English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – GIF Sundsvall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.02.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:

Har det DESIDERT største budsjettet, og da bør pri EN være å finne en som scorer mål! Skjønner jo at det ikke skjer nå, men det burde ha skjedd ifjor.

Se på Aafk. Hentet en SPISS som scorer for 8mill, vi hentet en tung og treg Søderlund for 6. Hvem er det vi har hatt i de senere år da?

Søderlund (samme her, foruten en bra sesong sammen med Djurdjic)

er enig her, men som det må forståes.. Djurdjic var såpass farlig at han MÅTTE passes på, og dermed ble det mere rom for Søder også.
Flere av Søders mål kom etter samspill med DJ, samt returer og etter innlegg der han var mutters alene.

4-4-2 spilelr en viktig rolle. Vi har Bille, Søder, Riski, Sørloth der kansje samtlige er best med en makker på topp.

Er klar over at vår 4-5-1 skal fungere som 4-3-3 i angrep i ren Drillostil, men så enkelt er det b are ikke altså.....

Vi ser det i dag odså. Sundsvall spiller destruktiv fotball med alle mann bak ballen i 90% av tiden.

Vi evner ikke å åpne boksen nå heller, noe jeg absolutt hadde forventet etter å ha sett lagoppstillingen til Perrys gamle klubb.

Til sammenligning så blir det omtrendt som at vi skulle spille 0-0 mot København med RBK2.

Nei Hoftun ta din hatt å gå, dette prosjektet er i grøfta nå...

Perry snakker om fremgang, men det hjelper jo ikke om han trenger 80 år på å komme tilbake til røttene, vi trenger resultater lenge før jeg ligger 6 fot under...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran

PostPosted: 23.02.2014 00:26    Post subject: Reply with quote

Ja. Var jo akkurat det jeg mente. At det kanskje var mer Djurdjic sin fortjeneste enn Søder sin at han endte med såpass mange mål..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 23.02.2014 01:43    Post subject: Reply with quote

Syns folk her tar i litt hard angående Mikkelsen. Var selv i abrahallen og i starten av kampen da vi presset bra syns jeg han hadde flere gode innlegg. De var MYE bedre enn feks det Gamboa hadde i hele fjor, men tror uansett ikke han skal spille der når det er VM.

Bille, han er det bare å selge. Elendig med ball, springer i feil rom hele tiden. Blokkerer løp fra ving mange ganger. Helt forferdelig.

Eller syns jeg midtbanen spiller for mye bakover og på tvers. Svensson er rett og slett ikke god nok.

Føler ikke vi har kommet et eneste skritt videre med laget. Dabber av etter 20 min, spiller ikke inn en 11'er, slurvete pasninger. Ingen som skyter fra 20meter og inn.

Vi mangler en spiss som er god for 15+ mål, at vi enda ikke har funnet en høyreback er skremmende. Mener også vi burde sett på keeperplassen.
EspN
Veteran

PostPosted: 23.02.2014 04:49    Post subject: Reply with quote

finnes ingen unnskyldning til denne kampen... rett og slett rævva fotball
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 23.02.2014 11:40    Post subject: Reply with quote

wqet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 23.02.2014 11:44    Post subject: Reply with quote

1) Mikkelsen isn't able to do the fullback. He was all along the time in attack, and easily the opponents overcame him. And the opponents wheren't good at all. Think about when we'll meet Stromgodset or something like this. We cannot risk to use Mikkelsen as fullback. No. We've to buy someone soon.

2) Riku slept all the time. Qhen he received the ball, he missed it.

3) Bille cannot play anymore in that squad. 4-3-3 isn't good at all. I repeat it: we must play with a 4-2-3-1. Bille (when Chibbe is in the field) has to be the only pivot in forward, with Helland and Riku (or someone else) that ran in the wings and cross. But Bille has to head the ball in the net, not like yesterday. Chibbe is the playmaker, and when Chibbe cannot play, Bille'll take his place as playmaker (he's very good in that role, as we can see in alkl this preaseson)
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 23.02.2014 23:37    Post subject: Reply with quote

bille as a playmaker?? he has the touch of a dead cow!!
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 23.02.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

ahahaha no no I don't think so. In these matches I've seen good assist. Really.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.02.2014 02:02    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Bille, han er det bare å selge. Elendig med ball, springer i feil rom hele tiden. Blokkerer løp fra ving mange ganger. Helt forferdelig.

Vil bare trekke frem at slik vi spilte under egggen så var det ikke med bakroms spiss, men vi har utelukkende hatt fotballinteligente spisser som Iversen, Rushfeldt og Frode Johnsen til å bekle CF rollen etter Gørans glansdager.

Joda vi har jo forsåvidt også brukt Riseth, Bent Inge Johnsen, men de tre overnevnte står igjen som viktige bidragsytere i den rollen.

Selvfølgelig var de forskjellige, men de hadde alle gode egenskaper på hodet, fysikk,duell samt var utrolig fotballkloke.

De falt ned ved behov og søkte ledig rom, da gjerne bak backene, spesielt ved dødballer.

Bille er otalt forskjellig og passer overhode ikke inn i rollen om vi skal gjennskape den slik den var. Joda Bille er sterk i duellene, men han mangler klokskapen og posisjoneringen hans er overalt. han spiller jo til tider back på begge sider!!! Iallefall slik det ser ut...

Bille er heller ingen kantspiller i 4-3-3, han er og vil forbli en sterk og brautende spiss i 4-4-2 der jeg er sikker på han kommer mere til sin rett.

Slik jeg ser det så mangler vi helt den type spilleren vi har behov for der fremme, og skal vi gjøre det beste utavdet så mener jeg Søder bør fungere som nødløsning da han er mye mere i riktig rom en Bille er, mens vi enten henter en riktig type spiller eller satser hardt på Sørloth og utviklingen hans. Det beror på lommeboka.

Jeg mener bestemt vi skal spille med to fremme i 4-3-1-2 sålenge spillermaterialet er slik det er i dag. Skal man spille på sine styrker så er det pr.i dag Chibuike bak Søder/Bille - Riski.

Eventuelt spille 4-2-3-1 slik at arbeidsoppgavene til spissen blir kun å være i angrep (virker ikke som det er nok forståelse ute å går til å fokusere på å ta flere avgjørelser..), og vi får brukt flere av de offensive fibrene i midtbanen ala Berntsen,Midtsjø etc.

Om noen er uenige må de få lov til det, men jeg synes iallefall dette er åpenbart.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb