View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 17:45 Post subject: |
|
|
Dahls-logoen er lovlig, ja. Begrunnelser finner du tidligere i denne tråden og på slutten av pressemeldingen til TT  |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 01.11.2005 17:59 Post subject: |
|
|
Dorsin wrote: | Jeg tror vi kan slå Real her på Lerkendal. Det er en fordel å spille hjemme, særlig med trykket fra publikum. Vi må gå for seier og vi kan ta dem, mener Dorsin.
|
Gleder meg til de siste 75 minuttene av kampen. Har forståelse for en slik aksjon, og håper det får ønskelige "resultater." _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Pablo Junior

|
Posted: 01.11.2005 18:02 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Vær så snill drit i dette nå da. Han har jo beklaget. Skjønner ikke vitsen.. |
Dette var ikke en enkelthendelse. Det som skjedde på lørdag var dråpen som fikk det til å renne over.
Forøvrig vil jeg påstå at den beklagelsen der er fint lite verdt all den tid han fortsatt påstår at flaggene er ulovlige. _________________ Restriktive Bever |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 18:07 Post subject: |
|
|
Vi kaller en skje for en skje, for det har tross alt rent over begeret nå. |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 01.11.2005 18:23 Post subject: Ingen hold kjeft aksjon |
|
|
Nå må folk roe seg litt...
Står 100 % bak det som foregår angående Tifo Trondheim.Men dagen idag er definitivt ikke dagen for å holde kjeft!!!
Det vil gå utover oss og spillerne.Vi vil at Rbk skal knuse Real,å spillerne trenger oss!!
SÃ¥ kan man krangle med brakka imorgen.I dag skal det lages liv i 2x45!!!! |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 01.11.2005 18:23 Post subject: |
|
|
Vel etter å ha lest gjennom tråden så må jeg si at jeg støtter aksjonen fullt ut. Dere har min sympati, det eneste jeg kan gi da jeg befinner meg ikke bare i Oslo men også på jobb når kampen spilles (skal nok få sett det meste av den uansett ). Er også enig i at en slik type aksjon kunne merkeres på en enda sterkere måte, selv om det betydde at man måtte vente. Har problemet vært gjennom mange år så hadde det ikke spilt noen rolle å utsette dette noen mnd til f.eks seriestart, med bedre planlegging og bedre informasjon. Når avgjørelsen nå en gang er tatt om at det skal gjøres i kveld så ønsker jeg lykke til. 15 er ingen krise for spillerne, og som nevnt, så jubles det om det blir mål.
Mange her som er veldig i mot tror jeg er de som uansett ikke er på kampene eller er blant de som lager liv på kampene, som aldri har vært på en fotballkamp, eller som har vært med å sette preg på kampen enten ved å lage bannere eller synge av full hals kampen i gjennom. Om de to nevnte helt konkrete eksemplene er gode nok for å auksjonere kan sikkert diskuteres, men de er vel de siste konkrete tilfellene i en rekke eksempler hvor supportere føler seg urettmessig sensurert ikke av norsk lov eller politi, men av klubbledelsen. Dette har jeg ingen problem med å forstå da jeg dessverre i årenes løp har sett hvordan klubbene blir mer og mer som bedrifter, og avstanden til supporterne bare øker og øker. I kampen om å tjene mest mulig penger så glemmer de at sponsorer og tv avtaler faktisk eksisterer forde tusenvis av mennesker er interessert i kampene, og disse menneskene er ja, supportere! Som jeg alltid har sagt, noen få vil alltid kunne styre og ha all makt så lenge massene ikke står sammen om en felles sak og faktisk tør å sloss for det
FFS. |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 01.11.2005 18:25 Post subject: |
|
|
Må slutte å være så jævla barnslige folkens!
Ingen som skjønner at det er idag det gjelder???????Dette er bare tull! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 18:28 Post subject: |
|
|
Sleng på et spørsmålstegn til først |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 01.11.2005 18:29 Post subject: |
|
|
Og når skal vi gjøre det? |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.11.2005 18:31 Post subject: |
|
|
ENI! VI BØR HELER AKSJENERE I FØRSTE RUNDE AV KØPPEN! DA FORSTÅR LEDELSEN AT VI MENER ALLVÅR! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2005 18:32 Post subject: Re: Ingen hold kjeft aksjon |
|
|
olivknob wrote: | Nå må folk roe seg litt...
Står 100 % bak det som foregår angående Tifo Trondheim.Men dagen idag er definitivt ikke dagen for å holde kjeft!!!
Det vil gå utover oss og spillerne.Vi vil at Rbk skal knuse Real,å spillerne trenger oss!!
SÃ¥ kan man krangle med brakka imorgen.I dag skal det lages liv i 2x45!!!! |
For noen av oss teller serien mest, merkelig nok, så da tar vi det nå mot Real. synd trist leit om det ødelegger dagen for deg.... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2005 18:32 Post subject: |
|
|
Sa han sterkt inspirert av forum.rbk.no  |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 01.11.2005 18:49 Post subject: |
|
|
Uansett skjønner jeg problemet,det blir jo ikke stille fordi om kjernen holder kjeft.er jo 20 000 til på tribunen.Så bare hold kjeft så blir det nok en flott markering. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2005 18:59 Post subject: |
|
|
Dessverre er det slik på Lerkendal at bare Kjernen-tribunen bidrar med lyd. Det blir med andre ord merkelig stille fram til kl. 21.00 i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 01.11.2005 19:11 Post subject: |
|
|
bare en liten tanke...vil ikke aksjonen miste sin effekt hvis lerkendalpublikum faktisk skaper liv og rører det første kvarteret? _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2005 19:17 Post subject: |
|
|
Nei. Poenget er uansett å vise hvordan det er uten Tribune Vest så det spiller liten rolle. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
sambafc Junior
|
Posted: 01.11.2005 20:04 Post subject: |
|
|
Støtter TT delvis i saken hær.
Det er to ting som er unødvendig og ikke minst uheldig(vi spiller mot REal i dag jo for f**n):
1. At TT ike klarer å finne en annen måte(annen dag) å protestere mot dette på
2. At folk ikke klarer å innse at vi kan droppe å ha Dahls logo på stadion med tanke på alle barna som møter opp og vil se fotball, ikke øl-"reklame"(jeg vet d kanskje ikke juridisk sett er reklame), men kom igjen da folkens!
Jeg støtter Rbk i dag dvs. heier på dem i 90 min + ekstraomganger! Alle Rbk supportere vil gjøre det.
Skjerpings folkens!
2 - 0 T RBK I KVELD:) |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 01.11.2005 20:12 Post subject: |
|
|
Jeg støtter aksjonen fullt ut!
Skal Skutseth og Bratle skjønne noe som helst, så må protesten komme nettopp i en slik kamp som dette
Dessuten tror jeg ikke dette har noen negativ innvirkning på kampen - tvert imot tror jeg Real-spillerne blir nervøse og usikre av et stille stadion
Hentesveis
PS! Et banner med "Dahls" eller "Dahls bryggeri" er ikke ulovlig ift. alkohollovgivningen. Et banner med "Dahls pils" derimot, er trolig ulovlig  |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 01.11.2005 20:29 Post subject: |
|
|
sambafc wrote: | 2. At folk ikke klarer å innse at vi kan droppe å ha Dahls logo på stadion med tanke på alle barna som møter opp og vil se fotball, ikke øl-"reklame"(jeg vet d kanskje ikke juridisk sett er reklame), men kom igjen da folkens! |
Ja, tenk på barna. Seriøst?! Tror du barna dør om det står Dahls på et banner? Hvis de ikke takler et banner med fem bokstaver er det foreldrenes skyld, ikke banneret. Overbeskyttelsen og moraliseringen lenge leve! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 01.11.2005 20:34 Post subject: |
|
|
Kjernen ødelegger jo kampen da Bare pga en jævla Dahls logo, som ER ulovlig.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 01.11.2005 20:36 Post subject: |
|
|
Les hele tråden da mann. |
|
Back to top |
|
 |
sambafc Junior
|
Posted: 01.11.2005 20:37 Post subject: |
|
|
"Ja, tenk på barna. Seriøst?!" Ja
"Tror du barna dør om det står Dahls på et banner?" Nei
"Hvis de ikke takler et banner med fem bokstaver er det foreldrenes skyld, ikke banneret." Barn ikke takler et banner?! Selvsagt er d mange barn som vil bli påvirket av dette. Nå sier jeg ikke at vi skal bli alt for overbeskyttende og sånt, men på en fotballkamp synes jeg mindreårige skal slippe dette.
Skjønner du ikke dette?! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 01.11.2005 20:41 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at du tydeligvis mener dette, men jeg er grunnleggende uenig.
Let's agree to disagree. |
|
Back to top |
|
 |
sambafc Junior
|
Posted: 01.11.2005 20:54 Post subject: |
|
|
Jeg kan si det på en annen måte da;
lovlig eller ei, er det absolutt nødvendig med en Dahls banner på lerkendal? |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 01.11.2005 21:12 Post subject: |
|
|
sambafc wrote: |
Jeg støtter Rbk i dag dvs. heier på dem i 90 min + ekstraomganger! Alle Rbk supportere vil gjøre det. |
Ja, om jeg bare kunne... _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
|