English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.03.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

Hvem vet.. Han er helt på bærtur i hvertfall ved den siste anledningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff

PostPosted: 10.03.2008 19:38    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:

Joda, bare gå til web-spilleren så ligger et treminutts sammendrag der.

A-ha. Jeg trodde alle slike videosaker også havnet på RBK.no sin forside, takk for oppmerksomgjøringen.

Er det bare meg eller er det en bergenser som på forbanna måte skriker "så komm dokk over på riktig side da", mens RBK-spillerne feirer målet inne på AaFK sin banehalvdel?
Back to top
Anders
Rutinert

PostPosted: 10.03.2008 19:50    Post subject: Reply with quote

Tror det er sånn de snakker i Ålesund. Hørtes litt sånn "Riise" ut.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 10.03.2008 21:46    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:
Er det bare meg eller er det en bergenser som på forbanna måte skriker "så komm dokk over på riktig side da", mens RBK-spillerne feirer målet inne på AaFK sin banehalvdel?

Du vet det at når "Ål'sundere" snakker pent så høres det delvis likt ut som bergensk. Men for all del... ikke sammenlign de to Neutral
Vi husker vel alle med skrekk og gru tv2s julekalender en del år tilbake om fergepersonalet på mørekysten som drakk se-olo og hadde en såkalt sve-ele test der de klasket svelen i pannen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.03.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Haha. Den gjengen der var jo av samme alen som Karl Oskar Fjørtoft, altså fra Ulsteinvik og omegn. Ålesundere snakker omtrent like ufyselig som dere bergensere, men ruller heldigvis med R-ene da.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 10.03.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

d@len wrote:

Du vet det at når "Ål'sundere" snakker pent så høres det delvis likt ut som bergensk. Men for all del... ikke sammenlign de to Neutral

Jeg var 100% sikker på at jeg hørte skarre-R tidligere idag, men jeg så klippet igjen og nå jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg trodde han var bergenser.

Uansett, synes det er litt spesielt at det går an å bli så forbanna over et mål i en treningskamp.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 01:24    Post subject: Reply with quote

Etter å ha fått gårsdagens kamp litt på avstand, så har jeg kommet frem til at laget savnet Tettey og Sapara (og det er litt skremmende).
Vi manglet Saparas kreativitet og Tetteys duellstyrke.
Og vi manglet ikke minst dem begges skuddben. Keeper svetter knapt før RBK er innenfor 16 meteren og slik kan vi ikke ha det.
RBK skaper altfor lite utenfor Aalesunds 16 meter, dette har lenge vært en tendens til lenge.

"Dagens minuser" Ya Konan, Storflor, Koné og Iversen.

"Dagens plusser" Savolainen og Lago imponerte. Tommel'n opp!
Og Lunna viser igjen at han er mer enn god nok som andrekeeper, Helsingborg-eksporten Pelu var heller ikke aller verst. Wink

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 01:31    Post subject: Reply with quote

Hvor har du sett denne duellstyrken til Tettey? Jeg har hvertfall aldri sett den.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.03.2008 01:34    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt enig i minusen til Kone og Konan. Det er klart Kone ikke spilte optimalt, men det er jo uansett deilig å se at rekka med mål hver kamp fortsetter. Konan syns jeg blir bedre å bedre når det kommer til samspill og bevegelser. Tror han blir en stor hit i år.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 01:36    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Hvor har du sett denne duellstyrken til Tettey? Jeg har hvertfall aldri sett den.

Evnen hans til å vinne ball er jo det som er årsaken til at han er blitt slik en viktig spiller for oss.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Da er vi ikke enige, grunnen til at han har blitt så viktig for oss er at han dekker store rom. Noen duellspiller vil jeg aldri se på ham som.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 01:49    Post subject: Reply with quote

Riktig ballahl, gi minus til vår nest beste i denne kampen..Konan. Sier lit om hva Konan må prestere for å få pluss i boken hos deg. Hva med 3 mål og 2 assist?
Han var vår klart beste i første, skapte sjanser med sitt raske og smart spill, mistet knapt ballen. I andre falt han litt, men var allikevel en av de bedre i denne omgangen. Alt i alt bare Savolainen som var bedre.
Kone fortsetter å score, i motsetning til Iversen, noe mer kan vi egentlig ikke forvente med det angrepspillet vi presterer ellers.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 02:18    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Kjello wrote:

Evnen hans til å vinne ball er jo det som er årsaken til at han er blitt slik en viktig spiller for oss.

Til Kjello spesielt?
Evnen til å vinne ball?? Hmmm....
Kaller man ikke det duellstyrke?

Hvordan kan du "vinne en ball", uten å vinne duellen mot motspilleren som også vil ha ballen?

Hehe bommel, jeg har alltid vært positiv til Konan, det tror jeg du vet. Under gårsdagens kamp så så jeg mange positive tendenser fra ham, men han klarte aldri å være en skikkelig trussel. Noe jeg forventet av Ya Konan, Koné og Iversen mot et lag som Aalesund. Så totaltsett var de alle 3 nokså skuffende.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 02:39    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke Tettey har en enorm evne til å vinne ball. Er det en duell skulder til skulder så taper Tettey stort sett alle dueller. Skal Tettey ha mulighet til å vinne ballen må det være slik at han kan løpe fra motstanderen for å komme til ballen først. Evnen å ta ballen fra motstanderen har hvertfall ikke Tettey.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.03.2008 16:02    Post subject: Reply with quote

Du husker kanskje ikke da Andresen forsøkte å skubbe vekk Tettey, men møtte veggen? Spør du meg er Tettey meget duellsterk langs bakken.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 16:12    Post subject: Reply with quote

Tettey er ikke tunge kar'n. Men han er meget sterk! Det samme gjelder vel egentlig Skjelbred. Jeg tror begge nevnte trener ''riktig'' langsiktig.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg kan være enig i at Tettey i begyndelsen ikke satte sig i gennem i duellerne, men efterhånden er det blevet en af hans styrker, uden at det er en Riy Keane klon sm løber rundt derude.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 18:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mange av de som kritiserer Tettey, ikke kritiserer den spilleren han er nå, men den usikre nittenåringen som slapp til i CL i 2005. Han er en helt annen type nå.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Tettey er jo den sterkeste spilleren i klubben, og er mer enn duellsterk nok langs bakken. Hvis du ikke har sett duellstyrken hans, har du ikke sett så veldig godt etter, vil jeg tro.

Når han blir et par år eldre og legger på seg noen kilo muskler og erfaring, kommer han til å bli umulig å ha med å gjøre i duellene, både på bakken og i lufta. Det er nettopp derfor han regnes som et så stort talent.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 20:41    Post subject: Reply with quote

Tettey er uten tvil sterk. Det er mer i å være sterk enn muskler...Som det Tettey er: Senete, god balanse og kroppskontroll. Kombinerer vi dette med den store aksjonsradiusen han har så har vi en liten makelele-kloning. Minuset er at han ennå har et stort stykke igjen til Makelele på det punktet som gjelder å virkelig gå inn i disse duellene og stjele ballen med smartness og bestemthet.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 15:14    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, han har valgt seg et meget godt forbilde på sterkhetsfronten; nemlig Essien. Der snakker vi okse
bommel
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 18:47    Post subject: Reply with quote

Nåja, en Essien blir han nok aldri på styrkefronten. Annerledes muskulatur og grunnlag.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

Joda men du skjønte vel hva jeg mente, i spillestil kan de nok bli ganske så like
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb