English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2011 22:46    Post subject: Reply with quote

Spillerbørs da, noen.

Hvordan var Wangberg?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
O-Rex
Veteran

Ørlund får også pluss i min bok.
SunsetSalami
Legende

Børs da? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Fikk ikke sett hele kampen. Tar gjerne imot en spillervurdering.

Bakenga var hvertfall vanvittig dårlig. Alt han foretok seg med ball endte med balltap, og han daffer hjemover som en skutt gris. Mistet ballen på ufornøyelig vis midt på banen da AaFK scoret.

Holdningene til denne fyren får meg til å mislike han meget sterkt.

I mine øyne var Skjelbred og Wangberg de beste. Førstnevnte løp og skapte mye offensivt, mens Wangberg virket trygg i forsvar og vant de fleste duellene.

Last edited by quentez on 16.06.2011 22:47; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

HAHA, reprise på KRILL=babyreke-dal på TV2 etter reklamen
RÃ¥nny
Legende

Hedon wrote:
Spillerbørs da, noen.

Hvordan var Wangberg?

Örlund: 7
Lustig: 4
Larsen: 6
Wangberg: 7
Dorsin: 5

Winsnes: 4
Henriksen: 8
Ciljan: 6

Bakenga: 4
Prica: 7
Moldskred: 7

CA

- Torgeir Børven

Last edited by RÃ¥nny on 16.06.2011 22:48; edited 1 time in total
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 22:48    Post subject: Reply with quote

Jeg sov det første kvarteret, samt en stream som var såpass skral at det ofte var vanskelig å skille spillerne. Ingen børs fra meg på det grunnlaget.
Hedning
Legende

PostPosted: 16.06.2011 22:53    Post subject: Reply with quote

Ørlund 7 Stødig, mer aktiv i feltet enn vanlig?

Lustig 5 Slipper mye bak seg, lyktes ikke med mye offensivt.
Larsen 7 Kongen i midtforsvaret vårt i dag.
Wangberg 6 Litt rufsete, men god "debut" alt i alt.
Dorsin 5 For mye langballer, grei kontroll bakover.

Winsnes 5 Mister ballen en del, og er for treig i overgangsspillet. Flott gjennomspill til Bakenga burde blitt mål.
Henriksen 7 God pasningslegger, styrer midtbanen.
Skjelbred 8 Vår kreative kraft på midtbanen, leker seg tidvis med Ålesund, også når han mot slutten var helt tom

Moldskred 7 To mål, aktiv førsteforsvarer.
Prica 7 Gjør alltid jobben sin, og er veldig viktig for oss, kvalitet i alle faser.
Bakenga 5 Ivrig og kom til flere sjanser men uvenn med ballen i avgjørende øyeblikk. Kommer ikke til sin rett ute på kanten, går seg fast.

Last edited by Hedning on 16.06.2011 22:54; edited 1 time in total
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 22:54    Post subject: Reply with quote

Mange som ikke så kampen i dag ser jeg. Bra at interessen er såpass at man vil ha børs da.....
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.06.2011 22:55    Post subject: Reply with quote

Ugunstig kamptidspunkt hindret nok mange. Personlig hadde jeg kamp selv.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2011 22:56    Post subject: Reply with quote

Tiden gikk så fort da jeg var ute i sola, at jeg helt glemte kampen. Uvant med TL-kamper på torsdager. Da jeg kom hjem ledet vi 3-0. Tror jeg skal droppe neste kamp også.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.06.2011 23:11    Post subject: Reply with quote

Stakkars Nannskog, eneste personen i TV2 med litt IQ..

- Torgeir Børven
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 16.06.2011 23:14    Post subject: Reply with quote

Det er i alle fall ikke snakk om at han ikke rekker å ta vekk hånda når ballen spilles 30 meter.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Stakkars Nannskog, eneste personen i TV2 med litt IQ..
Tommel'n opp!
Krilldal og lillepikk Vatne, stakkars tapere. RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 16.06.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Enig. Helt latterlig av Davy og gjengen å snakke om "det er ikke viljehands". Han har mange sekunder på å forberede seg på at ballen kan havne hos ham.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:19    Post subject: Reply with quote

At ballen treffer armen er helt sikkert og det ser jo nesten ut som han flytter den for å stoppe ballen i tillegg. At Davy legger seg på samme linje som Rekdal er ikke noe nytt. Har alltid likt Nannskog, flott at han faktisk står for sine egne meninger i det sirkuset.

