English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
F. Johnsens utfordrer ?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2005 18:41    Post subject: Reply with quote

Gerba eller Sundgot, ja. Jeg synes vi må sikte høyere enn Sundgot, så jeg håper Gerba er enda bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 18:45    Post subject: Reply with quote

tja, er det noen som har sett Gerba spille jevnlig?
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.10.2005 18:58    Post subject: Reply with quote

Det er vel litt tidlig å si at Frode Johnsen er på hell? Jeg har også vært sterkt kritisk til prestasjonene hans de siste 18mnd,men i går og mot Brann spilte han på et nivå som gjør at han rett og slett fortjener en plass på laget. Aarøy synes jeg ikke holder et høyt nok nivå totalt sett,til tross for enorm styrke i luften. Både Rob Friend og Øyvind Hoås har stort potensiale,og kan nok komme til å bli bedre enn Frode Johnsen, men at de er det allerede nå tviler jeg på. Uansett må man foreta en vurdering av hvilken type spiss man ønsker til klubben,og hvilket ambisjonsnivå man ønsker å legge seg på. Er målsetningen å kjempe om seriegull i norge,så kan nok en Hoås, Friend eller Frode Johnsen være god nok, er målsetningen å hevde seg i Europa så tror jeg vi må velge på en høyere hylle.
På det andre siden så får vi neppe sjansen til å spille i europa neste sesong,så hverken Friend eller Hoås vil være noen stor risiko da begge holder bra eliteserienivå,og vi kan dermed få sjansen til å teste de ut en sesong i tippeligaen før vi evt kjøper en dyrere og mer etablert spiss. Et annet alternativ kan være Rune Lange. Han scoret vel rundt 20 mål for Tromsø i tippeligaen og har gjort det relativt bra i Belgia. Sannsynligvis den beste norske spissen,av de som er tilgjengelige for oss.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 19:36    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
Et annet alternativ kan være Rune Lange. Han scoret vel rundt 20 mål for Tromsø i tippeligaen og har gjort det relativt bra i Belgia. Sannsynligvis den beste norske spissen,av de som er tilgjengelige for oss.

Rune Lange har vært forsøkt kjøpt før, og det endte ikke så bra, så tror ikke han er veldig aktuell på Brakka.

Syns forøvrig ikke han er god nok heller.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 19:39    Post subject: Reply with quote

hva er det å ta av i Sverige og Danmark for tiden? Jeg er ikke opplyst på den fronten. Noen som kan noe mer? Må være mulig å se litt der også.

Ellers vet jeg ikke hvor mye vi trenger flere. Hva skjer i så fall med Ødegaard etc.?
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.10.2005 19:39    Post subject: Reply with quote

Tiden leger alle sår? Den gangen fikk vel Rune Hauge mesteparten av skylda. Og man har jo tilgitt større svik på brakka,Sigurd Rushfeldt ble hentet hjem kort tid etter at han og RBK møttes i rettsalen. Rune Lange er etter min mening bedre enn de spissene vi har,og sannsynligvis like god eller bedre enn f.eks. Årst og Sæternes. Ser gjerne at vi sikter høyere enn Rune Lange,men da tror jeg vi må se til et annet marked enn det norske.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.10.2005 19:42    Post subject: Reply with quote

Et annet problem er at vi ikke kan tilby europacup neste sesong, og nedtyren vår har ikke gått ubemerket hen i de andre nordiske landene. Derfor tviler jeg på om vi kan lokke de beste spillerene fra Sverige og Danmark,som f.eks Elmander som ble nevnt på en annen tråd.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.10.2005 22:48    Post subject: Reply with quote

Erlandsen og Blåvitt vil ha Sundgot eller Gerba, ja. Thorvaldsson så også på ønskelista.

For øvrig tror jeg ikke at Lange vil være umulig å få hentet til Trondheim. Brugge sliter vel for tida, og det er langt i fra sikkert at han greier å spille seg inn på laget igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2005 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Thorvaldsson virker veldig interessant. Eidur Gudjohnsen viser ihvertfall at det kan komme klassespisser fra Island.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 00:25    Post subject: Reply with quote

VI må for gudskyld finne en med veldig god teknikk, og da må vi lete utenlands, for det finnes ingen tippeligaspiss med god teknikk pr. i dag...
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 00:27    Post subject: Reply with quote

Joda: Helstad og Braaten. Sånn. Nå ser du vel litt lysere på det... Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 00:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Frode Johnsen SKAL erstattes af en anden Targetman skal det i hvertfald være en af høj kvalitet.

attach wrote:
Vennegoor of Hesselink Wink

PSV -> Rosenborg, det tror jeg ikke meget på. Men han er en god spiller.

Morten 'Duncan' Rasmussen som Johnny W nævner, er en meget god spiller. Han er fast på det danske u-21 landshold og på AGF og er en typisk Targetman som er meget robust og kæmper indædt i de kampe han spiller.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 00:55    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på Hesselink jeg også. Eller - jeg vet han ikke vil hit.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.10.2005 11:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg nevnte Rob Friend under topicen "Nye spillere" for noen måneder siden og er enig i at han er en langt mer målfarlig spiss.
Spisskompetansen hans er rett og slett bedre enn FJohnsen sin. Forøvrig har både han, OGSolskjær og Andy Cole vært på prøvespill i TIL uten å bli tilbudt kontrakt...

Synes Karadas har et større register enn Rob Friend. Har Friend noe annet enn hodestyrke? Da høres denne Gerba bedre ut spør du meg.

Seriøst, var Andy Cole på prøvespill i TIL? Sånne historier er alltid morsomme
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 11:38    Post subject: Reply with quote

Av aktuelle spisser så ser jeg ingen som spiller i Tippeligaen er gode nok for Rosenborg. Den eneste må vel være Steffen Iversen, men han vil ikke jeg ha i Rosenborg. Tror ikke han vil tilbake heller.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.10.2005 14:51    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Hvis Frode Johnsen SKAL erstattes af en anden Targetman skal det i hvertfald være en af høj kvalitet.

attach wrote:
Vennegoor of Hesselink Wink

PSV -> Rosenborg, det tror jeg ikke meget på. Men han er en god spiller.

Hva med Klas-Jan Huntelaar, da?
Strand
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

Quote:

Vet ikke om det stemmer, men Eidur Gudjohnsen var vel på prøvespill her, idiotisk at vi ikke ga ham kontrakt.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 15:22    Post subject: Reply with quote

ja, Cole var på prøvespill i TIL 3 - 4 år før han ble kjøpt av Manchester United.

Interessant at Brady er så skeptisk til alt som kommer nordfra. Rune Lange er ingen dum kandidat for RBK (jeg har faktisk både spilt med og mot ham). Han er bedre på hodet enn OMÅrst (som jeg også har spilt med) og sterkere i kroppen. Lange er også en bedre avslutter og mer stabil målscorer, men har dessverre vært mye skadet de siste to sesongene. Jeg vet derfor ikke om han vil være en stabil spiller eller en som er ute halve sesongen, og han begynner jo å dra litt på åra.

Videre så er lange Lange (ca 1.90) en spiller som er dyktig til å holde på ballen (kan her minne litt om Sørloth). Han har en god skuddfot og kan fint score mål på skudd fra 20-25 meter. Skuddkompetanse er jo noe vi mangler.

Last edited by TomH on 25.10.2005 15:36; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 15:24    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Hva med Klas-Jan Huntelaar, da?

Hvem er det? Kender ham ikke.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Storflor
Senior

PostPosted: 25.10.2005 15:25    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
Iacob? Er ganske høy, og er vel god på hodet? Kjappere enn Johnsen? Ja, Iacob var vel veldig kjapp? God teknikk? Denna god gutten har det også! utenlandsthingyting? nope! Gi oss, Iacob, og Lilli Potter ø..!!

Det hadde vært bra og artig og sett Iacob i Rosenborg, ja.

Har ønsker om at Berglund fra Esbjerg hadde kommet til Rosenborg også, men han har vel sagt at han ikke vil fordi vi spiller/spilte 4-3-3 Sad .
Storflor
Senior

PostPosted: 25.10.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Quote:

Vet ikke om det stemmer, men Eidur Gudjohnsen var vel på prøvespill her, idiotisk at vi ikke ga ham kontrakt.

Det stemmer.
Støtteapparatet i Rosenborg reddet karrieren til Gudjohnsen.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 16:54    Post subject: Reply with quote

Lange har gått litt i glemmeboka for meg, men han er absolutt en spiller jeg kunne tenkt meg.

Han er vel langtids-skadd og med nye trenere i Brugge kan det godt hende de henter inn nye utfordrere for Rune og at veien tilbake kan bli lang for han. Brugge er IKKE i toppen uten Sollied, og da handles det vel kanskje en ny spiss framfor å vente på at Lange når gammel form ??

En annen mulighet er selvfølgelig at Sollied nok engang snyter oss for Lange og henter han til ett Olympiacos som har problemer med å leve opp til forventningene.

Noen som kjenner til Rune Lange`s kontraktsforhold og eventuelle familiestatus ?
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 16:59    Post subject: Reply with quote

Aarøy er ikke god nok for RBK, en spiller som er nevnt som jeg er meget lysten på er Iacop/b han hadde alt, det kan nok være vanskelig å lokke han oppover, mensynest ikke RBK burde nøye seg med spillere som er på ett lavere nivå enn han om de skal hente faktiske forsterkninger.

Men spørsmålet det er om han er vandt til å spille 4-3-3. Det kan også være en utfordring, Steua var vel 4-4-2 var de ikke?

edit:
Og om det virkelig var sånn at RBK reddet karrieren til Gudjonsen kan vi vel prøve å få innfridd en gjentjeneste? ;p

Last edited by ballaballaballa on 25.10.2005 17:06; edited 1 time in total
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 17:03    Post subject: Reply with quote

Iacob er NYINNKJØPT til Steaua, og det er heller tvilsommt at de selger en spiller de nettopp har kjøpt. Steaua har nok mer penger tilgjengelig enn RBK, og har tidligere solgt spillere for 10-talls millioner. De selger ikke for småpenger.
Sjef

PostPosted: 25.10.2005 17:25    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Lange (...) er vel langtids-skadd og med nye trenere i Brugge kan det godt hende de henter inn nye utfordrere for Rune og at veien tilbake kan bli lang for han.

Jepp, han ble operert i juli for en avrevet muskel i høyrefoten.

- Legen sier at det tar rundt fire måneder før jeg kan melde meg kampklar igjen etter operasjonen, sa Lange den gang.

- Når det er gått fire måneder er vi allerede i november, og da blir det garantert en del B-lagsfotball for å komme i form igjen. Jeg regner ikke med å være tilbake på førstelaget før etter nyttår. Er jeg tilbake før det, tar jeg det som en ren bonus, fortsetter Lange.

Positivt for RBK er likevel det faktum at Brugge-kontrakten hans går ut til sommeren.

Les mer: Ute til over nyttår
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb