| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.02.2013 20:01 Post subject: |
|
|
Merker litt høye skuldre på gutta. De vet at det er stor kamp om plassene og vil ikke gjøre noen feil.
Spør du meg burde vi ha en treningskamp mot et tredjedivisjonslag eller noe sånt for å sikre scoringsstorm og i det minste litt selvtillit |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.02.2013 20:01 Post subject: |
|
|
Vi får vel se positivt på det: Om dette skal være indikatoren på årets nivå, er neppe verken Per Joar Hansen, Erik Hoftun, Hroar Stjernen eller Koteng i klubben når vi skriver oktober...
(Det er jo lov å håpe...) _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 12.02.2013 20:02 Post subject: |
|
|
| Greit nok at det er sesongoppkjøring at det tar tid å bygge lag osv,,, men hvorfor i all verden svikter basisferdigheter som å dempe en ball, slå en enkel pasning til en medspiller, skyte uten to tonn i ryggsekken osv osv ????? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.02.2013 20:05 Post subject: |
|
|
| I en 4-3-3 behøver vi at minst en av indreløperne opptrer som løpsmaskin og dekker noen flere løp i dypet. Det blir litt for mye luksusspillere med trøya utenpå drakta når både Mix og Dockal er i midtbanetreeren. Noen må søke mer gjennombrudd, hvis ikke blir det bare tannløse skudd fra 22m. Forøvrig har jeg ståltro på vår nye høyreving. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.02.2013 20:08 Post subject: |
|
|
Jaja så tapte vi og spilte en skitkamp :/
men Perry prøver å gi alle sammen en fair sjangse til å bevise at dfe har noe å gjøre i Rosenborgs tropp i 2013. Greit nok, og da kan man heller ikke forvente at sammspillet er konge pre season.
Det kommer nok!
Det som er forskjellen i dag er at Ranheim jobber med å kjøre inn en fast 11'er, mens RBK bruker kampene til å se på mulighetene og potensialet i troppen.
Tror Perry har fått mange svar, og er ikke spesielt bekymret.
Berntsen har fått bevist så langt at han er en spennende spiller!
Midtsjø likeså.
Alas har bevist at han ikke holder niået.
Høiland beviser at han ike har noe å by på offensivt.
Chibuike har bevist at han ikke kan spille midtspiss.
Feierud har bevist at han er mindst like god som Alas (trengte 25min)
mm.
NÅ kan vi begynne å kjøre inn en 11'er frem mot sesongstart!
HEIA RBK!  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.02.2013 20:10 Post subject: |
|
|
| Hvem var det som hadde denne lekre flikken i forkant av Alas sin store sjanse rett før slutt? |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.02.2013 20:11 Post subject: |
|
|
Man skal være forsiktig med å legge all verden i treningskamper, i hvert fall enkelt kamper. Samtidig er det betenkelig om denne utviklingen fortsetter, og det bidrar heller ikke til å skaffe laget selvtillit og arbeidsro. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.02.2013 20:12 Post subject: |
|
|
Greit at det var en dårlig kamp, men det er alt for tidlig å dømme sesongen nord og ned. Perry rullerer veldig mye og det tar tid å spille inn ett helt nytt spillemønster.
Jeg er ikke bekymret, men når alvoret starter bør vi se en betydelig forbedring. |
|
| Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 12.02.2013 20:18 Post subject: |
|
|
Midtsjø uten tvil hakket hvassere enn mange andre spillere. En enorm innsats og skaper mye på egenhånd. Mye farligere enn Tarik på ving, samt mye bedre både offensivt og defensivt enn Dockal på midten.
Overrasker mer voldsomt om Midtjsø ikke er i start11ern mot Køben  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.02.2013 20:19 Post subject: |
|
|
| Midtsjø skal få for innsatsen, men i dag satt vel strengt tatt ikke touchen særlig bra. Litt for mange unødvendige balltap. |
|
| Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 12.02.2013 20:21 Post subject: |
|
|
| Sliter wrote: | Det jeg fikk ut denne kampen:
1. Midtsjø og Berntsen er nærme
2. Høyland og Alas er langt unna
3. Chibbe bør på straffetrening, mottak av ball
4. Vi trenger en alternativ spiss, Chibbe er ikke spiss
Ellers en dårlig kamp. |
Ja, det var akkurat det eg sa/såg. Kunne berre quota meg, veit du!  _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
Mål 94 |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 12.02.2013 21:01 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Hvem var det som hadde denne lekre flikken i forkant av Alas sin store sjanse rett før slutt? |
Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 12.02.2013 21:17 Post subject: |
|
|
Blir litt muggen av å se at vi har klart å tape 0-1 mot Ranheim. Tap i en treningskamp i februar er ikke noe jeg legger så veldig mye i, men jeg hadde da foretrukket seier.
Det denne tråden forteller meg mest om, er hvor helvetes tynn isen er under skoa til Perry. Et par spennende spillerkjøp og alle fotballsupporteres håp om at neste sesong skal bli bedre enn den forrige har skapt en viss positivisme her på nyåret, men med manglende resultater kommer optimismen til å forsvinne før Perry får sagt fire-tre-tre.
Perry har null credits å gå på. Taper han de tre første kampene når serien starter har han ingenting å gå på. Det blir nådeløst. Han kommer til å drømme om å bli U-21 trener igen. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 12.02.2013 21:18 Post subject: |
|
|
Perry, en ting må du vel se her... Setter du opp Alas som er avhengig av noen å spille ball med i tospann Høiland på kant som helst liker å stå igjen i forsvar blir det bare tullball. Skal Alas i det heletatt få vist seg frem må han spille med en back som kommer på overlap. En lærer ingen ting av det her, annet enn det som var åpenbart før kampen startet.
Ellers bærer laget preg av mangel på rutine og erfaring. Det er alt for mange som ikke vet hva de skal gjøre til en hver tid.
Dette var planløst og viser at det ikke bare er spillerne som opptrer som juniorer her. Wiggen viser at han er miljøskadet av å ha vært for lenge sammen med 4-4-2 mannen Solbakken og det spilles håpløst mange tversoverpasninger i forsvar der man heller burde satt i gang spillet raskt i lengderetning. Dermed var Ranheim i balanse hver bidige gang RBK endelig fikk spilt ballen over midtstreken.
Mangelen på samhandling og hurtig spill i lengeretning er påfallende. Forstår jo at Perry ikke tror det finnes bakrom å spille i om dette er måten vi skal fremstå på. En ting er at Ranheim vinner, men måten RBK spiller på i dag er skuffende. Det var liksom i dag at man skulle få trent på angrepsspill, men Perry har visst ikke kommet til den siden i læreboka enda. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.02.2013 21:24 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Det er heller ikke slik at vi brenner masse sjanser.
|
Høydepunktene forteller en annen historie.
Egentlig ganske utrolig at vi ikke fikk bolljævlen i mål i dag. En i tverrligger, to ganger alene med keeper (Chibbe og Alas) og en rekke gode avslutningsmuligheter innenfor 16meteren. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.02.2013 21:31 Post subject: |
|
|
Mye surt oppgulp her. Dette er som i Eggen-epoken. Eggen viste da at man vinner ikke serien bare ved å vinne treningskamper. Det vet Perry, og jeg. Bryr meg egentlig katta om vi taper alle treningskampene. Selvfølgelig, det var en dårlig kamp.
RBK kommer til å hangle seg gjennom hele våren også, vi får ikke se sjampisfotball da heller men til høsten så vil vi se at det trenerteamet driver med blir jæklig bra. Det er jeg helt overbevist om.
In Perry We Trust.
Da fikk jeg si det også.
 |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.02.2013 21:53 Post subject: |
|
|
| Er det noe mulighet for å se kampen igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 12.02.2013 22:10 Post subject: |
|
|
| Tror mye av utfallet i denne kampen må legges i bås for inngang til kampen. På meg virker det som at Rosenborg tar dette som en treningsøkt, med tilhørende 70% innsats. Ranheim derimot går inn med hud og hår, og ser dette som en av årets store kamper, og innsatsen overgår skalaen og havner på 110%. Fotball i dag har ikke så store nivå- forskjeller som før, og slipper et lag seg litt ned, er det ikke så merkelig at det kan bli jevnt mellom lag som i utgangspunktet ikke er jevngode. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.02.2013 22:13 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Tror mye av utfallet i denne kampen må legges i bås for inngang til kampen. På meg virker det som at Rosenborg tar dette som en treningsøkt, med tilhørende 70% innsats. Ranheim derimot går inn med hud og hår, og ser dette som en av årets store kamper, og innsatsen overgår skalaen og havner på 110%. Fotball i dag har ikke så store nivå- forskjeller som før, og slipper et lag seg litt ned, er det ikke så merkelig at det kan bli jevnt mellom lag som i utgangspunktet ikke er jevngode. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.02.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Hjelde
| Quote: | | På meg virker det som at Rosenborg tar dette som en treningsøkt, med tilhørende 70% innsats. |
På meg virker dette som en dårlig treningsøkt. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 12.02.2013 22:23 Post subject: |
|
|
| Jeg fikk kun sett deler av førsteomgangen siden jeg dro i ishallen. Var Gjermund Åsen like god hele kampen? BB i den perioden jeg fikk sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.02.2013 22:39 Post subject: |
|
|
Hvor har folk det fra at RIL styrte denne kampen? Selv stod jeg på rosenborgs banehalvdel i første omgang da vi stilte med A-laget og jeg fikk egentlig ikke med meg noe som helst, da alt foregikk på ranheims banehalvdel. Noe slapt skal jeg innrømme det var men mener på ingen måte at ranheim var best i første omgang.
Ellers syns jeg også det var latterlig med brenning av sjanser i denne omgangen. Telte minst 3 sjanser hvor ballen burde gått inn men istedenfor havna 16 meter over målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.02.2013 22:52 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Jaja så tapte vi og spilte en skitkamp :/
men Perry prøver å gi alle sammen en fair sjangse til å bevise at dfe har noe å gjøre i Rosenborgs tropp i 2013. Greit nok, og da kan man heller ikke forvente at sammspillet er konge pre season.
Det kommer nok!
Det som er forskjellen i dag er at Ranheim jobber med å kjøre inn en fast 11'er, mens RBK bruker kampene til å se på mulighetene og potensialet i troppen.
Tror Perry har fått mange svar, og er ikke spesielt bekymret.
Berntsen har fått bevist så langt at han er en spennende spiller!
Midtsjø likeså.
Alas har bevist at han ikke holder niået.
Høiland beviser at han ike har noe å by på offensivt.
Chibuike har bevist at han ikke kan spille midtspiss.
Feierud har bevist at han er mindst like god som Alas (trengte 25min)
mm.
NÅ kan vi begynne å kjøre inn en 11'er frem mot sesongstart!
HEIA RBK!  |
Så du mener at Perry må få se på troppen? Jeg trodde det var en plan med dette å anskaffe seg spillere som skulle gli inn i systemet. De vet vel hvem de kjøper?? Ikke bruke 40-50 dager for å se på spillere. Det oser jo elendig kontroll av hele greia. Konesseur hadde helt rett fra starten av og de fleste av oss andre tok feil. Det virker rett og slett ikke som noen vet hvilke plan de skal gå for (hvem som skal brukes hvor), spillere skyves rundt i de forskjellige possisjoner for å se om ting blir bedre. Og det er til å grine av. Et lag som Ranheim SKAL slås uansett. Det er som noen nevnte en annen plass, at dette var som å se kamper fra de to foregående årene. Her er det bare å skremme spillerne Perry. Til å yte g flytte beina. Viss ikke blir dette kjapt ei gedigen krise. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.02.2013 23:06 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Konesseur hadde helt rett fra starten av og de fleste av oss andre tok feil. |
Heh! Det var da jævla så raske man skulle være med å trekke konklusjoner. Så overilt at det grenser til komisk.
Det er så mye som skal øves inn. Hvis et spillemønster skal fungere, så må jo nesten folk bli kjent med det, og finne ut hvordan de forskjellige spillerne beveger seg i dette mønsteret, hva de skal gjøre, osv.
Den sentrale midtbanemannen, for eksempel. Det er ofte meningen at han skal styre spille litt, lage litt struktur. Da er det greit at han kjenner medspillerne sine, vet hvor de sannsynligvis vil bevege seg og slikt. Men dette var da vel og merke hans første kamp.
Vi bør begynne å kjenne igjen angrepsmønstre utpå sommeren, men blir neppe stabilt gode over tid før utpå høsten. Fra starten kommer det helt sikkert til å halte ganske mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.02.2013 23:11 Post subject: |
|
|
Dårlig valuta for pengene. Dog ikke bekymret enda.
Mange morsomme kommentarer fra banen, forøvrig! Haha, |
|
| Back to top |
|
 |
|