| View previous topic :: View next topic |
| Hvem skal stå i mål? |
| Daniel Örlund |
|
37% |
[ 65 ] |
| Erik Bråthen |
|
62% |
[ 110 ] |
|
| Total Votes : 175 |
|
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.03.2012 08:24 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Så kom altså perioden i fjor høst da han begynte å gjøre blundere i tillegg. |
Etter mitt skjønn har han gjort blundere over en mye lengre periode enn bare høsten i fjor. Da jeg tok en oppsummering på 2010 kom jeg til rundt 10 klare keeperfeil som ga mål i mot.
Årsaken til at hans keeperspill først fikk oppmerksomhet i fjor, mener jeg er fordi det var i fjor vi begynte å tape kamper igjen. Da er både folk og media mer opptatt av å finne syndebukker, enn om vi snur kamper på overtid og vinner.
Gremmes over en ny sesong med denne steinalderkeeperen mellom stengene.
En ting til: Tabbene til Örlund har aldri vært spesielt spektakulære. Det er bare snakk om elendig keeperspill, dårlig rekkevidde og en passivitet som ikke ligner grisen. Når vi slipper inn mål på grunn av en av disse tingene, så anser jeg det som en keepertabbe - selv om det kanskje heller bør kalles elendig keeperspill. En keeper i tredjedivisjon gjør sikkert ikke så mange supertabber han heller, i forhold til toppkeepere, men de tar ikke baller de gode keeperne hadde plukket enkelt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.03.2012 13:04 Post subject: |
|
|
Hundre prosent enig. Örlund er rett og slett en jevnt over litt for dårlig keeper, og jo mere vi slipper til bakover, jo tydeligere blir det.
Hadde gårsdagens stolpeskudd som spratt ut til Berisha gått ti centimeter lenger til høyre, så hadde selv Adressas journalister (som forøvrig var rause med rosen til Örlund etter 0-4) sett at det var en keepertabbe. Den der "går riktig, men er for treig" har vi sett før, og ikke bare på straffespark.
Men nå har vi jo valgt keeperen vår, det ble feilvalg, som de fleste andre valgene som tas av de som har ansvar for å velge, og vi får bare leve med det til velgeren er valgt bort. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.03.2012 13:20 Post subject: |
|
|
| Du har dessverre så alt for rett. Ørlund er uansett en keeper på oppsigelse. Ikke mange tabber som skal til før Bråten er inne på laget. Bråten er forøvrig voldsomt utsatt for skader og sykdom men er vel snart frisk og rask igjen etter denne visdomstannhistorien. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 19.03.2012 18:04 Post subject: |
|
|
| Jeg synes begge to er middelmådige? Skal vi si oss fornøyd med Bråthen når Ørlund drar? Håper Hoftun har satt i gang arbeid med å søke etter en god keeper, viktig å starte tidlig! En keeper ala Hirschfeldt hadde styrket oss enormt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.03.2012 18:54 Post subject: |
|
|
Det er så supert med tenking utenfor boksen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2012 19:56 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Skal vi si oss fornøyd med Bråthen når Ørlund drar? |
Nei! Så vidt jeg har skjønt betyr valget av Örlund som 1.keeper i praksis at Bråten er ferdig i klubben (han vil ikke bli tilbudt ny kontrakt.) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.03.2012 20:15 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet er det jo sånn, men jeg er sannelig ikke sikker på at sluttresultatet blir som tenkt: Jönsson overbeviste meg ikke akkurat om at Örlund er sterkt ønsket neste år.
I så fall kan man vel plutselig ende opp med Bråthen som reserve for ny keeper? I likhet med "Lunna" er han gjerne greit nok fornøyd med en sånn rolle? |
|
| Back to top |
|
 |
|