View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 09.11.2007 09:40 Post subject: |
|
|
Tusen takk for fin informasjon Christian og Recon
Gleder meg utrolig mye til denne kampen nå!
Lykke til!  |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 09.11.2007 22:24 Post subject: |
|
|
Kjernen.com wrote: | Så få ut fingeren da!!!!
09/11/07 18:20 | Tur
HØR ETTER HØR ETTER HØR ETTER!
Vi skal faenihelvete meg til Tyskland folkens. Knus sparegrisen. Tøm konfirmasjonskontoen. Stjel fra bestemor. Selg det du eier og har. Spis søppel i en mnd.
Meld deg på til Schalke her. NÅ! |
Bli med til Tyskland og støtt Troillan i en meget viktig kamp på en fantastisk arena. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 09.11.2007 22:34 Post subject: |
|
|
Det er gratis Royal League 05 RBK-drakt i str. XL til alle som melder seg på turen. Det meldes at minstekravet til antall påmeldte nærmer seg, men at det fortsatt mangler noen.
Hvis denne kampen blir avgjørende for om vi havner på 2. eller 4. plass i gruppa, kommer jeg til å være så nærvøs atte fy! Kjenner jeg skjelver bare ved tanken. Da skal jeg ihvertfall drikke meg fra sans og samling i Gelsenkirchen før kampen.
Anbefaler virkelig alle å ta turen sammen med Kjernen. 100 ekstra trøndere/wannbe-trøndere på tribunen gjør forskjell det! |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 10.11.2007 10:26 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Da skal jeg ihvertfall drikke meg fra sans og samling i Gelsenkirchen før kampen.
Anbefaler virkelig alle å ta turen sammen med Kjernen. 100 ekstra trøndere/wannbe-trøndere på tribunen gjør forskjell det! |
Da bør du ta kontakt med LevangBanden, for å få litt julebrus.
Men du bør no få med deg kampen å, trur det blir en kjempeavslutning på sesongen, så her bør folk hive seg med. _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.11.2007 19:30 Post subject: |
|
|
Regner med at mange har fått med seg at det blir dagstur til Gelsenkirchen.
Det er fortsatt mulig å melde seg på. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2007 14:07 Post subject: |
|
|
kjernen.no wrote: | Vi får masse spørsmål om pass. Vi oppfordrer alle til å ta med pass, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Dette fordi at mange grensevakter kun ser på pass som gyldig legitimasjon. |
Om det er noen tvil: Ettersom det ikke fins noe offisielt norsk ID-kort, er pass den eneste legitimasjonen som gjelder i Schengen.
Ellers: Chelsea-reisebrev fra Gelsenkirchen |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 18.11.2007 18:20 Post subject: |
|
|
Er på utveksling i Tyskland i år. Bor til og med i riktig Bundesland. Derfor kommer vi mannsterke fra Aachen til Gelsenkirchen den 11. desember. Jeg er eneste trønder, men jeg har allerede lært min finske venn Rosenborg-sangen, så støtte til Rosenborg garanteres
I den anledning har jeg et par spørsmål til de av dere som tar turen til Tyskland. Vet dere når dere ankommer Gelsenkirchen? Og hva er planene deres før kampen?
Til slutt litt om tysk kultur. Jeg har ikke vært i Gelsenkirchen før, men siden det ligger så nært Düsseldorf, vil jeg anta at Alt øl er det riktige å bestille (uten garantier). For all del ikke bestill Kölch eller lignende. For det første kommer det fra Köln, og for det andre er det, med all respekt, dameøl. I Tyskland er det nemlig med øl som med fotballag; geografi bestemmer hva du liker.
Håper på en fantastisk fotballkveld med så mange trøndere som overhodet mulig! |
|
Back to top |
|
 |
Christian Senior
Joined: 30 May 2005 Posts: 152 Location: Gelsenkirchen (Schalke) - TYSKLAND
|
Posted: 18.11.2007 19:04 Post subject: |
|
|
Herregud, ikke bestill Altbier... Du må drikke Veltins!
Selv drikker jeg ikke alkohol (i hvert fall ikke øl).
Hva studerer du her i Tyskland? Og hvordan og hvorfor valgte du Aachen?
Er litt nysgjerrig...
2 all: Hvor treffes Rosenborg-fans foran kampen? Har lyst å være en del av helheten... Skjer jo ikke alle dager at så mange nordmenn kommer til Gelsenkirchen! _________________ Hilsen fra Tyskland |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.11.2007 22:03 Post subject: |
|
|
Fåglarna vet hvor man samles før match. Forslag mottas sikkert. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 18.11.2007 23:19 Post subject: |
|
|
byens største horehus må da være ypperlig? _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.11.2007 23:44 Post subject: |
|
|
Hehe, rett ved siden av mitt og ACE's hotell det. Vel flust med tittiebarer der i hvert fall.
Og som vanlig, Shad, du får ikke komme på nachspiel!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 19.11.2007 00:28 Post subject: |
|
|
Hehe, nei ta det med ro, skal jo rett hjem og på jobb. urgh _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 19.11.2007 16:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke Altbier? Personlige grunner eller er det "feil" i Gelsenkirchen?
Til Christian: At jeg valgte Aachen var vel mer tilfeldig. Jeg önsket en tysk by, og Aachen var ikke skremmende stor for en trönder, saa da endte jeg opp her. Jeg studerer industriell matematikk her som hjemme, men studiene staar litt langt ned paa prioriteringslista dette aaret. Aachen var forövrig et veldig godt valg. Koselig by midt i Europa. Hvis noen tenker paa utveksling; dra til Aachen!
Vi sees i Gelsenkirchen  |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 19.11.2007 16:44 Post subject: |
|
|
Lite tips einar85. Legg til en t i signaturen din.
Slik som det står nå har det motsatt betydning  |
|
Back to top |
|
 |
Christian Senior
Joined: 30 May 2005 Posts: 152 Location: Gelsenkirchen (Schalke) - TYSKLAND
|
Posted: 19.11.2007 19:33 Post subject: |
|
|
Nei, her i Gelsenkirchen er det viktig å drikke Pils, altså Veltins.
Også mulig med Altbier eller Kölsch... men du får ikke drikke Weißbier fra Bayern. Det er det verste du kan gjøre i Ruhrgebiet. Er nesten som å forråde fædrelandet...
For øvrig er heter vår Arena "Veltins Arena". Ja ja, det er en stor øl-status i Tyskland!
Ja, Aachen er fin. Var Tyskland din første valg? Hvorfor? Er virkelig interessert, har også planer å gå på utveksling, helst til Trondheim (og da kjøpe en sesongkort) hvis det er mulig...
Ta kontakt via PN, så er det ikke spamming her inne...  _________________ Hilsen fra Tyskland
Last edited by Christian on 19.11.2007 19:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
dotcom Senior
|
Posted: 19.11.2007 19:37 Post subject: |
|
|
Spør du meg er Weißbier det verste du kan drikke i Bayern også, det er noe av det verste jeg har tyllet i meg |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 21.11.2007 14:01 Post subject: |
|
|
einar85 wrote: | Til slutt litt om tysk kultur. Jeg har ikke vært i Gelsenkirchen før, men siden det ligger så nært Düsseldorf, vil jeg anta at Alt øl er det riktige å bestille (uten garantier). For all del ikke bestill Kölch eller lignende. For det første kommer det fra Köln, og for det andre er det, med all respekt, dameøl. I Tyskland er det nemlig med øl som med fotballag; geografi bestemmer hva du liker. |
Nå er det vel ikke spesielt mange av oss som reiser nedover på denne kampen som kommer fra Gelsenkirchen, og vi liker slett ikke fotballaget derifra. Vi står med andre ord litt friere når vi skal bestille øl. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 21.11.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Men man bør absolutt prøve ut de lokale favorittene når man er ute og reiser. Nesten hver eneste by har ett eller flere bryggerier, og ølsmaking når man er ute på tur er obligatorisk. |
|
Back to top |
|
 |
glennkh Junior
|
Posted: 28.11.2007 15:24 Post subject: Tur til Schalke |
|
|
Hei!
Jeg planlegger en tur til Schalke for å se kampen der, men så at kjernen var utsolgt. Derfor har jeg tenkt til å snekre min egen tur. Er det noen som veit hvilket fly og hotell kjernen bruker der nede? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2007 16:09 Post subject: |
|
|
Flyttet innlegget ditt hit. Se info i denne tråden.  |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 29.11.2007 13:57 Post subject: |
|
|
Folkens det vil komme utførlig info om turen, både for de som reiser med Kjernen og de som reiser på egen hånd, på Kjernen.com. I løpet av den nærmeste fremtid, så følg med, følg med. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandish Junior

|
Posted: 01.12.2007 01:50 Post subject: |
|
|
Hei!
Vi er ca 15 nordmenn som kommer til Schalke-kampen fra Eindhoven. Hvor er det folk skal bo? Og hvor skal dere evt gå ut etterpå? |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.12.2007 22:36 Post subject: |
|
|
Må være hjemme og passe veslejenta, så schalke utgår her gitt.
Ergo:
Fly Oslo-Dusseldorf t/r 700,-(rett under det)
Endring i navn på flybillett, 300 pr strekning, 600,- totalt.
Kampbillett, 320,-
Hotell/hostels kan man glatt finne på booking.com
Som bonus, både flyturen ned og opp får man sitte ved siden av ACE. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 04.12.2007 12:59 Post subject: |
|
|
Kom igjen nå da. pølsejenser. Det må da vær enoen som heller vil ha 2 dager i Germania, framfor att og fram på dagen. 10.-12. des. Det der endringsgebyret kan vi spleise på. Det gir 1320,- i fly og kampbillett. Overnatting er null problem. Det rommet jeg hadde, kosta 400 for to netter. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
|