English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:20    Post subject: Reply with quote

Ingemann, det er greit nok det, men det som bekymrer meg er at han trenger en halv sesong med viktige kamper før han kommer i form. Han virker rett og slett litt useriøs, da foretrekker jeg heller en Kone som virkelig jobber.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:23    Post subject: Reply with quote

Midtbaneanalyse:

Skjelbred: Faktisk mye bra, men ingen fremspill, driblinger, avansement eller skudd som gav meg frysninger.

Tettey: Slik han er når han spiller bra. Mye bra kontringsspill og avansement.

Traore: I motsetning til Konan kommer han mye med i spillet. Mye bra og mye nesten supert, og noen pasninger til motstanderne.

Konan: Mange fine spark på ballen. Men fint lite med avansement med ball. Har fremdeles litt problemer med å komme med i spillet. Til gjengjeld treffer pasningene mottaker.

Riseth: Mye bra spill. Var meget dyktig i starten av annen omgang.

Generelt: For mange spillere foran ballen. Brann hadde noen farlige kontringer hovedsakelig grunnet dårlig defensivt arbeid på midten grunnet for mange midtbanespillere foran ballen. Samspillet fungerer mye bedre enn i siste kamp jeg så laget mot Shaktar.

Branns midtbane var direkte svak med et mulig unntak i Martin Andresen som spiller ok.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Er enig i det meste av det Henning, Attach og Harald har skrevet tidligere i denne tråden.

Syns forsvaret vårt virker urovekkende svakt, men det er kanskje ikke mer å forvente? På høyrebacken spiller en midtbanespiller som er inne i sin siste sesong. Midtforsvaret består av en sør-amerikaner som ble en flopp i Allsvenskan og en som var støttespiller (men ingenting mer) for middelmådigheten Tromsø. På venstrebacken har vi en svenske som ikke blir tatt ut på landslaget fordi landslagsledelsen ikke ser på ham som en spiller 'med internasjonale kvaliteter'. Rundt årtusenskiftet hadde vi kvalitetsspillere som Hoftun, Bragstad og Bergdølmo bak der.

Jeg er redd for at denne lagdelen krever nye (og bedre) spillere for at vi skal kunne oppnå målet om igjen å gjøre en bra figur i Europa. I dag slo det sprekker rett som det var, og Lago spesielt hadde noen feilvurderinger som var skrekkelig å se på. Andreas Nordvik derimot var positiv, og bør satses på sammen med et par nye kvalitetsspillere.

Komponeringen av midtbanen kommer ikke til å bli enkel i år. Førsteomgangen i dag var elendig, da vi såvidt greide å sy sammen et par pasninger før det ble ballmist. Aller dårligst syns jeg Vidar Riseth var, da han mistet ballen i farlige posisjoner og fikk kun startet ett eneste angrep som jeg kunne se. Traore var god på egenhånd, men jeg mener han passer best som ving, noe jeg kommer tilbake til. Skjelbred skal ha for kjempingen, uten at det ble så mange farligheter ut av det. Tettey hadde en meget bra andreomgang, da han gav midtbanen større pasningssikkerhet og aksjonsradius. Sapara viste glimtvise detaljer, mens Konan var usynlig. Er enig med andre her i at per dato er Skjelbred, Sapara og Tettey den beste kombinasjonen.

I angrepsrekka syns jeg Kone igjen gjorde en bra figur, toppet med et glimrende mål. Jeg håper han blir behandlet fair i kampen om midtspissplassen, og at ikke Steffen Iversen får klippekort. Storflor var mye nesten, men lyktes sjelden hundre prosent. Potensialet er der, og det er viktigst. Solli var direkte svak, og bør snart ha brukt opp sjansene sine. Jamtfall bør vurderes som et bedre alternativ. Traore var som tidligere nevnt spesielt god når han forsøkte å gjøre ting på egenhånd. I pansingsspillet og samspillet med lagkameratene var det mye slurv. Derfor tror jeg han er best som ving, fordi det er der han gjør mest skade for motstanderen. På midtbanen blir det til at spillet stanser litt opp rundt ham, og pasningskvaliteten hans er for dårlig. Det eneste negative med å bruke ham er at han virker veldig ineffektiv i avslutningsposisjon, men det kan være både tilfeldig og at han vil forbedre seg kraftig i ukene fremover. Jeg visste han var god teknisk, men han overrasket også ved å vise en bra spenst og luftstyrke. Dermed kan han være et ekstra angrepsvåpen ved innlegg fra motsatt ving. På det området er f.eks. verken Storflor eller Solli farlig nok.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Synd ikke konan er mer med i spillet for tilslaget hans på ballen er noe helt for seg selv. Han behandler ballen som om det skulle være en golfball! Innlegget som gikk på hodet til Traore var helt rått.

Tidvis begredelig i dag. Men som TomH og Konesseur sier- når samhandlingen begynner å sitte så vil dette laget gå utenpå det meste av tidligere RBK årganger
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 15.02.2007 01:00    Post subject: Rosenborg feier over alle Reply with quote

Så er vi igang igjen... Rosenborg ga alt, Steffen knakk nesen, og tapet mot Brann ble litt tungt å svelge for Tørum & Co..

Var det ikke noen som uttalte for en stund siden at RBK kom til å feie over all motstand i Tippeligaen ?
-Etter det jeg så idag, tviler jeg sterkt på det...

Vi er kun i vinteroppkjøringen...så skal ikke ta det her altfor seriøst..men treningskamper mellom de to lagene her er prestisje, og det så man idag. Gutta stod virkelig på og prøvde, i begge ender.

Ifjor var Brann ræv dårlig i vinteroppkjøingen, og fikk bank av amatørlag, mens de gjorde det svært bra de første 20 serierundene.

For alt vi vet kommer RBK til å slite mot både Vålerenga og LSK her på La Manga, og feie over dem når serien starter....

Brann spillerne holdt i 1 time, og var dominerende før det...etter det, begynte de å bli slitne, og RBK kom mer inn i kampen.
-Håper Brann kommer i bedre fysisk form til seriestart, og holder like bra i 90 minutter som de gjorde de første 60 idag...så blir det en utrolig bra sessong i år også.

Vi skal ta Gullet i 2007...og om vi taper det på målstreken, så gratulerer jeg vinneren, uansett om de heter Rosenborg, Vålerenga eller Lillestrøm. Det laget som klarer det, er uansett en verdig vinner .o)

Jeg gleder meg til April...da er vi igang igjen Cool
longns
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 01:08    Post subject: Reply with quote

to dårlige lag
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 01:08    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Du mener at Iversen er førstevalg som spiss uansett hvordan Kone gjør det?

Har jeg sagt det?

Det sier seg selv at en spiller som praktisk talt avgjorde gullkampen i fjor er viktig også i år.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 15.02.2007 09:21    Post subject: Reply with quote

Han er ikke viktig om han ikke scorer mål...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 10:59    Post subject: Reply with quote

En viktig forutsetning for å score mål er å være på banen.

Litj-ivers kommer nok sterkt tilbake skal du se, og er med sin erfaring en uvurdelig spiller for hele laget også. Men ingenting er vel bedre enn at Kone pusher ham litt.
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 15.02.2007 11:10    Post subject: Reply with quote

"Litj-Ivers" bør gå i seg selv, komme på TV med "drosjesekk" rundt livet og 25% overhudsfett.....Her bør noen slå i bordet. Dette er en skam, seriestart om knapt 2 mndr....
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.02.2007 11:34    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Per idag er dette det beste laget:
Hirschfeld
Strand - Koppinen - Nordvik - Dorsin
Skjelbred - Sapara - Tettey
Storflor - Kone - Traore

Koppinen bør erstattes av Hofseth og den i best form av Kone og Iversen bør spille. Dessuten kan en Konan i form erobre en av indreløperplassene. Et evt. svar bør kanskje komme i tråden "Rosenborg 2007".

Jeg må si at dette er et lag jeg kan leve med. Hvis man bytter Stoor med Strand så er vi faktisk ferdig med generasjonsskiftet i en fei, og står tilbake med et meget ungt og sultent lag. Jeg regner med at Braaten danker ut Storflor når han blir frisk, og at Konan kan heve seg og utfordre på midten, men ellers ser det riktig så bra ut.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 11:35    Post subject: Reply with quote

alt for dårlig midtforsvar til å hevde seg i Europa.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.02.2007 11:41    Post subject: Reply with quote

Vel, det står jo at det er ønske om Hofseth der. Jeg tenkte mest på at dette er et lag å satse på framover, men hvis du tenker på i år så er vel Riseth kapabel til å steppe inn som stopper fortsatt også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.02.2007 11:42    Post subject: Reply with quote

Fortsett diskusjonen om generelle laguttak her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 15.02.2007 13:53    Post subject: Nesebruddet Reply with quote

Tørum sier i dagens aviser at nesebruddet til Iversen var undøvendig. Han vil ikke stå å si at han mener det var med vilje, men det var ingen som fikk meg seg hva som skjedde før det hadde skjedd....

Tv bildene viser at det ikke var en Brann spiller, men en RBK spiller som knakk nesen på Iversen : http://fotball.bt.no/tv/a...e75021.ece
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.02.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Umulig å se noe fra de bildene der. Iversen er jo på vei ned når han kommer inn i bildet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 14:12    Post subject: Reply with quote

Den spilleren som er nærmest er iallfall Koppinen....
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 14:54    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Som ventet er ikke riseth god nok til å styre spillet til rosenborg..vi trenger ikke en slik ryddegutt, så lenge vi har stoppere som ikke er spillende må vi ha en sentral som setter igang alt...En direkte feig avgjørelse av Tørum hvis han allerede nå annonserer riseth som sentral.

Slik stopperne våre er pr i dag så blir det feil uansett hvordan du løser dette, for de er hverken spillende eller stoppende. RBK vant serien i fjor fordi døra ble stengt der bak ca midt i sesongen, bl.a. ved å bruke Riseth sentralt. Vi kunne lett sluppet inn mer enn de 2 målene mot Brann, når vi er så lekk der bak så må første prioritet være å få fikset den biten ellers vinner vi veldig få fotballkamper. Tørum må gjøre de grepene som skal til for å løse det defensive problemet, bytte ut enkeltspillere i forsvaret, trene mer samhandling i den bakre fireren og/eller bruke Riseth som anker på midtbanen.

Ã… ha en spillende midtstopper er til sammenligning et luksusproblem.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at det ikke var så stengt i forsvaret til RBK i fjor høst som mange synes å erindre. Hovedæren for at det ikke raknet helt i enkelte kamper skal Lars Hirschfeld ha, samt at vi hadde flaks med dårlige avslutninger fra motstanderne.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 15:34    Post subject: Reply with quote

Det er sant, var bare flaks og en god hirschfeldt som gjorde at det ikke ble mange flere innslupne..

Last edited by bommel on 15.02.2007 15:43; edited 1 time in total
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 15:36    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Han behandler ballen som om det skulle være en golfball!

Det er vel ikke akkurat positivt.
Back to top
dreast
Junior

PostPosted: 15.02.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

langt oppspill før man tar fram silkehanskene og småpasningene.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 15.02.2007 21:49    Post subject: Reply with quote

nano wrote:
Juchmako2 wrote:
Du mener at Iversen er førstevalg som spiss uansett hvordan Kone gjør det?

Har jeg sagt det?

Det sier seg selv at en spiller som praktisk talt avgjorde gullkampen i fjor er viktig også i år.

nano wrote:
Håper Iversen er snart tilbake. Meget viktig at han kommer fortest mulig i form nå.

Det ser jo ut som du mener det.
Det ser ut som du mener at det er viktig at han kommer fort i form, "siden det er han som skal spille førstespiss."
Men beklager hvis jeg misforsto.
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 15.02.2007 23:17    Post subject: Reply with quote

Nesten så jeg er enig; Jeg håper også Iversen kommer tilbake, så han kan bli førstespiss. Det er fordi han er trønder, men fortjener han ikke plassen, skal han selvfølgelig ikke ha den, jeg håper bare han får den.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 16.02.2007 08:41    Post subject: Reply with quote

I følge TV2-teksttv menerpresseansvarlg i RBK, Harald Pedersen, at det var Lago som brakk nesen på Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb