English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hans Backe
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 22:51    Post subject: Reply with quote

Folk prater j.. høyt om at vi vant 2-1 borte mot AC Milan i 96. Åssen gikk det i hjemmekampen vår?

Vi slo visst Real Madrid hjemme et år også. Åssen gikk det i Madrid?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 22:59    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Folk prater j.. høyt om at vi vant 2-1 borte mot AC Milan i 96. Åssen gikk det i hjemmekampen vår?

Jeg har forklart det et annet sted også her. Hvordan vi gjorde det i hjemmekampen mot AC Milan har da ingen som helst betydning så lenge det er gruppespill og vi faktisk slo Milan ut av turneringen og gikk videre selv ved seier der nede. Forskjellige turneringsformer, forskjellig betydning.

Det var da ingen som maste om at Stabæk eller Vålerenga slo oss sammenlagt over to kamper da vi vant serien i fjor.....

Torpedo Kutaisi greide uavgjort mot København i runden før Lazio-kampen samme år. Jeg tror ikke noen i FCK brydde seg så mye om resultatet i den kampen så lenge de vant komfortabelt hjemme. Akkurat slik Lazio gjorde mot FCK.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2005 23:09    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg tror ikke noen i FCK brydde seg så mye om resultatet i den kampen så lenge de vant komfortabelt hjemme. Akkurat slik Lazio gjorde mot FCK.

Argh jeg kan bare ikke lade være. Så kan man jo også sige at Milan og Real Madrid var ligeglade med at tabe på Lerkendal, da de jo kunne vinde komfortabelt hjemme?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 23:22    Post subject: Reply with quote

dere må skjønne at når det er 2 oppgjør så spiller man på resultatet fra forrige kamp... jeg er helt enig med Brady i denne diskusjonen.. hvis fks Lazio vant 4-0 i første kampen og taper 1-0 i andre kampen.. kan ikke FCK gå ut å si vi slo Lazio... det er sammenlagt resultat som teller... når kamp nr 2 starter.. så er det ikke 0-0
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2005 23:28    Post subject: Reply with quote

el-hov wrote:
dere må skjønne at når det er 2 oppgjør så spiller man på resultatet fra forrige kamp... jeg er helt enig med Brady i denne diskusjonen

Ja klart Lazio planlage at tabe kampen! Da de jo vidste at de kunne slå FC på hjemmebane så tænkte de HEY lad os tabe!............

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 23:30    Post subject: Reply with quote

nå er du bare usaklig
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2005 23:36    Post subject: Reply with quote

el-hov wrote:
nå er du bare usaklig

Nej det usaklige her er og underminere en fortjent og sejr, ved at sige at det tabene hold var ligeglad med resultatet, når det overhovedet ikke er tilfældet.

Medlem nr. 2477
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 04.08.2005 23:49    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Brady wrote:
Jeg tror ikke noen i FCK brydde seg så mye om resultatet i den kampen så lenge de vant komfortabelt hjemme. Akkurat slik Lazio gjorde mot FCK.

Argh jeg kan bare ikke lade være. Så kan man jo også sige at Milan og Real Madrid var ligeglade med at tabe på Lerkendal, da de jo kunne vinde komfortabelt hjemme?

Hvis du ikke skjønner at det er forskjell på turneringsoppsett og gruppespill når det gjelder taktikk er det noe rart med deg. Når Lazio hadde 1-2 i baken på bortebane tviler jeg på at de ville satse på å ta igjen ledelsen til FCK. I UEFA-cupen er et 1-2 tap på bortebane et meget godt resultat. Dette er, som jeg håper du selv skjønner pga bortemålsregelen. Denne regelen finnes ikke i CL og derfor har det ingen betydelse å sammenligne resultatene i CL. Selv om Stabæk slo oss sammenlagt med 8-2 i 2003 betyr ikke at de var bedre enn oss i Eliteserien, gjør det dét? Vi kom foran Milan på tabellen i gruppa vår og derfor har det ingen verdens ting å si om de slo oss på Lerkendal eller ikke. Vi gikk videre, vi var bedre ettersom vi fikk bedre resultater mot de to andre lagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 23:50    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Recon wrote:

Jeg har forklart det et annet sted også her. Hvordan vi gjorde det i hjemmekampen mot AC Milan har da ingen som helst betydning så lenge det er gruppespill og vi faktisk slo Milan ut av turneringen og gikk videre selv ved seier der nede. Forskjellige turneringsformer, forskjellig betydning.

Vi slo ikke ut Real. Den matchen teller ikke altså?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 04.08.2005 23:56    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Brady wrote:
Recon wrote:

Vi slo ikke ut Real. Den matchen teller ikke altså?

Den teller jo selvfølgelig. Men du må da skjønne at når det er et turneringsoppsett er taktikken helt annerledes. I et gruppespill er det ikke like fatalt å tape 5-1 som i UEFA-cupen. Dette fordi det er 6 kamper i CL gruppespill og 2 kamper i cupfasen av UEFA cupen. Ja de slo Lazio (og den teller), men det hadde sine taktiske grunner. Hadde Lazio ligget under i CL hadde de sikkert prøvd å satse på å få med ett poeng og risikere å få en til i fleisen istedet, mens det i UEFA cupen er et godt resultat hvis du taper 2-1 på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 00:50    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Brady wrote:

Så vidt meg bekjent vant Milan 4-1 på Lerkendal, og som også andre her har påpekt er gruppespill og hjemme/borte-møter to helt forskjellige ting.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2005 11:06    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Så vidt meg bekjent vant Milan 4-1 på Lerkendal

Korrekt min fejl.

Duttend at de slog Lazio havde ikke sine taktiske grunde de spillede bedre og de vandt. Og vi snakker ikke UEFA-cup her vi snakker om kvalifikation til UCL. Og jeg tror næppe at stjerner som Nesta, Crespo og Nedved kom til København for at tabe.

Bliver min sidste kommentar nu da vi alligevel bare sidder og gentager os selv. Men at sige at den sejr tæller mindre end en anden er noget vrøvl, vi snakker kvalifikation til UCL, og jeg tvivler på at Lazio kom for og tabe.
At sige at de accepterer et tab i kvalifikationen, men ikke i gruppespillet synes jeg er helt hen i vejret.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 15:34    Post subject: Reply with quote

gi opp Harald
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2005 15:53    Post subject: Reply with quote

el-hov wrote:
gi opp Harald

Gi opp hvad, mine holdninger? Hvorfor skulle jeg dog det.

Medlem nr. 2477
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 22:20    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:
Hadde Lazio ligget under i CL hadde de sikkert prøvd å satse på å få med ett poeng og risikere å få en til i fleisen istedet, mens det i UEFA cupen er et godt resultat hvis du taper 2-1 på bortebane.

Riktignok er det forskjell på kvalikkamper og gruppespillskamper, men det trenger likevel ikke bety at taktikken til bortelaget er så forskjellig. De aller fleste lag går vanligvis for å vinne alle kamper. Uansett om det er best av to-kamp eller enkeltkamp i et gruppespill. Her sier du indirekte at Lazio ikke brydde seg om å forsøke å få med seg uavgjort borte mot FCK, fordi 2-1 tap i en slik type kamp vil være et godt resultat. Men 1-1 eller 2-2 vil jo være et enda bedre resultat. Så hvorfor skulle de ikke prøve på det da, heller?

Riktignok er det mange lag som i best-av-to-kamper legger seg bakpå på bortebane, for å først og fremst hindre motstanderen i å score mål, mens man i en gruppespillskamp nok i større grad går for å score selv. Men har man først kommet under i en kvalikkamp, så vil nok de fleste forsøke å ta igjen den ledelsen, samtidig som man selvsagt ikke blottlegger seg fullstendig bakover. Jeg tolker det ihvertfall slik, for det virker jo ganske tåpelig å gå for å tape, fordi man vet man vil vinne på hjemmebane. For det kan man aldri vite, og alle vil vel ha et best mulig utgangspunkt foran returkampen. Ligger man under må man tross alt ta igjen ledelsen. Har man uavgjort fra første møte, så vil man gå en enklere jobb i møte i returmøtet.

Jeg er med andre ord helt enig med Harald her, som ikke helt ser at forskjellen skal være så stor som enkelte skal ha det til. De aller fleste lag går vanligvis for å vinne alle kamper. Uansett om det er hjemme eller borte, og uansett om det er en gruppespillskamp, eller en kvalikkamp. Vinner man første kamp i kvaliken har man et veldig godt utgangspunkt foran returmøtet. Uansett om første kamp var hjemme eller borte.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 22:35    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:

Riktignok er det forskjell på kvalikkamper og gruppespillskamper, men det trenger likevel ikke bety at taktikken til bortelaget er så forskjellig. De aller fleste lag går vanligvis for å vinne alle kamper. Uansett om det er best av to-kamp eller enkeltkamp i et gruppespill. Her sier du indirekte at Lazio ikke brydde seg om å forsøke å få med seg uavgjort borte mot FCK, fordi 2-1 tap i en slik type kamp vil være et godt resultat. Men 1-1 eller 2-2 vil jo være et enda bedre resultat. Så hvorfor skulle de ikke prøve på det da, heller?

1-2 tap er mye, mye bedre enn et 1-3 tap, og det er en stor risiko for å slippe inn mål hvis man skal gå for 2-2. Selvsagt vil de prøve på uavgjort, men ikke for enhver pris, slik de ville gjort i et gruppespill. Ved 1-2 rekker det å score ett mål på hjemmebane så er de videre. 1-3 vil være et mye dårligere resultat.

Derfor er det en forskjell på gruppespill og hjemme/borte-kamper.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 22:46    Post subject: Reply with quote

Jeg sier jo også det at de selvsagt ikke går hodeløst fremover for å få utligningsmålet. De vet jo at 1-2 er bedre enn 1-3. Men man prøver jo helt klart, fordi uavgjort eller seier gir et klart bedre utgangspunkt enn tap.

Og ligger du under 1-2 før hjemmekampen, så må du jo angripe. For du må score mål. Og da åpner muligheten for motstanderen seg. Men du kan riktignok være iskald og bruke tiden til å vente. Men venter du for lenge kommer heller ikke målet.

Derfor er 2-2 et bedre utgangspunkt. Da slipper du å bruke krefter på å tenke på at du skal hente inn ledelsen, og du kan hovedsaklig bruke samme taktikk som på bortebane. Hindre at motstanderen scorer mål. Og du kan i større grad ta tiden til hjelp.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 22:58    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg sier jo også det at de selvsagt ikke går hodeløst fremover for å få utligningsmålet. De vet jo at 1-2 er bedre enn 1-3. Men man prøver jo helt klart, fordi uavgjort eller seier gir et klart bedre utgangspunkt enn tap.

Og ligger du under 1-2 før hjemmekampen, så må du jo angripe. For du må score mål. Og da åpner muligheten for motstanderen seg. Men du kan riktignok være iskald og bruke tiden til å vente. Men venter du for lenge kommer heller ikke målet.

Derfor er 2-2 et bedre utgangspunkt. Da slipper du å bruke krefter på å tenke på at du skal hente inn ledelsen, og du kan hovedsaklig bruke samme taktikk som på bortebane. Hindre at motstanderen scorer mål. Og du kan i større grad ta tiden til hjelp.

Fremdeles vil et lag som ligger under 1-2 på bortebane være fornøyd. Er lettere å score et mål på hjemmebane enn å satse såpass at man risikerer å slippe inn et tredje mål på bortebane.

Spesielt italienske lag tenker slik.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 23:00    Post subject: Reply with quote

De vil være fornøyd med å ha et brukbart godt utgangspunkt foran hjemmekampen. Det er jeg med på. Det er derimot ikke er med på, er at de er fornøyde med resultatet. Ingen lag er fornøyde med å tape en kamp. Uansett om det er best av to kamper, eller om det er en enkeltstående gruppespillskamp.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 23:10    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
De vil være fornøyd med å ha et brukbart godt utgangspunkt foran hjemmekampen. Det er jeg med på. Det er derimot ikke er med på, er at de er fornøyde med resultatet. Ingen lag er fornøyde med å tape en kamp. Uansett om det er best av to kamper, eller om det er en enkeltstående gruppespillskamp.

Ettersom du er enig i at de er fornøyd med å ha et brukbart utgangspunkt foran returkampen, er du kanskje også enig i at det er forskjell på en seier i et gruppespill og en hjemme/borte-kamp?

Italienske lag tenker ofte taktisk og går sjelden for å vinne bortekampene når det ikke er gruppespill. Derfor syns jeg ikke at seieren over Lazio er noe å sette på skrytelisten for Backe/FCK ettersom de tapte såpass klart på bortebane (1-4).

Jeg kan heller ikke huske at det var noen som berømmet RBK spesielt for at vi slo Deportivo 1-0 på hjemmebane i 1994, selv om vi var mye nærmere å gå videre den gangen enn FCK var i 2001.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 23:23    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på en seier i en gruppespillkamp og i en hjemme/borte-kamp er jo det at du i gruppespillet kjemper om poeng, og at hver kamp er like viktig. Men en seier i en hjemme/borte-kamp vil jo være veldig mye verdt, spesielt om den kommer på bortebane. Men sånn bortsett fra det ser jeg ikke den store forskjellen. Og det er jo ikke den store forskjellen den forskjellen jeg har pekt på heller.
En seier er en seier, og vil uansett være veldig mye verdt.
petko
Rutinert

PostPosted: 05.08.2005 23:27    Post subject: Reply with quote

Poenget her er vel at hvis du går på gata i Roma og spør en lazio-supporter om FCK og den nevnte kampen så vil han sannsynligvis bare trekke på skuldrene.

Men hvis du går til Milano og spør en Milan-fan om RBK og kampen i 1996, så kan jeg vedde mye på at han husker den meget godt, og det er ikke noe behagelige minner han har.

Det er her forskjellen ligger! Men for all del, en seier er en seier, og jeg prøver ikke å ta noe som helst ifra FCk. De slo Lazio, men jeg tror ikke at en eneste italiener bryr seg om det. Men RBK sin seier over AC Milan er det garantert en del som fortsatt grubler over.
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 23:41    Post subject: Reply with quote

Joda det er klart. Men så var også Milan-kampen vår en vinn-eller-forsvinn-kamp. Lazio spilte første kamp av to, og tapte 2-1. Neppe så mange som biter seg merke i den nei, selv om jeg ikke tror de likte å tape. Hadde de derimot tapt hjemmekampen hadde det vært noe annet.

Nå spilte jo Milan hjemme mot oss. Det er alltid verre å tape en hjemmekamp. Og når det i tillegg sto så mye på spill, så er det klart det var mye verre.

Således mener jeg også at det ikke er spesielt sammenlignbart. Hadde vi vunnet hjemmekampen mot Milan, og tapt borte, så hadde nok også milan-fansen trukket på skuldrene. I allefall om de hadde gått videre. De forventer ikke å vinne alle bortekamper, men forventer å gruse lille Rosenborg, et lag de aldri i verden har hørt navnet på, hjemme.

Lazio-fansen forventet nok en tøff kamp borte mot FCK, og forventet å vinne klart hjemme. Således svarte også det oppgjøret til deres forventninger.
longns
Veteran

PostPosted: 06.08.2005 11:22    Post subject: Reply with quote

De slo jo ikke Lazio! Oppgjøret var over 2x90 min og da tapte de... jeg blir så irritert over at folk alltid skal ta partiet til de som har stor "stjerne" i forumet... uansett hvor på jordet han er, det samme gjelder på irc kanalen til #Kjernen. Diskuterer du mot en @ så får du hele kanalen mot deg uansett.. Brady har helt rett i denne diskusjonen
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.08.2005 11:46    Post subject: Reply with quote

Herregud, med den retorikken der kan man stryke alle storkamper i RBK's historie, over to kamper så havner vi i dass sammenlagt mot de store stort sett.

Og forskjellen på CL vs UEFA cup er også bullshit. Bryr seg ikke om de taper bortekampen om de vinner hjemme? jaja, i Cl har man 5 kamper å redde seg inn på om man taper en.

Like idiotiske argumenter samma hvilken vei de går.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb