English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Haugesund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cypern
Proff

PostPosted: 16.05.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Lago var ikke så dårlig som kommentatoren ville ha det til. Det var i all hovedsak tre situasjoner der han skilte seg negativt ut.

1. Når han sklir 2 minutter ut i kampen og nesten forærer Haugesund et mål. Klønete? Kanskje, men han var langt fra den eneste som skle. Forskjellen var at det kunne vært avgjørende. Ørlund redder heldigvis glitrende.

2. En litt slapp pasning tilbake til Ørlund, som blir litt avventende. En offensiv Ørlund og situasjonen ville vært en ikke-sak. Motsatt kunne Lago blitt syndebukk.

3. Målet. Vanskelig å se på reprisene, men jeg tolker det slik: Her er det Larsen som markerer Sørum, men som slipper før innlegget kommer. Lago markerer en annen spiller, men bytter idet innlegget kommer for å prøve å komme i ryggen på Sørum. Dessverre når han ikke frem. Tilsynelatende så det ut som det var Lago som glapp i markeringa, men jeg tror altså det var Larsen.

Inntrykket ble allikevel at Lago ikke var helt på hugget i dag, selv om han stort sett ryddet opp og vant mange dueller. Han var en god del på etterskudd også, men Larsen var flink til å ligge i sikring.

Det blir uansett helt sprøtt å skylde på forsvaret i dag. For et mål imot må vi tåle hjemme på Lerkendal uten å tape for Haugesund.

Blir det helt sprøtt å si at Lago ikke holder mål, hverken i dag eller totalt sett ?
Ærlig talt.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 21:22    Post subject: Reply with quote

Husker hvordan hamren brukte 5 mnd på å hamre inn attitude.

Det finnes knapt. Laget er også så dårlig samspilt, og så feilbalansert, at jeg nesten blir redd. Spillerne løper i samme rom hele tida, innleggene slås konsekvent uten løp foran mål, og det blir bare tull og tøys.

Winsnes var ikke den verste i dag, men hele laget sugde balle. Bigtime.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 21:24    Post subject: Reply with quote

Kampen idag var den store testen på hvor godt dette laget er.

Et bra lag og seriegullkandidater hever seg ikke bare mot gode lag, men vinner også arbeidsseirene mot de dårligere. Altså RBK anno 2011 er langtfra noen gullkandidat.

Det er en ting. En annen er at man for engangs skyld har fullsatt stadion, feststemning og veldig tente supportere på tribunene. Men da presterer man å vise den dårligste kampviljen på år og dag. For en antireklame for klubben og fotballen.

Last edited by Nåssåladden on 16.05.2011 21:25; edited 1 time in total
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 21:24    Post subject: Reply with quote

4-2-3-1 og langballer på 16.mai Razz God stæmning!
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 16.05.2011 21:32    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Noen som har nummeret til noen sjefer i Fredrikstad, høre om de har lyst å bytte noen spillere..?

Noen som har nummeret til noen spillere i Fredrikstad, høre om de har lyst til å bytte noen sjefer...?
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 16.05.2011 21:40    Post subject: Reply with quote

media wrote:

Det finnes knapt. Laget er også så dårlig samspilt, og så feilbalansert, at jeg nesten blir redd. Spillerne løper i samme rom hele tida, innleggene slås konsekvent uten løp foran mål, og det blir bare tull og tøys.

Word. Det som bekymrer og skuffer meg kanskje aller mest er følgende momenter

1. Feil balanse i laget. Mangel på komplementære ferdigheter. Hvordan planla man egentlig 2011 sesongen ? Man visste at Iversen sannsynligvis ville gå, Demidov hadde allerede skrevet under for Sociedad og Annan var et hot prospect. Det er ingen verdens ting som tyder på at denne jobben med research av spillere kan passe inn med resten av laget har vært gjort grundig og godt nok. Det er betimelig å spørre seg hvorvidt kompetansen til et slikt arbeid er godt nok.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Hvorfor legger man ikke om til 433 når dette ble det forløsende trekket i forrige cupkamp?

Greit nok haugesund lå som en mur foran sekstenmeteren, men det viste man jo på forhånd.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 22:12    Post subject: Reply with quote

Formasjonen var da heller aldri problemet i denne kampen. Problemet var de manglende bevegelsene og balltempoet.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg vet hva som har blitt skrevet tidligere i tråden, men jeg har sett mine første sammenhengende 45 min med RBK denne sesongen, og jeg er forbløffet. Ikke siden 2005 har jeg overvært et så bedrøvelig RBK som det jeg så i dag. Det slår meg at et lag som var ubeseiret i serien hele høsten i fjor nå fremstår som et bunnlag etter å ha mistet 3 spillere av 11 spillere i førsteoppstillingen. Nå skal i teorien Larsen og Fredheim Holm dekke opp for mye av det Demidov og Ivers sto for, men er det virkelig slik at å tape Annan forandrer RBK fra et vinnerlag til et taperlag?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 22:35    Post subject: Reply with quote

Det var først når vi kjøpte Annan at vi sluttet å tape fotballkamper.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 22:38    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:
Roamer wrote:

Det blir uansett helt sprøtt å skylde på forsvaret i dag. For et mål imot må vi tåle hjemme på Lerkendal uten å tape for Haugesund.

Blir det helt sprøtt å si at Lago ikke holder mål, hverken i dag eller totalt sett ?
Ærlig talt.

?

Det er fullt mulig å si at Lago ikke holder mål, selv om jeg er uenig, men det blir feil fokus i dag. Først og fremst fordi det er mer bekymringsfullt at vi ikke evner å lage en eneste målsjanse hjemme mot Haugesund, men også fordi jeg mener målet imot ikke var Lagos skyld. Han var litt nølende til tider ellers, men langt fra katastrofal. Det er uansett ikke først og fremst forsvaret som bør få på pukkelen i dag.

Det er midtbane og angrep som er sjokkerende dårlig. Pasningskvaliteten er under enhver kritikk. Lompene ruller nesten ikke frem til mottakeren. Det blir for få bevegelser og for mange touch. Langballene fra Dorsin er, som alltid, irriterende. Når Olsen også er der bør ballen holdes langt fra venstresida.

Dårlige resultater kunne jeg levd med, når vi har et tilnærmet nytt lag og alt for mange juniorer, men når prestasjonene jevnt over er så dårlige er det bekymringsfullt.
RBK-Patriot
Senior

PostPosted: 16.05.2011 22:49    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende dårlig, er ikke mer å si om det.
På den positive siden virker det i det minste som ingen en gang forsøker å bortforklare det.

Selv de i Alta krever mer av laget sitt enn dette, men håper folk klarer å heie frem Rosenborg i toget i morgen likevel. (Blir det like mye fart i morgen som i dag skal det holde hardt om de kommer til Kjøpmannsgata før de faller av)
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 16.05.2011 23:06    Post subject: Reply with quote

Noe å tenke over er at 3 av 4 forsvarere på haugesund var ikke bra nok for rosenborg....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

3 av 4 forsvarere hos Haugesund er fortsatt ikke bedre enn våre forsvarsspillere.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Vi har da bra nok lag til å vinne hjemme mot Haugesund, eller iallfall å fremstå som det beste laget. Da er faktisk Jönsson det største hinderet for suksess.

Husk at vi ikke har noe kreativitet. Iversen betydden ok mye mer for flyten i angrepsspillet enn vi ønsket å innse, samt at vi kunne sende frem mye flere folk når vi hadde Demi, Stadsgaard og Annan på laget.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 23:19    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Uten at jeg vet hva som har blitt skrevet tidligere i tråden, men jeg har sett mine første sammenhengende 45 min med RBK denne sesongen, og jeg er forbløffet.

Du er såpass interessert ja....
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 16.05.2011 23:19    Post subject: Reply with quote

Det kommer til å bli dyrt for RBK å prestere så jævlig dårlig når folk faktisk gidder å komme på kamp. Dette var ikke lurt når de sliter med publikumsoppmøte.

Det blir en ny 2005 sesong i en enda dårligere liga. Vi kommer til å gå ut mot Linfield i 2runde i Europacup. Jeg tror ikke det blir noe mer RBK i Europa.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 23:30    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag er antakeligvis den verste hjemmekampen jeg har sett med Rosenborg. Skapte vi en eneste sjanse mot dette skadeskutte bunnlaget? Sjelden har en borteseier på Lerkendal vært mer fortjent. Katastrofe. Jeg skjemmes og gremmes og spyr!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 23:33    Post subject: Reply with quote

Må nok gi oss én målsjanse to minutter på overtid, men ellers var det som å se Leicester mot Fosen.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke Svensson et godt skudd tidligere som kan betegnes som en sjanse?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 23:41    Post subject: Reply with quote

Tja, var vel mer en halvsjanse etter Sembterminiologi. Var normalt sett fra en relativt ufarlig avstand.

EDIT: Men skuddet var godt!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 23:46    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Formasjonen var da heller aldri problemet i denne kampen. Problemet var de manglende bevegelsene og balltempoet.

Slik var det også i kampen mot lille Verdal også.

Jeg har vært på treninger med en rekke forskjellige RBK-trenere opp i gjennom årene. Eggene er den overlegent beste til å coache på offensive bevegelser....
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 23:46    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende dårlig. Haugesund var litt bedre enn forventet, og Rosenborg langt dårligere enn forventet. Baktungt og jævlig.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 17.05.2011 00:51    Post subject: Reply with quote

Baktunge og med langballer som eneste stabile angrepsvåpen har vi vært siden svenske trenere innvaderte Lerkendal.

Den svenske serien er noe av det tristeste som finnes i vesteuropa....ikke rart når alle trenerene tenker forsvar, forsvar, forsvar....

PÃ¥ Lerkendal skal vi ANGRIPE!!

Begynner å like Kjetil Rekdal mer og mer...har sansen for en som snakker rett fra levra og ikke minst tar grep når han ser det butter...men han er vel uspiselig på brakka og ellers.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2011 00:58    Post subject: Reply with quote

Er det en ting som er sikkert i kveld, så er det at Jönsson ikke ønsket at vi skulle være baktunge. Det var vi ikke heller. Vi var bare sørgelige begge veier.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb