| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
batigol Veteran
|
Posted: 05.11.2006 20:24 Post subject: |
|
|
Sappara i stanga _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.11.2006 20:33 Post subject: |
|
|
Fint du har ditt eget syn på ting.
For det første jeg glorifiserer ikke Solli.
For det andre jeg kritiserer ikke Tettey.
Eneste jeg gjør er å spørre hvorfor Solli skal dømmes hardere enn andre for nøyaktig de samme tingene. Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt hverken Solli eller Tettey gjør en bra kamp. Zorac sier at Solli må ut, og trekker frem ei feilpassning som hovedargument, men ser ikke ut til å ha noen problemer anngående Tetteys feilpassning noen minutter tidligere.
Jeg valgte på det tidspunktet å ikke si noe om feilpassningen, men valgte heller å se på LHs positive inntreden i den situasjonen pga at jeg visste du kom til å komme rekende om jeg sa noe om Tettey. (Noe som senere viste seg å være en rett anntagelse)
Når Zorac så klager over Sollis feilpassning velger jeg altså å spørre han hvorfor han ikke reagerte på samme måte på Tetteys passning. Hvorpå du kommer med din spydige komentar.
Hvorfor jeg snakker om feilpassninger? Jo pga at det er feilpassninger diskusjonen handler om.
Og nei, det var ikke en stor katastrofe den gangen, da som nå påpekte jeg at Solli dømmes mye hardere enn Tettey for den nøyaktig samme tingen, noe vi igjen ser bevis på idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.11.2006 20:42 Post subject: |
|
|
Godt med dig, held og lykke i fremtiden. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.11.2006 20:47 Post subject: |
|
|
| Takk for det, men det virker nesten som du trenger det mest selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.11.2006 21:03 Post subject: |
|
|
Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke fikk med meg Tetteys feipasning av uante grunner.
Grunnen til at jeg kritiserer Solli, er at han i dag gjør flere upressa pasningsfeil som fører til overganger for FFK, ofte mens vi har mange mann i angrep.
Tettey la jeg også merke til ved et par anledninger ved at han la gode pasninger offensivt. Solli hadde en enkel involvering på venstre side som var bra.
Ikke det at dette har så mye med pasninger å gjøre, men Solli spilte indreløper som han mener er den plassen han er best på, mens Tettey spilte anker før pause, noe han ikke har gjort på en stund.
Man trenger heller ikke å se på denne kampen isolert sett. Solli er ikke god nok for Rosenborg, og har aldri vært det. Tettey kan jeg være med på diskusjon rundt. Men han bør i hvertfall være veldig mye nærmere fast plass enn Solli. Mulig jeg ikke klarer å holde meg objektiv rundt Solli lenger, fordi han aldri har bevist no. Men jeg føler han i beste fall er usynlig i kampene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 05.11.2006 21:25 Post subject: |
|
|
Ja, ja..1-1 og altså uavgjort. Ikke akkurat et verdig punktum på en fenomenal høstsesong. Dårlig kamp av RBK. men de avslutter ikke med tap, og det er jo positivt. Brann tapte jo hele 0-5 i Stavanger
NÃ¥ er det RL som gjelder  |
|
| Back to top |
|
 |
shinyskjel Junior

Joined: 30 Oct 2006 Posts: 55 Location: Oslo, men e fra Trondheim!
|
Posted: 05.11.2006 21:52 Post subject: |
|
|
Kjipt med denne kampen. Syns ikke RBK spillte så godt som de kunne gjort. Men uavgjort er som du sier MYE bedre enn tap!
Iversen kom på tredje plass (toppscorer) _________________ Rosenborg - stolt fortid og ei stor fræmti'!
Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.11.2006 22:33 Post subject: |
|
|
Dette resultatet betyr vel at VIF gjorde en like bra høstsesong som RBK? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 05.11.2006 22:41 Post subject: |
|
|
| Poengmessig, muligens, men vi vant Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.11.2006 22:43 Post subject: |
|
|
Mulig jeg roter, men jeg mener å huske at RBK hadde 4 poeng mer enn VIF i høstsesongen før denne kampen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 05.11.2006 22:44 Post subject: |
|
|
En ting slår meg, jeg synes faktisk ikke at ballen var over målstreken på FFK's mål...
Jeg tror at Kvarme egentlig reddet det målet...
Men dømt er dømt, men så ikke slik ut for meg... Men må jo sies at kameravinklene var elendige...
Forøvrig synes jeg svært mange spillere var svake i dag... Blant dem, Storflor, Solli, Tettey, Braaten, Kvarme... Og flere kunne egentlig blitt nevnt... Men det er jo vanlig av RBK de siste årene å gi litt blaffen når serien er avgjort... Bra det ikke ble så flaut som for Brann...
