| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 11.01.2014 14:47 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | Muligens det største bomkjøpet i Rosenborg sin historie. Lurer på om Torbjørnsen, Hoftun og Jönsson er skamfulle?
| Quote: | | - Han er en gjennombruddsspiller - både med og uten ball, og vil i bakrom. Han har et lavt og fint tyngdepunkt, har fin teknikk og vil framover på banen, skrøt Jan Jönsson. |
|
| Erik Hoftun wrote: | | - Det har litt med hans måte å spille fotball på, som er litt annerledes enn sånn som vi ønsker å spille. Han er en teknisk god spiller og veldig glad i å få ball på fot, mens vi ønsker å spille i rom. |
Dette ble rart... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.01.2014 15:43 Post subject: |
|
|
Kan virke litt rart det der, ja
Det viktigste er imidlertid å få frem hvilke kravspesifikasjoner klubben satte og i hvilken grad han ble vurdert å være rett mann i forhold til dem.
For tidlig å konkludere med at det er Torbjørnsen som sitter igjen med Svarte-Per, selv om han tydelig har noe mørkt på hånda, men her lukter det "teamansvar" i hele prosessen. Noe å lære av for sportslig leder igjen formodentlig. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.01.2014 16:11 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | Torbjørn wrote: | Muligens det største bomkjøpet i Rosenborg sin historie. Lurer på om Torbjørnsen, Hoftun og Jönsson er skamfulle?
| Quote: | | - Han er en gjennombruddsspiller - både med og uten ball, og vil i bakrom. Han har et lavt og fint tyngdepunkt, har fin teknikk og vil framover på banen, skrøt Jan Jönsson. |
|
| Erik Hoftun wrote: | | - Det har litt med hans måte å spille fotball på, som er litt annerledes enn sånn som vi ønsker å spille. Han er en teknisk god spiller og veldig glad i å få ball på fot, mens vi ønsker å spille i rom. |
Dette ble rart... |
Målet var å selge ham, hva skulle Hoftun sagt?
"Hmm, han er helt ubrukelig for vår fotball fordi han er rett og slett ikke god nok. Skal vi se, hvor mye ville du betale sa du?" |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.01.2014 16:34 Post subject: |
|
|
Nei, Alas?!
Hva er det styret holder på med?  |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 11.01.2014 17:00 Post subject: |
|
|
| Syns bare det er rart at han ble presentert som en spiller som vil i rom, mens han ble avskjediget som en spiller som vil ha ball på fot. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2014 18:50 Post subject: |
|
|
| @hjelde, for meg virker det ikke som du forstår rollene til speider og sd dånn som du kjører på med torbjørnsen slaktet ditt. Ja det var dårlig speidet, men sd skal, om det så var nye Messi alltid sjekke selv sammen med trener noe de nok gjorde. Speider raporterer, og får overblikk. Sd og trener skal dobbelt pg trippeltsjekke, deretter signeres det. Om speider er den som skal bestemme og stå ansvarlig for kjøp er han nødt til å være på feltet og med i planleggingen av logistikk og lagsammensetting, da hadde viikke trengt noen sd. Så lenge vi har en øverste sportslig ansvarlig er han ansvarlig for alle kjøp, gode og dårlige og skal svare for de. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.01.2014 20:30 Post subject: |
|
|
Han kostet ikke mye og jeg tror de tok en sjangse da de hentet ham.
Nå slo det uansett ikke så galt ut til slutt, og jeg ønsker Alas lykke til videre i karrieren! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 11.01.2014 20:42 Post subject: |
|
|
Tok de en sjanse, moomoo? De hadde jo en klar formening om hvem spilleren var og hva Alas ville tilføre laget. «Slo uansett ikke galt ut til slutt, og kostet oss ikke mye». Hvordan kan du si noe sånt? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.01.2014 23:14 Post subject: |
|
|
Beklager at jeg ordla meg litt uklart.
Meningen var bare å se det positive med hele greia egentlig.
Vi trengte en kantspiller og de har jo selv sagt at de tok en liten sjangs med Alas.
de kampene han var blitt sett i hadde han vært sentral i som jeg forsto det, og da får man muligens også et litt kunstil intrykk av nivået til en spiller.
Det jeg mente med at ting har løst seg positivt er jo at vi endelig har funnet en ny klubb til ham så han kan komme seg videre.
Selv om han var temmelig håpløs så ser jeg poenget til Janne med at han har en lengsel i seg etter fotball. ikke hans feil at han ikke var god nok for RBK. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 11.01.2014 23:33 Post subject: |
|
|
| Quote: | - Han er en gjennombruddsspiller - både med og uten ball, og vil i bakrom. Han har et lavt og fint tyngdepunkt, har fin teknikk og vil framover på banen, skrøt Jan Jönsson.
Alas gir oss etterlengtet fart offensivt og gjennombruddskraft, sier Hoftun til RBK.no.
- Han så enda mer robust og kraftfull ut da jeg så han live enn han gjorde på DVDen. Han viste god spilleforståelse, som er noe jeg setter veldig høyt når jeg scouter spillere. I tillegg gjorde han gode valg med ballen og viste at han kunne drible og ta seg forbi folk, sier Torbjørnsen.
- Jeg håper faktisk at han skal drible enda mer. Han er fotrapp, kvikk i føttene og har et lavt tyngdepunkt, fortsetter han. |
Dette vitner ikke akkurat om å ha tatt noen sjanse, moomoo. Hvor har du lest at de tok en sjanse, forresten?
Selvfølgelig ikke Alas' feil, men likevel kostet det oss en god del penger, samtidig med at man fikk bevis for at man ikke lenger kan stole på kompetansen til Torbjørnsen. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.01.2014 01:08 Post subject: |
|
|
Mente bare å erindre at det har blitt sagt i en eller annen sammenheng.
Beklager om jeg tar feil
Ønsker Alas Lykke til i Mexico!
lat oss ende visen der! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
|