| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.09.2012 03:28 Post subject: |
|
|
| Han husker nok hva han liret av seg da han forsvarte Ogude helt hodeløst sist. Helt greit av ham å holde kjeft denne gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 17.09.2012 09:49 Post subject: |
|
|
Tja, han innser vel rett og slett at 2-0 gjerne kunne vært annulert uten at det hadde gjort noe fra eller til for dem.
Det røde er jo så soleklar idioti at jeg regner med han holder den aggresjonen inne i garderoben.
Men det skal Andresen ha, han kommer til Lerkendal og ønsker å angripe. Selv om de rett og slett var et nummer eller to for små i går og ikke produserte noe særlig, så ville de framover. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.09.2012 09:54 Post subject: |
|
|
| Det var påfallende hvordan backene til Vålerenga plutselig fikk lov til å passere midtstreken. Det må være en av endringene som ble gjort etter oppvaskmøtet i sommer, for før fikk en kjeft om engang tenkte tanken. Det ble også Fredrik Stoor sin bane i Vålerenga. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.09.2012 10:03 Post subject: |
|
|
VIF må for øvrig være landets dårligste på overganger. De virker konstant å hente feil folk, eller bruke dem på feil måte. Stoor ble hentet til et VIF hvor backene skal balansere defensivt når stopperene går opp, og også Martin Pusic blomstret så fort han kom til en klubb han blir brukt der han er best. Petter Myhre kom også med relativt rivende kritikk av Andresens handleliste fra kommentatorplass i går, og det er ganske spesielt.
Pricas andre mål i går ser jeg på som en veldig 50/50-sak. Han går inn med knottene og kan derfor annuleres, men han trekker seg også i øyeblikket mellom han treffer ballen og Hirschfeld treffer ham. Man kan vel kanskje si at i den grad to feil blir en rett, utjevner denne og Tariks potensielle straffe hverandre. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.09.2012 14:20 Post subject: |
|
|
Rosenborg 3-0 VÃ¥lerenga
Rade Prica [32] [40] Ole Selnæs [90]
Søndag 16. september 2012 19:00
Tippeliga, Lerkendal stadion
14 483 tilskuere
Rosenborg [4-4-2]
Daniel Örlund - Cristian Gamboa, Tore Reginiussen, Per Verner Rønning, Mikael Dorsin - Borek Dockal (Ole Selnæs 81), Jonas Svensson, Mikkel Diskerud, Daniel Fredheim Holm - Tarik Elyounoussi (Steffen Iversen 71), Rade Prica (John Chibuike 77)
Gult kort RBK: ingen
Ubenyttet reserve: Alexander Lund Hansen, Jon Inge Høiland, Mohammed-Awal Issah og Jaime Alas
Børsene:
Hedon Adressa VG altomfotball
6 5 5 5 Daniel Örlund
7 5 6 6 Cristian Gamboa
7 7 6 6 Tore Reginiussen
6 6 5 6 Per Verner Rønning
5 5 6 6 Mikael Dorsin
5 6 5 6 Borek Dockal
7 7 6 6 Jonas Svensson
8 6 5 6 Mikkel Diskerud [BB]
6 6 6 6 Daniel Fredheim Holm
6 5 5 6 Tarik Elyounoussi
7 7 7 7 Rade Prica [BB] [BB] _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.09.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Grei og fullt fortjent seier mot det som må være et av de dårligste Vålerenga-lagene som har besøkt Lerkendel på en stund. En del småbra tendenser i første omgang, men jeg sliter med å syns at det var så bra som enkelte uttrykker her inne. Frem til det første målet var det en nokså jevn kamp uten noen veldig store målsjanser til noen av lagene.
Det var positivt å se at det meste av spillet foregikk langs bakken når vi gikk i angrep, men pasnings-presisjonen syns jeg hadde en del mangler på den siste tredelen av banen. Her greier jeg ikke helt å se at Diskerud bringer så mye genialitet inn at han kan sammenlignes med Sverre Brandhaug slik puckno gjør. Løpesettet til Mix og Brandhaug når de ikke har ballen er det derimot en del likheter i. Jeg syns Diskerud var god, men ikke noe veldig spesielt. Prica er en annen som virker å ha fått ros, men utenom målene var det mye upresise pasninger. Tar man bort målene var gårsdagens kamp lik sesongen forøvrig for Prica.
Midtstopperparet syns jeg fremstod noenlunde solide, uten at de ble veldig utfordret. Fredheim Holm har innimellom involveringer av høy klasse, som det blir mål av. Han er det viktig å ha på banen. Tarik syns jeg hadde en laber kamp, og det samme gjaldt Dockal. Svensson syns jeg var god, men ikke mer. Litt som Diskerud. Gamboa skal jeg vente litt med å bedømme, men positivt med hurtighet på backplassen. Dorsin hadde en helt ok kamp. Örlund likeså.
Mange var skuffet over innsatsen i andreomgangen, men med tanke på at det kommer en viktig kamp på torsdag syns jeg det var helt greit å roe ned når man hadde sjansen 11 mot 10.
Grei kamp, men ikke noe å rope Hallelujah for. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.09.2012 16:10 Post subject: |
|
|
Jeg vil si RBK med sin høye aggressivitet og presise framoverfotball i første omgang rett og slett gjorde Vålerenga dårlige.
Jeg synes også det var en halleluja-opplevelse i 1. omgang, fordi det var noe helt annet enn vi har sett i mange kamper de siste årene. Det var mer den "velte framover"-tankegangen, samtidig som det var svært stødig bakover.
I de tilfellene det ble spilt langt, var det også med få unntak en plan bak, enten med å dra VIF ut i korridorene eller ved at det var bevegelser rundt Prica eller andre som fikk oppspillene. Det var langpasninger mer av den sorten vi så i gamle dager, da vi også spilte en god del langt, men hvor det ikke bare endte med et dårlig mottak eller en stuss i inigenmannsland |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 17.09.2012 16:49 Post subject: |
|
|
| Flott match av gutta i går. Positivt at Rade Prica har begynt å score mål igjen, håper det fortsetter. Vi trenger en Rade i form. Også positivt at vi begynner å se spor av angrepsmønster. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.09.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Må si at jeg liker disse «etter kampen videointervjuene» til Adressa. Håper de fortsetter med dette!
Jönsson:
Selnæs:
Prica:
Andresen:
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.09.2012 18:24 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Jeg vil si RBK med sin høye aggressivitet og presise framoverfotball i første omgang rett og slett gjorde Vålerenga dårlige.
Jeg synes også det var en halleluja-opplevelse i 1. omgang, fordi det var noe helt annet enn vi har sett i mange kamper de siste årene. Det var mer den "velte framover"-tankegangen, samtidig som det var svært stødig bakover.
I de tilfellene det ble spilt langt, var det også med få unntak en plan bak, enten med å dra VIF ut i korridorene eller ved at det var bevegelser rundt Prica eller andre som fikk oppspillene. Det var langpasninger mer av den sorten vi så i gamle dager, da vi også spilte en god del langt, men hvor det ikke bare endte med et dårlig mottak eller en stuss i inigenmannsland |
Må si meg helt enig med din analyse. RBKlaget ser bedre ut enn på lenge mye skyldes anskaffelsen av hurtigere spillere. Vi har blitt en bedre lag uten Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.09.2012 18:31 Post subject: |
|
|
| Enig i at ting har blitt bedre. Med Henriksen som off.midt fikk vi en som verken hadde teknikk/blikk til å fungere som en "vanlig" off.midt, eller hurtighet til å fungere som en "Janne Jönsson-off.midt". Rett og slett et veldig merkelig valg i den posisjonen! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.09.2012 19:04 Post subject: |
|
|
Martin Andresen ker som en fullstendig knekt mann i det intervjuet. Ikke sint eller lei seg, men det ser bare ut som han har gitt op alt.
Det merkelige valget med å flytte opp Henriksen kom vel på ganske nøyaktig samme tidspunkt som når Svensson skrev under ny kontrakt og plutselig ble flyttet inn senrtalt... |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.09.2012 19:24 Post subject: |
|
|
Han sa rett ut til klubb-nettsiden sin i går at medaljehåpet er ute og at de nå bare kan gå for 4. plassen, så virker som en slagen mann ja. Jeg håper de forlenger med Andresen jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.09.2012 19:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Det merkelige valget med å flytte opp Henriksen kom vel på ganske nøyaktig samme tidspunkt som når Svensson skrev under ny kontrakt og plutselig ble flyttet inn senrtalt... |
Ah, stemmer. Den klassiske "han har så stort navn at jeg tørr ikke å benke ham, selv om han åpenbart ikke passer inn i rollen jeg setter ham i"-greia. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 17.09.2012 20:09 Post subject: |
|
|
| Det er vel heller ikke helt heldig å benke en spiller man "må" få solgt i et vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 18.09.2012 08:47 Post subject: |
|
|
Forsto det litt sånn at Henriksen var fornøyd med å spille hengende spiss, jeg!? Uansett - vi har bedre løsninger både sentralt på midtbanen (med Mix) og på topp (med Tarik) nå enn da Henriksen var her.
I det hele tatt et veldig vellykket salg (overgangsvindu) i mine øyne!
HÃ¥per vi beholder Mix..... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Må innrømme at jeg ikke visste at Strandberg heller ikke trente i går før jeg leste Adressa-saken. Det ødelegger sånn sett litt av forutsetningene for optimismen min. |
Må bare si at jeg er glad for at Marius retta opp: Jeg misforsto rett og slett Jönsson på lørdag.
Trodde at smertene i låret hang sammen med ryggsmertene på et eller annet vis. Dersom jeg hadde sett Ørnulf-reportasjen allerede på fredag, hadde jeg sett at Strandberg på torsdag(?) tok seg til baksida av høyre lår.
Skjemmes! Beklager! |
|
| Back to top |
|
 |
|