Er i hvertfall kjempefornøyd med serieinnsatsen til RBK sett under ett i år!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 05.11.2006 22:58 Post subject: |
|
|
| TV2 wrote: | | Men så får Fredrikstad endelig nettkjenning (...) |
Fjols. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.11.2006 23:05 Post subject: |
|
|
TV2 er eksperter på å være partiske, da. Ikke en gang nå, i kampen etter at gullet var avgjort, klarer de å holde seg i skinnet. La også merke til at de hadde en kommentator i dag på FXT som var sterkt FFK-vennlig. Kom med utsagn som "Skyt nå da, Brenne!", eller "Sånn det ligger an i de andre kampene nå, ser det velig bra ut. [3 sekunder pause] For Fredrikstad." Dessuten visste han mye mer om lagopstilling for Fredrikstad (skader, suspensjoner osv) rundt FFK enn RBK.
Men, men. Dette er jo i grunn bagateller i forhold til hvordan de har drevet rundt Brann. Så jeg kan leve med Fredrisktad-patriotisme et par kamper i året. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2006 23:09 Post subject: |
|
|
| Jeg opplevde den kommentatoren akkurat motsatt. Jeg mistenkte han til og med for å være Rosenborg-supporter. Han visste mye om Rosenborg. Han trakk blant annet frem Pana-kampen til Storflor, hvilken fysio som behandlet Rosenborg-spilleren osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.11.2006 23:15 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Forøvrig synes jeg svært mange spillere var svake i dag... Blant dem, Storflor, Solli, Tettey, Braaten, Kvarme... |
Er enig i at de du nevner her var svake i dag, men ikke Storflor, som jeg syns hadde flere bra involveringer. Han burde egentlig hatt tre målgivende hvis Sapara, Braaten og Tettey hadde hatt en bedre avslutning på mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.11.2006 23:26 Post subject: |
|
|
attach: da kan vi vel enes om at kommentatoren tydeligvis klarte å engasjere seg over begge lag, bare at vi la merke til hver våre ting!
Dette var uansett LANGT unna det man har sett og hørt i Brann-kamper uansett.
Kampen i dag var elendig sett med RBK-øyne, og vi skal være glade for at vi fikk poeng. Målet FFK fikk var riktignok i beste fall diskuterbart, men jeg er egentlig mer optatt av egen innsats. Men det er vel å forvente etter ei uke med gulløl og gullrus. Tørum sa selv etter kampen at de hadde hengt litt etter hele uka. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Det kan vi
Jeg synes ikke vi kan si noe på målet til Fredrikstad. Spesielt med tanke på at linjedommeren stod på linja, mens vi hadde dårlige kameravinkler å forholde oss til. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 05.11.2006 23:57 Post subject: |
|
|
En begredelig kamp avslutter en fantastisk høst. Trekker vi ifra Start har vi 10-2-0 Ikke værst det. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.11.2006 01:19 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det så svært tvilsomt ut at det var mål, men det har ikke så mye å si da Fredrikstad fortjente et mål uansett. Skjønner ikke de som mener Braaten var spesielt dårlig i dag, han hadde mange kjempeinvolveringer og var kun en dårlig gressmatte unna skåring. Løsner det for Braaten tror jeg vi får mange mål fra han fremover, for han kommer alltid til mange gode muligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 06.11.2006 03:26 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Det kan vi
Jeg synes ikke vi kan si noe på målet til Fredrikstad. Spesielt med tanke på at linjedommeren stod på linja, mens vi hadde dårlige kameravinkler å forholde oss til. |
Tja, det er sjelden Hirschfeld forfølger dommeren til midtsirkelen for å klage på et mål, attpå til i en uviktig kamp. Han var vel mye nærmere ballen enn linjedommeren, som heller ikke har en lett jobb i en sånn situasjon. Det var helt klart en vanskelig avgjørelse å ta, så ikke noe å si på at det ble gjort feil (om det var feil).
Tror ikke den ballen var inne, det så ikke sånn ut på reprisen. Men det spiller jo liten rolle, tar gjerne et sånt mål i en uviktig kamp om vi slipper et tilsvarende når det betyr noe.
Det var veldig tydelig i dag hvilken katastrofe vi er uten et godt defensivt anker på midten. Forsvaret rygger og rygger, og spillere som Brenne blir et mareritt for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.11.2006 03:58 Post subject: |
|
|
| Hirschfeld stod i flokk med spillere på bakstolpen med Kvarme liggende mellom han og ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 06.11.2006 04:32 Post subject: |
|
|
Hvis han ikke så noen ting synes jeg det var rart han protesterte sånn, han virker ikke som typen til det i det hele tatt.
Kvarme kastet frem foten og klarerte, det var kanskje mulig å se ballen allikevel for en spiller som stod oppreist mens Kvarme lå på bakken? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.11.2006 13:33 Post subject: |
|
|
Må nok innrømme at ballen var inne:
 |
|