| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 06.07.2011 16:24 Post subject: |
|
|
| Det kan fort være Hoftun ja. I så fall skal han få en pluss i margen hos meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 06.07.2011 16:42 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | TV2 melder at Sarp krever 5-6 millioner. Herregud sier jeg..
"– Vi har fått et skriftlig bud på e-post som vi takket nei til. Deretter ønsket klubben oss lykke til videre,"
Kan godt se for meg Hoftun si noe slikt, da han blir provosert over hva norske klubber krever. |
5-6 mill er hinsides for en spiller på Sarpsborg! Det er jo nesten Ciljan-pris.
Noen som vet hvor lenge han har igjen av kontrakten? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.07.2011 17:32 Post subject: |
|
|
Endnu et godt eksempel på hvorfor det norske markedet bør nedprioriteres og fokuset hellere(I større grad) bør rettes mod talentudvikling og udlandet, når der skal handles nye spillere. Det kan stort set kun betale sig at hente en spiller i TL hvis han er bosman. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.07.2011 17:34 Post subject: |
|
|
5 millioner? Glem det.
Det blir bare parodisk og dumt. Vi bør bare gå ut umiddelbart og si at spilleren er helt uaktuell. Gjerne med en slags hånlig latter av prisen. De trenger tydeligvis litt bakkekontakt der nede i Østfold. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2011 17:38 Post subject: |
|
|
Utrolig slitsomt at "småklubbene" skal slå ring rundt gullkalvene sine med en gang Rosenborg kommer på banen. For all del, disse klubbene har krav på bra betalt for sine beste spillere, men det har noe med realisme å gjøre. Og så er det hva man viser til resten av spillerne også. Saken var jo omtrent lik med Sogndal, som krevde fantasisummer for Hovland da Rosenborg var på banen. Det var før saftkokaradn rykket opp også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.07.2011 17:50 Post subject: |
|
|
For denne summen er ikke Jørgensen verdt det, såfremt han ikke er grundig scoutet og blir vurdert som noe helt spesielt, hvilket vel er heller usannsynlig. I et enkelttilfelle kunne man sikkert vurdert behovet for en slik spiller til å være stort nok til å forsvare denne prisen, men det er veldig viktig å ikke signalisere at diverse halvprofesjonelle klubber kan kreve ublu summer med en gang vi kommer på banen.
Vi må begynne å hente spillere på en mer effektiv og 'special forces'-aktig måte når vi speider i Norge. Raskt og effektivt. Vi har ikke råd til å vente ut alle gode talenter eller se an utviklingen. Med en gang en god spiller blir fremhevet i TV2 eller havner i landets aviser med koblinger til RBK, fyker prisen i været. Hadde vi budt 3 millioner i slutten av mai, tviler jeg på at tonen hadde vært den samme.
Men, jeg tror det er Molde som står bak dette budet. Det at de ikke ønsker å gå ut med klubb, tolker jeg som et ønske om å få større klubber på banen. Dersom RBK kom med et bud som ble så kontant avslått tror jeg saken hadde fått en ganske annen gang i media. Da tjener ikke S08 på at saken blir profilert. MFK lukter seriegull nå og er sikkert redde for at Jørgensen blir snappet siden PCS er på vei til Tyskland. Så panikkartet tror jeg ikke vi jobber, og jeg tror også at Issah er et slags førstevalg, inntil videre. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 06.07.2011 18:19 Post subject: |
|
|
Nei takk til 5 mill? Hva er det de forventer? Jeez. Wake up and smell the fish.
"Lykke til videre" er et utmerket svar. Håper det var Hoftun. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 06.07.2011 18:42 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
Men, jeg tror det er Molde som står bak dette budet. Det at de ikke ønsker å gå ut med klubb, tolker jeg som et ønske om å få større klubber på banen. Dersom RBK kom med et bud som ble så kontant avslått tror jeg saken hadde fått en ganske annen gang i media. Da tjener ikke S08 på at saken blir profilert. MFK lukter seriegull nå og er sikkert redde for at Jørgensen blir snappet siden PCS er på vei til Tyskland. Så panikkartet tror jeg ikke vi jobber, og jeg tror også at Issah er et slags førstevalg, inntil videre. |
Eikrem, Hoset, Berg Hestad, Holm, Thioune. Hvorfor i himmelens navn skulle de også ønske seg Jørgensen? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.07.2011 18:47 Post subject: |
|
|
| Fordi tre av de nevnte for alvor drar på årene, mens den fjerde nok er aktuell for utlandet. Dessuten mangler de en dedikert DM. Hvis jeg ikke husker helt feil, er det også meldt at MFK ser etter en spiller i denne posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 06.07.2011 19:17 Post subject: |
|
|
| Joa, men de trenger ikke en ny midtbanespiller nå. Den er overfylt. Hoseth, Berg Hestad og Holm har flere år igjen. Molde trenger midtstoppere/backer. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2011 19:24 Post subject: |
|
|
| Synes ikke 5 millioner høre så fryktelig mye ut for en av tippeligaens beste midtbanespillere kanskje 1 - 2 millioner mer enn det vi kunne tenkt oss, men heller så fryktelig gale som en del av dere vil ha det til. Dette er den gjeldene prisen for spillere i tippeligaen på dette nivået. Jeg forventer selvsagt at Jørgensen er nøye vurdert før en la inn budet. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.07.2011 19:28 Post subject: |
|
|
En av tippeligaens beste midtbanespillere? Seriøst?
Borges, Svensson, Henriksen, Ciljan, Farnerud, Diskerud, Austin, Fellah, Singh, Ogude, Bjarnason, Kara. Alle de er bedre. Sikkert flere også. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2011 19:36 Post subject: |
|
|
| Hvis han ikke er en av tippeligaens beste midtbanespillere, hvorfor har vi da lagt inn bud? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.07.2011 19:38 Post subject: |
|
|
1: Er ikke bekreftet at RBK har lagt inn bud.
Og 2: For at resten av spillerne er urealistiske. Tror du virkelig at RBK kan kjøpe Fellah, Singh, Austin osv? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.07.2011 19:38 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hvis han ikke er en av tippeligaens beste midtbanespillere, hvorfor har vi da lagt inn bud? |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.07.2011 19:51 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hvis han ikke er en av tippeligaens beste midtbanespillere, hvorfor har vi da lagt inn bud? |
Er du seriøs? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.07.2011 19:52 Post subject: |
|
|
| Istedet for å bruke 6 millioner på en antatt middelmådighet, er det bedre å legge disse pengene i potten på en som beviselig har noe å fare med. Jørgensen har vel ikke engang vært innom landslaget på aldersbestemte nivå, og det er hans første sesong i TL. 5-6 millioner er naturligvis helt latterlig, samme hvor dominerende han er for Sarp. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.07.2011 20:43 Post subject: |
|
|
Det grumpy fra Fosen via Valentinlyst sa! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 06.07.2011 20:43 Post subject: |
|
|
| som jeg har skrevet tidligere, bare tull å hente norsk middelmådighet som også er skampriset. bruk pengene på Issah da har vi en DM deretter må vi ha en playmaker. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.07.2011 21:10 Post subject: |
|
|
Når RBK legger inn et bud på Jørgensen, betyr det at et evt kjøp at Issah har feilet? Eller gikk man for begge? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 06.07.2011 21:13 Post subject: |
|
|
Kan du ikke rekkefølgen til Hoftun?
Trøndelag (Krogstad) -> Norge (Jørgensen) -> Utlandet (Issah) |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.07.2011 23:03 Post subject: |
|
|
| Blir noe rart å konkludere med at Jørgensen (som jeg aldri har sett) er middelmådig og at Issah (som ingen har sett) er bra. Prisen høres dog altfor høy ut, spilleren er jo amatør for svingende! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2011 23:06 Post subject: |
|
|
| Poenget er at om Hoftun og Jönsson mener at dette er mannen vi trenger for å kjempe i toppen og komme oss i CL så betyr det lite om en betaler noen millioner overpris. Det samme gjelder Issah, det vi må unngå er halveisløsninger da de i lengden kommer til å koste oss mye mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.07.2011 23:18 Post subject: |
|
|
Synes du har et sinnssykt lettvindt forhold til dette med overpris, Keenoir. Håper brakka er litt mer økonomisk bevisst enn du virker å være for tiden.
Hvis det noen gang har vært viktig å sikre value for money, så er det akkurat nå. Jeg kan ikke tenke meg at Joachim Jørgensen er den beste spilleren vi får tak i for 6 millioner kroner. Langt, langt ifra også. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2011 23:22 Post subject: |
|
|
| Det kommer helt selvsagt an på hvordan klubbens sportslige ledelse vurderer Jørgensen. Kan jo være at de tenkte på han som en mulig god sjanse å ta om prisen var riktig. Vi må passe oss for å spare oss til fant for det er grunnen til at vi er havnet i dagens situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
|