| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 09.06.2010 17:13 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | ace wrote: | | Så fredagen er like håpløs som mandag. |
Uenig. Lørdag er fridag, i skarp kontrast til tirsdag |
Det jeg var ute etter å poengtere her er at folk ikke rekker å komme seg på kamp etter arbeid. Ikke alle har medgjørlige arbeidsgivere eller den friheten i sitt arbeidsforhold at de kan komme å gå som de vil. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 09.06.2010 17:36 Post subject: |
|
|
Av en eller annen grunn får jeg alltid sympati med det du skriver Ace, jeg tror det er avataren din som gjør det.
Jeg har også tro på lørdag+søndag som kampdager. Det er ikke vane/tradisjon enda, men kan bli det. |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 10.06.2010 08:38 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Av en eller annen grunn får jeg alltid sympati med det du skriver Ace, jeg tror det er avataren din som gjør det. |
Du har sympati med det han skriver fordi han er gammel. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.06.2010 08:44 Post subject: |
|
|
Definér "gammel"?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 10.06.2010 08:55 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | Definér "gammel"?  |
ace. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.06.2010 09:48 Post subject: |
|
|
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.06.2010 10:15 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: | | tr0ndern wrote: | Definér "gammel"?  |
ace. | Dø din jævel!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.06.2010 11:28 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: | | tr0ndern wrote: | Definér "gammel"?  |
ace. |
 _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.06.2010 11:46 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | nieuwlaat wrote: | | ace wrote: | | Så fredagen er like håpløs som mandag. |
Uenig. Lørdag er fridag, i skarp kontrast til tirsdag |
Det jeg var ute etter å poengtere her er at folk ikke rekker å komme seg på kamp etter arbeid. Ikke alle har medgjørlige arbeidsgivere eller den friheten i sitt arbeidsforhold at de kan komme å gå som de vil. |
For disse kan det vel umulig gjøre saken enklere dersom de må ha to dager fri for å få sett kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.06.2010 13:08 Post subject: |
|
|
Bortesupportere utgjør uansett ikke den viktigste delen av publikum. Om det kommer 500 eller 1000 fra bortelaget har mindre å si enn om det kommer 16000 eller 20000 hjemmesupportere.
Jeg innbiller meg at fredag er minst like enkel å komme seg på kamp på som onsdag som er den mest vanlige ukedagen å ha kamper på. Fredag er antakelig bedre enn mandag, fordi det ikke er problem å komme hjem sent da i og med at lørdag er fridag.
Grunnen til at jeg mener lørdag bør gåes vekk fra er at lørdager sjelden har vært noen suksess tidligere. Årsaken er antakelig at lørdag er handledag, hyttedag, familiekveld osv. Fredagskvelden er mindre utsatt sånn sett, da helgehytteturistene antakelig ikke drar før lørdag morgen uansett, man ikke drar på stranda eller i skogen på kvelden fredag osv. En utfordring er at fredag har utviklet seg til å bli en viktig TV-kveld på begge de store kanalene, men såvidt jeg har fått med meg har altså fredagene vært rimelig gode dager mtp publikumstall tidligere. Noe ikke lørdagene har vært.
Søndagen har gode tradisjoner og må bevares naturligvis, og jeg tror det å flytte runden fram en time ikke vil være negativt. Det har i hvert fall ikke virket negativt på hockeyoppslutningen etter at de gjorde det for en del år tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.06.2010 13:37 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Bortesupportere utgjør uansett ikke den viktigste delen av publikum. Om det kommer 500 eller 1000 fra bortelaget har mindre å si enn om det kommer 16000 eller 20000 hjemmesupportere. |
Av og til tror jeg det kan være hensiktsmessig å ta blikket vekk fra statistikkboka og tenke selv, kristo. Ellers er det lett for at ting går litt i bal(l). |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.06.2010 14:15 Post subject: |
|
|
Flytt blikket til regnskapet du kristobal. Det sier antakeligvis at du har rett. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.06.2010 14:15 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Bortesupportere utgjør uansett ikke den viktigste delen av publikum. Om det kommer 500 eller 1000 fra bortelaget har mindre å si enn om det kommer 16000 eller 20000 hjemmesupportere.
Jeg innbiller meg at fredag er minst like enkel å komme seg på kamp på som onsdag som er den mest vanlige ukedagen å ha kamper på. Fredag er antakelig bedre enn mandag, fordi det ikke er problem å komme hjem sent da i og med at lørdag er fridag.
Grunnen til at jeg mener lørdag bør gåes vekk fra er at lørdager sjelden har vært noen suksess tidligere. Årsaken er antakelig at lørdag er handledag, hyttedag, familiekveld osv. Fredagskvelden er mindre utsatt sånn sett, da helgehytteturistene antakelig ikke drar før lørdag morgen uansett, man ikke drar på stranda eller i skogen på kvelden fredag osv. En utfordring er at fredag har utviklet seg til å bli en viktig TV-kveld på begge de store kanalene, men såvidt jeg har fått med meg har altså fredagene vært rimelig gode dager mtp publikumstall tidligere. Noe ikke lørdagene har vært.
Søndagen har gode tradisjoner og må bevares naturligvis, og jeg tror det å flytte runden fram en time ikke vil være negativt. Det har i hvert fall ikke virket negativt på hockeyoppslutningen etter at de gjorde det for en del år tilbake. |
For noe sprøyt. Fotballen skal være til for supporterne! _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.06.2010 14:47 Post subject: |
|
|
Javel, da får du ta til takke med full Kjernen-tribune, halvfulle langsider, tom familietribune og 10.000 i snitt hvis det er sånn du vil ha det.
Jeg vil ha flest mulig på kamp, unger, ungdommer, foreldre og pensjonister. I tillegg til de mest engasjerte supporterne naturligvis. Men jeg tror de er lettere å få på kamp på u-ungdommelige tidspunkter enn det er å få resten av supporterskaren på kamp på lørdagsettermiddagene, lørdagskveldene, sene ukedagskvelder og eventuelle andre dager og tidspunkter som er lite familievennlige. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.06.2010 14:49 Post subject: |
|
|
| Så en familiefar som drar med seg kone og barn på kamp er ikke supporter? Må man være blant de ca 1% som drar på bortekamper for å være supporter? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.06.2010 15:03 Post subject: |
|
|
| Jeg synes i alle tilfelle det er viktigere at folk kommer seg på jobb og i barnehagen til riktig tid, enn at man kommer seg "på stranda eller i skogen". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.06.2010 15:11 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det viktigste er at flest mulig kommer på kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.06.2010 18:02 Post subject: |
|
|
| Flest mulig kamper i sommerferien er det jeg håper på. Godt vær, lett å dra på bortekamp, stor interesse blant de som er hjemme for å dra på hjemmekamp... Dro på to bortekamper i fjor vi, Molde (cup) og Aafk. Begge var i sommerferien. I år skal vi muligens på LSK. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.06.2010 18:35 Post subject: |
|
|
LSK away vil du ikke gå glipp av i år, Knerten.
It will be an international happening.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.06.2010 18:53 Post subject: |
|
|
Færøyene ifjor, håper på Wales eller Luxembourg i år. Da blir det ferietur på meg  |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 11.06.2010 09:52 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Så en familiefar som drar med seg kone og barn på kamp er ikke supporter? Må man være blant de ca 1% som drar på bortekamper for å være supporter? |
Hvis man til slutt støter fra seg de ivrigste supporterne; tror du da det kommer flere eller færre av det resterende publikum? Tror du det er den gode fotballen som gjør LSK-Enga til et såkalt klassisk oppgjør?
Supporterne og stemningen er en del av det som trekker folk til fotball i forhold til andre sporter. Noen synes sikkert det er greit om det blir stille, men det var veldig tydelig da Kjernen/TT hadde "Hold kjeft-aksjon" mot Real M for noen år siden, da alle på VIP-tribunen bak begynte å mase om at man måtte få i gang sang og stemning. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.06.2010 10:28 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg synes det viktigste er at flest mulig kommer på kamp. |
Det må vel være det overordnede målet.
Hvilke som kommer blir mindre viktig.
Men familiesatsingen har også et langsiktig aspekt. Det man opplever som barn har man en tendens til å gjennoppleve som ungdom og voksen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 11.06.2010 10:44 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | LSK away vil du ikke gå glipp av i år, Knerten.
It will be an international happening.  |
Planene klare hører jeg?  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.06.2010 11:03 Post subject: |
|
|
Jepp. Repeat på Enga borte i fjor. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|