| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:22 Post subject: |
|
|
| Bra anfallsspel som dock inte oväntat gick på bekostnad av säkerheten bakåt. Smart grepp att Winsnes och Skjelbred bytte sida, vilket gjorde båda bättre (enda ändringen från Hamréns uppställning). Oerhört svagt inhopp av Olsen. Lite i underkant att göra 3 rättmätiga mål mot ett så svagt lag; straffen var en flagrant filmning av Prica. Eggen borde ta svensken i örat. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:28 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Bra anfallsspel som dock inte oväntat gick på bekostnad av säkerheten bakåt. |
Hadde Kongsvinger en eneste sjanse? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:30 Post subject: |
|
|
| Ja, som andra har sagt så fick de en del farliga brudd emot. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 07.06.2010 00:32 Post subject: |
|
|
Huff ja, farlige tider i vente! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:35 Post subject: |
|
|
| Du kanske blir mer sannspådd än du tror. Det kan nog straffa sig mot bättre lag att köra nästan alla spelarna i anfall. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 07.06.2010 00:39 Post subject: |
|
|
Sitat fra PCS:
som Per Ciljan Skjelbred sa det:
- Tempo, tempo, tempo.
Og:
- Dette er litt mer min greie. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 07.06.2010 00:42 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Du kanske blir mer sannspådd än du tror. Det kan nog straffa sig mot bättre lag att köra nästan alla spelarna i anfall. |
Huff ja, kan jo hende vi slår Real Madrid igjen!  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.06.2010 07:49 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hedon wrote: | | TV2 og VG opererer med hhv 6 og 7 sjanser til oss i denne kampen. Mulig jeg var preget av Eggen-eufori, men vi hadde da vitterlig flere sjanser enn som så? Jeg ville tippet 12-14 basert på det inntrykket jeg satt igjen med etter kamper. |
12-14 målsjanser? Definisjonen av en målsjanse er vel at det skal være en nærmest 100 %-sjanse. Synes 6-7 høres ut som et greit tall på soleklare målsjanser. |
VG er nok strengere enn andre. De hadde 11 mot Hønefoss, mens Adressa hadde 14. At tallene er sju og 10 denne gangen er ikke så helgæli i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 07.06.2010 07:57 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Peter Storey wrote: | | Bra anfallsspel som dock inte oväntat gick på bekostnad av säkerheten bakåt. |
Hadde Kongsvinger en eneste sjanse? |
PS har rett. Det var flere brudd imot hvor Kongsvingerspillere kunne vært alene med keeper. I relle sjanser hadde de bare et par halvsjanser: skudd utenfor mål, heading utenfor mål, og ett skudd på keeper som Örlund enkelt reddet. Men kontringene kunne blitt farlige. Mot et bedre lag enn Kongsvinger ville Rosenborg ha sluppet inn et par mål på kontringer. Det er derfor ganske tydelig at skal Rosenborg presse så høyt og gå med så mange i angrep, så kreves det f.eks. en Annan som kan rydde unna. Denne gangen var det Stadsgaards fart og udyktighet hos Kongsvinger som forhindret minst et par 100%-sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.06.2010 09:43 Post subject: |
|
|
Vi manglet i går Annan, vår kanskje viktigste defensive enkeltspiller. Husk at det var enorme foskjeller på hvordan laget fremsto i sesongoppkjøringa med og uten ghaneseren. Da under Hamréns ledelse.
Men, noe mindre defensiv trygghet blir det naturlig nok. Når vi har 4-5 mann i boksen under angrep og tilogmed Lago(!) surra seg opp i spissrekka av og til blir det litt sånn. Og i Annans fravær blir det nok ekstra tydelig.
En viss grad av kompromiss tvinger seg uansett frem. Det er umulig å få i både pose og sekk. Hadde det vært mulig å ha Hamréns defensive organisering sammen med Eggens offensive tankegang, ville vi vunnet minimum 3-0 hver kamp. Mitt mål med Eggens inntreden er fortsatt at det skal være morsomt å se Rosenborgkamper. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2010 09:46 Post subject: |
|
|
| Kongsvinger var utrolig dårlig og jeg tror vi kunne vunnet 4-0 også med Hamrén, men det var likevel morsomt å se et Eggensk preg allerede: Raskere fremover, med flere folk (og høyere risiko), og noen eggenske kombinasjoner mellom backer og indreløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.06.2010 10:02 Post subject: |
|
|
| Det blir morsomt med Eggen, men förlorar vi matcher så blir det mindre morsomt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2010 10:11 Post subject: |
|
|
| Mange visdomsord fra deg for tida Peter S. Du tar trollinga di alvorlig, det skal du ha. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.06.2010 10:23 Post subject: |
|
|
Skeptikerne får vel få lov til å kommentere på sin måte når resten av Trøndelag har tatt av etter en kamp mot Kongsvinger.
En kamp mot et lag som antakelig er dårligst i serien. Dårligere enn HBK. Men det er nok noe med det visuelle inntrykket som folk legger merke til. Det ser mer rosenborgsk ut å spille slik vi gjorde mot KIL. Større bevegelse, en annen måte å bevege seg på og så videre.
De som driver med telling av målsjanser mente vi skapte mer mot Hønefoss som er et bedre lag. Selv tror jeg ikke det var så ulikt, og med tanke på at dette var første kamp med Eggen etter få dager på treningsfeltet var det veldig mye positivt rent spillemessig på den offensive biten.
Samtidig ser jeg klare tendenser til at vi blir avslørt mer defensivt med denne måten å spille på hvis det fortsetter. Men Annan var jo heller ikke med, noe som i utgangspunktet er en klar svekkelse defensivt.
For min del ser jeg mange plusser og enkelte minuser etter kampen mot KIL. Å skulle glemme minusene helt synes jeg blir feil. Men jeg synes det er bra for klubben, supporterne og omgivelsene at man får en positiv effekt av et trenerskifte selv når det vi var vant med egentlig var fantastisk bra.
Hype-tendensene vi ser i dag i media og blant folk er bra for interessen og given foran det som skal skje videre utover høsten. Men igjen, det er ting å ta tak i som ikke må skli ut, og det må også holdes fokus på. Skal skrive supporterblogg om det på RBK.no til i kveld/morra. |
|
| Back to top |
|
 |
|