| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 07.10.2007 21:58 Post subject: |
|
|
Puckno:
Nordvik ble vel etterhvert fast inventar i forsvarsrekken til Haugesund...??? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:01 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | Puckno:
Nordvik ble vel etterhvert fast inventar i forsvarsrekken til Haugesund...??? |
Ja, som sideback, når de øvrige stopperne var skadefri |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 07.10.2007 22:10 Post subject: |
|
|
Sjekket nettopp VG-børsen for 1.divisjon. Nå gadd jeg ikke å telle, men han spilte bra mange kamper for Haugesund, og klart de fleste som midtstopper og ikke sideback...
Uansett, han bør få flere sjanser i Tippeligaen før man virkelig får sett nivået hans. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:12 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | Sjekket nettopp VG-børsen for 1.divisjon. Nå gadd jeg ikke å telle, men han spilte bra mange kamper for Haugesund, og klart de fleste som midtstopper og ikke sideback...
Uansett, han bør få flere sjanser i Tippeligaen før man virkelig får sett nivået hans. |
Forsåvidt enig, men det kommer også en hel vinter med treningskamper. Viktig for oss å vinne resten av kampene nå i høst for kanskje å dra hjem en europacup-plass på fair play eller lignende... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Attach skrev:
| Quote: | Tja, nå har det vel en sammenheng med at han mangler skikkelig kamptrening. Jeg synes Storflor var god idag. Han gjorde mye bra for laget med sine bevegelser. Han var på rett plass til rett tid en tre-fire ganger, men dessverre bommet han. Positivt.
HÃ¥per han starter neste gang. |
For hvem?
Hvis riseth kommer tilbake må i såfall skjelbred benkes, noe som egentlig er ok for meg så lenge han er såpass mye dårligere som ving. Og hvis dorsin kommer tilbake må Traore, vår bestemann sammenlagt de siste kampene benkes. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.10.2007 22:18 Post subject: |
|
|
| For Konan eller Riseth. Siden det er mot Lillestrøm borte, antar jeg Riseth er sikret midtbaneplass av Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:19 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Hvis riseth kommer tilbake må i såfall skjelbred benkes, noe som egentlig er ok for meg så lenge han er såpass mye dårligere som ving. Og hvis dorsin kommer tilbake må Traore, vår bestemann sammenlagt de siste kampene benkes. |
Hvorfor må Skjelbred benkes? Syns du laget spilte bedre med Riseth på banen enn uten?
Samme her, hvorfor må Dorsin spille? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:26 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke det, men det blir nok sånn tørum tenker det.
Konan var knallgod i dag, han er altfor god til å benkes. Storflor lå heller ikke bredere enn ham i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.10.2007 22:32 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: |
Hvis riseth kommer tilbake må i såfall skjelbred benkes, noe som egentlig er ok for meg så lenge han er såpass mye dårligere som ving. Og hvis dorsin kommer tilbake må Traore, vår bestemann sammenlagt de siste kampene benkes. |
Riseth bør kun vurderes på midtbane hvis det er mye skader der. Han bør hovedsaklig regnes som midtstopper, og der går det an å plukke vekk både Basma og Koppinen.
Dorsin forsvarer ikke en plass på laget, og bør slite benken til fordel for Traoré, som er en bedre venstreback pr dato. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.10.2007 22:34 Post subject: |
|
|
Jeg vet det. Men jeg regner det som meget sannsynlig at Tørum velger å sette inn riseth hvis han er frisk mot lillestørm.
La meg presisere, jeg ser gjerne både dorsin og riseth på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 07.10.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| vi berget plassen i neste års tippeliga i kveld. fornyet kontrakten, som det heter. sånn omtrent på den tiden av året hvor vi pleide å sikre seriegullet.... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.10.2007 23:19 Post subject: |
|
|
For å sette tilskuertallet litt i perspektiv: I kveldens kamp på Ullevål hvor TLs største hatkamp ble spilt, og hvor bortefansen holder til kun få mil unna, var det drøyt 16.000 betalende. Vi dro altså rundt 5.000 fler mot Odd enn VIF gjorde mot Lillestrøm.
Merker meg også at BrannTV stiller rundens lag uten en eneste RBKer. Altså ingen Konè med to mål, Ingen Sapara med mål, målgivende og godt spill ellers, og ingen Ciljan som til tider briljerte. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.10.2007 23:25 Post subject: |
|
|
| Jeg fatter ikke at det kunne være ca 21000 tilskuere i dag. Er dette riktig? Det så jo ikke ut som det i hele tatt. Det så ut som det var kanskje 17000 eller noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.10.2007 23:29 Post subject: |
|
|
| RBK oppgir ikke antall tilskuere innenfor stadionportene, men hvor mange som har betalt for billett til kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.10.2007 23:31 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Merker meg også at BrannTV stiller rundens lag uten en eneste RBKer. Altså ingen Konè med to mål, Ingen Sapara med mål, målgivende og godt spill ellers, og ingen Ciljan som til tider briljerte. |
OT, men også ganske pussig at de nominerer VIFs scoring mot LSK til rundens mål fremfor LSKs flotte 3-1 scoring. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.10.2007 00:11 Post subject: |
|
|
Helt enig i den også, henning. Brennes mål var et av de flotteste denne runden. IMO penere enn både VIFs islending og TILs første, som begge ble nominert. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.10.2007 00:26 Post subject: |
|
|
I de siste 2-3 kampene som Tettey har spillt indreløper, så har han ikke spillt bra, og i dag så spillte han bedre som sentral midtbane, etter at Riseth gikk av banen. Så min påstand er at Skjelbred i den formen han er i nå, bør faktisk spille indreløper før Tettey. Så da er vuderingen om det er Riseth eller Tettey, evt. Riseth ned som stopper.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 08.10.2007 00:29 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Tenkte å skrive noe om at Tettey virket ute av form tidligere i dag, men etter at han ble flyttet ned som anker spilte han bra. Målet hans var enormt, selv om det ikke har noe med ankerrollen å gjøre. Håper på å få se han i ankerrollen resten av sesongen. Så kan Koppinen pælmes til helvete. Oi så sur jeg ble da han ble kaptein. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.10.2007 00:32 Post subject: |
|
|
| Quote: | Yssouf Koné hadde ropt på straffe tidligere i kampen, men fikk den først i det 89. minutt når Könönen igjen var uheldig.
Afrikaneren skulle ta det selv, men forærte det til alltid sikre Marek Sapara som satt straffen kontant bak Rune Almenning Jarstein.
– Det var bestemt på forhånd at jeg skulle ta dem. Men med to scoringer hadde jeg vel gjort mitt, sa Koné. |
Flott gjort av Konè. Han kunne scort her sjøl, og dratt seg ytterligere opp på toppscorerlista, men gir altså andre gleden av å få skåre.
Saken er fra Dagbladet.
Hvis noen skulle finne et bilde av Traorès sajko-blokk, så si gjerne ifra. Fikk bare sett den med et halvt øye. Den så ekstrem ut. Var det riktig oppsevert at han sto nærmest opp-ned i lufta? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.10.2007 00:33 Post subject: |
|
|
vel... Kapteinsbindet avspeiler vel hirarkiet i RBK, som jeg også tør påstå har sykt mye makt, børtimot mer enn treneren. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.10.2007 00:47 Post subject: |
|
|
VG presterte å gi Astma 5 og Traorè 4 i dag. Har nå gitt opp spillerbørser for alltid. Ellers:
Lars 5
Strand 6
Atma 5
Kuka 5
Traorè 4 (Herregud VG!)
Sapara 8 BB
Tettey 6
Skjelbred 5 (Fortjente mye bedre!)
Konan 5
Konè 7
Storflor 2 (Ja, han bomma en del, men SÅ dårlig var han langt i fra!) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.10.2007 00:53 Post subject: |
|
|
Spillerbørser må man bare gi eff i. Det virker som Traorè gjennomgående får altfor lite kreditt for innsatsen sin. Jeg mener han har vært en av våre beste og mest stabile gjennom sesongen.
Flere av avis-børsene i Norge setter udugeligheten sin på spissen ved egen hjelp, ved å ha Koppinen på topp20-liste over årets spiller o.l. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.10.2007 01:02 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Flott gjort av Konè. Han kunne scort her sjøl, og dratt seg ytterligere opp på toppscorerlista, men gir altså andre gleden av å få skåre. |
| Quote: |
- Jeg har erfart det tidligere at jeg bommer hvis jeg selv blir felt. Derfor tok jeg ikke den andre straffen, sier Koné til VG Nett.
|
( http://www.vg.no/pub/vgar...tid=173661 )
Forresten joko: Se på den headinga på mål odd har like før målet hvor Nordvik taper duellen. http://www.fxt.no/tippeli...375042.ece Er virkelig Nordviks tapte duell det værste forsvarsspillet? Her slipper Koppinen og Basma en oddspiller rett igjennom og det burde vært mål. Headingen på skåringen er en god prestasjon.
Forstår ikke hvorfor du er så ute etter Nordvik. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.10.2007 09:17 Post subject: |
|
|
Aprops spillebørser, jeg ler like godt av Aftenposten etter hver jævla kamp. I går: 3 baller til Sapara (greit nok), 2 baller til Basma, og 1 ball til Koppinen Basma var jo rett og slett dårlig, Koppinen var i beste fall middels.
Derimot så skal Aftenposten ha for at de alltid skriver om selve kampen fremfor fjaset som VG/Dagbladet skriver om. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.10.2007 09:45 Post subject: |
|
|
Så Sapara har tatt en av ballene til Koppinen? :p _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|