English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Aalesunds FK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.07.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Rune Jarstein 6
En god kamp. Sikker og veldig presise igangsettinger.

Roy Miller 4
Sjeldent utfordret bakover på banen, men må komme på tydeligere og mer engasjerende løp offensivt.

Alejandro Lago 5
I og for seg grei, men virket ikke like trygg som i det siste.

Vadim Demidov 5
Slapp ikke Aalesund til mange sjanser. Noen stygge feilpasninger.

Roar Strand 7 BB
Utfordrer, går i bakrom, trøkket på, VIL noe.

Marek Sapara 5 (+)
Han har jo en god innleggsfot, han har gode pasninger, men det virker litt uengasjert og han får aldri utnyttet sine kvaliteter helt bra i dag. Fin assist.

Alexander Tettey 6
Balanserer midtbanen svært bra. Omtrent ikke feilpasninger, spiller på det sikre og har begynt å få opp tempoet i spillet sitt. Fint, dog noe heldig, mål.

Per Ciljan Skjelbred 5 (-)
Ja, han er ekstremt teknisk, men det hjelper ikke så mye i dag. Går og tråkler rundt, får ikke utnyttet drivet han har med ballen ofte nok, blir gående for lavt i banen og slår en del feil. Jobber som alltid i herdig og har noen gode raid, men det er ikke kvalitet over alt som gjøres i dag.

Didier Konan Ya 5 (+)
Frisk, fine skudd fra distanse. Bevegelsene kan bli bedre, men var alt i alt grei i dag.

Yssouf Konè 3
Brenner sjanser, og har ingen spesielt god kamp i dag.

Steffen Iversen 6
Brenner en gigantsjanse, svak i første, scorer først et goalgettermål i andre før han viser fram et mål det lukter verdensklasse av.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

Jaja, jeg får kaste en brannfakkel da, siden massene er nesten entydig fordømmende.

Jeg synes ikke at Skjelbred var så dårlig som mange av dere vil ha det til. knerten_10, det er kanskje stygt av meg, men jeg vil påstå at hvis det var Storflor som hadde gjort det Per gjorde ute på banen i dag, ville du belønnet han med en sterk sjuer, kanskje åtter. Det gjelder deg også, Brady. Wink

Jeg skjønner ikke hva vi klager så mye etter i dag. Joda, jeg var frustrert som bare faan etter hvert som sjansene ble sløst bort en etter en, men vi må se på at vi overkjørte Aalesund fullstendig, selv når de hadde 11 mann. I motsetning til før i år, kommer vi rundt på kantene og får slått mange innlegg foran mål, samtidig som vi fyller opp med folk innenfor sekstenmeteren i langt større grad enn tidligere. Du kan godt skylde på at Aalesund er rævva (som de faktisk er), men vi kan da ikke legge oss ned å dø av den grunn.

Nei, alt er ikke perfekt, men det får da være måte på svartmaling. Dette var et skritt i riktig retning, så får vi håpe at det gir inspirasjon og spilleglede når vi går inn i en hektisk periode med 7 kamper på 25 dager.
Brandy
Proff

PostPosted: 03.07.2008 00:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i kritikken av Skjelbred. Synes det fungerte mye bedre da han ble flyttet ut til høyreflanken i midtbane-firern i andreomgangen (og sapara ble flyttet inn sentralt). Fra flankeposisjonen kunne Skjelbred utfordre sidebacken og komme seg til innleggsposisjon eller skuddposisjon. Jeg tror Skjelbred kan bli den nye Figo i denne posisjonen.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 03.07.2008 00:50    Post subject: Reply with quote

Positivt at både Aas og Nordvik fikk prøve seg, sjøl om det ikke ble så mange minutter.

Fikk dessuten sett at Nordvik ikke lar seg pille på nesa av den meritterte Razak Pimpong. Nordvik gikk seirende ut av fotballdueller og lot seg ikke knekke av Pimpongs forsøk på å krangle/slåss helt mot slutten.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 03.07.2008 08:20    Post subject: Reply with quote

Selv om det ble 3-1 seier i går gikk jeg skuffa hjem fra Lerkendal i går. Grunnen til det er det spillet vi viser for tiden. Det finnes ikke en eneste spiller utenom Strand som viser vilje til å løpe uten ball. Så ikke en gang det en spiller inviterte til veggspill. Ikke en gang var det noen som gikk på tredjemannsløp. Kryssløp var fraværende. Ingen som gikk på løp for å skaffe rom for andre. (Utenom Strand vel og merke).

Det var så og si kun trilling på fot. Hadde det vært flere invitasjoner til løp i bakrom hadde sjangsestatistikken vært 30-2 og målprotokollen vært annerledes.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.07.2008 08:23    Post subject: Reply with quote

Ble tilslutt en grei seier mot et dårlig AaFK. Synes vi er gode i enkelte perioder, men vi varierer fortsatt for mye. Det mest irriterende er de små taktiske feilvalgene som å spille ballen litt for sent (og upresist), slå en unødvendig tversoverpasning når det er alternativ fremover på banen, eller ta et ekstra touch. Når Hamrén får luka bort slike småting tror jeg vi vil se mye bedre rytme. Vil trekke frem Jarstein, Strand, Lago og Iversen som våre beste.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 03.07.2008 08:28    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde jeg var urimelig, men makan til usaklig syting på en del her. Mistenker noen for å være direkte fotballdumme.

Iversen er alltid skyteskive, men han har spillt godt i mange kamper på rad nå (med unntak av cupkampen). Noen klarer å tolke det til at "feite Iversen står i ro på midtbana" når han møter ballen og det ikke skjer noen motsatte bevegelser. Men det er helt på det rene at Iversen og Kone ikke passer spesielt godt om spisspar, selv om de kan være bra hver for seg.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 03.07.2008 11:42    Post subject: Reply with quote

La merke til at Traore fikk voldsom kjeft av Kone etter han fyrte av et skudd inne i boksen i går(etter corner tror jeg). Selv om Traore hadde mye bedre posisjon til å skyte. Er Kone fortsatt voldsomt opptatt av å vise frem seg selv?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.07.2008 17:03    Post subject: Reply with quote

Kone er muligens litt vel mye Big Papa for Traore, og du skal ikke se bort fra at Traore vil ha godt av at han forsvinner.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.07.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke Ciljan var så dårlig som endel av dere skal ha det til, jeg mener han var over middels. Og det er godskjent mot et 10-mann Aalesund-lag.

Iversen var også god, og en liten framgang for Miller også. Strand og Ya Konan imponerte, mens Tettey får merkelig kritikk må si. Skulle nesten tro at endel av dere ikke vet hva fotball dreier seg om. Confused

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb