| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Gofoten Proff
|
Posted: 04.09.2025 17:22 Post subject: |
|
|
| Starter ikveld på midtbanen mot Norge |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 06.11.2025 19:51 Post subject: |
|
|
Skadet igjen og ute på ubestemt tid.
https://www.rbkweb.no/vis/18094 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2025 00:30 Post subject: |
|
|
| Irriterer meg at jeg aldri fikk med meg at han manglet i Finland-troppen i går. |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 27.11.2025 15:36 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om han rekker Godset-kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 27.11.2025 21:56 Post subject: |
|
|
Begynner å bli tynt på midten hvis ikke. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 06.12.2025 08:26 Post subject: |
|
|
Må gjerne selges, mens noen fortsatt tenker at han er lovende  |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 06.12.2025 10:20 Post subject: |
|
|
| Motsatt oppfatning av forrige post. Bør søke å forlenge kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.12.2025 11:51 Post subject: |
|
|
Håper vi forlenger også med tanke på verdi og kontinutet.
Med en klar definert rolle der han får spilt på styrkene sine kan han gjøre en veldig god jobb for oss fremover, eventuelt sikre oss en god overgangssum etterhvert  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2025 12:46 Post subject: |
|
|
Jeg forstår at han i vår var usikker på egen posisjon, men jeg vil vel si at han og Nordli har framstått som relativt klare førstevalg som indreløpere i høst.
Så jeg syns han er i annen situasjon enn Tagseth i forfjor og fram til forsommeren i fjor. Altså bør han ha relativt konkrete tilbud fra andre klubber for ikke å forlenge. Ellers vil jeg si at han gambler litt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2025 11:54 Post subject: |
|
|
Santeri Väänänen, olit sivussa Rosenborgin kauden päätöspeleistä, niin Norjassa kuin Huuhkajissa. Mikä on kuntosi nyt?
– Pohkeessa oli repeämä ja viimeiset pelit jäivät tosiaan välistä. Nyt sitä on hoidettu ja toivottavasti viikon, parin päästä pääsisin taas treenaamaan kunnolla.
Mikä peli jäi itsellesi parhaiten mieleen kaudesta 2025?
– Niitä on itse asiassa aika monta. Oli hienoa päästä pelaamaan maaotteluita. Norja-peli oli itselle ”spessu” vaikka se harjoituspeli olikin. Sitten tietysti Hollannin kohtaaminen oli siistiä. Seurajoukkueen europeleistä parhaiten jäivät mieleen Mainz-ottelut ja vieraspeli Hammarbyta vastaan.
Rosenborg jäi ulos europeleistä. Kuinka iso pettymys se on seuralle?
– Olihan se iso pettymys sekä seuralle että kannattajille. Tavoitteet kuitenkin olivat korkealla ja kausi lähti ihan hyvin käyntiin. Sitten putosimme Mainzia vastaan Euroopassa ja siinä oli perään Vikingin kohtaaminen. Voitto siitä olisi pitänyt meidät taistelussa mukana, mutta hävisimme sen ja siitä alkoi luisu.
Haastattelu: Santeri Väänänen on Tim Sparvin jalanjäljillä? – ”Haluan pelata maaotteluja”
| Google-oversetteren wrote: | Santeri Väänänen, you were on the sidelines for Rosenborg's final games of the season, both in Norway and in Huuhkaji. How are you doing now?
– I had a tear in my calf and I really missed the last few games. It's been treated now and hopefully in a week or two I'll be able to train properly again.
Which game did you remember best from the 2025 season?
– There are actually quite a few of them. It was great to get to play international matches. The Norway game was a "special" for me, even though it was a practice game. Then of course the match against Holland was cool. Of the club's European games, the matches against Mainz and the away game against Hammarby were the ones I remember best.
Rosenborg was eliminated from the European Games. How big a disappointment is that for the club?
– It was a big disappointment for both the club and the fans. However, the goals were high and the season started off really well. Then we were eliminated against Mainz in Europe and then we had to face Viking. A win would have kept us in the fight, but we lost it and that's when the slide began. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.02.2026 20:53 Post subject: |
|
|
– Han er ikke med mot Bryne, så får vi ta det derfra, sier Johansson til Nidaros.
Midtbanemotoren mistet også de siste treningskampene i Marbella med skade.
– Han var uheldig da han strakte seg etter en ball, så han blir borte i en kortere periode, sier han.
Les mer: RBK-profil mister sesongstarten: – Han var uheldig
Hadde vel uansett ikke startet. Fossum tilsynelatende langt foran i køa som Selnæs-vikar. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2026 16:53 Post subject: |
|
|
Tettey:
- Santeri var enorm - blant flere! Med måten vi skal spille på, så er vi nødt til å ha Santeri. Vi kan ikke spille sånn som vi vil uten Santeri, som er en viktig mann i troppen.
Les mer: - De var eksellente!
- Jeg er veldig glad for å starte en kamp igjen. Det er ei stund siden sist på grunn av skader og sånt. Det føltes godt! smiler Väänänen til rbkweb.no.
Finnen imponerte for Rosenborg i fjor og ble tatt ut på det ordinære A-landslaget for første gang.
Så begynte problemene: Under oppvarminga i Molde 1. november skadet han leggen og mistet resten av sesongen. I januar gikk han glipp av deler av treningsleiren i Faro på grunn av sykdom, før ny skade i Marbella ødela for sesongstarten.
24-åringen var først tilbake som innbytter mot Sarpsborg for én måned siden og fikk deretter en halvtime mot Viking. Han var overraskelsen i det første lagguttaket til Alexander Tettey som trenervikar.
- Det var en kamp som passet meg bra. Det var mange gjenvinninger, der jeg kunne bruke styrkene mine. Det var en fin kamp! syns Väänänen.
Les mer: - En kamp som passet meg bra
Delvis fordi et annet intervjuobjekt sto og trippet utålmodig ble det ikke at jeg begynte å spørre om kontraktssituasjonen hans i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.05.2026 18:38 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om vi har prøvd å forlenge kontrakten? |
|
| Back to top |
|
 |
Langern Junior
|
Posted: 11.05.2026 19:49 Post subject: |
|
|
En terrier som bør være med videre. Alle lag trenger en type som Santi. Jobber og sliter. _________________ Rom ble ikke bygget på èn dag. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 11.05.2026 19:56 Post subject: |
|
|
| Har sansen for ham, men i likhet med mange av våre spillere så er han skadeutsatt. Gitt at dette kommer i orden så bør han absolutt være aktuell for forlenging av kontrakt. Men vi må vel se litt om han virkelig er tilbake og ikke får et umiddelbart tilbakefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.05.2026 20:25 Post subject: |
|
|
| Utvilsomt en brukbar spiller, men han har vært lenge i RBK nå uten å bli ordentlig satset og har kontrakt ut året bare. Har han egentlig vært så mye skadet da? Som utlending kan jeg heller ikke tro at Santi syns RBK per dags dato er noe spesielt kult sted å være hvis han får brukbare tilbud fra andre steder. Jeg blir overraska om Santi er RBK-spiller i 2027. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2026 20:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil påstå at det egentlig var litt overraskende hvor lite Väänänen fikk prøve seg i vår med Johansson som trener. Men tydeligvis en skepsis pga. ødelagt forsesong og Bomholt som ny konkurrent?
Johansson brukte ham tross alt fast både sommeren 2024 og etter U21-EM i fjor. Begge gangene ble det satt tidlig punktum for sesongene pga. skader. |
|
| Back to top |
|
 |
Langern Junior
|
Posted: 11.05.2026 20:38 Post subject: |
|
|
Sikkert vært like skadeutsatt som de andre som har vært mye skada. Virker som terskelen til fysiske trenerene var lav for å
Spare spillerne… dessverre.
Jeg tror på en ny vår og en ny Santi som får spille fast. _________________ Rom ble ikke bygget på èn dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.05.2026 22:09 Post subject: |
|
|
Spiller vi 4-2-3-1 som mot LSK kan han være ok
Men han er lysår bak Selnæs
Han kan vi selge og kjøpe noen med mere X faktor _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.05.2026 22:36 Post subject: |
|
|
Som spillertype er Santi den midtbanespilleren jeg per nå helst vil se i startoppstillingen. Frekvensen og aggressiviteten hans er bedre enn alle de andre.
Håper vi tilbyr en kontrakt og at han aksepterer. Virker dog ikke som det skjer noe på den fronten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.05.2026 22:59 Post subject: |
|
|
| Han må jo kanskje være frisk i to kamper på rad før vi tilbyr ny kontrakt. Topp spiller for oss når han er i form. Tettey i intervju etter kampen: "Vi kan ikke spille sånn som vi vil uten Santi". |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.05.2026 00:45 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Som spillertype er Santi den midtbanespilleren jeg per nå helst vil se i startoppstillingen. Frekvensen og aggressiviteten hans er bedre enn alle de andre.
Håper vi tilbyr en kontrakt og at han aksepterer. Virker dog ikke som det skjer noe på den fronten. |
Ryktes at det jobbes med en ny kontrakt da både Finnbogason og Tettey er store beundrere av ham. Samtidig har vel Finnbogason hatt mye annet å fokusere på i tillegg, men bør jobbes med parallelt med trenerjakten så man har en avklaring før 30. juni i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 12.05.2026 01:43 Post subject: |
|
|
Tusen takk for info waterfalls. Håper virkelig det ryktet stemmer og at det blir gjort fort  |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 12.05.2026 08:33 Post subject: |
|
|
Kanskje vår aller mest undervurderte spiller. Sign the contract! _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
|