| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Veteran

|
Posted: 24.07.2006 00:15 Post subject: |
|
|
Det jeg savner mest er faktisk at vi spillte fotball.
Hvilken som helst 14TizZ her inne kunne styrt skuta bedre med de spillerene. "du spiller der og du spiller der" i et 4-3-3 system, og gitt de balllen: " ha det gøy"
Synd visse "toppledere" ikke har baller til å inse de har gjort en feil og ansette en av norges 3 beste trenere mens han enda er ledig.. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 24.07.2006 00:22 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Jeg ærger mig næsten ikke ovar at jeg ikke fik set kampen. Jeg ved ikke hvor mange drittkamper jeg kan tåle længer, desværre ser det ud til at der er flere på vej med Høgmos indstilling. |
Det kan godt sies; Du gikk ikke glipp av en dritt! Det var, som jeg skrev tidligere, smertefullt å se på, og slett ikke verdt å betale penger for å se på! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 00:28 Post subject: |
|
|
Jeg vil også ta med en liten positiv sak; gratulerer til Yssouf Kone med sitt første tippeliga-mål! Håper det blir det første av mange framover! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 24.07.2006 01:01 Post subject: |
|
|
Solli gjør merkelignok sin andre gode kamp på rad idag, ganske merkelig igrun, men idag så vi den klare forskjellen på Solli og Tettey. Mens Solli våger å slå baller i lengderetningen og finner folkene med rom rundt seg går det stort sett på tvers med Tettey. Solli hadde idag flere flotte passninger som det burde blitt mer ut av. Bl.a. den som traff Tettey i hælen. Et lite blikk på ballen fra Tettey der og han hadde vert alene igjennom. Han holder kanskje litt lenge på ballen, men han bruker ofte den tiden til å komme seg i posisjon slik at han får slått til medspiller.
Ellers er det bare Hirschfeld, Kone og Jamtfall som godkjent. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.07.2006 01:44 Post subject: |
|
|
Ja, Solli hadde en glimrende pasning som skapte 0-1. Kudos for den.
Siden jeg var på kampen kan jeg si at Daniel og Alex var våre beste i dag. Desidert dårligst: Miika verdiløs Koppinen i skarp konkurranse med Kajim bomkjøp Essediri og Svinet på 3. plass.
Essediri er veikere i duellene enn Storflor.... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 24.07.2006 02:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Halcyon Junior

|
Posted: 24.07.2006 02:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor i helvete fikk ikke Nordvik prøve seg fra start?! Så utrolig feigt av Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 24.07.2006 02:51 Post subject: |
|
|
I stede for Koppinen? Fordi han sannsynligvis ikke hadde klart seg mot den meget gode høyresiden til Start... Synes Koppinen gjorde en grei jobb jeg. Tettey var mye involvert, men gjorde også mange mange store feil i dag.
Likevel mener jeg ikke at dette står på enkeltspillere. Det er det kollektive som ikke fungerer, og det er det de på sidelinjen som har hovedansvaret for. _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.07.2006 08:51 Post subject: |
|
|
Enig med Halcyon. Feskern burde starta med Koppinen på høyre og Nordvik på venstre. Ellers syns jeg Tettey skal ha for bra innsats og vilje. Den eneste som viste noe av den slags utpå der. Steffen er som vanlig mest opptatt av å prate med dommern. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2006 09:18 Post subject: |
|
|
Det "morsomme" med 0-1 målet var at etter at Solli mistet ballen så prøvde han å lage frispark, men klarte det ikke. Ikke engang lage frispark klarer han.
Etter å ha sett Koppinen både på h-back (LSK) og v-back så kan vi med sikkerhet fastslå at mannen ikke er back.
Angående Tettey, han hadde noen positive innvolveringer, men han hadde ballmist på linje med en middels Solli-kamp og det holder ikke.
Før kampen hadde jeg trua på Essediri pga innleggsfoten hans - han fikk sikkert 10 muligheter til å legge inn, men traff ikke på ett eneste ett. Riktignok var bevegelsen i feltet rævva, men ballen kom jo aldri lenger enn til første motspiller uansett.
Storflor? Spilte han?
Men, som Balder påpeker, alle enkeltspillere ser veldig mye dårligere ut når kollektivet ikke fungerer overhodet. Spillerne er helt rådløse |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.07.2006 09:33 Post subject: |
|
|
Koppinen hadde ikke mye kontroll. Ble til tider totalt eid ute på kanten der. Og om det vistes på tv vet jeg ikke, men det var SLETT holdning hele kampen. -Uff, mista jeg ballen ja...*lunte, lunte* småjogging og duknakket lat holdning hele veien.
Tror Nordvik hadde gjort det bedre av den enkle grunn at han er raskere og selger seg ikke slik. "Rusher" ikke motspiller. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.07.2006 09:56 Post subject: |
|
|
| Forferdelig kamp fra mitt synspunkt. Mer feilpasninger en det skal være lov til å gjøre! En dårlig pasning gjør så vår gode venn Strømstad kan bryte, og spille fri Bärlin. Dette laget skulle vi slått. Er skuffet fortsatt. Positivt av Kone, Hirschfeld og Jamtfall, som er en liten trøst. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 24.07.2006 10:10 Post subject: |
|
|
Noen mener tydeligvis at vi skulle ha slått dette Start-laget. Vel, RBK er ikke bedre
Jeg registrerer at de brøt nok en barriere idag, i negativ forstand: første tap på bortebane siden i september. Når den barrieren endelig er ute av veien så er det bare å ønske bortetapene velkomne...for de kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 24.07.2006 10:19 Post subject: |
|
|
Og gullkampen..ja den kan vi bare glemme nå.
Gullet fortjener RBK ikke uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 24.07.2006 11:11 Post subject: |
|
|
-I går var det Alexander Tettey den eneste midtbanespilleren som kom til målsjanse. Ferskingen ble åpenlyst kritisert for feil pasningsvalg og dårlige avslutninger av en av de erfarne spillerne. En veldig uvanlig oppførsel i Rosenborg som tok seg dårlig ut fra tilskuerplass.
Noen av de som var på kampen som vet hvem denne erfarne spilleren er? _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.07.2006 11:13 Post subject: |
|
|
Det var garantert Ivers, eventuelt Riseth!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 24.07.2006 11:15 Post subject: |
|
|
| Ivers spilte defensiv midtbane i går hørte jeg, hva er det Høgmo tenker med?? Og Braaten sentral midtbane? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.07.2006 11:37 Post subject: |
|
|
Funka kurant på midten Daniel. Ingen jobba så mye som ham i går. RBKs klart beste. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2006 11:39 Post subject: |
|
|
Hirschfeld var RBKs beste synes jeg.
Iversen ble flytta ned på midtbanen når Solli ble skada, han var vel eneste alternativet siden det ikke var midtbanespillere på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.07.2006 11:41 Post subject: |
|
|
Benken til RBK var fryktelig tynn igår!!! Dette skremmer meg at ikke RBK har hentet erstattere ennå, forhåpentligvis er noe godt på vei! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 24.07.2006 12:51 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Iversen ble flytta ned på midtbanen når Solli ble skada, han var vel eneste alternativet siden det ikke var midtbanespillere på benken. |
Neh, Iversen ble flytta ned allerede etter en halv time. Han var der kanskje ikke så lenge, men Henriksen kommenterte dette til mannen på indre bane også. Uansett, det var så utrolig mange forskjellige spillere på forskjellige plasser igjennom hele kampen, at det ikke er annet å skylde på enn Høgmo. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.07.2006 13:38 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | -I går var det Alexander Tettey den eneste midtbanespilleren som kom til målsjanse. Ferskingen ble åpenlyst kritisert for feil pasningsvalg og dårlige avslutninger av en av de erfarne spillerne. En veldig uvanlig oppførsel i Rosenborg som tok seg dårlig ut fra tilskuerplass.
Noen av de som var på kampen som vet hvem denne erfarne spilleren er? |
Var Iversen, tidlig i omgangen. "Og Iversen roper ut hva han mente om det valget" Sa kommentatoren da Tettey ikke brukte han, og sendte en feilpasning i stedet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.07.2006 13:43 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | | Uansett, det var så utrolig mange forskjellige spillere på forskjellige plasser igjennom hele kampen, at det ikke er annet å skylde på enn Høgmo. |
Evt. også at det var litt få å ta av? |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.07.2006 14:52 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Funka kurant på midten Daniel. Ingen jobba så mye som ham i går. RBKs klart beste. |
Daniel var positiv ja. Men jeg er enig i Svein Mathisen at han ville vært enda farligere lengre framme.
| Quote: | Bare når Braaten fikk ballen gnistret det til. Brukt riktig er Daniel formidabel. I går brukte han for mye energi på å forsere folk bak på banen. Hvis han alltid kunne utfordre forsvarsleddet er han et mareritt for motstanderen. Så rask og så sterk at han kan vinne kamper alene.
|
http://sveinmathisen.nettblogg.no/
Forresten så ser også han det som fler og fler ser vedr. Høgmo.
| Quote: | | Når jeg hører Høgmo er "fornøyd" etter 1-0 hjemme mot Fredrikstad og med førsteomgangen på Kristiansand Stadion i går - da begynner jeg å lure. Jeg fulgte begge kampene tett og jeg ser ikke det samme som Høgmo. Det er ikke kvalitet nok i det Rosenborg foretar seg. |
|
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 24.07.2006 15:24 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | JellyFish wrote: | | Uansett, det var så utrolig mange forskjellige spillere på forskjellige plasser igjennom hele kampen, at det ikke er annet å skylde på enn Høgmo. |
Evt. også at det var litt få å ta av? |
Jada. Men er ikke det en passende anledning å la juniorene på benken få lov til å prøve seg? _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.07.2006 19:06 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Recon wrote: | | Funka kurant på midten Daniel. Ingen jobba så mye som ham i går. RBKs klart beste. |
Daniel var positiv ja. Men jeg er enig i Svein Mathisen at han ville vært enda farligere lengre framme.
| Quote: | Bare når Braaten fikk ballen gnistret det til. Brukt riktig er Daniel formidabel. I går brukte han for mye energi på å forsere folk bak på banen. Hvis han alltid kunne utfordre forsvarsleddet er han et mareritt for motstanderen. Så rask og så sterk at han kan vinne kamper alene.
|
http://sveinmathisen.nettblogg.no/ | [/quote]
Først må han lære seg å avslutte. Ingen stor trussel for motstanderne som avslutter. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|