Last edited by Kjetil Rekdal on 16.06.2011 23:19; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:19    Post subject: Reply with quote

Mener å huske fra fjorårets diskusjoner noe om at man ikke skal ha fordel av handsen om den er aldri så ufrivillig...
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2011 23:28    Post subject: Reply with quote

Regelverket er ganske eksplisitt i forhold til at handsen skal være forsettelig. Mulig armen ikke oppsøker ballen direkte, men han gjør heller ikke noe forskjell på å fjerne den. Et tvilstilfelle, men absolutt ingenting å lage noe stort styr om. At FFK fikk et straffespark der en Start-spiller blokkerte ballen med hodet, nevnte de ikke med ett eneste ord.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.06.2011 23:32    Post subject: Reply with quote

Jepp, sier litt om fokuset TV2 har.

Må ta sjølkritikk for at formasjonssaken min framstår litt merkelig; den ble skrevet ut i fra at Fredheim Holm skulle være hengende spiss med Moldskred til høyre (slik som jeg trodde på mandag), og jeg burde ha endret formasjon til 4-3-3 - og dermed også litt av konteksten i saken - da jeg i går oppdaget at Winsnes skulle starte.

Dog var det vel temmelig klart 4-2-3-1 fra start mot Odd, sjøl om det nok ble mer 4-3-3 enn hva jeg innbilte meg da Winsnes kom inn; Skjelbred var såpass offensiv i 2. omgang i Skien at det kunne se litt ut som om han lå foran de to andre.

Sjøl om Hamrén hadde rett i at det er altfor stort formasjonsfokus i Norge (spillestil er det avgjørende), så skjemmes jeg. God natt. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tiden gikk så fort da jeg var ute i sola, at jeg helt glemte kampen.

Tøffel .. ? Smile

Børs:

Örlund - 8 Muligens hans beste kamp i RBK-trøya. Jo da, enkelte muligheter ser farligere ut enn de er, og enkelte kunne ha blitt avverget tidligere, men i dag har han flere meget gode redninger som ikke kan snakkes ned. Favorittsvensken, og det til tross for at jeg foretrekker andre keepertyper.

Lustig 4 - Usikker med ballen i beina. Trives klart bedre hjemme enn borte. For lite synlig offensivt og definitivt for enkel å runde defensivt. Ciljan måtte være ekstra høyreback gjennom hele kampen.

Dorsin 5 - Energisk offensiv; klarer å skape en del. Skulle gjerne hatt en smidigere teknikk, og en bedre pasningsfot. For mye langt, men det er greit gitt at alternativet er feilpasning på egen halvdel. Langt bedre kontroll defensivt enn Lustig.

Larsen 6 -Vinner viktige dueller. En smule nervøs og utrusende, men det er ganske naturlig gitt tingenes tilstand denne sesongen. Ser ut som han tar ansvar med tanke på å coache Wangberg, samt å få til et godt samarbeid fra dag en. Ser sympatisk ut.

Wangberg 7 - Prikkfri + Kampens mest elegante sklimottak.

Henriksen 7 - Rolig med ball. Har utviklet godt overblikk, finner alternativer. Fortsatt noe å gå på når han får muligheten offensivt.

Moldskred 6 - Flott skåring. Til tider svakt mottak, varierer en del i prestasjonene, fomler bort ballen, men han skaper farligheter og han beveger seg smart. En nøkkel for oss.

Skjelbred 8 - La ned en fantastisk innsats. Skulle få et barmhjertighetsbytte etter 80 min, men måtte fortsette siden Bakenga hadde krampe. Bidro fortsatt med sugende løp fremover. Synd at ikke toppfarten står i stil med aksen. Ellers viste han prov på sin gode teknikk ved mange anledninger. Stort sett stabil i pasningspillet, og med et par meget gode innlegg bak fireren; er sammen med Henriksen selve maskineriet i laget. Mister vi Skjelbred, har vi få spillere igjen som vil klare å etablere pasningspill på motsatt banehalvdel. Skjelbred er spilleren som mottar ballen når de andre holder på å miste den. Viktig, men må fortsatt jobbe med valgene sine.

Winsnes 4 - Ikke hans verste kamp, men avsløres for mange ganger. Synes han har mer positivt kroppspråk nå enn tidligere.

Bakenga 5 - Gode initiativ og intelligente løp. Kommer til sjanser, men touchen satt ikke. Flink til å utfordre med ball i fart, men lyktes ikke med å utfordre stillestående. Det bør han klare i større grad. Ingen stor kamp.

Prica 7 - Lett i kroppen. Duellerer og går på løp. Fremstår som vår fremste trussel. Godt straffespark.

Jönsson 7 - Greit med bytter av forskjellige årsaker, som det ikke er så lett å kjenne til fra utsiden. Kudos for jobben gjort frem mot kampen. Bevarer fokus og fatning.

Last edited by abjoern on 16.06.2011 23:49; edited 1 time in total
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:43    Post subject: Reply with quote

Noen som har funnet ut hvorfor Henriksen måtte ut forresten?
LarsG
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:47    Post subject: Reply with quote

Bra kamp i dag. Laget løfter seg.

Örlund: 7
Gjør flere matchvinner-redninger.

Lustig: 5
Ikke så bidragsytende offensivt som tidligere.

Larsen: 6
Vant mange dueller.

Wangberg: 7
Vant enda flere dueller, står frem de siste tyve minuttene med kassa frem. Glir på 3-1-målet, men den mannen skal BAJSMYR følge.

Dorsin: 5
Se Lustig.

Winsnes: 4
Fra det katastrofale til det fantastiske. Har noen utrolig flotte stikkere og pasninger, men bruker ofte for mange touch og mister ball. Skal ha pluss for at han, og resten av midtbanen, virkelig hadde tenningsnivået der oppe hvor det skal være.

Moldskred: 8 BB
Veldig bevegelig, fantastisk touch, gode innlegg og to mål. Fantastisk kamp av Moldskred. Han gjorde i dag hva vi har manglet fremover på banen så langt i år - bevegelighet. Jeg håper virkelig tjukkasen DFH blir sittende på benken neste kamp også. Dessuten er Moldskred tobeint. Utrolig deilig å ha en spiller som kan legge innlegg med to bein - skyte med begge og gå begge veier. En spiller vi må ha på banen i neste kamp.

Henriksen: 7
Gjorde en meget god stabilisator-jobb på midtbanen. Jobber hardt, vinner midtbanen.

Ciljan: 8
Jobbet utrolig hardt. Veldig god med ballen i bena, gjør så og si alt riktig i dag. Leker seg.

Bakenga: 2
Helt håpløst. Ville nok vært byttet ut langt tidligere om ikke Goa og Jamtfall er skadet. Mister ballen feilvendt, er alt for lite smart i bevegelsene sine, setter ikke sjansene sine og er ikke med på kontringer. For å ikke snakke om hans elendige touch. Når vi har ball i laget så jogger han frem, han MÅ spurte. Ved to anledninger rakk han ikke de ballene som ble spilt i det rommet han skulle ha vært i - nettopp fordi han sluntrer fremover. Hadde også mulighet til å score to mål i dag, begge gangene velger han feil løsning og gjør det ubrukelige.

Prica: 6
Jobber hardt, sikker og god straffe. Trenger en bedre spisspartner, blir veldig alene.

Last edited by LarsG on 16.06.2011 23:50; edited 3 times in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:47    Post subject: Reply with quote

Aner ikke! Men han pekte mot øynene..
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 16.06.2011 23:48    Post subject: Reply with quote

Migrene.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 16.06.2011 23:49    Post subject: Reply with quote

Ut fra det jeg så, så signaliserte han bytte og pekte på øynene sine. Jeg anet at han sa "æ ser itj". Tror det var at han mistet linsene sine.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb