English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bratz tv
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

FANTASTISK. Trivelig å se igjen gamle Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Isfuglen
Junior

PostPosted: 23.05.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

Veldig bra med litt skikkelig fotballprat igjen.

Den gode pedagogens rolle er undervurdert i fotball. Får håpe Hamren evner å formidle ønsket spillestil på en like god måte som nestor Eggen.
Det hjelper lite å løpe mest hvis det aldri løpes riktig.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 23.05.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Hiver meg på bølgen. Meget bra.

Satt også å nikket flere ganger når Nils snakket, spesielt om det med personkonflikter. Spillestil også.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Jepp, Eggen var en glimrende pedagog. Dette kan mora mi bekrefte som hadde han tre år som lærer på Follo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Curl
Junior

PostPosted: 23.05.2008 01:42    Post subject: Reply with quote

Fantastisk intervju og intro:)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2008 03:31    Post subject: Reply with quote

Det der var et fortreffelig intervju. Vittig at også Eggen kaller sønnen sin Eggen junior. Nå gleder jeg meg til at Hamrén skal være med, for det regner jeg da med.

Heldal holdt også det han lovet med tanke på introen. Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.05.2008 05:40    Post subject: Reply with quote

Bratz TV er konge, milevis foran alle andre fotballprogram. Eggen er som vanlig stor underholdning, han har ikke akkurat blitt bedre på å fullføre setninger med årene.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 23.05.2008 09:14    Post subject: Reply with quote

... men i motsetning til når han er på andre TV-kanaler fikk han her lov til å komme tilbake til utgangspunktet igjen og fullføre det han ville si.

Er det forresten kjent at han ble tilbudt trenerjobben etter at Hareide trakk seg i 2003? Han snakket om at han fikk en telefon fra Beograd...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.05.2008 09:43    Post subject: Reply with quote

Satt og tenkte på det samme. VG dagen etter hevdet han var aktuell:

Quote:
- Jeg skal ikke være hovedtrener i Rosenborg. Hvis Åge velger landslaget, er Ola en soleklar arvtager. Vi har mange som kan jobbe sammen med ham, sier Eggen - og mener at årets Sundsvall-trener Per Joar Hansen kan være aktuell i et trenerteam.

VG har gode kilder på at denne trioen kan være en meget aktuell løsning kommende sesong.

Og selv er ikke Nils Arne Eggen helt avvisende til en større sportslig rolle neste sesong.

- Hvis Ola ønsker hjelp fra meg, skal jeg selvfølgelig bidra, sier den mangeårige treneren.

Les mer: - Betyr ikke noe for RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.05.2008 10:32    Post subject: Reply with quote

TV2 har jo kjøpt opp "Heia Tufte" og skal ha programmet tilbake på lufta til høsten. De leter etter en ny trener, og "en tidligere landslagstrenere" skal visst stå høyt på ønskelista.

Jeg må si at jeg syns det hadde vært interessant å se hva Eggen kunne fått til med et lag med et slikt utgangspunkt...
Henri
Legende

PostPosted: 23.05.2008 14:41    Post subject: Reply with quote

Åh nei, ikke enda en runde med Heia Tufte. Håper i det minste Eggen holder seg unna. Det blir sikkert Drillo, han sier tydeligvis aldri nei når media er på tråden.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.05.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Drillo er en skikkelig "sell-out" til å være kommunist. Drillo Is, diverse tv-programmer, Se Og Hør, etc mannen har vært med på mye forskjellig rart.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 23.05.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

De fleste kommunister og ultrarøde jeg har kjent har jeg opplevd som ganske så skinnhellige og ikke minst grådige.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 23.05.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Alltid trivelig å se/høre fra Eggen. Ivrig type, fin fyr.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.05.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Ser ingen motsetning mellom å være marxist-leninst og å lansere egen is, stille opp i Se & Hør, være på TV, være skinnhellig eller være grådig.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2008 02:03    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk ikke sett innslaget før nå, men jeg sitter omtrent med klumpen i halsen. For en fantastisk trener og filosof den godeste Nils Arne Eggen er.

Jo eldre og mer moden og observant jeg blir, jo mer innser jeg konturene av hva denne mannen skapte. Her har vi han tilbake. Med alle sine inskutte bisetninger, utsklidelser og digresjoner. Med alle sine gestikuleringer, go'-fot-teorier, ideer, og holdninger. Eggen på godt og vondt.

Jeg tør påstå at få - om noen - trenere i Europa kunne gjort det samme denne mannen klarte. Han tok et knippe feiere og postmenn fra et fra en middels by i en av verdens mest folketomme land, og bygde det til en enhet å regne med i internasjonal sammenheng. Han krevde for mye, med ga minst like mye tilbake. I ettertid har vi hørt spillere uttale seg om nærmest provoserende mirkostyring av spilleres holdninger. En styring som av og til trakk over næærmest til det latterlige. Men allikevel ga han nok tilbake til at "simple" bygdefolk sjokkerte Europa gang på gang.

Jeg tenker på det nå; Skammelsruds utsagn om at Eggens uttalelser i grunn bare blir viktigere og viktigere, og mer og mer geniale. Desverre er det ikke tid i dag til Eggens fullkomne ide med å bygge et lag med enkeltspillere som fyller ut hverandre. Kravet om umiddelbare resultater, økonomisk vekst og sportslig framgang. Men allikevel registrerer jeg at dagens rike og moderne fotballklubber prøver å gjenskape RBKs suksess i Europa fra nittitallet - en tid med mindre publikumsoppmøte, så godt som ingen investorer, og mye mindre penger og generell profesionalitet. Noe enhver klubb med tynslitte nerver, investorer på pinebenken; og trenere på lånt tid bør merke seg.

Jeg håper i hvertfall at Rosenborg kjenner sin besøkelsestid og bruker denne mannen det som er mulig så lenge han har lyst, ork og ressurser. Han har fortsatt mye å gi når det gjelder pedagogikk, filosofi og idèer.

RBK-TV skal også ha cred for at de lot Eggen få den tida han trengte til å prate (selv om han riktignok aldri kom tilbake til enkelspillerene han sa han skulle ta for seg). Artig også å se at en ringrev som BratZ himself satt skolerett og virkelig lyttet til det Eggen hadde å si gjennom intervjuet. Skjelden å se Rune som en unggutt på skolebenken som bare suger til seg kunnskap og bøyer seg i støvet.

Mulig dette ble et i overkant nostalgisk, langt og dypt innlegg så sent på kvelden, men det får ei tung arbeidsuke og en bryggerimester med navn Cralsberg ta støyten for.
aalen
Proff

PostPosted: 24.05.2008 08:50    Post subject: Reply with quote

meget fint innlegg zorac Smile får ikke til å beskrive Eggen like godt som deg, men når du hører på Eggen suges det mye kunnskap inn om fotball. Dessverre er det noen her på forumet som slenger ut litt dritt om han samtidig som Rosenborg gjør det dårligere å dårligere.

Det syns jeg er uhørt. At Rosenborg har kommet litt skeivt ut er ikke Eggens skyld! Når jeg leser om at hans måte å spille fotball på er gammeldags da ryker det i topplokket hos meg. Eggen skal behandles med respekt både av media og Rosenborgere.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.05.2008 09:52    Post subject: Reply with quote

Problemet med Eggen i ettertid er at han kaster en enorm skygge og det har vært vanskelig for mange i Rosenborg å komme ut av denne skyggen. Det er nok ikke Nils Arne Eggen sin feil sånn direkte ,men er nødt til å kunne se at det har vært et problem og det har slukt trenere som Ola By Riise, Per Joar Hansen, Per Mathias Høgmo og Knut Tørum. Jeg er positiv til at Hamrèn er den som tre ut av denne skyggen.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 09:59    Post subject: Reply with quote

merket meg da eggen snakket om møtet med Hamrén:

"æ sa te'n at i Aalborg måttan vent 4 år før han hadd et storlag, her får'n et allerede te høsten..."

Er vel ikke akkurat å senke skuldrene på Hamrén den utalelsen.. menmen
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 24.05.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

kan vel være ment som et "vet du kommer til å gjøre en god jobb" uttalelse.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg sett innslaget jeg også. Steike ta.. for en trener vi hadde i Eggen. Han skapte jo en helhetlig og gjennomtenkt klubbkultur i egen person. Problemet er at det ikke vil være mulig å finne en slik trener på nytt, han finnes ikke. Eggen var helt unik, det finnes bare en. Så fikk trenere som Perry, By Rise, Tørum, Høgmo osv. forventninger om å være som Eggen. Når man ser på det i etterkant, er det helt håpløst. Forhåpentligvis har vi kommet over det der nå, og Hamrèn kan danne sin egen identitet, så sterk at det går an å bruke Eggen som rådgiver uten å føle seg truet.... men jeg sier det igjen... steike ta for en trener vi hadde! Sett ut i fra hvilket utgangspunkt han hadde, så tror jeg vi kan si at han var en av, ja kanskje den beste, treneren i Europa når han drev på.

Jeg stemmer for en statue av Eggen utenfor lerkendal på linje med den Shankly har utenfor Anfield!
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 24.05.2008 16:10    Post subject: Reply with quote

Det var artig å høre Eggen igjen.

Da jeg så dette, ble det igjen klart for meg at hele Rosenborgs storhetstid skyldtes en mann, nemlig Eggen. Perioden er i mine øyne et fantastisk eksempel på hvor mye en person kan bety for en organisasjon. Eggen VAR Rosenborg. Det var hans ideologi/filosofi, engasjement og lederskap som er bortimot hele årsaken til Rosenborg gyldne periode.

Hadde ikke Eggen kommet til RBK, ville vi fortsatt vært et lag som vinner en gang hvert tiende år.

Edit: En trener er den viktigste jobben i en fotballklubb.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 19.06.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Det er nå lagt ut en ny episode av BratZtv, Gjest i studio er Knut Torbjørn Eggen.

Episode 8
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 19.06.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Trivelig intervju. Synes Bratseth er en flink fyr. Håper Eggen jr. kommer opp på 130 % igjen også.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 20.06.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

Veldig synd at Knut Torbjørn gir seg i rbk. Han har utvilsomt mye å bidra med, både fotballfaglig og gjennom sitt store engasjement.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb