| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 24.04.2006 11:49 Post subject: |
|
|
Lyn er farlig. Med bare uavgjort mot Molde kan Lyn være 4 foran. Det er ikke håpløst, og ikke en situasjon en ikke kan rette på, men et tapt poeng er et tapt poeng.
3 p hjemme og 1 borte er et greit snitt. Ikke det at en på død og liv skal følge det strengt. Det kommer jo alltid noen tap også, men det er en grei pekepinn.
Vi har kommet godt i gang. Vi har tatt poeng mot gullkandidat LSK, slått Start greit, og holdt nullen mot et av de gjerrigste lagene. Tiden vil vise om uavgjort i går var mot et topplag, de kan fort bli det om de får i gang noe offensivt. Uansett tror jeg ikke de forblir et bunnlag og da er det greit med et bortepoeng.
På Lerkendal skal vi imidlertid være best. Det var på Lerkendal vi la igjen gullet i fjor. At det på bortebane kan svinge og til tider være tøft må vi regne med.
De fire-fem nederste lagene synes jeg vi skal ha 6 p mot. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 24.04.2006 12:45 Post subject: |
|
|
| Det jeg la merke til i går var at vi var elendig på å plukke opp andreballene. Dette var kanskje den viktigste grunnen til at vi ikke fikk bygd opp et press slik vi fikk til mot Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.04.2006 12:48 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Hvor mange klisjeer klarte du å få inn i dette innlegget? Jeg telte 5... Noen høyere? |
Ikke noe forbud mot klisjeer her, faktisk ...
Hva med å enten skrive et saklig svar, eller, hvis uenig, ignorere innlegget? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.04.2006 12:53 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Tiden vil vise om uavgjort i går var mot et topplag, de kan fort bli det om de får i gang noe offensivt. |
Nå skal det sies at Enga har hatt et godt grep om oss de siste årene. Siste syv obligatoriske kamper (serie og RL) ender 4-2-1 i Engas favør, med 13-9 i målforskjell til dem. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.04.2006 13:03 Post subject: |
|
|
I fjor var sesongen da alle vi hadde hatt et godt grep om i en årrekke fikk brutt seiersrekkene.
I år er det på tide å starte nye rekker og å bryte våre "negative" rekker.
Ellers skal en jo ikke glemme Morten Berre på en sådan dag. Det var et utrolig reflektert og riktig syn på straffesituasjonen han uttalte på riksdekkende TV etter kampen. En får ta med seg de +'ene i margen som man kan Det er ikke så ofte en kan det om den mannen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.04.2006 13:14 Post subject: |
|
|
Se intervjuet hvor han sutrer på nrk nett-tv, kveldsnytt 23.04, eller på fxt.no.
Stakkars mann, så mye bitterhet!
PS. Et par kloke ord i diskusjonen under adressa-artikkelen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 24.04.2006 13:21 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/video/vi...bs?id=2962
MÃ¥ si at jeg er enig med Ivers, her!
Når vi først fikk Iversen så må jeg si at jeg synes vi bruker ham litt "feil". For meg skal en spilletype som Ivers være en ren "boksspiller". En spiller som venter på et innlegg og når den først kommer så skal han "Stange" den inn i Mål!
Men kanskje det skjer en forbedring på dette området når vi begyner å få flere "hjemmekamper"! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.04.2006 15:11 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=2962
Når vi først fikk Iversen så må jeg si at jeg synes vi bruker ham litt "feil". For meg skal en spilletype som Ivers være en ren "boksspiller". En spiller som venter på et innlegg og når den først kommer så skal han "Stange" den inn i Mål!
Men kanskje det skjer en forbedring på dette området når vi begyner å få flere "hjemmekamper"! |
I stedet for å sette inn Helstad på kant og Johnsen som stopper, hadde det kanskje vært like greit å sette inn Stensaas i stedet for Tettey, og omrokkert slik at Helstad ble midtspiss, Johnsen venstrekant, Iversen sentral midtbane ( i praksis hengespiss), Stensaas back og Dassma stopper? |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.04.2006 16:42 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=2962
Usansynlig uenig. For det første er han ikke SÅ god i lufta. Veldig god, bevares, men han kan ikke stå der og stange de inn etter som han føler for det. For det andre er han en mye mer "spillende" spiss enn en Helstad, eller en RvN om vi virkelig skal nevne en "ren" boksspiller. Altså rene måltyver.
Skal "han som helst starter med skadde spillere" først bruke ham ser jeg heller ham komme bakfra som Frode gjør, eller som en skev spiss på plassen til en av vingene. (ved sistnevnte mulighet har man jo både den "gode", gamle Flo-muligheten til stuss samt at S***** også har evner gode nok til å spilles på fot. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.04.2006 17:17 Post subject: |
|
|
Hehe, VIF fikk oss ned på jorda med 0-0 hjemme. You showed us, Rekdal!  |
|
| Back to top |