01.10.2008 10:52    Post subject: Reply with quote

RBK er et spillende, temposterkt lag. Det utelukker de fleste norske stopperne i TL som feks Siggen, Wæhler, Forren, Hagen og mange andre som har blitt nevnt i diverse diskusjoner.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.10.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

Forren er meget god teknisk og holder samme standar som våre stoppere at du ikke klarer å se det forundrer meg.

Er det bare meg eller ser det ut til at Nordvik har fått lagt på seg noe mer muskler synes han virker mer kraftig nå og breiere over skuldrene. Har et veldig stort potensial ,men er avhengig av fjerne unotene med hasardiøs spillestil noe som forøvrig også gjelder Stadsgaard og Demidov til en hvis grad. Hvis han ikke gjør det blir han en slags utgave av Titus Bramble som faktisk er en duganes stopper utenom når han får til å lage det meste spektakulære selvmål og forsvarstabber pågrunn av sviktende konsetrasjon.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.10.2008 04:07    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
..................
,men er avhengig av fjerne unotene med hasardiøs spillestil noe som forøvrig også gjelder Stadsgaard og Demidov til en hvis grad. Hvis han ikke gjør det blir han en slags utgave av Titus Bramble som faktisk er en duganes stopper utenom når han får til å lage det meste spektakulære selvmål og forsvarstabber pågrunn av sviktende konsetrasjon.

Jeg mener at Vadim Demidov i så måte har langt større problemer enn Andreas Nordvik.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.10.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det, har Andreas Kristoffer Nordvik absolutt alle de kvalitetene som skal til for å bli selve prototypen på en moderne stopper.

Skal man sette finger'n på noe, må det være at han ideelt sett kunne vært litt høyere, men Cannavaro er jo heller ikke veldig høy, men er likevel en av verdens beste stoppere, til og med i lufta. Nordvik og Cannavaro er ikke så ulike når alt kommer til alt.
josinho
Veteran

PostPosted: 02.10.2008 13:01    Post subject: Reply with quote

Det virker som om Hamren har relativt god tro på Nordvik. Nordvik kunne kanskje ha utviklet seg enda mer i år, hadde det ikke vært for alle skadene tidligere i år. Neste år er Nordvik en enda bedre stopper enn Lago!
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 02.10.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Meh...

jeg synes RBK må begynne å tenke "stort", noe som egentlig skulle skje allerede for et ti-år siden...

Tippligaens beste midstoppere kan vel funke bra i Tippeliga, men hva om Europa?

Nordvik er jo lovende og dyktig overalt i forsvarslinja, men han trenger en "veileder" med en del internasjonal erfaring. Og nei, Stadsgaards TRE (forferdelige) kamper i Serie A teller ikke...

RBK skal ta en titt lenger enn til Skandinavia, hvis de endelig vil ta de avgjørende skritt for å etablere seg blant Europas Topplag.

Forren & co kan bli gode navn for å forsterke stallen og som "hot prospects", men uten noen Storspillere blir det "bare" gullkamp hjemme og statistrolle i CL/UEFA
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.10.2008 14:31    Post subject: Reply with quote

RBK kan ikke konkurrere om storfiskene uansett, og målet må i første omgang være å gjenoppbygge et lag som kan vinne serien her hjemme år etter år. Det er urealistisk å tro at vi kan hente spillere med stor internasjonal erfaring fra gode ligaer.

Vi må komme oss inn i topp 30 på samme måte som Steua Bucuresti har gjort det, og ser man på hvilke spillere de har kjøpt så er det i hvert fall ingen dyrere enn 20 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.10.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg vil være villig til å kalle Prödl en "storfisk", og han var vi jo ekstremt nære på å få. Det er mest et spørsmål om å være tidlig nok ute, og å tørre å prøve.

Den som itntet våger, intet vinner.
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 02.10.2008 16:39    Post subject: Reply with quote

Klart at storfiskene ikke kommer på tale... Jeg mente ikke at RBK bør/kan blande seg inn i forhandling om med, say, Man Utd eller Inter, men er det helt uaktuelt det å prøve å skaffe seg noen unge spillere som ikke får nok spilletid i midt-tabell lag i store ligaer?

Unggutter som lånes ut til andredivisjons lag (eller førstedivisjons bunnlag) i England/Spania/Italia spiller vel på et nivå som er lavere enn det i Tippeliga... Da lurer jeg på om det ikke er "bedre" å få prøve seg i en grei serie, med sjansen til å smake litt internasjonal fotball og.

Forresten, hvordan kan en ung spiller "etablere seg" i en liga hvor de Store Stjerner er "nul" i internasjonal fotball (bortsett fra Steffen, som er en respektabel "has been")?
Konè, som ga bra inntrykk i Trondheim, ble solgt til Cluj for en LATTERLIG sum... Hva betyr det?

Angående priser... Lazio betalte Zarate bare 3mil € (20noen mil kroner) for et års låneavtale.
Kunne ikke RBK finne Zarates "lillebror"? Wink
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.10.2008 16:46    Post subject: Reply with quote

Joda Bæ, men Prödl fikk vi ikke, og hvor mye mer storfisk han var enn Stadsgaard vet jeg ikke helt. Ser ovenfor her at Stadsgaards tre kamper i Reggina latterliggjøres ift internasjonal erfaring, men en midtstopper på et dårligere landslag enn Norge, med kun kamper i østerriksk toppdivisjon bak seg er ikke nødvendigvis noen større fisk.

Prisen var riktignok en helt annen, men som tidligere nevnt så er det ikke det jeg er mest opptatt av. Enkelte her inne (ikke du) virker å være mest opptatt av at spillerne RBK henter er dyre nok.

Det finnes atskillige midtstoppere til 20 millioner som er dårligere enn Stadsgaard, og man trenger ikke en gang gå langt for å finne det.

Ut fra at Prödl er i Werder Bremen, spiller noenlunde fast og klarte seg bra i sommerens EM så skal jeg ikke nekte for at han kan være en bedre spiller enn Stadsgaard.

Men jeg tror RBK gjør klokt i å hente slike spillere til en gunstig pris istedet for å kaste seg på en kjøpebølge hvor spillere hentes i dyre dommer.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.10.2008 16:53    Post subject: Reply with quote

Prödle blir vel kalt storfisk fordi vi konkurrerte/utkonkurrerte Werder Bremen i et forsøk på å få hans signatur. Han var alltså veldig ettertraktet, Stadsgaard derimot hadde hatt veldig mange skader og slitt benk i Regina og vi var den eneste intressenten.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.10.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
... vi var den eneste intressenten.

Det var vi nok ikke, Stadsgaard sa etter overgangen at han hadde flere alternativer.

De 3 kampene Loki latterliggjør er de samme kampene vår speider Stig Marius Torbjørnsen, beskriver slik:
Stig Marius Torbjørnsen wrote:
.. Jeg fulgte ham videre, Han var helt overlegen! Da muligheten for å hente ham åpnet seg, var jeg den som gikk god for ham.

Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 04.10.2008 21:36    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

De 3 kampene Loki latterliggjør er de samme kampene vår speider Stig Marius Torbjørnsen, beskriver slik:
Stig Marius Torbjørnsen wrote:
.. Jeg fulgte ham videre, Han var helt overlegen! Da muligheten for å hente ham åpnet seg, var jeg den som gikk god for ham.

Det er ikke jeg som lattergjør Stadsgaards innsats i Serie A, det er alle som har sett ham spille i Reggina som gjør det...

Tre kamper (plus to som innbytter, uten karakter) med snitt av 5.3 på spillebørsen. Og karakter går fra 4 til 8...

Jeg innrømmer at Reggina ble rundspilt (av Roma, Udinese og Juve) i alle kamper som Stadsgaard var med, og dansken kan vel ikke få skylden for det aleine.

Jeg husker ikke nøyaktig hva stod i avisene etter en av kampene, men det var noe som "håpløst på etterskudd" eller "forferdelig treg". Det er ikke noe jeg har bare funnet på sjøl...

Stadsgaard har hittil prestert temmelig flinkt i TL, etter en nokså vanskelig start, men uavhengig fra dette, jeg sliter å tenke meg hva Torbjørnsen så i ham...

Og jeg er fortsatt ikke overbevist han er god nok til å bli RBK sin midstopper heller.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 04.10.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Nei, det hadde nok vært bedre med Koppinen gitt.
WildRover
Proff

PostPosted: 04.10.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

Ny midtstopper? Ragnar Sigurdsson. Case closed...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.10.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
Stadsgaard har hittil prestert temmelig flinkt i TL, etter en nokså vanskelig start, men uavhengig fra dette, jeg sliter å tenke meg hva Torbjørnsen så i ham...

Jeg syntes ikke han hadde så vanskelig start jeg. Det første jeg skikkelig så av ham var da han kom innpå da Kvarme ble utvist mot FFK, der han rotet vekk ballen mot Tarik i fullt firsprang framover, hvorpå han utrolig enkelt løp ham opp og stjal ballen tilbake.

Stadsgaard er ikke fullkommen, han er verken noen utpreget duell- eller markeringsspiller, men han har fart, fart og fart, og det tror jeg Torbjørnsen så da han kikket på ham.

For fart har vært den største mangelvaren i RBKs forsvar i årtier...
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 04.10.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Hold kjæft jævla hora han er god nok. Uten han hadde dere ikke hatt fire tv-kamper til å sett frem i mot. hahha
Saparius
Rutinert

PostPosted: 04.10.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Nok et hyggelig innlegg fra vår alles kjære Jomer
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.10.2008 23:38    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
Det er ikke jeg som lattergjør Stadsgaards innsats i Serie A, det er alle som har sett ham spille i Reggina som gjør det...

Torbjørnsen gjør ikke det..

Loki wrote:
Tre kamper (plus to som innbytter, uten karakter) med snitt av 5.3 på spillebørsen. Og karakter går fra 4 til 8...

Jeg innrømmer at Reggina ble rundspilt (av Roma, Udinese og Juve) i alle kamper som Stadsgaard var med, og dansken kan vel ikke få skylden for det aleine.

Jeg husker ikke nøyaktig hva stod i avisene etter en av kampene, men det var noe som "håpløst på etterskudd" eller "forferdelig treg". Det er ikke noe jeg har bare funnet på sjøl...

Hvis jeg skulle bedømme kvalitetene til Alexander Banor Tettey å kun sett på aviskarakterer, så ville han ganske sikkert vært av de spillerne som hadde hatt dårligst gjennomsnitt i historien!
Og så dårlig er Tettey så absolutt ikke!!
Aviskarakterer eller Børser betyr ingenting i denne sammenheng.

"Forferdelig treg" er Stadsgaard i alle fall ikke..

Loki wrote:

Og jeg er fortsatt ikke overbevist han er god nok til å bli RBK sin midstopper heller.

Du kan Umulig ha sett alle kampene.
Kris Stadsgaard har vært lagets soleklart nest beste stopper, sesongen igjennom. Han hadde en forholdsvis fin start også, hvor han tok publikum med storm.

Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Men de har nok fulgt med på Reggina-kampene siden det er italienere det er snakk om. Selv er jeg sjeleglad for å ha Stadsgaard på laget, men jeg er enig i at han fortsatt har mye å gå på. Da er det kjekt å tenke på at han fortsatt er purung. I tillegg mener jeg at vi mangler en solid duellstopper som makker til Stadsgaard. Etter min mening gjør det seg bedre med Lago enn Demidov. Det så vi f.eks. i bortekampen mot Brøndby.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.10.2008 00:42    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Men de har nok fulgt med på Reggina-kampene siden det er italienere det er snakk om.

Ja, men en kan ikke basere sine uttalelser på aviser og karaktergiving fra såkalte eksperter. Som jeg prøvde å fremheve med Tettey-eksempelet.

Man må nesten se kampene selv, det aviser driver med er bare tull. Lokis uttalelser tyder på at han ikke har sett på kampene selv..

Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 05.10.2008 02:46    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Hvis jeg skulle bedømme kvalitetene til Alexander Banor Tettey å kun sett på aviskarakterer, så ville han ganske sikkert vært av de spillerne som hadde hatt dårligst gjennomsnitt i historien!
Og så dårlig er Tettey så absolutt ikke!!
Aviskarakterer eller Børser betyr ingenting i denne sammenheng.

Jeg har fortsatt en lite grann tro på italienske journalister... Spillerne fra bunnlagene er de få som kan få upartikse karakter.
Hva er vitsen med å rose/stryke en fyr ingen har hørt om før eller inger har store forventinger til?

Sammeligning med Tettey er ikke helt korrekt synes jeg... Tettey spiller i Norges "beste" lag, og har store sko å fylle, og har kanskje alle egenskaper til å klare seg bra. Så forventer folk mye (mer).

Vet ikke hva Tetteys snitt er, men for min del, spiller han ganske ustabilt og rufsete, spesielt i angrepsfase.

Quote:
"Forferdelig treg" er Stadsgaard i alle fall ikke..

Kanskje ikke, men i Serie A så det sånt ut... Skal prøve å finne highlights fra kampene, da kan vi få se noe

Quote:
Loki wrote:

Du kan Umulig ha sett alle kampene.
Kris Stadsgaard har vært lagets soleklart nest beste stopper, sesongen igjennom. Han hadde en forholdsvis fin start også, hvor han tok publikum med storm.

Jeg har sett de fleste kampene siden april, og husker han ikke var så trygg i begynnelse.

Var det mot Stabæk da han bare la ballen sprette og da var Nannskog forbi foran keeper?

Det å være årets beste RBK stopper er ingen prestasjon i år Wink

Stadsgaard har blitt bedre, men jeg stoler ikke på ham. Skal jeg ta ordene mine i meg igjen, blir jeg sikkert glad...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb