|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 14.12.2010 16:34 Post subject: |
|
|
| Vil vel heller se litt på kulturen i klubben og hvilke forventninger man har hatt til de spillerne man har hentet fra kulturer som skiller seg fra vår egen. Jeg tror organisasjonen vår har forventet at de skulle prestere fra dag én av, som ferdig etablerte storspillere. Når det ikke har skjedd har tålmodigheten vært ekstremt lav og de har hoppet inn og ut av laget, eller bare blitt benket i lengre perioder. Jeg tror ikke det bare skyldes trenerne da vi har hatt ganske mange siden Eggen ga seg. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 14.12.2010 17:00 Post subject: |
|
|
Men hvordan kan trenerne frikjennes for dette? Selv om organisasjonen forventer det de gjør, så er det trenerens oppgave å fortelle dem at det ikke er så enkelt. Det er ikke så enkelt som at Ysssouf Koné kan komme fra en totalt ukjent klubb i Afrika - rett til Rosenborg, uten å snakke særlig godt engelsk og uten å forstå et kløya ord norsk, til en helt annen fotballkultur, og prestere på et skyhøyt nivå fra dag 1.
Og særlig er dette fullstendig urealistisk når man snakker om 18-åringer. En afrikansk 18-åring er da for faen like avhengig av tid og tillitt som en norsk 18-åring. Den som ikke forstår det er stokk dum! _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.12.2010 17:11 Post subject: |
|
|
Under brorparten av tiden til de tre ivorianerne var Knut Tørum trener, en ung, umerritert mann som lot seg diktere av spillergruppa da han ikke hadde pondus (erfaring, meritter etc) nok til å være SJEF. Jeg ville ikke forventet for mye av Tørum da hans erfaringsgrunnlag var for lite, og han burde i utgangspunktet aldri ha blitt ansatt på fast basis.
Henriksen var assistent og vikar, og da Hamrén kom var Kone borte, Konan mentalt på vei ut og Traore var ikke Hamrén særlig begeistret for. Eggens vikariat handlet bare om å sikre seriegullet og gjøre en hederlig innsats i Europa.
Jeg tror historien hadde sett annerledes ut om enten Høgmo ble værende eller Hamrén (og Jönsson) kom på et tidligere stadium. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |