English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ruben Yttergård Jenssen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 12:41    Post subject: Reply with quote

Får håpe TIL krever mer enn både RBK og banken har.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 12:43    Post subject: Reply with quote

Siden vi forhandler med TIL blir han garantert dyrere enn han smaker. Blir han billig er han sikkert ti kamper unna å bli fotballinvalid. Vi burde årsmøtevedta å aldri handle fra TIL.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 12:48    Post subject: Reply with quote

Heller RYJ enn Johansen basert på prestasjoner i 2012. Ruben er en nesten komplett spiller, den eneste svakheten er farta. Men gutten er kjapp i hodet.

Tvilsomt at Tromsø selger ham på denne siden av sommeren. Og jeg personlig tror Mix er ca like god.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2013 12:50    Post subject: Reply with quote

Hvor stod det i Adressa, egentlig? I en bisetning i artikkelen på side 2-3? Noen som kan skrive av?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2013 12:59    Post subject: Reply with quote

Kommet på nett nå:
http://fotball.adressa.no...266297.ece
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.02.2013 13:03    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Jeg har alltid likt RYJ, selv om han ser mer ut som en skøyteløper enn en fotballspiller. Tror han kan passe bra i ankerrollen.

Med litt Donaldutstyr kan han sikkert revolusjonere fotballen. Razz

Edit:

attach
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2013 13:05    Post subject: Reply with quote

Kent Karlsen er også agenten til Thomas Drage, men det er vel mindre sannsynlig igjen.

Han er/har også vært involvert i Stig Lillejords GoOn Players Management som vel har en større portefølje. Vet ikke om han jobber der i dag.

For det er ikke gitt at det er RYJ.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 13:12    Post subject: Reply with quote

jeg har ikke sett så mye av han irl, men på fifa13 er han ihvertfall helt rå (</kålrabi). er dog også enig i at SJ vil være en bedre løsning sentralt. Sålenge prisen ikke er helt på trynet er jeg for RYJ om ikke Mix kommer. Og SJ kommer i tillegg...
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 01.02.2013 13:17    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...266088.ece

Vet ikke om folk har sett den, men ble han linket til en klubb "sør for danmark". Skal visst ikke være aktuelt lenger, sikkert fordi vinduet er stengt.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 13:22    Post subject: Reply with quote

Kan ikke fatte at folk er negative til en RYJ-overgang. Spilleren har en meget bra pasningsfot, stor løpskraft og er kanskje Norges beste midtbanespiller for øyeblikket. i tillegg går han ikke på utenlandskvota.

Signerer vi Ruben nærmer midtbanen seg et internasjonalt snitt, og jeg er villig til å bette mye penger på gull hvis dette er en reell greie.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

Eneste med internasjonalt snitt på RYJ er prislappen, resten er erkenorskt.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv! Very Happy
gisp!
Legende

PostPosted: 01.02.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
Det kunne han heller ikke si om møtet han hadde tidligere på dagen. Da traff RBKs sportslige leder nemlig Kent Karlsen, som er agent for blant annet Ruben Yttergård Jenssen. Den sentrale midtbanespilleren i Tromsø er inne i sitt siste kontraktsår med klubben, og har uttalt at han ønsker seg til utlandet. Men i går stengte det internasjonale vinduet, og dermed kan RBK gjøre et framstøt fra mot det norske vinduet stenger tidlig i april.

Særlig ettersom prisen på Yttergård Jenssen synker jo lenger tiden går, og Godset ikke vil selge Stefan Johansen. Johansen uttalte for øvrig til Adresseavisen i går at han syntes det var hyggelig med interesse, men at han ikke har snakket med Rosenborg.

Hoftun har følgende å si om saken:

- Karlsen er agent for mange spillere, og jeg møter mange agenter i jobben min.

udepowah
Senior

PostPosted: 01.02.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

SJ over RYJ anytime!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 17:03    Post subject: Reply with quote

Udepowah,
kan du begrunne hvorfor? Meningsløse innlegg kan skrives på andre fora.

For øvrig så er RYJ en meget god dribler og en bedre dribler og ballholder en Stefan Johansen. Det eneste jeg tror SJ er bedre på er skudd og målfarlighet.

RYJ har også et strålende overblikk og evne til å distrubuere ball på ett og to touch. Jeg er usikker på hvorvidt SJ har evne til å distrubuere ballen like hurtig og presist som RYJ.

EDIT: SJ er en mer anvendelig spiller. Han kan spille omtrent hvor som helst på banen. RYJ er bare en sentral ballfordeler.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg mener RYJ er en undervurdert spiller, og hadde ikke hatt noe i mot å se han i svart og hvitt. Dette er en spiller med god pasningsfot, godt overblikk og gode basisferdigheter. Altså vil han kunne passe meget fint sentralt i en treer.

NÃ¥r det kommer til SJ vil jeg ikke uttale meg, all den tid jeg kun har sett max 2-3 kamper med ham.

edit: Når folk misliker ham har jeg en mistanke om at dette like mye skyldes hans ytre; stutt kropp, skjorta ned i shortsen osv., som reelle fotballmessige omstendigheter. Fordi han ikke har appearancen til en fotrapp (LPT) Skjelbred og lignende spillere det er lett for fotballfans å bli glad i.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 17:42    Post subject: Reply with quote

wow, snakk om å undervurdere forumbrukerne her inne. Såvidt meg bekjent består ikke dett forumet av småjenter aka fjortisjenter/gutter så tviler meget sterkt på at folk misliker RYJ pga utseende/væremåte eller apperance som du så vakkert kaller det....
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 17:51    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke å være en småjente for å påvirkes av elementær psykologi, FourFingers.

Jeg finner det rett og slett underlig at noen kan være uenig i at vi skal hente det som er en av Norges aller beste sentrale midtbanespillere med argumenter som:

1972 Miami Dolphins wrote:
Stuttjukk spiller med begrensa radius og fart og som har støttepasninger som sitt fremste verktøy. Æsj!
!

Brady wrote:
Tenker bedriftsspiller eller lavere divisjoner når jeg ser ham, selv om han selvsagt har bra teknikk og pasningsfot på Tippeliganivå.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 17:57    Post subject: Reply with quote

Det første sitatet du henter er vel mest humor i forhold til spillerens manglende fart (stutttjukk).

Det andre sitatet du bruker handler vel overhode ikke om spillerens manglende playboyfaktor.

Prøv igjen.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

1. Man kan lett avfeie alle innsigelser med at det det opprinnelig var humor. Det kan ha vært det, med det kan også ha vært den brukerens oppfatning av RYJ: Stuttjukk!

2. Ok, så da er Bradys oppfatning av en av norsk fotballs beste midtbanespillere som en "bedriftsspiller", utelukkende basert på et mangel på talent da? Et mangel på talent som Brady ser, men ikke landslagsledelsen, journalister og de fleste som ser fotball evner å få øye på.

Prøv igjen, selv.

Edit: Når det kommer til svake punkt er vel manglende hurtighet og målfarlighet såpass viktige at de kanskje kan tale mot et kjøp. Med danske-forbehold er ikke dette laget akkurat overoppfylt med målskårere. Kanskje er da den mer målfarlige (selv om ikke heller han har imponerende skåringsstatistikk) Stefan Johanssen et bedre valg.

Men dette må man kunne påpeke uten at man tyr til begreper som "stuttjukk" og "bedriftsspiller". Det er nå min mening om saken.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen tvil i at RYJ er god nok? En løpsmaskin, god takler, fin nærteknikk osv. En av de beste i Norge. Fin alder!

Å kalle han stuttjukk pga. kroppsbygginen hans, og basere det som sitt eneste argument mot ham er både barnslig og feil.

At han har shortsen høyt oppe er visstnok hans måte å hylle Diego Maradona på, forresten...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

RYJ er en god fotballspiller i norsk målestokk. Han er en ballspiller, og det trenger vi, selv om han også har en del svakheter, blant annet mangel på hurtighet og målfarlighet samt en litt lei tendens til å miste ballen i trengte situasjoner, selv om det siste muligens har bedret seg.

Mener vel at vi kan sikte høyere.

Kjøper vi Johansen, får vi med oss et stort potensial for videreutvikling og -salg.

Ellers skulle jeg gjerne sett at vi hentet inn en mer dominerende spiller med litt hvassere fysikk enn det RYJ kan vise til. En som dekker rom, som takler, som sprinter med ball og som skyter presise pasninger fremover i banen. Feks likte jeg veldig godt det Sare viste frem i sin korte tid her. Burde ikke være umulig å finne noe lignende.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2013 18:58    Post subject: Reply with quote

Gænser wrote:
1. Man kan lett avfeie alle innsigelser med at det det opprinnelig var humor. Det kan ha vært det, med det kan også ha vært den brukerens oppfatning av RYJ: Stuttjukk!

Du mener altså at i et innlegg som inneholder min spesifikke mening om hans fotballkvaliteter = "begrensa radius og fart og som har støttepasninger som sitt fremste verktøy", så er det eneste du leser ordet "stuttjukk"?

Det kan ikke være min skyld at du ikke leser hva som står der, for deretter å bruke det som et argument mot forumets manglende evne til å være seriøse.

Etter dette har jeg også skrevet mer utdypende hvorfor jeg ikke tror han blir noen dundersuksess hos oss. Oppsummert kort under:

Han svakheter som sentral skjules meget godt på de to lagene han halv-imponerer for, Norge og Tromsø. Dette fordi begge som regel spiller med en meget godt anker ved siden av, og de har en tradisjon for å kha samtlige spillere skvist ned på egen banehalvdel for å forsvare seg selv.

Med den spillestilen, og med et anker ved siden av seg så trenger han ikke stor fart, han trenger ikke være en dyktig takler, dekke store rom hurtig nok eller være en god duellspiller.
I Rosenborg derimot kommer han til å stå mer alene med større strekk i lagdelene der både backer og indreløpere dundrer i angrep.

Og da tror jeg spillerens svakheter vil skinne mye sterkere enn hans styrker. Snart kommer nok TomH for å fortelle meg at RYJ egentlig er norges raskeste spiller, beste takler og har en fot som overgår alle andre.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 19:56    Post subject: Reply with quote

Hahahahahahahaha. Dette er så komisk.

Aldri noensinne sett så større meningsforskjeller rundt en enkeltspiller.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 20:06    Post subject: Reply with quote

Kanskje er ikke debatten heller aktuell:

Quote:
Diskuterte ikke Yttergård Jenssen

http://fotball.adressa.no...266358.ece
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb