English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Atletico Madrid
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 03:52    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder diskusjonen CL/EL.. Det er forskjell på nivå på gruppa og hvor vanskelig det er for RBK å kvalifisere seg. Man må jo se på de antatt beste lagene og hvor vanskelig det er å legge de bak seg.

Man kan bytte RBK med FCK hvis det var det som var tanken, noe jeg tror det var. I så fall må vi slå både Pana og Rubin.

I EL-gruppa må vi slå enten Atl.Madrid/Leverkusen.

Hva som er vanskeligst av dette er på ingen måte opplagt. Jeg synes i hvert fall longines har et gyldig poeng i at fra vår side så er det antatt nest beste laget i EL-gruppa bedre enn det antatt nest beste laget i CL-gruppa.

Når det er sagt, er jeg enig i at Athletico blir noe hauset opp. De har gode enkeltspillere. Jeg har aldri vært noen Forlan-fan, langt derifra, men han er jo en knallgod spiller i vår sfære, og Agüero er pur kvalitet. I tillegg er de generelt godt besatt, men avstanden opp til de beste engelske, spanske og kanskje til og med italienske og tyske lagene er rett og slett stor.

Det var godt å se en god kamp fra vår side som fort kunne blitt seier. Uavhengig av det, deler jeg Hedons pessimisme. Det vi så i kveld var vel det Eggen greier å skvise ut av dette laget hva gjelder offensiv slagkraft, og jeg er ganske imponert. Spesielt med tanke på den motbøren han tilsynelatende har møtt i spillergruppa.

Men når jeg ser fremover, så ser jeg en ny trener som er god på treningsfeltet, men som er avhengig av andres kompetanse når det gjelder spillerlogistikk og det strategiske. Denne kompetansen hadde han i Tom Schelvan i Stabæk.

En ting er sikkert. Vi har ikke de store midlene å bruke.

Det gjør sitt til at optimismen blir svært betinget, og betingelsene er som følger:
- Hoftun og Co må innse at drastiske ting må skje på overgangsmarkedet for at laget skal utvikle seg videre. De må heve lista. Jeg er rett og slett bekymret for at Hoftun tar kveldens forestilling som et slags bevis på at spillerstallen har potensialet inne.
- Det må manøvreres smart på overgangsmarkedet.
- Annan-saken må løses tilfredsstillende, som betyr enten kontraktsforlengelse eller gode penger inn. Hvis Annan skal bli ut 2011 må vi nesten kvalle til CL for å eliminere den bitterheten.
- Profesjonaliteten må heves. Skrekk-eksempelet er Annan som ikke var klar over karantene-faren før FCK-møtet.

Jeg skulle gjerne hatt troen på Hoftun og Co, men det er bare så lite de har gjort som tyder på at de har kontroll. Selvsagt skal de få vinteren før jeg feller en dom, men i likhet med Hedon ble kveldens forestilling en voldsom bekreftelse på den negative utviklingen man har sett det siste året(utenfor treningsfeltet). Ikke fordi kampen var en dårlig prestasjon, men fordi Eggens fantastiske vikarinnsats ikke var nok til å heve dette laget fra middelmådigheten. Jeg tror han kunne skapt et fryktinngytende lag med spillere som Konan Ya og Sapara. I dag så vasser trenerapparatet i middelmådighet, og jeg ser ingen tegn på at Hoftun er mannen til å gjøre den formidable jobben som gjenstår. De tegnene burde man ha sett tre år etter ansettelsen.

Last edited by abjoern on 05.11.2010 03:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 03:55    Post subject: Reply with quote

Atletico har vel neppe hatt en tøffere seriestart. Utenom uavgjort hjemme mot Almeria som er for dårlig synes jeg resten har vært ok. Vinn borte mot Athletic er veldig sterkt. Ellers har de avgitt poeng med uavgjort på Mestalla mot Valencia og tap borte mot Sevilla, hjemme mot Barcelona og borte mot Villareal. Ingen av de fire sistnevnte er noen enorm krise. De er tre poeng fra fjerdeplassen, så det er ikke helt på trynet. Som EL-vinnere i fjor og finalister i copa del rey og med samme stall i år med stjernene Kun Agüero, Simao og VMs bestemann Forlan, synes jeg ikke det er et lag å kimse av. Vi spilte bra mot de på bortebane også og da hadde de også Reyes på banen.

Grunnen til at jeg blir oppgitt er den enorme svartmalingen. Det er greit å være kritisk, men jeg, som Longines, reagerer på timingen din. Ja, vi mister Demidov og det vil være et tap, men kampen i dag ble "vunnet" på midtbanen og på spissene våre. Ivers vant alt av hodedueller, og vi vet enda ikke om han sikkert forlater oss. Prica var frisk og han har kontrakt, Annan er fortsatt under kontrakt og om vi selger han får vi mange millioner for å erstatte han, det virker ut som om du tror vi ikke kommer til å signere nye spillere når vi selger Annan - dessuten virker Saré som en god erstatter. Vi trenger definitivt en ny midtstopper, men jeg ser ikke helt grunnen til at du skal ta livet av deg selv av den grunn.

Peak og peak, eller toppnivå som jeg ville sagt - vanskelig å si. Laget vårt er jo alltid i utvikling. Får vi inn en mer effektiv kant enn Moldskred/Olsen og en god erstatter for Demidov er vi langt på vei. Med et såpass ungt lag som vi hadde på banen i dag er jeg imponert over hva vi presterte. Midtbanen vår, Saré (21), Henriksen (18 ) og Skjelbred (23) dominerte jo, jeg synes det lover bra for fremtiden jeg. Det mest sentrale er at midtbanen vår fungerer og er lovende, det er der det er vanskeligst å erstatte. En OK midtstopper skal vi kunne få inn i løpet av vinteren, og får vi inn en god ving også er veldig mye gjort. Kampen i dag taper vi pga vi er lite effektive, du må kunne klare å se bak resultatet i en kamp som denne. Jeg skåler ikke i champagne fordi vi har tapt, jeg er bitter fordi vi ufortjent taper, men jeg er glad fordi vi til tider rundspiller de.

Men, du får svartmale videre. Og du må se hva som ligger bak diskusjonen, altså hvor den kommer fra. Du vil fortelle at Atlético er dårlige og derfor spiller i en dårlig liga (EL). Ved å bevise dette kan du altså begrunne din hårreisende kommentar om at vil dumme oss ut etter alle kunstens regler i CL. Du overdriver forskjellen for å kunne svartmale framtida - jeg kaller det pessimisme.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2010 09:55    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Man kan bytte RBK med FCK hvis det var det som var tanken, noe jeg tror det var. I så fall må vi slå både Pana og Rubin.

I EL-gruppa må vi slå enten Atl.Madrid/Leverkusen.

Hva som er vanskeligst av dette er på ingen måte opplagt. Jeg synes i hvert fall longines har et gyldig poeng i at fra vår side så er det antatt nest beste laget i EL-gruppa bedre enn det antatt nest beste laget i CL-gruppa.

Hans poeng var jo at det var enklere å avansere fra den gruppa, enn fra vår. Hvis vi ber et bookingselskap sette odds på vår sjanse til å slå både Rubin Kazan og Panathinaikos vs det å lå kun Bayer Leverkusen - så er jeg helt sikker på at de gir oss minst dobbelt så stor sjanse til å klare sistnevnte. Jeg vil også hevde at det er langt over dobbelt så stor sjanse for at vi skal klare å avansere fra en sånn EL-gruppe, enn den CL-gruppa. Kanskje 33% i EL og 10% i CL. Bayer Leverkusen er et lag vi skal være på høyde med. Kollapsen i Tyskland var et pinlig stykke arbeid, men det hadde neppe skjedd særlig ofte.

LarsG wrote:
Annan er fortsatt under kontrakt og om vi selger han får vi mange millioner for å erstatte han, det virker ut som om du tror vi ikke kommer til å signere nye spillere når vi selger Annan

Tro meg du, jeg er ikke redd for at vi ikke kommer til å bruke penger på nye spilere. Jeg har derimot liten grunn til å være optimistisk i forhold til hvem vi kjøper. En teknisk og kvikk spiller etter Hoftun sin standard er jo Trond Olsen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:03    Post subject: Reply with quote

Semb bör sette ned en Havarikommisjon for å analysere hvorfor TL har falt så kraftig i kvalitet over de siste 10 årene (det kommer selvfölgelig til å ende i tomprat og floskler, men dog). For Rosenborg sin del; er det så enkelt som at slutten av 90-tallet var naturstridig? At nivået i dag er mer hva vi kan forvente ut fra vårt utgangspunkt? Jeg frykter det.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:10    Post subject: Reply with quote

Håpløst å drive med denne type svartmaling i seg selv, enda verre etter kampen i går. Hva er det egentlig man forventer seg her og nå? Vi spiller en knallbra andreomgang, en omgang som om noen år sikkert huskes slik som et par av kampene tidlig etter årtusenskiftet, hvor vi heller ikke fikk resultater som stod helt i stil med prestasjonene.

Forskjellen er at der laget tidlig på årtusenskiftet var dårlig sammensatt ift alder, og at man hadde spillere som jevnt over hadde mer erfaring med slike kamper, har man nå et lag hvor erfaringen ikke er en den største og alderssammensettingen betydelig bedre.

Når vi i tillegg vet at bordet ligger dekket for oss her hjemme og at mulighetene for å spille haugevis med e-cupkamper i årene framover er svært store, forstår jeg på ingen måte det med å være så himla kritisk.

Det må naturligvis gjøres en god jobb også i årene framover, laget må forsterkes og skiftes gradvis ut, det må gjøres en god jobb på trenersiden og alt det der. Men de ytre rammene er jo bedre enn på svært lenge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Om stadion skal fylles er jo en ganske stor del nødt til å sitte på langsidene også. På øvre langside må en 2+2-familie ut med 1800 kroner, og det er ikke inkludert kald popcorn og varm brus for hundrevis av kroner.

Da kan vi fastslå at det ikke først og fremst var pris som holdt flertallet borte fra denne kampen. Det var helt klart de dyreste områdene på stadion som var tettest befolka. Dersom en pakke på Kjernen-feltet kosta 690 kroner, antar jeg at den kosta det samme på motsatt side også. Dette er latterlig billig.

Hvordan har dere tenkt at vi skal få råd til å kjøpe kvalitetsspillere, dersom "fansen" sitter på nettet og klager på all verdens urettferdighet, i stedet for å møte opp og støtte laget?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 10:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Når vi i tillegg vet at bordet ligger dekket for oss her hjemme og at mulighetene for å spille haugevis med e-cupkamper i årene framover er svært store, forstår jeg på ingen måte det med å være så himla kritisk.

Det må naturligvis gjøres en god jobb også i årene framover, laget må forsterkes og skiftes gradvis ut, det må gjøres en god jobb på trenersiden og alt det der. Men de ytre rammene er jo bedre enn på svært lenge.

Jeg forstår utmerket godt at Hedon m.fl. er "himla kritisk". Jeg kan ikke si at jeg ser særlig lyst på fremtiden selv. De beste spillerne våre forsvinner etter all sannsynlighet i løpet av kort tid, og vi evner ikke å erstatte disse med spillere som er i nærheten av å holde mål. Dette skyldes en kombinasjon av inkompetanse på overgangsmarkedet og svak økonomi. Når publikum også svikter i stadig større grad (dette har jo du doktorgrad i, kristo), ser det unektelig ganske mørkt ut.

Hvilken vei synes du selv det bærer, når vi bytter ut Konan, Traoré, Sapara, Stadsgaard, Tettey, Demidov (Annan og Skjelbred) med Olsen, Moldskred, Winsnes, Bjãrsmyr, Jamtfall og Nordberg?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:26    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Hedon wrote:
Da hadde vi vært nødt til å slå både FCK og Panathinaikos for å gå videre.

Synes du virkelig FCK og Pana er bedre enn Atl. Madrid og Leverkussen? Helt uenig isåfall.

Jeg synes forøvrig du undervurderer Atl.Madrid noe utrolig. Vi snakker her om regjerende Europa League mester og lag som holder godt CL nivå. De ville vel vært seedet i pot 2 om de var med i år. Laget er fylt opp med stjernespillere som Aguero, Forlan og Simao.

Lag som taper 1-0 mot Aris er ikke topp, topp lag. Jeg kan med sikkerhet si at FCK hadde aldri tapt 1-0 mot Aris. Mulig AM var bedre i fjor, men ingenting blir så fort historie som en fotballkamp. Leverkusen er heller ikke all verden, de gjør det ikke kjempe godt i tysk liga.

Synes det er merkelig at folk prøver å late som vi er i CL. VI spiller et par hakk under de beste, og vi hevder oss ikke for å si det mildt.

Vi hadde blitt maltraktert i CL. Det hadde blitt så pinlig at RBK måtte ha skiftet navn etterpå.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg var der, stod i Kjernen til og med. Reagerte faktisk litt da tilskuertallet ble lest opp, da det så fullere ut. Men det har vel kanskje med å gjøre at når det oppgis 14.000 på vanlige seriekamper er det ikke så mange der.

Oppmøtet i går var omtrent som man kunne forvente, riktignok noen hundre færre enn anslaget jeg gjorde da oppsettet var klart.

Det er det godt poeng at øvre Adidas og Meglern faktisk var godt besatt, og at billigbillettene tydeligvis var de dårligst besatte. Slike momenter bør også tas inn når man ser på hva som kan gjøres for å få flere på kamp.

Det jeg frykter litt nå er at testimonialen ødelegger litt for muligheten til å takke av Roar mot Leverkusen, og at man ender opp med to dårlig besøkte kamper istedet for en godt besøkt kamp.

Forslaget mitt var 11-12k på de to andre og 15k på Atletico. Jeg tror det blir vanskelig nok å få mer enn 11-12k mot Leverkusen slik situasjonen nå er.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:35    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
vi bytter ut Konan, Traoré, Sapara, Stadsgaard, Tettey, Demidov (Annan og Skjelbred) med Olsen, Moldskred, Winsnes, Bjãrsmyr, Jamtfall og Nordberg?

Ufint å gni det inn på den måten der.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 10:45    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Jeg forstår utmerket godt at Hedon m.fl. er "himla kritisk". Jeg kan ikke si at jeg ser særlig lyst på fremtiden selv. Hvilken vei synes du selv det bærer, når vi bytter ut Konan, Traoré, Sapara, Stadsgaard, Tettey, Demidov (Annan og Skjelbred) med Olsen, Moldskred, Winsnes, Bjãrsmyr, Jamtfall og Nordberg?

Jeg får vel ta på meg optimistrollen her inne nå da, etter å ha blitt tildelt pessimistrollen fra i sommer av. Smile

1. Hva har Konan og Traore gjort i RBK som har gjort laget så utrolig bra? Ingen tvil om at det er gode spillere, men hvor stor forandring for RBK er det at de byttes ut med andre spillere?
2. Tettey er et stort savn på alle måter. Dog var det kanskje først den siste våren at han virkelig var en klassespiller. Han var tidvis utskjelt her inne for sin fullstendige mangel på målfarlighet.
3. Sapara har vi ikke klart å erstatte.
4. Demidov gjenstår det å se hva vi erstatter med, det samme gjelder Annan.
5. Skjelbred er det vel foreløpig ingen stor fare for at vi mister. Har i store perioder de siste fire årene også virket rimelig erstattelig.

Som tidligere nevnt anser jeg signeringene av Sare og Bjärsmyr som er langt skritt i riktig retning ift til kjøpene som har preget klubben de siste årene med unntak av Prica. Bjärsmyr har ikke innfridd, men tankesettet med å hente fra klubber som er bedre enn oss selv er riktig.

Vi må naturligvis fortsette med signeringer av denne typen. I tillegg besitter vi tross alt en junioravdeling med spillere som kan bli noe om de får sjansen.

At framtida ser så mørk ut når vi er fullstendig suverene her hjemme, får muligheten til matching i Europa år etter år og har en relativt godt aldersmessig sammensatt stall er jeg ikke med på. Vi kan ikke regne med at det er gjort over natta å komme på nivå med de beste årgangene fra 90-tallet heller. Det brukte vi seks-sju år på den gangen. Nå har vi brukt tre til fem siden bunnen ble nådd og vi opparbeidet oss posisjonen her hjemme igjen.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.11.2010 11:43    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
nieuwlaat wrote:

Jeg forstår utmerket godt at Hedon m.fl. er "himla kritisk". Jeg kan ikke si at jeg ser særlig lyst på fremtiden selv. Hvilken vei synes du selv det bærer, når vi bytter ut Konan, Traoré, Sapara, Stadsgaard, Tettey, Demidov (Annan og Skjelbred) med Olsen, Moldskred, Winsnes, Bjãrsmyr, Jamtfall og Nordberg?

Jeg får vel ta på meg optimistrollen her inne nå da, etter å ha blitt tildelt pessimistrollen fra i sommer av. Smile

1. Hva har Konan og Traore gjort i RBK som har gjort laget så utrolig bra? Ingen tvil om at det er gode spillere, men hvor stor forandring for RBK er det at de byttes ut med andre spillere?
2. Tettey er et stort savn på alle måter. Dog var det kanskje først den siste våren at han virkelig var en klassespiller. Han var tidvis utskjelt her inne for sin fullstendige mangel på målfarlighet.
3. Sapara har vi ikke klart å erstatte.
4. Demidov gjenstår det å se hva vi erstatter med, det samme gjelder Annan.
5. Skjelbred er det vel foreløpig ingen stor fare for at vi mister. Har i store perioder de siste fire årene også virket rimelig erstattelig.

1. Ganske enig her. Men Konans siste tid i klubben var imponerende, og han var svært god i kampen mot Brøndby på Lerkendal blant annet. Traoré har vel ikke fått ut sitt potensial i RBK, men han hadde blitt svært god med tillit, det er jeg ganske sikker på. Men du har et poeng - de har ikke vært så viktige for RBK.
2. Enig
3. Enig.
4. Enig.
5. Fortsetter Skjelbred som han gjorde i går, ja da skal han bli vanskelig å erstatte. Og Skjelbred er alltid av de beste når laget spiller godt. Han trenger stor bevegelse rundt seg, for han er kapabel til å slå svært gode, men avanserte pasninger. Men enig i at han har vært veldig lett erstattelig de siste 4 årene. Men det hører med en skade til historien, og selvsagt en plassering ute på kanten.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 11:56    Post subject: Reply with quote

1 og 5: Det er ikke først og fremst hva Konan, Traoré og Skjelbred har gjort i Rosenborg, men hva "erstatterne" har potensiale til å gjøre, som gir grunn til dyp bekymring.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 12:05    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at man snakker som om at vi er blitt veldig svekket ved tapet av Traore, og det er vi i mine øyne ikke blitt. Enig i vurderingen av potensial hos erstatterne. Men jeg har også kritisert innkjøpspolitikken de siste par årene i sterke ordelag, jfr kommentarartikkel i vinter.

Så jeg er på linje, men synes høstens vindu var et skritt i riktig retning ift tankesett.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 12:14    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Så jeg er på linje, men synes høstens vindu var et skritt i riktig retning ift tankesett.

Jeg er dessverre redd for at signeringene i høst ikke kan relateres til noe tankesett. Hoftun har jo selv uttalt at det "dukka opp en mulighet i tolvte time" ifht Saré. Dersom denne muligheten hadde dukka opp litt tidligere i overgangsvinduet, ser jeg forresten ikke bort i fra at vi hadde spilt i Champions League.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 12:19    Post subject: Reply with quote

Ja, ja. Vi får se hva som skjer i vinter. Jeg velger å være optimist i utgangspunktet, og mener vel også at utgangspunktet ikke er så dårlig som enkelte vil ha det til. Jeg føler meg ganske trygg på at det også finnes potensial hos flere spillere som ikke er fått skikkelig ut ennå.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 12:20    Post subject: Reply with quote

Vi hadde fort spilt i CL med Saré i parken, ja. Det er faktisk store sansynligheter for det.

Men jeg er først og fremst glad idag. Glad for at vi så sent som igår viste både oss selv og resten av Europa at vi kan fotball på dette nivået. Det gjør meg optimistisk. Vi har byttet ut store deler av laget de siste to årene, men likevell presterer godt. Og hver eneste kamp i dette selskapet vil være lærerikt for spillerne, selv om vi av og til blir rundspilt på bortebane.

For å unngå det kunne vi jo selvfølgelig valgt en annen norsk løsning, ved å ryke ut så tidlig som mulig mot Honka-lignende motstand. Men det hadde vært defensivt.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.11.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
kristobal wrote:

Jeg er dessverre redd for at signeringene i høst ikke kan relateres til noe tankesett. Hoftun har jo selv uttalt at det "dukka opp en mulighet i tolvte time" ifht Saré. Dersom denne muligheten hadde dukka opp litt tidligere i overgangsvinduet, ser jeg forresten ikke bort i fra at vi hadde spilt i Champions League.

Du kan nok har rett i dette. Men siden RBKs prioriteringsliste er Trøndelag/Norge/Europa/Verden, så er det godt mulig at de kjente til Saré ganske tidlig, men at de ville forsøke å lete i de tre andre kategoriene først. Selvsagt bare gjetting fra min side, men det er jo en mulighet.

Saré bør kjøpes, forresten.
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2010 12:34    Post subject: Reply with quote

Vi hadde tapt i Parken selv om Sarè hadde spilt. Vi hadde tapt om Annan hadde spilt også.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.11.2010 12:38    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Poenget mitt er at man snakker som om at vi er blitt veldig svekket ved tapet av Traore, og det er vi i mine øyne ikke blitt. Enig i vurderingen av potensial hos erstatterne. Men jeg har også kritisert innkjøpspolitikken de siste par årene i sterke ordelag, jfr kommentarartikkel i vinter.

Ja, jeg er enig i at det er et skritt i riktig retning ifht tankesett. At man går for spillere fra klubber som er bedre enn oss selv er jo positivt. Man får jo tross alt en spiller med større internasjonal erfaring enn de spillerne som allerede er i klubben. Vi gjorde jo det samme med Prica, og det har jo fungert ypperlig. Håper dette fortsetter i fremtiden, istedenfor å kun kjøpe spillere som er uprøvd på et høyere nivå.

Er det noen flere svensker som sliter ute i Europa et sted? Av nordmenn er vel Tarik en mulighet.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.11.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Vi hadde tapt i Parken selv om Sarè hadde spilt. Vi hadde tapt om Annan hadde spilt også.

Det vet vi absolutt ingenting om. Derimot så kan vi nok konkludere med at selv om Annan hadde spilt så hadde vi fortsatt blitt rævkjørt i perioder.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 12:51    Post subject: Reply with quote

Én (for ikke å snakke om to) spiller(e) som hadde evnet på en kontrollert måte å spille ballen videre til en lagkamerat, kunne faktisk ha vært nok til å skape trygghet og en plattform for pari prestasjoner også fra resten av laget. Det hadde trolig holdt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Hvilken vei synes du selv det bærer, når vi bytter ut Konan, Traoré, Sapara, Stadsgaard, Tettey, Demidov (Annan og Skjelbred) med Olsen, Moldskred, Winsnes, Bjãrsmyr, Jamtfall og Nordberg?

Nettopp. Alle har grunn til å være fornøyd med spillet i kampen i går, men tidligere år når vi har spilt overveldende fotball (slik denne kampen for mange ble oppfattet i går), har vi spilt veldig mye bedre enn dette. Vi kjører over AM til tider i går på ren vilje, tæl og innsats. Jeg ser ikke det fantastiske kombinasjonsspillet som vi har vist tidligere. Selv i 2007, da vi lå langt nede på tabellen, hadde vi et toppnivå som var mange hakk over dette. Samme i 2005. Da hadde vi veldig gode spillere, men et lag som ikke fungerte. Nå har vi et lag som fungerer, men "dårlige" spillere - ergo dårligere potensiale. Jeg blir helt skremt over å se hvor uteknisk og hengslete for eksempel Mikael Lustig fremstår når tempoet virkelig dras opp. Det er tut og kjør, han mister posisjonen og faller ut både offensivt og defensivt. Vi hadde en gang Basma som fikk masse pes, men du verden så presis (i bevegelsene) og intelligent han var i forhold.

Den lista med spillere du tar opp over her, er utrolig trist lesing. Vi har gått fra å være et lag med fart, pasningssikkerhet og teknikk - til et lag med tyngde, tæl og hesblesende vilje. En deprimerende utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.11.2010 13:00    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Én (for ikke å snakke om to) spiller(e) som hadde evnet på en kontrollert måte å spille ballen videre til en lagkamerat, kunne faktisk ha vært nok til å skape trygghet og en plattform for pari prestasjoner også fra resten av laget. Det hadde trolig holdt.

Med enten Saré eller Annan på banen tror jeg kampen sett litt annerledes ut. Demidov måtte flyttes opp, noe som forårsakte utskiftninger både i forsvar og på midtbanen. Man skal ikke kimse av det.

Alt i alt var FCK mye bedre, men det var jaggu langt ifra at vi greide det.
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2010 13:29    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Henning wrote:

Det vet vi absolutt ingenting om. Derimot så kan vi nok konkludere med at selv om Annan hadde spilt så hadde vi fortsatt blitt rævkjørt i perioder.

Selvfölgelig vet vi ikke det, var ikke klar over at det var kriteriet som gjelder. I og med at du tror vi ville blitt rävkjört i perioder selv om Annan hadde spilt så er det ikke akkurat himmelvid forskjell mellom våre påstander.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb