View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 08.07.2013 14:44 Post subject: |
|
|
Tok et kjapt regnestykke og kom frem til at det er solgt 5752 flere Tippeliga-billetter på Lerkendal så langt denne sesongen, enn på Molde stadion og Åråsen til sammen.  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.07.2013 13:52 Post subject: |
|
|
Mot Odd endte det til slutt på 11 748 solgte billetter, noe som egentlig er bra med tanke på sommerferie, hovedkamp, dårlig vær, kjedelig motstander etc.
For endel(av oss) som ofte er negative så fantes det selvsagt mye katastrofalt å ta tak i igår.
Men for de drøye 10 tusen som satt på Lerkendal igår så var det nok glimrende at Odd scoret 2 mål. vi scoret 3, hadde mye å hei for, det skjedde kontroversielle ting, Odd scoret 2 og det ble veldig spennende på slutten.
Det er den typen underholdning som sørger for at folk kommer på tribunen. Under Hamren så var det ofte dritkjedelig fordi maskineriet aldri slapp til sjansen bakover. |
|
Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
Posted: 15.07.2013 14:03 Post subject: |
|
|
16 009 Brann
15 662 Start
12 301 Sandnes
12 104 Tromsø
19 015 Sarpsborg
20 188 Molde
19 063 Strømsgodset
15 014 Lillestrøm
11 748 Odd
15 678 i snitt foreløpig.
3178 over budsjett. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 21.08.2013 22:05 Post subject: |
|
|
- Hvis trønderne vil til cupfinalen, får de jaggu møte opp
PJH wrote: | - Nordmenn sitter hjemme i sofaen og ser fotball på TV. Nå får de komme seg ut og oppleve litt frisk luft i stedet. Se litt fotball live. Det er det som er fotball, sier en tydelig oppgitt Per Joar Hansen. |
Enig med PJH i dette...
Men sett ned prisene på billettene. ALT for dyrt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2013 22:26 Post subject: |
|
|
Tror tidligere kringkastingssjef Einar Førde kunne sagt noe lignende som Perry, men på et mer naturlig arrogant vis: No må jammen fleire folk sjå på fjernsynsteatret som synar kvalitetsskodespel kvar tysdag.
Førdes fortrinn var at NRK var i en monopolsituasjon, og folk måtte enten ta til takke med å se på det NRK definerte som "god underholdning", eller spille Ludo.
Perrys problem er at det ikke lenger er monopol på underholdning, så alle aktører i underholdningsbransjen konkurrerer med hverandre. Noen vil se på "Hotel Cæsar", og noen går på Lerkendal kamp etter kamp for å se om Perry har klart å få satt et offensivt spill, eller om det blir like traurig, med maksimalt to ti-minuttersperioder godt Rosenborgspill i løpet av 90 minutter.
Perry kan feie for egen dør først. Gi flere folk en grunn til å komme. Vis at treneren er riktig valg og at han og spillerne fortjener lønna og respekten. Kveldens antall er de som kommer uansett om de vet at RBK under Perry spiller dårlig fotball. Mengdene som vil underholdes vil ha noe mer.
Inntil Perry og spillerne gjør sin jobb, som må påregnes å innebære å levere litt mer underholdning og kvalitet på Lerkendal enn de har levert hittil, kan både treneren og spillerne se seg selv i speilet og si hva de skal gjøre bedre selv før de kritiserer folk for å velge bort forventet relativt laber underholdning på Lerkendal. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 21.08.2013 22:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.08.2013 22:36 Post subject: |
|
|
Det er da vel ingen film eller underholdnings "produkt", det er for fanden fotball vi prater om. Møt opp å støtt din lokale klubb. Møkk lei av folk som skal underholdes og forventer Barca fotball. Du reiser ikke 50 mil på en Søndag fordi du skal følge med på et "produkt" du gjør det for å støtte klubben. Greit, la være møte opp dere som ikke orker, tipper dere kommer krypende når det er CL igjen (-:. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Jeg er på Lerkendal jeg.
Synes det må være lov å be Perry se litt mer på hva han selv kan gjøre bedre for å få enda flere folk til å komme for å underholdes på Lerkendal. Kan ikke kommandere folk til å møte på kamp i Norge.
Tror det hjelper dårlig å "sutre" på den måten han lett kan oppfattes å gjøre også. Ros heller de som kommer enn å skjelle ut de som har samme syn på underholdning som kanskje spilleren Ole Selnæs (?) som uten blygsel innrømmer å like å se på Hotel Cæsar. Da skal du jammen ikke kritisere folk for å ikke vite hva god underholdning (god fotball) er når de ikke strømmer i titusentall for å se RBK dumme seg ut hjemme mot et skotsk fillelag utenfor sesong.
Synes heller ikke et trofast mindretall av fanatikere på tribunene skal få definere at alle de titusener som er innom Lerkendal av og til, for å underholdes, eller for å være med på medgangsbølgen, er for dårlige supportere. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.08.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Mitt innlegg var rettet mot alle de som ikke møter, ikke deg altså-under forutsetning at du er en gjenganger. Når det gjelder hva jeg definerer som dårlig supportere benytter jeg selvsagt min rett til å mene at medgangsupportere er dårlige.
Det er heller ikke bra at en region med 265.000 sjeler ikke klarer å mønstre mer enn 7.600 i en kvartfinale, spør du meg. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2013 23:01 Post subject: |
|
|
gisp!
Enkelte klarer ikke å se at selv de mest aktive på tribunen prioriterer annerledes med tida. Det er en fase i livet (for de fleste). Noe som er tydelig om en ser på kjønns- og alderssammensetningen på Øvre Øst. Den gjennomsnittlige og kjedelige supporteren må vernes om og lokkes på kamp, ikke presses og skremmes. Tilbudet må være der, og det må være konkurransedyktig. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.08.2013 23:03 Post subject: |
|
|
Det som er interessant med at publikum "krever underholdning" for å komme på kamp er at publikum ikke vet hva de ber om. Det var nitrist å se på kamp under Hamren for vi tapte aldri, det var aldri skummelt eller spennende.
Og om vi hadde vunnet 5-0 hver kapm hadde det vært like kjipt. Folk vet ikke hva de krever eller ønsker, de bare tror det. Livsfarlige kamper vi vinner 4-3 med masse kontroverser er egentlig det som er spennende og underholdning for folk flest, men de skjønner ikke det selv og krever derfor seire. For et bittelite fåtall så er faktisk spillmessig - utseende og hvordan det utføres viktig. Men det gjelder maks 1 av 500. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus L Junior

|
Posted: 21.08.2013 23:09 Post subject: |
|
|
Man bør ihvertfall ikke forlange cupfinalebillett, om man ikke har møtt opp på de andre kampene. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Enig der, men de som ikke gidder sitte på Lerkendal to timer en sur høstkveld gidder vel heller ikke stå i billettkø ei natt for å kanskje få cupfinalebilletter som eventuelt legges ut i fritt salg.
Det er så lenge siden cupfinalen var tradisjon at du skal se det ikke lenger blir pakkereiser (inkludert finalebillett) med HOB-reiser heller.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 21.08.2013 23:21 Post subject: |
|
|
For min del er jeg enig med Perry. Jeg skjønner ikke hvorfor cupen og EL blir så nedprioritert. Tror det var omtrent like mange hjemme mot Ulf som mot StJ og Enga til sammen. Den nedprioriteringen gjelder heller ikke oppmøtet, men også stemingnen på ØØ. En person kan hoppe og synge halsen av seg i 90 min i TL mot Høkkert BK, mens det i EL og NM mot vel så interessante lag er ganske tamt. Det får folk gjøre som de vil om, jeg bare lurer på hva den store forskjellen skyldes, og hva som eventuelt kan gjøres med det.
Edit: Må for øvrig legge til at prisene sikkert er i stiveste laget her og der. For min del koster det 200 (betydelig billigere i snitt med sesongkort) i Kjernen og det er helt greit. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.08.2013 23:29 Post subject: |
|
|
Sveininge:
Om ikke Cup og/eller EL-kvalikk(viktig å poengtere at det er kvalikk) blir nedrioritert så blir TL det. Mannen i gata har faktisk ikke penger til å se litt over 2 kampe i uka hver uke i 6 mnd. Ikke har de interessen for det heller. Lag man aldri har hørt om før i EL-kvalikk er ikke spennende for mannen i gata. Cupkamp 4 runde mot Enga når du har møtt enga par dager tidligere og skal møte Ulf i TL par dager seinere er heller ikke kjempeinteressant. Dessverre.
Hadde vært flott om alle hadde penger, tid, kunnskap og interesse til å følge laget som de hardeste, men det er naturlig nok ikke slik. Jeg syns faktisk det er i overkant negativt av RBK/Perry. En skal være fornøyd med å ha nesten 8 tusen betalende tilskuere i kvarten mot et drittlag man spilte en av årets kjedeligste Uer mot for 2 dager siden.
En kan jo for eksempel gå til frontalangrep på RBK-supportere flest over at de fleste ikke er med på dugnadstimer hver uke på flagg-og bannermaling, men man gjør jo ikke det. Man skulle ønske enda flere bidro, men man har forståelse for at ikke alle har tiden eller dedikasjonen til det.
Mens tilskuertallene dropper i hele TL så øker vi brutalt i forhold til de siste årene. Jeg syns Perry+RBK kan fokusere på det som faktisker veldig positivt istedenfor å klage. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 21.08.2013 23:36 Post subject: |
|
|
Jeg la inn en edit om bilettpriser, men vet ikke helt om jeg kjøper det argumentet. Reiser du fra Steinkjer, kjøper middag i Trondheim, kjøper billett på en dyr sitteplass, kjøper drakt til poden og reiser hjem igjen til Steinkjer koster det sikkert flesk. Men hvis vi tar en gjennomsnittlig Trondhjemmer så er det da ikke så jævlig dyrt å ta en tur på kamp. Du finner noe ufornuftig å sløse bort pengene på uansett, hva med en tur på Lerkendal istedenfor den røykpakken du trekker ned på fylla, eller godteriposen som får deg til å bli støttemedlem på 3T? |
|
Back to top |
|
 |
Magnus L Junior

|
Posted: 22.08.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Enig i at det er alt for fyrt å gå på kamp i Norge. Betalte like mye for å se kampen mellom Buvika og RBK som å se Leverkusen - RBK på Bay arena. Litt forskjell der både på nivå og fasiliteter. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 22.08.2013 09:17 Post subject: |
|
|
Forskjell er det definitivt. Bayer serverte ikke noe som kom i nærheten av vaflene og skuffkaka Buvik IL varta opp med. For øvrig tror jeg gjennomsnittslønningene og det generelle prisnivået er noe høyere i Buvika enn i Leverkusen. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 22.08.2013 10:55 Post subject: |
|
|
Åja, så det er det man betaler 200 kroner for. Muligheten til å kjøpe skuffkak som er laget på dugnad. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 22.08.2013 12:40 Post subject: |
|
|
Helt riktig oppfattet. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.08.2013 13:02 Post subject: |
|
|
Hvordan lager man skuffkak på dugnad? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.08.2013 13:06 Post subject: |
|
|
Fru Hansen tar med egg, fru Larsen tar med sukker, materialforvalter Eggan tar med kanel... |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.08.2013 13:24 Post subject: |
|
|
Og melet? Det får de kanskje også sponset fra den lokale mølla, mot årlig søknad.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 22.08.2013 15:12 Post subject: |
|
|
Kall meg gjerne høyremann, men jeg foretrekker å lage skuffkaka mi sjøl. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 22.08.2013 15:25 Post subject: |
|
|
Fungerer skuffkaka som valgomat? Høyremannen Diabolic liker altså å bake selv. Hvilket parti bør man stemme om man helst kjøper skuffkaka si i Buvika (eller tilsvarende trønderske bygder)? |
|
Back to top |
|
 |
|