English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bent Sørmo
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 13:59    Post subject: Reply with quote

Sørmo har slitt mye med helsa etter serien startet - både skader og mye sykdom. Da han ble spilleklar igjen måtte han spille back pga LFKs ekstreme skadesituasjon og der har han prestert litt under pari. Han er langt bedre på midtbanen i div ulike roller. Synd at treneren ikke ser det....
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.07.2015 09:33    Post subject: Reply with quote

Bent Sørmo har vært på utlån til Levanger siden mars i år, men har nå skrevet under for Levanger ut 2016.

- Alle parter er enige om at dette sikrer Bent best forutsetning for videre utvikling. Vi ønsker han lykket til i Levanger, sier sportslig leder Stig Inge Bjørnebye til RBK.no.
Henri
Legende

PostPosted: 22.07.2015 10:09    Post subject: Reply with quote

Litt overraska over at vi ikke vil gi han en ny sjanse neste år.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 22.07.2015 12:38    Post subject: Reply with quote

Sikkert veiet for lett... Bedre med Tonne!? Ledd i mulig signering? Var det ikke i dag han skulle faa endelig beskjed!?
quentez
Veteran

PostPosted: 22.07.2015 15:24    Post subject: Reply with quote

Undrer på om det hadde vært mer fordelaktig for utviklingen hans om han hadde blitt i Levanger helt fra starten.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.07.2015 16:08    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig lovlig med tanke på kontrakter sånn sett i Norge? Kan vi ha "forkjøpsrett" på gutten? F.eks om vi lar han gå gratis til levanger, kan vi da inngå en avtale hvor de må slippe han til oss for "x antall penger" dersom spilleren selv vil?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2015 21:08    Post subject: Reply with quote

18-åringen angrer ikke på at han prøvde seg i Norges beste klubb.

– Ikke i det hele tatt. Men når man får signaler på at man ikke har noen framtid der akkurat nå, ble det litt enklere å dra til en annen plass for å få spilletid, sier Sørmo.

Sørmo har signert en kontrakt ut 2016, men i kontrakten står det at spilleren kan forlate klubben allerede etter årets sesong. Markabygdingen har de siste årene gått skole i Trondheim, men nå flytter han hjem.

– Det blir mest sannsynlig at jeg tar de fagene jeg mangler på Levanger eller Verdal, sier Sørmo.

Les mer: Sørmo og RBK ble enige om å skilles

- Vi mener at det er best for Bent, slik som situasjonen er her nå. Veien hans tilbake i Rosenborg er via spill i 1. divisjon. Vi kommer til å følge Bent videre, men nå står han friere i forhold til hva som skjer, forklarer Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

- Nå har han blitt høyreback.

- Det ble Jonas og André Danielsen òg. Alle har gått fra midtbanen til høyreback. Det er egentlig en god vei å gå.

Les mer: - En god vei å gå

Er vel på papiret ikke lov med gjenkjøpsavtaler i Norge, men tror (håper?) at Levanger som samarbeidsklubb ikke vil presse RBK i forhandling om en eventuell retur.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2015 22:29    Post subject: Reply with quote

– Jeg skal nå begynne å spille høyreback og satse på det. Jeg har blitt enig med LFK om at jeg kan nå lengst som høyreback, så nå gleder jeg meg til å prøve det, sier Bent Sørmo.

(...)

LFK-trener Andreas Holmberg er veldig fornøyd med at Sørmo endelig vil spille høyreback.

– Jeg sa til Bent allerede før han dro til Rosenborg at han ville egnet seg som en utmerket høyreback, og kanskje kan han utvikle seg til å bli en god midtstopper også. Desto flere posisjoner man kan bekle, desto større sjanse har man til å slå gjennom på et høyere nivå. Hvis man tar en rask titt på høyrebacker i Skandinavia ser man at de er offensive, har mye ball, er rettvendt og er delaktig i spillet. Den typen er Bent, sier Holmberg.

Les mer: Nå blir Sørmo høyreback
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 12:20    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer mest er vel egentlig at vi sannsynligvis nå har sluppet 2 spillere gratis til Levanger. I mellomtiden har vi betalt Levanger for en av dem og betalt lønna til begge mens de var der i en halv sesong. Hvis vi mot formodning skal hente Sørmo tilbake så må vi sikkert betale for han igjen. Sånn jeg ser det hadde det nesten vært bedre at vi hadde hatt Sørmo her ut kontrakten. Kanskje han faktisk hadde utvikla seg på lån latt han være med som reserve til kamper og gitt han litt kamp erfaring. Syns ihvertfall det er dustete å drive å dele ut penger til klubber for å hente og sende tilbake spillere uansett om de ikke er gode nok. Da burde vi kanskje heller låne de inn for en sesong eller kanskje til og med bare pre-season for å se om de er verdt å kaste penger på

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 22:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig med deg.

Vi sparte penger på PVR, siden vi ellers måtte betalt full lønn ut kontraktstiden.
Kostnaden på Sørmo, er en billig langsiktig investering i å ha et godt rykte i Trøndelag. Vi har en fornøyd klubb, en fornøyd spiller og et godt rykte. Det er fint på lang sikt for å kunne plukke opp trønderske talenter.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 23:09    Post subject: Reply with quote

Og jeg er uenig. Vi sparte ikke en eneste krone på PVR. Kontrakten skulle vært terminert fra første stund og ikke etter en halv sesong. Alle så at han ikke var god nok og alle skjønte at PVR aldri ville komme tilbake. Når man så ser tilbake på Rønnings periode i RBK, kan jeg nær sagt ikke huske på en eneste kamp han var skikkelig god. Kanskje en og annen kamp i sesongen, men fy flate heller. Squadspiller meg her og der, det hjelper og hjalp fint lite for RBK.

Hva gjelder Sørmo, har jeg ingen ting å tilføye da jeg knapt nok har sett ham i en RBK-trøye. Den skal du få, PerO.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke bare terminere kontrakten til spillere. Vi kunne selvsagt kjøpt han ut men dette hadde kostet oss mer enn å ordne en avtale med levanger. Eller vi kunne latt han sitte på benken eller enda værre, brukt han i noen kamper. Skjønner ikke helt hvilket alternativ du mener er bedre enn å ordne en avtale der vi ikke trenger betale hele lønna hans ut kontrakten.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 23:30    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det, Bananskrue. Men tross alt lå det i lufta at han aldri ville komme tilbake. Nettopp derfor burde det blitt satt en eller annen presedens eller i det minste kunne gjort at RBK ikke skulle tape penger på ham. Han oppfylte regelrett ikke, på noen som helst, forhåpningene man hadde til ham.

Ok, kanskje søkt den, men i hvert fall burde det gå an å komme seg unna en slik spiller. Man får fyken fortere en faen når man er heller til hinder enn til inntekt i andre jobber, mener jeg.
PerO
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Og jeg er uenig. Vi sparte ikke en eneste krone på PVR. Kontrakten skulle vært terminert fra første stund og ikke etter en halv sesong. Alle så at han ikke var god nok og alle skjønte at PVR aldri ville komme tilbake. Når man så ser tilbake på Rønnings periode i RBK, kan jeg nær sagt ikke huske på en eneste kamp han var skikkelig god. Kanskje en og annen kamp i sesongen, men fy flate heller. Squadspiller meg her og der, det hjelper og hjalp fint lite for RBK.

Hva gjelder Sørmo, har jeg ingen ting å tilføye da jeg knapt nok har sett ham i en RBK-trøye. Den skal du få, PerO.

Så, du mener altså at å betale hele lønna, og gi han til Levanger før sesongen hadde vært mer lønnsomt enn å betale ca en tredjedel i halve seongen.

Jeg vet ikke om det er kontraktsrett eller mattekunnskaper som mangler, men feil tar du. PVR hadde krav på lønn ut kontraktstiden uansett hva klubben ville.

Dessuten tar du også feil angående gode kamper. PVR var norges beste stopperreserve fra han kom og til akillesen røyk. Antagelig den eneste i Norge som klarte å steppe inn i gruppespill i e-cup og fremstå dominerende i forsvaret. Så hadde han selvfølgelig sine dårlige kamper og feilskjær... som selvfølgelig var grunnen til at han var 3. stopper.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 23.07.2015 23:50    Post subject: Reply with quote

Hey hey! Temperament i deg også!? Very Happy Jeg driter i hva du sier om hva som er rett eller rimelig, men PVR burde vært solgt eller gitt vekk for lenge siden. Svake folks avgjørelser i RBK gjorde at han ble utlånt istedenfor solgt med en gang han og alle visste at han ikke hadde noen fremtid i RBK. Han burde egentlig aldri vært ansatt, spør du meg. Nok en tabbe av Hoftun.

Hva angår kamper, kan jo du kanskje ta oss gjennom alle de fantastiske kampene han nødvendigvis (stakkars ham) måtte steppe inn for og var så dominerende i. Det gjelder for øvrig ikke bare deg, men at vi hadde PVR som reserve forteller egentlig mer om tilstandene i RBK enn hva gjelder ham. Men det unnskylder på ingen måte hva PVR utrettet i RBK-trøya.
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 00:42    Post subject: Reply with quote

Du har ikke fulgt med godt nok hvis du setter PVR som et tabbekjøp, gud veit Hoftun har hatt sin andel av de, men PVR er ikke det.

Du tror ikke klubben hadde solgt han om noen var villige til å kjøpe han? Hvorfor skulle han selv ville gå fra klubben når han hadde brukbart betalt her? Løsningen med Levanger er det beste man kunne håpt på, enkelt å greit.

Dette snakket om terminering og kvitte oss med spillere vi har en kontrakt med henger ikke på greip.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 00:51    Post subject: Reply with quote

Antakeligvis ikke, hello. Jeg har ikke fulgt med.

Men at du i neste instans spør meg om klubben ikke ville solgt ham om noen var villige til å kjøpe ham? Hva forteller ikke det?

Resten av teksten er både diskutert og meget vel vedtatt og forstått.
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 00:58    Post subject: Reply with quote

Det forteller at han ble vurdert som ikke god nok og hadde blitt solgt om noen var interessert. Hva vil du fram til?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:00    Post subject: Reply with quote

At han burde vært fremstilt for salg/gitt vekk kontra utleie.
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:02    Post subject: Reply with quote

Hvis noen ville ha tatt kostnaden med å ta over lønna hans så hadde man jo selvsagt gjort det. Jeg kan godt gjenta det igjen at vi kan ikke bare bestemme oss for å gi vekk en spiller som er under kontrakt som det passer oss.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:12    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at han aldri var eller ble tenkt på som en å gi vekk/selge. Alarmklokkene burde ringt for lenge siden. Dessverre ble reserveløsningen som nok alltid lå i bakhodet til de som distribuerte tankegodset i RBK: UTLEIE. Hva er vanskelig å forstå med det? Vi ville i utgangspunktet aldri få nytte av PVR igjen. Ergo ble han aldri mer enn en utgiftspost.
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:20    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hva du ikke forstår. Dette er en enkel sak. Vi sparer penger på dette. Det finnes ikke et alternativ som heter salg eller gi bort her. Eneste grunnen til at han ble leid ut til Levanger istedenfor at han satt ut kontraktstiden i RBK og hentet ut den fulle lønna, var fordi han selv kunne tenkt seg å bidra i lokalklubben igjen og at han bor på Levanger.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:27    Post subject: Reply with quote

Okay! Er det er på det viset?! Hvis du ikke gidder å sette deg inn i hva jeg sier og bare messer på hva du mener så er det ikke så mye til diskusjon, dessverre.

Så langt inn i diskusjonen burde du vite hva begge parter mener og tror på. Konkluder og spør deretter.
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:39    Post subject: Reply with quote

Enig med Atta at når det gikk opp for ledelsen at Per var ferdig hos oss så burde de gått hardere tilverks for å få solgt ham, eventuelt fått noen til å ta over ham gratis, da hadde vi spart oss den 1/3 av lønna vi dekket ved utlån.

Der er jeg enig.

At det hadde vært bedre å terminert kontrakten har vell Atta aldri sagt (påbeløpe oss flere kostnader), er vell mere det at han sikter til at der et tøv å låne bort en spiller og dekke noe lønn kontra å få sendt ham videre uten kostnader. (ny klubb, kontrakt etc).

Uansett så var Per en kanonreserve intil akillesen røk.

Nå ser det bedre ut, uten at jeg kjenner lønna til Bjørdal, men de 3 vi har nå skal holde et høyere nivå jevnt over enn hva Tore, Stefan og Per gjorde (håper det inderlig!)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2015 01:40    Post subject: Reply with quote

Hvilket vis? Hvorfor så hissig?

Jeg har fått ett inntrykk av at du mener denne utleieavtalen er helt feil for Rosenborg og vi burde gitt han bort eller solgt han. Det var det jeg argumenterte mot, jeg prøvde til og med å belyse hvorfor det ikke har vært et valg blant de alternativene du skisserer her, fordi flere av de eksisterer ikke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb