| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
doris Veteran
|
Posted: 02.11.2005 10:38 Post subject: |
|
|
| Merkelig at Helstad ikke startet kampen. Men jeg ser på dødballene som årsaken til at vi ikke scoret. Høye innlegg som bruker en halvtime på å komme fram, det går bare ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2005 10:40 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Merkelig at Helstad ikke startet kampen. |
Helstad har problemer med å vise seg frem mot internasjonal motstand. Jeg tror ikke han har det nivået inne som trengs. Det er vel det Høgmo har sett også når han prioriterer Frode Johnsen før Helstad. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.11.2005 10:45 Post subject: |
|
|
| Mulig. Men når man så utviklingen av kampen, der RBK til tider fikk ganske store rom rundt og i Reals 16-meter, mener jeg han burde ha kommet innpå mye tidligere. Han er kjapp, og veldig god inni 16-metern. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.11.2005 10:54 Post subject: |
|
|
Jeg vil påstå at Frode Johnsen har mye større problemer med å vise seg fram mot internasjonale motstandere enn Helstad. I går ble det bevisst igjen at Rosenborg mangler enn midtspiss som kan hanskes forsvarere i slike matcher. Frode Johnsen ble utradert i lufta av Woodgate, mottakene var så dårlige at man fikk en flau smak i munnen av å se på han. Real supporterne regner jeg med fikk seg en god latter utover kampen da vi så hvordan Bambi var utover kampen. Nå må trenere og resten av Rosenborg se at Frode Johnsen er en middelmådig norsk tippeliga spiller som ikke har noe i Rosenborg å gjøre og bør skiftes ut ASAP. Det er mange som påstår at han er så god på hodet. Vel i går vant han ikke mange hodeduellene. Og da er hans misjon på banen totalt bortkastet. Av de 3 i angrep var det bare Danel Bråten som hadde et internasjonalt snitt over seg. De 2 andre var langt under pari.
I høst vil jeg si at man har sett hvilke spillere som kan spille på et høyt internasjonalt nivå og hvem som ikke kan. De fleste på Rosenborg har vist at de kan hevde seg, men det er noen som ikke er i nærheten av å spille der. Jeg vil faktisk si at hele forsvarsrekka til Rosenborg klarer dette nivået, med kanskje unntak av Dorsin. Det er ikke bare fordi han scoret selvmål, det var den ulykke. Men han eterlater seg så masse rom på siden sin at jeg er nervøs hver gang motstanderen ser det og utnytter det. På midtbanen er både Lille Per og Strand fullt på høyde med dette nivået. Solli har et langt stykke igjen. Mister ballen altfor ofte og feilpasningene i avgjørende situasjoner florerer. Som jeg sa tidligere, så er det kun Bråten av de på topp som duger. De 2 andre kan nok ikke komme opp på det nivået.
Dette vil si at Rosenborg må skaffe seg minst 3 nye spillere, kanskje 4, til neste sesong som er kapabel til å spille på Mesterliga nivå. Så enkelt, så greit. Bare at de på Brakka ser det når det er så mange rundt om i Norge som ser det og. |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 02.11.2005 10:56 Post subject: |
|
|
| Dagbladet wrote: | | Daniel Braaten herjet såpass med verdensstjerner som Robinho og Carlos at storklubbene i Europa snart kommer løpende for å kjøpe. Sjøl vil ikke Braaten bort fra Rosenborg på lenge. |
Det er gutten sin det  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2005 11:06 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | J Av de 3 i angrep var det bare Danel Bråten som hadde et internasjonalt snitt over seg. De 2 andre var langt under pari.
|
Er fullstendig enig i at Frode Johnsen ikke holder mål, men Storflor var da til tider meget god i går. Bra pasninger, drar seg forbi spillere og hadde et meget bra skudd som Casillas fistet utenfor.
Det som er synd er at ikke Stensaas fikk spille sammen med Storflor på venstresiden, for Dorsin har ikke de samme kvalitetene i samspill som Stensaas har. Da hadde Storflor blitt enda mer involvert og kunne skapt enda mer.
Du sier også at Storflor ikke har internasjonal kapasitet. Han spilte sine to beste kamper i fjor borte mot Panathinaikos og hjemme mot Arsenal. Han la opp til Roar Strands mål med glimrende pasninger både mot Arsenal i fjor og Real Madrid i år. Mot Olympiakos borte scorte han også selv, samt spilte meget bra.
Storflor er en av de som virkelig har internasjonalt snitt hos RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.11.2005 11:17 Post subject: |
|
|
| Storflor har glimtet noen ganger. Men han tar ikke det fulle steget til det. Det var kanskje litt i overkant det jeg sa, men jeg tror ikke han er kapabel til å ta steget fullt ut. Håper jeg tar feil, men jeg tviler. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2005 12:52 Post subject: |
|
|
Ikke spesielt god 1.omg, men i 2.omg kjørte vi over de. Dessverre er vi for dårlige i begge 16-metere. Billige baklengsmål + at vi burde scoret på noen av de sjansene. Frode Johnsen beviser igjen at han mangler det som trengs.
Mest irriterende er det ELENDIGE dødballene våre. Ble merkbart bedre når Stensaas kom inn. Utilgivelig å ha tre frispark i ekstremt gode posisjoner og ikke få en forbanna drit ut av det.
Som Riseth sier, vi mangler det lille ekstra. Kun Braaten (og kanskje skjelbred og strand) som har det. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2005 13:08 Post subject: |
|
|
Forøvrig irriterer den "lua i hånda" holdninga som fortsatt hersker:
1) før man leser opp RBKs lagoppstilling så leser man opp en rekke av bortelagets mest kjente spillere og viser navnene deres på storskjermen. Hva er det? Ny praksis?
2) i pausen snakker han "pauseunderholdningsfyren" om "en artig og underholdne kamp". Javel, men vi ligger jo under 0-2??? Personlig synes jeg ikke det er artig
3) Videre så snakker han om at "Carlos må virkelig være topp skjerpet i 2.omg også" og er tydelig imponert over at Braaten kan hevde seg på dette nivået.
Poenget mitt er at hvis RBK virkelig vil heve seg ett hakk internasjonalt så må man fjerne den holdningen der. Håper den holdninga bare eksisterer hos "underholdningsseksjonen" og ikke hos den sportslige ledelsen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2005 13:22 Post subject: |
|
|
«Målene til Dorsin - i eget nett - og Guti, pluss innsatsen til Casillas, skapte «mirakelet» i Trondheim, gnomenes hovedstad.»
Les mer: «Mirakelet i gnomenes hovedstad»
Det er faen mæ mye rart som skrives i det store utland!
EDIT: ...nærmere etterforskning tyder på at "gnomo" like godt kan oversettes til "troll". Altså mye mer passende. |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 02.11.2005 13:28 Post subject: |
|
|
Tror Henning må roe seg ned litt:
| Quote: | Forøvrig irriterer den "lua i hånda" holdninga som fortsatt hersker:
1) før man leser opp RBKs lagoppstilling så leser man opp en rekke av bortelagets mest kjente spillere og viser navnene deres på storskjermen. Hva er det? Ny praksis? |
Først viste man noen av deres mest kjente spillernavn på skjermen for liksom å være "skremmende", for så å følge opp med navnene på RBK-spillerne på samme plassen. Mao. var budskapet at her var det ingenting å frykte.
| Quote: |
2) i pausen snakker han "pauseunderholdningsfyren" om "en artig og underholdne kamp". Javel, men vi ligger jo under 0-2??? Personlig synes jeg ikke det er artig
|
Sånt sier "underholdningsfyren" om det er Real Madrid eller Molde som står på andre siden av banen. Han skal tross alt sørge for god stemning, og forsøke å snu det som er dårlig (f.eks. å ligge under med 2 mål) til noe bra (f.eks. en "underholdende kamp").
3) Videre så snakker han om at "Carlos må virkelig være topp skjerpet i 2.omg også" og er tydelig imponert over at Braaten kan hevde seg på dette nivået.
|
Jeg var også imponert over Braaten
Poenget mitt er at hvis RBK virkelig vil heve seg ett hakk internasjonalt så må man fjerne den holdningen der. Håper den holdninga bare eksisterer hos "underholdningsseksjonen" og ikke hos den sportslige ledelsen |
Synes dette er et oppdiktet problem. Skal vi gå rundt og innbille oss at vi er like store og berømte som alle andre blir det jo ikke noe moro i å slå lag som Real Madrid. Det er en viss forskjell på lagene, fotballmessig og rent imagemessig, og det er jo noe av det som er med på å gjøre UCL-kveldene ganske morsomme. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2005 13:33 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Skal vi gå rundt og innbille oss at vi er like store og berømte som alle andre blir det jo ikke noe moro i å slå lag som Real Madrid. Det er en viss forskjell på lagene, fotballmessig og rent imagemessig, og det er jo noe av det som er med på å gjøre UCL-kveldene ganske morsomme. |
Jeg overdriver nok, men synes likevel du misfostår litt. Vi trenger ikke å gjøre et poeng ut av de er gode lag med gode spillere. Det vet vi. Fokuset blir litt feil |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 02.11.2005 13:51 Post subject: |
|
|
"– Jeg synes ikke jeg spilte spesielt godt, jeg." - Daniel Braaten
så han mener han har mer på lager?  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 02.11.2005 13:59 Post subject: |
|
|
Noen som forstår valget av Frode Johnsen som spiss ?
Er det slik at Real har vist svakheter som en spiller som Frode Johnsen kunne utnytte ? Noen som har sett hvilke mål Real har sluppet inn i det siste ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2005 14:23 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | Noen som forstår valget av Frode Johnsen som spiss ?
Er det slik at Real har vist svakheter som en spiller som Frode Johnsen kunne utnytte ? Noen som har sett hvilke mål Real har sluppet inn i det siste ? |
Er det så vanskelig å forstå da? Frode Johnsen spiller av mangel på andre bra hodespillere.....
Jeg er selv ingen Frode-fan, og mener han bør selges så snart sesongen er over, men i rettferdighetens navn var det ham som var nærmest å score i går gjennom ene headingen sin.
RBK skulle være farlig på dødball ble det sagt før kampen, og der hadde Frode en av hovedrollene, noe Helstad aldri vil ha på samme måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 02.11.2005 16:33 Post subject: |
|
|
| Henguru wrote: | | Utrolig! Stjernene preller av én etter én jo. Jeg anser sjansen for å vinne som stor, og tipper 2-0 til RBK. |
omvendt, da stemmer det.  _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.11.2005 20:15 Post subject: |
|
|
Litt lei av å lese/høre overalt at Beckham & co mener at Rosenborg var vanskelige å spille mot, tøff kamp osv. Det hadde han/de sagt selv etter en kamp der de hadde sovet seg til 10-0. De sier bare det de vet pressen/folk vil høre, ingenting å slå opp storsak av Selv om Rosenborg hadde ballen mye, ble det nesten aldri farlig. Og jeg husker Beckham sa det samme etter forrige kamp, da var det iallfall ikke særlig farlig... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 02.11.2005 23:18 Post subject: |
|
|
| Jeg må si at Braaten var utrolig god, og har jo blitt kåret til beste på Rosenborg av både VG og Adressa (8p). Selv synes jeg Basma imponerte! Han er en jeg aldri har lagt noe spesielt merke til, men i går hadde han noen flotte løp oppover. Synes han spilte utrolig bra! Veldig underholdene kamp, selv om det ble 2-0 tap. Etter min mening var Rosenborg det beste laget, med flest sjanser. Det er vel fordi alle jobber så hardt under CL. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 03.11.2005 00:03 Post subject: |
|
|
Jeg sier bare at Frode hadde de store sjansene. Ikke at han gjorde det KJEMPE bra. Håper vi kjøper en ny spiss. Selger Frode til Danmark eller noe...
Noen som har hele kampen RBK-RMD? Skulle gjerne sett den igjen!  _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 03.11.2005 01:37 Post subject: |
|
|
| Dakar. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.11.2005 02:07 Post subject: |
|
|
mye artig lesning på forumet til Malmø her kommenterer de underveis i kampen:
"Den här Braaten i Rosenborg är en spelare som imponerat stort på mig. Nordens bästa yttermittfältare (snäppet bättre än Hysén)?"
"Tänk om våra pågar haft sådan speed som Rosenborg har mellan varven. Det går riktigt fort och ofta med bra kontroll på bollen.
Med Safari och Bech på kanterna kanske det går att "öva upp". Afonso i straffområdet.Skoog eller om Pode är tillgänglig, liggande bakom. Daniel och Anders bakom honom."
"Sven, jag håller med om Rosenborg. Jag vet inte varför jag inte kan se ett svenkt lag spela så mot ett lag som Real Madrid. 9-0 i hörnor bara under den första halvleken. Hur många anfall som helst, hur många halvchanser som helst och ett par bra chanser. Inga mål men trots allt ett spel som jag inte kan se MFF prestera."
"Rosenborg är min tröst när det gäller nordisk fotboll.
Endast oflyt hindrade dem från i allafall oavgjort.
Hyséns bedrövliga kommentarer kan jag däremot klara mig utan.
Lusekoften av för kämparna och spelarna från vårt gamla unionsland."
"Rosenborgs spel igår tycker jag stundtals var imponerande. Där fanns kortpassningar, skarvningar varvat med precisa inlägg. Om man ser på det spelet MFF visat prov på iår så är det inte samma sport. In med Braaten i MFF, på något skall ju pengarna investeras. Kanske läge för PI att visa att de vågar ta risker."
"Ojoj vad Malmö och svensk fotboll har att lära sig av norsk. Härligt att se Rosenborg spela den bättre fotbollen mot ett av Europas bästa lag. Individuellt har Rosenborg inte en chans men med ett stort hjärta och lagmoral kommer man långt. Nu räckte det visserligen inte hela vägen men de var de bättre laget."[/b] |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 03.11.2005 02:23 Post subject: |
|
|
| Lenk? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.11.2005 02:53 Post subject: |
|
|
Veldig sympatisk af MFF-fansen  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 03.11.2005 04:10 Post subject: sett fra en barkrakk klokken 13:45 om ettermiddagen |
|
|
Sioux Falls, SD, USA, La Fista restaurant.
Fikk sitte alene helt ifred i baren og hoere paa spanske kommentatorer skikkelig proeve seg paa utallen av 'skjaelbred' gang etter gang. Servitoerene var mexicanere, og sikker paa at jeg skulle titte paa real madrid, til jeg poengterte at per ciljan gaar paa samme videregaaende som jeg gikk paa akk saa mange aar siden. De begynte serveringen av meg paa engelsk, men da de forstod mitt fotball-engasjemang, gikk de over til aa snakke spansk til meg (aapenbart er ikke fotballspraaket engelsk...) Jeg brukte 'si' og 'gracias' saa godt jeg bare kunne.
Ellers; mexicanerne syntes vi spilte bra, og storflors langskudd samt cornersjansen til frode ga samtykkende hodenikking. Jeg personlig var forbloffet over hvor rolige og gode vi var med ballen, og turte aa la pasningsspillet sitte paa midtbanen som om det var vi som var Real Madrid. Braathen er uredd og sterk imot Carlos (som tross alt er min favorittspiller paa det brasilianske landslaget!) Maalene var latterlige enkle, men det er ogsaa forskjellen. Jeg tok meg i aa tenke; hadde dette kanskje vaert en kamp hvor Brattbakk kunne ha faatt til noe?
Fikk bare med me en omgang, maatte hjem og ta imot barn som kommer hjem fra skolen. Men radio-adressa er gode aa ha i bakhaanda naar man ikke faar se dem paa HDTV.
Vi tar Lyon, det er jeg nesten sikker paa! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 03.11.2005 20:58 Post subject: Re: sett fra en barkrakk klokken 13:45 om ettermiddagen |
|
|
| ssjovold wrote: | | Jeg tok meg i aa tenke; hadde dette kanskje vaert en kamp hvor Brattbakk kunne ha faatt til noe? |
Det er et veldig godt poeng, faktisk. Den lange tåa til Brattbakk har pirket inn mange mål for oss når vi ellers har slitt med å få ballen over streken; han har vært glimrende til å være på rett sted til rett tid. Slik sett minner han meg ikke så rent lite om Gary Lineker på sitt beste. Nå er det jo tvilsomt om Brattbakk kommer til å ha en super sesong neste år, men man kan jo alltids håpe. For fremtiden tror jeg allikevel at RBK hadde vært tjent med å få tak i en ny fotrapp, teknisk kompetent spiss med lange tær.
Artig å lese om din opplevelse av kampen sett fra en restaurant i Sioux Falls, forøvrig.  |
|
| Back to top |
|
 |
|