| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:44 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Han starter også med et dårligere utgangspunkt. |
Han har fått to uruguyanske landslagsspillere som Hansen ikke hadde i vår, så jeg vil si at utgangspunktet er bedre når det gjelder kvaliteten på stallen. Dessuten er høsten den tradisjonelt beste perioden for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:45 Post subject: |
|
|
| Historien hjelper oss så utrolig lite akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:47 Post subject: |
|
|
| Mikkmakk wrote: |
Å drive å trøste seg med at vi har den beste stallen etc gjør bare vondt verre. Nye tilbakefall vil komme. Husk selv i glansperoidene til RBK så kom store tap. Blant annet 5 målstap mot Start i 91, og utklassingssiffrene til Brann under Hareide. Vi reiste oss på et vis idag selv etter en en katastrofal start og med ti mann. Uten tabbene til Johnsen så hadde det stått 3-2. |
Er ikke noe å trøste seg med, men det er et faktum at stallen aldri har hatt flere 'stjernespillere'. Det vil si etablerte spillere med landslagserfaring de par siste årene.
Du mener sikkert utklassingssifrene til Stabæk under Hareide. Da var serien allerede avgjort, og RBK hadde lite å spille for. I 1991 hadde glansperioden såvidt startet, og den sesongen var ikke den beste da Viking vant serien.
Uten tabbene til Johnsen tror jeg Start hadde fortsatt overkjøringen. Ved 4-0 begynte Start-spillerne ubevisst å slappe av. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:48 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Historien hjelper oss så utrolig lite akkurat nå. |
Det er du som prater om 'dårlig utgangspunkt' og historie.... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:48 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Som jeg har forstått det på Høgmo, satser han på å spille inn en første-11er så fort som mulig. Uansett ser jeg ingen grunn til at laget skal være ustabilt, når vi har dobbel dekning med landslagsspillere. Rokeringer i første-11ern fungerer bra i Chelsea f.eks. |
Jeg tror nok spillermaterialet i Chelsea er noen hakk bedre individuelt enn det du noen gang får se på et norsk klubblag.
Styrken til RBK har alltid vært samhandling og å utnytte hver enkelts spisskompetanse. Som f.eks Brattbakks mål mot Ham-Kam. Når Gammel-Erik erobra ballen visste han at Brattbakk startet. Harald visste at pasninga kom... De visste hva de andre ville gjøre... Det er verre når du skal kjenne 20 spillere i stedet for 11. Chelsea ville sikkert vært enda bedre med en fast 11ér |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 21:51 Post subject: |
|
|
| Vi spiller også atskillig færre kamper enn Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:51 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Brady wrote: |
Som jeg har forstått det på Høgmo, satser han på å spille inn en første-11er så fort som mulig. Uansett ser jeg ingen grunn til at laget skal være ustabilt, når vi har dobbel dekning med landslagsspillere. Rokeringer i første-11ern fungerer bra i Chelsea f.eks. |
Jeg tror nok spillermaterialet i Chelsea er noen hakk bedre individuelt enn det du noen gang får se på et norsk klubblag.
Styrken til RBK har alltid vært samhandling og å utnytte hver enkelts spisskompetanse. Som f.eks Brattbakks mål mot Ham-Kam. Når Gammel-Erik erobra ballen visste han at Brattbakk startet. Harald visste at pasninga kom... De visste hva de andre ville gjøre... Det er verre når du skal kjenne 20 spillere i stedet for 11. Chelsea ville sikkert vært enda bedre med en fast 11ér |
At spillermateriellet i Chelsea er bedre har da ingen betydning. De spiller i en mye bedre liga også, men tåler å rokere på laget for det.
Det er lett å brenne seg ut når man spiller for mange kamper. Erik Hoftun slet jo f.eks. veldig vintern 99/00. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Vi spiller også atskillig færre kamper enn Chelsea. |
Hvis du tar med Royal League og alle treningskampene før sesongstart er vi ikke så veldig langt unna.
Det vil dog bli endel færre kamper neste sesong da det sannsynligvis blir verken Royal League om vinteren eller europacup til høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:55 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok helst at Høgmo kunne tenkt seg å fått de 9 poengene så fort som mulig, for å lette litt av børa på spillernes skuldre. Høgmo er realist og tør ikke love for mye. Høgmo lovte at RBK skal berge plassen. Han kunne kanskje lovt at RBK skulle kjempe om en plass i Royal League, men han vil ikke legge lista så høyt at det ikke er mulig å komme over. Han lovte at vi skulle komme til Champions League. Han kunne kanskje lovt avansement fra gruppespillet, men da legger han lista altfor høyt. Spesielt med tanke på det utgangspunktet han hadde når han tok over. Jeg tror Høgmo tenker som så at spillerne er så langt nede nå, at det vil ta veldig lang tid å få dem opp igjen. Derfor vil han ikke love noe mer enn 9 poeng og deltakelse i CL. Da er også sjansen større for at han kan ovverraske positivt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 13.08.2005 21:55 Post subject: |
|
|
litt off-topic, selvsagt, men dog:
det har blitt skrevet om bjarte lunde aarsheim som kan få to seriemedaljer i år, hhv for viking og start.
slik situasjonen er nå kan to rbk-spillere skrive et lite stykke fotballhistorie, nemlig hoftun og brattigol, som kan rykke ned med 2 klubber, glimt og rbk.
de vil ha spesielt mye å takke perry for...
for øvrig, i all galskapen, synes jeg det er positivt at høgmo tok frode johnsen av banen da rønningen endelig fikk sin sjanse i målet - selv om det naturligvis er håpløst at det måtte en utvisning til før høgmo måtte ta det grepet. håper kampen i dag og treningene framover overbeviser høgmo om at johnsenene har utspilt sin rolle på rbk! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 21:57 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Jeg tror Høgmo tenker som så at spillerne er så langt nede nå, at det vil ta veldig lang tid å få dem opp igjen. Derfor vil han ikke love noe mer enn 9 poeng og deltakelse i CL. Da er også sjansen større for at han kan ovverraske positivt. |
Men sjansen er også stor for at de ikke yter 100% fordi det ikke har betydning. Og jeg tror ikke alle spillerne gav 100% i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.08.2005 22:00 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | attach wrote: | | Vi spiller også atskillig færre kamper enn Chelsea. |
Hvis du tar med Royal League og alle treningskampene før sesongstart er vi ikke så veldig langt unna.
Det vil dog bli endel færre kamper neste sesong da det sannsynligvis blir verken Royal League om vinteren eller europacup til høsten. |
Spiller ikke Chelsea treningskamper???? Eller noen flere CL kamper enn RBK?? De kom til semien. Hvis vi går hele veien i Royal League er det vel 11 kamper. + 26 i tippeligaen er vi fortsatt 1 bak det de spiller i Premier League. Og i England har de både FA-cup og Ligacup...
Og ja det spiller faktisk noen rolle at de er bedre individuelt. Mens RBK spillerne er mere avhengige av at laget fungerer kan Chelseas gjøre mere på egen hånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 22:04 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Brady wrote: | | attach wrote: | | Vi spiller også atskillig færre kamper enn Chelsea. |
Spiller ikke Chelsea treningskamper???? Eller noen flere CL kamper enn RBK?? De kom til semien. Hvis vi går hele veien i Royal League er det vel 11 kamper. + 26 i tippeligaen er vi fortsatt 1 bak det de spiller i Premier League. Og i England har de både FA-cup og Ligacup...
Og ja det spiller faktisk noen rolle at de er bedre individuelt. Mens RBK spillerne er mere avhengige av at laget fungerer kan Chelseas gjøre mere på egen hånd. |
Se på Vålerenga da. De bytter jo så det holder.
Chelsea spiller treningskamper, men i de kampene byttes det langt oftere enn i Norge. Vi spiller også treningskamper i 3 og en halv måned mot Chelseas knapt ene. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.08.2005 22:05 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | joakleis wrote: | | Jeg tror Høgmo tenker som så at spillerne er så langt nede nå, at det vil ta veldig lang tid å få dem opp igjen. Derfor vil han ikke love noe mer enn 9 poeng og deltakelse i CL. Da er også sjansen større for at han kan ovverraske positivt. |
Men sjansen er også stor for at de ikke yter 100% fordi det ikke har betydning. Og jeg tror ikke alle spillerne gav 100% i dag. |
Jeg kan være enig i at enkelte spillere ikke ga 100% i dag, men hvorfor? Hvorfor har det ingen betydning om de ikke gir 100%? Skal de ha de poengene som trengs må de jo nødvendigvis gi 100% i kamper. Da kan man jo faktisk oppnå flere poeng, og det tror jeg ikke Høgmo takker nei til. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 13.08.2005 22:15 Post subject: |
|
|
apropos historie - har rbk noensinne sluppet inn så mange mål i nyere tid? nå har de gitt bort 32 mål, og har negativ målforskjell på 18 kamper. jeg har fortsatt tro på at høgmo er det beste rbk kunne fått på trenerfronten nå, ettersom alternativer som sollied, laudrup og nordlie ikke var tilgjengelige. hvis lille trille kan utrette noe defensivt, så bør det absolutt være positivt - et snitt på nesten 2 baklengs per kamp er rett og slett latterlig! at de taper mot serielederen på bortebane er en ting. at de har 11 poeng på 9 hjemmekamper er adskillig verre.
dessverre kan vi takke "rakryggede" perry for den bragden. la oss håpe at spillerne ikke blir behandlet som barnehagebarn lengre, og kjøres knallhardt på trening fra nå av.
all ære til start, forresten, som i en lang periode faktisk har prestet det beste spillet jeg har sett av et norsk fotballag på lang, lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 13.08.2005 22:21 Post subject: |
|
|
| For å snakke mer om målsetning: Nå er målet 30 poeng og overlevelse i tippeligaen. Hvis RBK hadde klart dette kjapt, hadde nok Høgmo oppjustert målsetningen. Hadde han derimot uttalt at målet er 4. plass, og etter hvert måtte ha nedjustert målsetningen til overlevelse..så hadde det ikke sett så pent ut. Litt psykologisk spill sikkert. Brady virker redd for at utfordringen blir for lett? Utfordringen bør som kjent ikke være verken for lette eller for vanskelig. Akkurat nå synes jeg ikke det ser for lett ut å holde seg i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 13.08.2005 22:22 Post subject: |
|
|
Forøvrig kan vi se at Høgmo er fornøyd med kampen! Litt spesielt vil noen kanskje si, men jeg er fullstendig enig med ham. Etter utvisninga greide vi uavgjort med en mann mindre, og spilte heller ikke så verst. Noe å bygge videre på.
http://fotball.adressa.no...leID=83743 _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 22:42 Post subject: |
|
|
| Tom Nordlie wrote: | | Han har sjelden vært så tent før en kamp. | http://fotball.adressa.no...leID=83743
Akkurat dette gjelder alle lagene i Eliteserien nå. De er ekstra tente på å slå akkurat Rosenborg. Jeg vil tørre å påstå at de andre lagene gir enda mer mot Rosenborg enn mot de fleste andre lag. Klart det blir verrre da.. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 13.08.2005 22:51 Post subject: |
|
|
| Registrerer det samme som deg. For noen år tilbake virket andre norske lag usikre og paralyserte når de møtte RBK. La seg bakpå og ble kjørt i senk. Nå gir de RBK sin egen, gamle medisin..de ler sist akkurat nå, og de ler nok godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 23:07 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: |
Jeg kan være enig i at enkelte spillere ikke ga 100% i dag, men hvorfor? Hvorfor har det ingen betydning om de ikke gir 100%? Skal de ha de poengene som trengs må de jo nødvendigvis gi 100% i kamper. Da kan man jo faktisk oppnå flere poeng, og det tror jeg ikke Høgmo takker nei til. |
De har fortsatt 8 kamper på å greie 3 seirer, og Høgmo signaliserer jo også at han er fornøyd med de siste 60 minuttene, når kampen i realiteten allerede var avgjort og Start-spillerne slapp seg litt ned. Jeg syns den siste timen er en fattig trøst, når de blir overkjørt når det gjelder der første 30 minuttene. Start-spillerne hadde en helt annen aggressivitet og innsats syns jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 23:08 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Akkurat nå synes jeg ikke det ser for lett ut å holde seg i serien. |
Og det med tidenes beste stall i Norge noen gang, ifølge Rune Bratseth før seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 23:11 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | Forøvrig kan vi se at Høgmo er fornøyd med kampen! Litt spesielt vil noen kanskje si, men jeg er fullstendig enig med ham. Etter utvisninga greide vi uavgjort med en mann mindre, og spilte heller ikke så verst. Noe å bygge videre på.
|
Start slapp seg jo ned noen hakk, så klart det ble enklere å spille etter utvisningen. Det forandrer ikke det som burde vært hovedfokuset til Høgmo etter kampen. At de spilte katastrofalt dårlig og hadde langt mindre innsats enn Start-spillerne. Hvordan de spilte i andre omgang har ingen som helst betydning så lenge kampen i realiteten var avgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.08.2005 23:11 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Tom Nordlie wrote: | | Han har sjelden vært så tent før en kamp. | http://fotball.adressa.no...leID=83743
Akkurat dette gjelder alle lagene i Eliteserien nå. De er ekstra tente på å slå akkurat Rosenborg. Jeg vil tørre å påstå at de andre lagene gir enda mer mot Rosenborg enn mot de fleste andre lag. Klart det blir verrre da.. |
Sånn har det vært helt siden starten av 90-årene. What's new? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 23:19 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | mono wrote: | Forøvrig kan vi se at Høgmo er fornøyd med kampen! Litt spesielt vil noen kanskje si, men jeg er fullstendig enig med ham. Etter utvisninga greide vi uavgjort med en mann mindre, og spilte heller ikke så verst. Noe å bygge videre på.
|
Start slapp seg jo ned noen hakk, så klart det ble enklere å spille etter utvisningen. Det forandrer ikke det som burde vært hovedfokuset til Høgmo etter kampen. At de spilte katastrofalt dårlig og hadde langt mindre innsats enn Start-spillerne. Hvordan de spilte i andre omgang har ingen som helst betydning så lenge kampen i realiteten var avgjort. |
Tror ikke du forstår at Høgmo prøver å bygge selvtillit.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2005 23:19 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | attach wrote: | | Tom Nordlie wrote: | | Han har sjelden vært så tent før en kamp. | http://fotball.adressa.no...leID=83743
Sånn har det vært helt siden starten av 90-årene. What's new? |
Mindre respekt. |
|
| Back to top |
|
 |
|