|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 14.07.2012 18:30 Post subject: |
|
|
| Har ikke sett resten av intervjuet, kun det du quotet fra Marius V. Og jeg svarte ut fra det. Da må jeg si meg enig, det ser ut som han mener en mer kontringsfotballignende fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 14.07.2012 18:42 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: | | Har ikke sett resten av intervjuet, kun det du quotet fra Marius V. Og jeg svarte ut fra det. Da må jeg si meg enig, det ser ut som han mener en mer kontringsfotballignende fotball. |
Kontringsorientert fotball er ikke å forakte, "bølgende" fotball er herlig å se på. Dessverre tror eg at vi ikke innehaver nok fart i bein og på ballen til å anvende en slik stil. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.07.2012 14:16 Post subject: |
|
|
Under Jönsson fremstår ikke Rosenborg som gledesspredere i svart og hvitt. Det blir dessverre grått.
(Allikevel kan Jönsson selvfølgelig være en høflig og hyggelig fyr.)
| attach wrote: | | Det går faktisk an å peke på noe positivt ved en person uten at det betyr at en er positiv til alt det andre han gjør eller ikke gjør. Det eneste jeg sa, var at dette intervjuet var av de bedre. |
Til tross for at jeg også er kritisk til det Jönsson har fått til , og oppfatter hans uttalelser en grad mer avventende, så har jeg ingen problemer med å si meg enig i dette.
I nettdebatter blir debatten gjerne oppfattet mer polarisert og nyanser som du påpeker her forsvinner eller tolkes lett bort når konklusjonen blir fremhevet og konteksten med graduelle synspunkter blir oversett.
Så altså: Selv om Jönsson har levert et intervju som har bedre substans enn han har levert tidligere, er jeg avventende og har heller ingen problemer med at noen her på forumet oppfatter meg som kritisk til Jönsson. Det er jeg blitt etter å faktisk ha forsvart ham i fjor med argumenter om å gi ham tid og en spillerstall. Det betyr selvfølgelig ikke det samme som at jeg er kritisk for å være kritisk til Jönsson, som en debattant gir uttrykk for å tro, men igjen, i slike debatter er det lett å overse graduelle avveininger som kan ligge bak formuleringene. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |