|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 27.06.2011 00:03 Post subject: |
|
|
Lenge siden sist jeg så en så dårlig fotballkamp. Ingen av lagene fortjente tre poeng.
Eller det er vel bare noen uker siden 16. mai-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:04 Post subject: |
|
|
Daneil Kjell Valter Erik Ørlund 5 Gjør det vel greit.
Carl Mikael Lustig 3 Akkurat hva tilsier at han er landslagsspiller for Sverige? Den ser jeg ikke.
Simen Wangberg 6 Jeg liker fyren. Han vinner dueller, han river i trøya. Vil bli en gigant.
Jim Larsen 6 Kjekkasen er god og blir bare bedre. Solid.
Mikael Frank Dorsin 4 Noe bedre enn sin landsmann, men ikke god.
Fredrik Guttormsen Winsnes 4 Han gjør det ikke elendig, men fyren er bare ikke god nok. For begrenset aksjonsradius. Oviasu > Winsnes.
Markus Henriksen 4 Han overpresterte ift. skudd i fjor, det skal være sikkert. Nesten trekk for kommentaren "sjanserik kamp" etter kampslutt.
Per Ciljan Skjelbred 4 Var han på banen?
Morten Moldskred 1 Beklager at jeg har sagt her inne at "det bor noe i Moldskred". For et minstekrav bør faktisk være at man ØNSKER å spille fotball. Han har null å bidra med i det oppbyggende spillet, og han har ikke en gang VILJE til å BERØRE ballen. Han ORKER ikke, eller jeg vet da faen hva det er jeg.
Mushaga Bakenga 3 Midtspiss i TL? For tidlig, hvertfall.
Jonas Svensson 3 Får det vanskelig og viser tydelig at ving er han ikke. Vi må slutte å misbruke spillere posisjonsmessig og heller hente inn en skikkelig kantspiller snart.
Ballen 1 Herregud sier jeg. Når det spilles med SELECT-baller, blir det ALDRI gode treff på ballen. Det går ikke an å treffe disse ballene "rent". Hvorfor blir det pene treff i VM osv. konstant? Ja, spillerne er 1000 ganger bedre, men de spiller alltid med de nyeste Adidas-ballene også. En SELECT-ball er så dårlig at det ikke kan beskrives, den må oppleves. Burde vært forbudt.
Harald Bredeli 1 For en trist reporter, er det mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.06.2011 00:13 Post subject: |
|
|
| Snodig at ting forklares med et generasjonsskifte, føler vi har hatt det annenhver sesong siden 2004. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.06.2011 00:14 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Nivået ble slaktet i fjor også, og da leverte vi tidvis ganske bra mot god motstand i EL.
Det blir spennende å se hva vi presterer i kvalen i år. Enig i at det ser tynt ut uten Prica, og som tidligere nevnt er vi svekket gjennom at Annan er borte.
Men jeg tror ikke vi får noen skandaløs opptreden i CL-kvalen. |
når jeg skrev "slaktet nivået" så mente jeg ikke verbalt. Jeg mener ikke at seere, supportere og den vanlige mannen i gata kritiserer nivået. Jeg mente at kvaliteten på laget/spillerne er kraftig svekket.
De beste spillerne er solgt og samtlige lag erstatter fra egne rekker. Det sier seg selv at 17åringer ikke gjør en like god jobb som ferdigutviklede kvalitetspillere. Når omtrent samtlige lag stiller med 3-5 tenåringer på banen i hver kamp så får man resultatet man har idag - Råttent.
I gode årganger har rbk2 holdt bedre kvalitet enn dagens a-lag. Det er tullprat du driver med når du fortsetter å hevde at det kun er Annan som ikke er erstattet. I antall er kanskje alle erstattet, men kvalitetforskjellen er enorm.
Wangberg/Larsen er milesvis bak Demidov/Stadsgaard foreløpig. Men enda værre: Vi har ikke fart i forsvaret lenger og kan derfor ikke stå med bakerste mann i midtsirkelen.
DFH er i årets form etter 7 mnd skadeavbrekk langt unna Iversen, han er heller ingen målscorer. Bakenga er mange divisjoner dårligere. Men enda værre: Prica er eneste gode på hodet og eneste med muskler siden Iversen dro, og han er derfor enkel å dekke opp av forsvaret. Det blir heller ikke lagd rom til de andre spillerne rundt.
Annan er ikke erstattet og det lider vi enormt av. Henriksen er ingen DM. Men kanskje enda værre: Ved å trekke ned Henriksen har vi mistet en enestående offensiv kraft, og den eneste målscoreren fra midtbanen.
Mange spillere i dagens tropp har vært langt dårligere enn i fjor. Dette kommer nok i stor grad av at spisskompetansen til spillerne vi mistet i stor grad dekket over manglende til resten, som nå desverre kommer pinlig til syne.
Nesten alt som kunne gå galt i vintervinduet gikk galt, og nå står Norges ledende fotballag igjen å må bruke 3-4 juniorspillere i hver kamp for å stille lag. Ingenting av dette har noe som helst med hype eller "luring" å gjøre, det er rett og slett bare kraftig senket kvalitet i stallen.
At du ikke tror på noen skandaløs opptreden i cl-kvall beroliger meg på ingen måte. Laget vi har idag, med skadene vi har, hadde tapt 12-0 i Parken. Men vi kommer nok ikke så langt, så det slipper vi nok å se. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:17 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Alle lagene i TL har og bruker en haug spillere i alderen17-21 som på ingen måte er klar for TL, da blir det sånn vi har det nå. Idiotene i NFF jubler, med håpet i sikte om at dette skal bedre landslaget. Det kan godt hende det gjør det om 5 år, men innen det kommer Tippeligaen til å være rangert som den desidert dårligste ligaen i Europa. |
Med en gang en "stor" klubb i Europa ser et talent som legger en fin pasning eller har en fin skuddfot forsvinner han tvert. Da får ikke ligaen en annsamling av gode spillere over tid. Derfor vil Tippeligaen forbli en dårlig liga. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:21 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | er vi svekket gjennom at Annan er borte. |
Kan du forklare hvorfor du mener at Iversens avgang ikke svekket oss? Mener du Daniel Fredheim Holm, nettopp skadd i 7 måneder, og som aldri har bevist noe på internasjonalt nivå, er bedre enn Iversen, som på sitt beste holdt godt europeisk nivå fortsatt, og naturligvis flere klasser over Fredheim Holm?
Og mener du også at Jim Larsen er fullgod erstatter for en som spiller fast i La Liga, en av verdens to beste ligaer? Og jeg håper du så laget ble svekket enormt av Stadsgaards avgang også? For selv om prestasjonen offensivt var glimrende til tider i EL, var ikke resultatene bra. Dette hadde naturligvis sett mye bedre ut med Stadsgaard i forsvar, da vi slapp inn alt for enkle baklengsmål.
Vi mistet 4 spillere av topp kvalitet i fjor. Annan, Steffen, Stadsgaard og Demidov. Larsen erstatter tildels Demi, men de 3 andre står fortsatt fullstendig uerstattet. Så du må slutte med sprøytet om at vi har mistet EN spiller. Vi har mistet 3,5 spillere som BAR laget. Fordi om vi presterte bra offensivt i EL merket vi jo savnet av Stadsgaard i forsvarsspillet. Og Steffen sto jo i regien for det meste i EL offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:25 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | At du ikke tror på noen skandaløs opptreden i cl-kvall beroliger meg på ingen måte. Laget vi har idag, med skadene vi har, hadde tapt 12-0 i Parken. Men vi kommer nok ikke så langt, så det slipper vi nok å se. |
Stemmer nok det, da et normalt resultat fort kunne vært seks-sju null i fjor også.
Det blir spennende å se hvordan vi gjør det i kvalen i år. Kunne vi fått på plass en solid forsterkning før den siste kvalrunden er jeg faktisk så naiv at jeg tror vi kan rote oss inn.
Men det er naturligvis et par runder før den tid også. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.06.2011 00:29 Post subject: |
|
|
Jeg synes egentlig all den negativiteten etter denne kampen er litt unødvendig, for det var egentlig ikke så sykt dårlig, sammenlignet med noe av det vi har sett tidligere i år. Det som var aller tydeligst i dag var en solid, ren stolpeprestasjon av Moldskred, og det er for meg totalt ufattelig at han fikk spille 90 minutter. Han gjorde jo ikke en ting riktig hele kampen, og hadde tekniske blemmer som hadde fått meg til å grave meg ned i skam, selv i bakfylla og på isen.
Ellers synes jeg våre utskjelte backer løftet spillet sitt i dag, begge to, og det ble gjort mye tydeligere forsøk på å spille ballen gjennom midtbanen, noe som gav oss flere situasjoner vi burde utnyttet bedre på den siste tredelen. Men vi mangler den der effektive spilleren som alltid gjør de riktige valgene foran seksten, og vi manglet overskudd til å fullføre løp gjennom boksen, derfor ender vi opp med en del litt halvhjertede skuddforsøk.
Det mest skuffende var den totale mangelen på plan og presisjon i kontringsspillet, som enten stoppet i en katastrofal feilpasning, et umotivert ballmist eller ved en baklengs defensiv passering av pressledd av Skjelbred, Svensson eller Winsnes. Det ble farlig når vi fikk satt opp Bakenga en mot en, det burde i større grad være planen, for ingen andre offensive spillere har gjennombruddskraft i sånne situasjoner.
Børs:
Örlund 5 - Holdt nullen, fint det, men lager jo mulighetene litt selv når han står veldig passivt inne på dødballer og innlegg, og i tillegg bommer grovt på flere utspill fra målet.
Lustig 7 - Kontroll bakover, noen svært viktige inngripener defensivt, og mere interessert offensivt nå. Er ingen skuddkanon med venstra, men prøver i det minste.
Larsen BB 7 - Kontant i duellspillet, og sjefer godt i forsvaret. Begynner å se ut som den midtstopperen vi betalte millionvis for.
Wangberg 6 - God i duellene, i fare for å være litt overopphetet til tider, men kommer greit fra det.
Dorsin 6 - Vender bort Skogseid som han vil, men mangelfull adressering hindrer innleggene i å engang lukte fare. Får kjørt seg mot de Lanlay defensivt, og er som vanlig ute av stand til å stoppe innlegg imot.
Skjelbred 7 - Teknisk småfiks, og kommer som regel ut av trange situasjoner med ballen. Setter opp noen brukbare muligheter, men mangler litt roen til å sette spikeren sjøl.
Henriksen 7 - Rolig og avbalansert med ballen, og tar tilsynelatende steg som duellvinner hver dag. Mangler litt selvtillit til å lykkes helt på den siste tredelen, så det blir litt safe.
Winsnes 5 - Jobber hardt, distribuerer bra, men klarer ikke å slå de avgjørende pasningene, han heller. Blir rundet veldig lett i forsvar, og har som vanlig tempoproblemer.
Moldskred 1 - God kandidat til "blooper of the decennium". Fikk Olsen til å se ut som Maradona når de delte på kantene. Var han virkelig helt tilstedeværende? Hvorfor spilte han hele kampen?
Prica - Ut med strekk. Au, au, au. Alarm.
Svensson 6 - Falt ned som en slags ekstra indreløper rundt boksen, og deltok mye i kombinasjonsspill, uten at det helt store kom utav det. Lett på foten, hardtarbeidende.
Bakenga 5 - Startet glimrende, viser fra tid til annen at han er farlig en mot en, men klarer ikke helt å involvere seg i spillet slik at det blir virkelig farlig. Bedre i en litt mer vandrende Henry-rolle?
Åsen - Kommer inn og tar tak, men blir litt for veik og ubesluttsom når han kommer i gode situasjoner. Vil bruke den gode venstrefoten, og det er bra.
Olsen - Frisk i innhoppet sitt, nær scoring, og nær straffespark. Burde ha spilt 45 minutter, hvis treneren hadde gjort jobben sin.
Jönsson 3 - Hvorfor ikke Moldskred? Veddemål? Var Svensson virkelig så sliten at det hadde vært direkte farlig å la ham fullføre?
RH Olsen 5 - Treffer med det meste, inkludert alle de "tvilsomme" straffesituasjonene, men klarer, i likhet med alle andre norske dommere, ikke å gi kort på åpenbare gulkortsituasjoner. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Kan du forklare hvorfor du mener at Iversens avgang ikke svekket oss? |
Jeg teller ikke en spiller bort = så så mye svekkelse.
Fotball er et lagspill som i tillegg til å være kvaliteten av hver enkelt også har en dimensjon til i seg.
Slik du regner snakker vi mer som en stafett, hvor det å miste en utøver man vet hvor fort går eller løper kan si noe om svekkelsen. Sånn er det ikke i fotball. Ikke direkte i hvert fall.
Jeg vil gjøre opp status når sesongen er over. I norsk seriesammenheng vil poengfangst ala de siste åtte kampene ut sesongen gi oss omkring 52 poeng. Antakelig litt lite, men neppe langt unna det som behøves for å vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | RH Olsen 5 - Treffer med det meste, inkludert alle de "tvilsomme" straffesituasjonene, men klarer, i likhet med alle andre norske dommere, ikke å gi kort på åpenbare gulkortsituasjoner. |
Staberg, kanskje
Ellers interessant å se at treneren nå har begynt å få børskarakter for disposisjonene sine igjen, slik tilfellet også var under Hamrén på slutten.
Last edited by kristobal on 27.06.2011 00:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 27.06.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Det eneste positive med å ha Morten Moldskred i stallen er at jeg slipper å diskutere med folk som synes det hadde vært en god idé å kjøpe ham. Noe som var et stadig problem da han spilte for TIL. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 27.06.2011 00:37 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | kristobal wrote: | | er vi svekket gjennom at Annan er borte. |
Kan du forklare hvorfor du mener at Iversens avgang ikke svekket oss? Mener du Daniel Fredheim Holm, nettopp skadd i 7 måneder, og som aldri har bevist noe på internasjonalt nivå, er bedre enn Iversen, som på sitt beste holdt godt europeisk nivå fortsatt, og naturligvis flere klasser over Fredheim Holm?
Og mener du også at Jim Larsen er fullgod erstatter for en som spiller fast i La Liga, en av verdens to beste ligaer? Og jeg håper du så laget ble svekket enormt av Stadsgaards avgang også? For selv om prestasjonen offensivt var glimrende til tider i EL, var ikke resultatene bra. Dette hadde naturligvis sett mye bedre ut med Stadsgaard i forsvar, da vi slapp inn alt for enkle baklengsmål.
Vi mistet 4 spillere av topp kvalitet i fjor. Annan, Steffen, Stadsgaard og Demidov. Larsen erstatter tildels Demi, men de 3 andre står fortsatt fullstendig uerstattet. Så du må slutte med sprøytet om at vi har mistet EN spiller. Vi har mistet 3,5 spillere som BAR laget. Fordi om vi presterte bra offensivt i EL merket vi jo savnet av Stadsgaard i forsvarsspillet. Og Steffen sto jo i regien for det meste i EL offensivt. |
Enig i det meste her, men jeg tror at Annan helt klart er den store forskjellen fra i fjor, idet vi så like tafatte ut i de kampene han ikke kunne spille for oss. Han hadde en tilstedeværelse på banen som løftet spillerne rundt ham både offensivt og defensivt, og kan vel nesten ikke overvurderes i betydning. Iversens avgang burde ha vært et klart pluss for oss, i forhold til seriøsitet i gruppa og i forhold til lønnsposten, men det forutsatte, som jeg nevnte da, at han ble erstattet på en eller annen måte. Fredheim Holm kan være en god erstatter, men han er foreløpig på varierende grad av ødelagt.
Jim Larsen er allerede på Demidovs nivå, det tror jeg nok er trygt å si, de ligner ikke så rent lite i spillestil heller, men herregud, jeg savner Kris Stadsgaard, for så bra har aldri forsvaret vårt sett ut. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.06.2011 00:38 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Daneil Kjell Valter Erik Ørlund 5 Gjør det vel greit.
Carl Mikael Lustig 3 Akkurat hva tilsier at han er landslagsspiller for Sverige? Den ser jeg ikke.
Simen Wangberg 6 Jeg liker fyren. Han vinner dueller, han river i trøya. Vil bli en gigant.
Jim Larsen 6 Kjekkasen er god og blir bare bedre. Solid.
Mikael Frank Dorsin 4 Noe bedre enn sin landsmann, men ikke god.
Fredrik Guttormsen Winsnes 4 Han gjør det ikke elendig, men fyren er bare ikke god nok. For begrenset aksjonsradius. Oviasu > Winsnes.
Markus Henriksen 4 Han overpresterte ift. skudd i fjor, det skal være sikkert. Nesten trekk for kommentaren "sjanserik kamp" etter kampslutt.
Per Ciljan Skjelbred 4 Var han på banen?
Morten Moldskred 1 Beklager at jeg har sagt her inne at "det bor noe i Moldskred". For et minstekrav bør faktisk være at man ØNSKER å spille fotball. Han har null å bidra med i det oppbyggende spillet, og han har ikke en gang VILJE til å BERØRE ballen. Han ORKER ikke, eller jeg vet da faen hva det er jeg.
Mushaga Bakenga 3 Midtspiss i TL? For tidlig, hvertfall.
Jonas Svensson 3 Får det vanskelig og viser tydelig at ving er han ikke. Vi må slutte å misbruke spillere posisjonsmessig og heller hente inn en skikkelig kantspiller snart.
|
Det var synd mannen med det fineste mellomnavnet i RBK ble skadet og ikke omtalt på denne børsen, nemlig Rade Stanislav Prica _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 27.06.2011 00:39 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | zaphod81 wrote: | | RH Olsen 5 - Treffer med det meste, inkludert alle de "tvilsomme" straffesituasjonene, men klarer, i likhet med alle andre norske dommere, ikke å gi kort på åpenbare gulkortsituasjoner. |
Staberg, kanskje
Ellers interessant å se at treneren nå har begynt å få børskarakter for disposisjonene sine igjen, slik tilfellet også var under Hamrén på slutten. |
hehe, Staberg var det ja, selvfølgelig, gikk litt fort i svingene. Jeg gir vel trenerne børskarakterer de gangene jeg føler jeg har noe å melde om dem, og når jeg ellers kommer på det Samme med dommerne, egentlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 27.06.2011 00:41 Post subject: |
|
|
| I dag kunne vi faktisk spilt et par timer uten å få nettkjenning. Vi er så fantastisk elendig offensivt, at det er skremmende. Hvis ikke Prica blir klar igjen kjapt, så blir det lite mål framover. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.06.2011 01:15 Post subject: |
|
|
Var virkelig tafatt i dag ja. Lurer fælt på hvorfor Ciljan ble tatt av egentlig...
VI har ingenting på benken til å forandre kampbildet, men at Moldskred får fullføre er en skandale!
Morten klarte ikke å dempe ballen en eneste gang og gjøre noe konstruktivt med den. Har aldri sett ha mså svak og håper det er en grunn til at han står uinteressert mellomg 3 vikingspillere som spiller kombinasjoner uten å vise initiativ til at han vil vinen ballen. han bare gikk i sneglefart uinteressert imellom dem. og var på det meste 2 meter unna ballen uten å prøve. DET provoserte meg, og om han ikke vil spille her så send ham heim til HØDD!
Tror vi har Juniorspillere med ferdigheter vi kunne utnyttet bedre en det han klarer for øyeblikket.
Tipper om Prica er ute at neste gang får vi se en ny spiss på banen eller benken som muligens kan vise at det ikke er rare greiene som skal til for å prestere ok. Savner sellin nå. han har ikke gjort seg bort på høyrekant hos AFK, og hadde garantert klart seg mye bedre pr.i dag en Målskrekk gjorde!
Olsen var positiv i dag, bare han trener på tuch nå så kan det bli håp om en ok squadplayer! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 27.06.2011 01:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 27.06.2011 01:27 Post subject: |
|
|
knerten_10: 1 for inkonsistent navngivning av spillerne.
Winsnens manglet en Lærum, og Bakenga manglet Lusa, Joar og Namugunga!
Ellers ganske enig Selv om jeg synes Moldskred får vel mye tyn idag. Han var ikke god, men ikke noe mye dårligere enn resten av laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 27.06.2011 01:38 Post subject: |
|
|
Vi har ingen alternativer til Prica som midtspiss, og det synes veldig i dag. Bakenga er en spillertype som krever en stor, sterk kar ved siden av seg, det er tydelig. Spilte veldig bra som en av to spisser sammen med Prica tidligere i år, men stallsammensetningen vår gjør at en formasjonsomlegging var nødvendig, dessverre for han. Vent litt, har han enda ikke skrevet under på ny kontrakt? Fuck ham, filmet i dag gjorde han vel også, den klysa.
Anyway, noen andre enn meg som merket hvor utrolig mye vi sank i nivå når Per gikk ut og Gjermund Åsen kom inn? Åsen har en fin venstrefot, men er åpenbart helt avhengig av den, så å spille med ham og Winsnes på banen blir litt overkill. Synes han virker forholdsvis treig i steget også, tror kanskje ikke indreløper-posisjon er rollen hans. Kanskje venstrekant i 4-4-2, men jeg veita søren, som sagt virker han litt treig. Kanskje back? Vår nye Dorsin? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.06.2011 08:40 Post subject: |
|
|
zaphod81
Kudos for den første kampbeskrivelsen som lignet kampen jeg så.
Eller lignet kampen mistenkelig på mang av de uavgjortkampene vi hadde under Hamren. Masse ball men klarer ikke å bryte gjennom en kompakt forsvarsmur....
Positivt: Vi taper ikke, måtte det fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.06.2011 08:43 Post subject: |
|
|
| Dette lignet ikke på uavgjortkampene under Hamren. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.06.2011 09:04 Post subject: |
|
|
Det viser seg jo, desverre, at en spiss/målscorer må prioriteres høyt i tillegg til det vi mangler. Gamle Eggen har vært inne på dette, og per i dag viser det seg at det ikke er nok med Prica, Bakenga, Moldskred, Olsen og Boti Goa. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 09:40 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Snodig at ting forklares med et generasjonsskifte, føler vi har hatt det annenhver sesong siden 2004. |
Generasjonsskifte er nok et heller dårlig begrep ja. Snittalderen på laget var ikke så veldig høy i fjor heller.
Det bør nok heller kalles "store utskiftninger".
Det er vel bare Skjelbred og Dorsin igjen fra vår 2008-laget nå. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.06.2011 10:29 Post subject: |
|
|
Og skjelbred er på vei ut ...
Men jeg likte at vi ikke klappa sammen i går. Og moldskred trenger kamptrening, så kommer han. Normalt en spiller med gode kvaliteter.
Det som feller oss er mangelen på presisjon på de talløse overgangene, samt alle hårreisende ballmistene både i dueller, og etter dårlige pasninger.
Ett poeng borte mot viking er godkjent! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.06.2011 10:57 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Er det noen av våre foran Henriksen på banen som i det hele tatt er over 1.70? |
Bakenga er vel 1.81m _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 11:12 Post subject: |
|
|
Moldskred 1,76. Skjelbred 1,77.
Store karer i forhold til Barca-angrepet  |