| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var bortelagets beste? |
| Daniel Örlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Stefan Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Verner Rønning |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
41% |
[ 5 ] |
| Ole Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
25% |
[ 3 ] |
| Daniel Berntsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
8% |
[ 1 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Riku Riski |
|
25% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 12 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 10.07.2014 19:52 Post subject: |
|
|
| SuperTimCahill wrote: | | gisp! wrote: | | Enkelt mål av Paalson Morgenstern Mikkel Diskerud etter en glimrende pasning fra Gamst Morten Pedersen. Speakeren deres har levert best underholdning i kveld. |
Var det ikke Skjelvik som slo pasningen? Står i hvert fall det på adressa  |
Må ikke tro på alt som står i avisa.
Var i alle fall Gamst som la pasningen da jeg så scoringen på streamen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 19:54 Post subject: |
|
|
Herregud.
I 2. omgang spilte vi en fotball kun Morten Langli og hans likesinnede liker å trollrunke etter. Dørgende kjedelig.
Barcelona light HUFF. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.07.2014 19:57 Post subject: |
|
|
| Feigheten rår. Perry kommer aldri til å la unggutta få prøve seg i en betydningsfull kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 19:57 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Dette må det spørres om etter kampen. Hvorfor får ikke unggutta spille? Helt håpløst opplegg. |
Selvfølgelig måtte du finne noe negativt å klage på, ikke noe nytt fra den kanten der. Synd at det er feil ting å klage på(Slippe til unge spillere) ...
Som vanlig det også. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 20:01 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Feigheten rår. Perry kommer aldri til å la unggutta få prøve seg i en betydningsfull kamp. |
Er enda mer bekymret for spillet, hvorfor ikke trene på spillemønstre i angrep istedet for å stå på midtbanen å trille ball frem og tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 10.07.2014 20:10 Post subject: |
|
|
| Vi fikk jo testet enda en ny formasjon med spillere i nye posisjoner. Igjen. Jesus. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.07.2014 20:16 Post subject: |
|
|
Kampen avslørte vel at laget har et desperat behov for bedre avslutningstrening. Her var våre spillere gang på gang upresset eller svakt presset i avslutningssituasjoner, men klarte allikevel ikke plassere avslutningene godt.
Kunne nevnt flere her, men trekker frem spesielt Søderlund som skuffende med elendige avslutninger, gitt hans posisjon og at han har vært så fremsnakket av Hoftun. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 20:16 Post subject: |
|
|
Selv med en ny formasjon så kan man fortsatt trene på samhandling og offensive spillemønstere.
Idag var det en perfekt anledning til det, i en kampsituasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 10.07.2014 20:17 Post subject: |
|
|
Dere er så forutsigbare.
Her gjør Rosenborg en helt ok kamp, og vinner komfortabelt uten å bruke for mye krefter. De fikk også spart en god del spillere, samt prøvd ut en ny formasjon.
Likevel er det utelukkende negativitet her inne... |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 20:18 Post subject: |
|
|
| Søderlund var ikke den verste med avsluttningene da han knapt nok kom til noen avslutninger, Skjelvik derimot ... |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.07.2014 20:22 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Knowrud wrote: | | Dette må det spørres om etter kampen. Hvorfor får ikke unggutta spille? Helt håpløst opplegg. |
Selvfølgelig måtte du finne noe negativt å klage på, ikke noe nytt fra den kanten der. Synd at det er feil ting å klage på(Slippe til unge spillere) ...
Som vanlig det også. |
Ok. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.07.2014 20:28 Post subject: |
|
|
| MagT wrote: | | Likevel er det utelukkende negativitet her inne... |
Hehe. Det er jo helt hinsides å lure på hvorfor vi ikke gir unge talenter spilletid når vi uansett går videre og har en jævla viktig bortekamp om tre dager.
Rett plass å "ta oss" på. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.07.2014 20:32 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: |
Som vanlig det også. |
Har du samme tankegang som Perry? Benke talentene å la heller de som spiller 90 min i hver kamp spille hver kamp selv om det er kamp hver 3/4 dag fremover.
Det er vel greit om nøkkelspillerne har litt krefter i beina når RBK spiller 3 og forhåpentligvis 4 kvalikrunde i EL samtidig som de spiller viktige TL kamper mellom de kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 10.07.2014 20:35 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: |
Hehe. Det er jo helt hinsides å lure på hvorfor vi ikke gir unge talenter spilletid når vi uansett går videre og har en jævla viktig bortekamp om tre dager.
Rett plass å "ta oss" på. |
Viktig å få de spillerne som skal bidra i TL og EL-kvalik utover høsten i kampform nå, kvikt. Alle skal være utvhilt nok etter sommerpausen til å takle tre kamper på en drøy uke.
Juniorene kan spille i siste gruppespillskamp i desember, da vi allerede har vunnet gruppen på det tidspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.07.2014 20:36 Post subject: |
|
|
| MagT wrote: | Dere er så forutsigbare.
Her gjør Rosenborg en helt ok kamp, og vinner komfortabelt uten å bruke for mye krefter. De fikk også spart en god del spillere, samt prøvd ut en ny formasjon.
Likevel er det utelukkende negativitet her inne... |
Tull, jeg skrøt blant annet av en fin gjenvinning av Berntsen og det som skjedde ved Mix sitt mål. Altså omtrent alt som var å skryte av i andre omgangen?
Var ikke pålogget i første, så beklager at jeg ikke fikk rost pasningstreningen. Dog er det vel helst småunger man roser for den slags og ikke profesjonelle, godt lønnede spillere.
At RBK-spillere hadde alt for mange dårlige avslutninger og at Per J. Hansen prioriterte som han gjorde, er realiteter vi bare må forholde oss til. Å unnlate å nevne det, fordi enkelte ikke vil lese det de oppfatter som kritiske tilnærminger på et forum, vil nok ikke være gjennomførbart i virkelighetens verden. I et "Disneyland" eller Nord-Korea ser jeg imidlertid ikke bort fra at man kan farge verden rosa og søt slik at det passer det eneste definert korrekte bildet enkelte vil tillate eksponert, men spør du meg synes jeg ikke det er særlig smart.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 10.07.2014 20:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 20:45 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | KitWalker wrote: |
Som vanlig det også. |
Har du samme tankegang som Perry? Benke talentene å la heller de som spiller 90 min i hver kamp spille hver kamp selv om det er kamp hver 3/4 dag fremover.
Det er vel greit om nøkkelspillerne har litt krefter i beina når RBK spiller 3 og forhåpentligvis 4 kvalikrunde i EL samtidig som de spiller viktige TL kamper mellom de kampene. |
Hva i helsikke?
Spillerne har nesten hatt fri i 3 uker og de to kampene mot Jelgava var ingen kraftanstrengelse.
Og ja, jeg syns det er viktigere at de spillerne som figurerer mest i startoppstillingen trener på samhandling istedet for å gi ungguttene 30 minutter bare for at de skal spille.
Dette er for faan meg toppidrett, ikke breddeidrett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.07.2014 20:46 Post subject: |
|
|
| MagT wrote: | | Likevel er det utelukkende negativitet her inne... |
Nei, det er det ikke. 99% av forumet gidder ikke en gang å kommentere kampen, fordi den var så uinteressant på alle måter. De av oss som gidder, er i vår fulle rett til å lure på hvorfor man velger å sette inn spillere som Svensson, Gamst og Selnæs når kampen er avgjort og vi har med spennende talenter på benken. Hvis du ikke tåler dette, så stikk av. Seriøst mye syting over at folk syter, må da for helvete gå an å være uenig i disposisjoner til treneren selv om vi vinner mot mektige Jeglakva(?) fra Latvia(?). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.07.2014 20:47 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Søderlund var ikke den verste med avsluttningene da han knapt nok kom til noen avslutninger, Skjelvik derimot ... |
Ja, Skjelvik kom jo til så mange avslutninger... |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 20:50 Post subject: |
|
|
| Jo, han kom til hele to avsluttninger, alene med keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 10.07.2014 20:51 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | SuperTimCahill wrote: | | gisp! wrote: | | Enkelt mål av Paalson Morgenstern Mikkel Diskerud etter en glimrende pasning fra Gamst Morten Pedersen. Speakeren deres har levert best underholdning i kveld. |
Var det ikke Skjelvik som slo pasningen? Står i hvert fall det på adressa  |
Må ikke tro på alt som står i avisa.
Var i alle fall Gamst som la pasningen da jeg så scoringen på streamen. |
SÃ¥ mer ut som en Gamst-pasning ja  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.07.2014 20:58 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Søderlund var ikke den verste med avsluttningene da han knapt nok kom til noen avslutninger, Skjelvik derimot ... |
Kunne som nevnt ha trukket frem andre navn også, men siden Søderlund altså er spiss på selveste Rosenborg Ballklub, nevnes hans avslutninger som langt under det som var Rosenborg-nivå før Hoftun ble innsatt i tronen på sportslig avdeling.
Motstanderne holdt kanskje norsk andredivisjonsnivå, ifølge samme Søderlund for en uke siden, så at en RBK-spiss skal putte mot dem er pari. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.07.2014 21:08 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: |
Hva i helsikke?
Spillerne har nesten hatt fri i 3 uker og de to kampene mot Jelgava var ingen kraftanstrengelse.
Og ja, jeg syns det er viktigere at de spillerne som figurerer mest i startoppstillingen trener på samhandling istedet for å gi ungguttene 30 minutter bare for at de skal spille.
De har akkurat hatt ferie ja, men nå tenker ikke jeg på at de er slitne nå men om de som spiller fast hver kamp skal spille 90 min i hver kamp i over 1 måned fremover så blir det overskuddet de fikk av ferien borte ganske kjapt. Bedre å da la noen få stå over en kamp som denne som var i dag når alt i grunn er avgjort og da kan de la unggutta få noen kamper.
Spillere som Henriksen og Bakenga feks fikk spille 5-6-7 kamper året før de slo gjennom, det å la unggutta få prøve seg i noen kamper kan være bra mtp neste sesong. Det har ikke bare vært vanlig i RBK, Sterling fikk 3 kamper i PL sesongen før han fikk gjennombruddet sitt i PL feks. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 10.07.2014 21:09 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | MagT wrote: | | Likevel er det utelukkende negativitet her inne... |
Nei, det er det ikke. 99% av forumet gidder ikke en gang å kommentere kampen, fordi den var så uinteressant på alle måter. De av oss som gidder, er i vår fulle rett til å lure på hvorfor man velger å sette inn spillere som Svensson, Gamst og Selnæs når kampen er avgjort og vi har med spennende talenter på benken. Hvis du ikke tåler dette, så stikk av. Seriøst mye syting over at folk syter, må da for helvete gå an å være uenig i disposisjoner til treneren selv om vi vinner mot mektige Jeglakva(?) fra Latvia(?). | Må da "for helvetet" gå ann å svare noen på en litt høfligere måte når man er "forumsjef"? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2014 21:23 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | KitWalker wrote: |
Hva i helsikke?
De har akkurat hatt ferie ja, men nå tenker ikke jeg på at de er slitne nå men om de som spiller fast hver kamp skal spille 90 min i hver kamp i over 1 måned fremover så blir det overskuddet de fikk av ferien borte ganske kjapt. Bedre å da la noen få stå over en kamp som denne som var i dag når alt i grunn er avgjort og da kan de la unggutta få noen kamper.
Spillere som Henriksen og Bakenga feks fikk spille 5-6-7 kamper året før de slo gjennom, det å la unggutta få prøve seg i noen kamper kan være bra mtp neste sesong. Det har ikke bare vært vanlig i RBK, Sterling fikk 3 kamper i PL sesongen før han fikk gjennombruddet sitt i PL feks. |
Ja vel, da forstår jeg ikke problemet, da får jo unggutta masse spilletid fremover da. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.07.2014 21:42 Post subject: |
|
|
Akkurat det er problemet i norsk fotball. Alle må ha ferie,alle må hvile hele tiden..huff for et program vi har..
Norske spillere hadde jeg likt og sett følge premier league programmet,og sett hvor sutrete de hadde vært da.
Ikke noen bombe at norske spillere er dårlig trent. |
|
| Back to top |
|
 |
|