View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2007 09:31 Post subject: Sign-on-fee |
|
|
stolavs wrote: | Juhu...innlegg nr 100
Bra Rbk ikke konkurer på et slikt pengenivå... |
Hva er problemet? En erstatter ville kostet mer enn 5 mill.... |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 14.11.2007 10:46 Post subject: |
|
|
Så du reagerer ikke på 5 mill i sign on fee..jeg mener det er tar litt av jeg da..det er jo det som har vært diskuteret litt her på forumet at det er bra RBK ikke gir etter for de høye budene som de ønsker på norske spillere..derfor mener jeg det er bra at vi ikke gjør slik Brann driver med.. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 14.11.2007 10:55 Post subject: lengre kontrakter |
|
|
Hvis dette er fremtiden så må man skrive 5-års kontrakter - minst.
Hvis man skal betale 5 mill i bonus til alle spillere fordi han ikke vil signere ny kontrakt FØR den gamle går ut blir det mange konkurser, og at 4-5 lag rykker i fra de andre lagene, slik som i england. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2007 11:21 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Så du reagerer ikke på 5 mill i sign on fee..jeg mener det er tar litt av jeg da..det er jo det som har vært diskuteret litt her på forumet at det er bra RBK ikke gir etter for de høye budene som de ønsker på norske spillere..derfor mener jeg det er bra at vi ikke gjør slik Brann driver med.. |
Er det egentlig forskjell på å kjøpe en spiller til 5 mill, enn å gi en bosmans spiller 5 mill i sign on fee? Med tanke på prisene i Norge, så må man vel ut med det dobbelte av 5 mill for å få en litt dårligere erstatter.
Last edited by longns on 14.11.2007 11:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 14.11.2007 11:24 Post subject: |
|
|
For spilleren så, han får jo alle pengene i egen lomme. Kjipt hvis du har en spiller i stallen som ikke vil forlenge. Så må du betale han høyere lønn + sign on fee. Langtidskontrakter lenge leve! _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.11.2007 11:30 Post subject: |
|
|
Lurer på om Erik Soler er enig med tanke på Ygor... |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 14.11.2007 11:43 Post subject: forlengelse |
|
|
Løsningen er nok en forlengelse av kontrakten når det er 1,5-2 år igjen av kontrakten, vil de ikke signere da, kan vi ikke satse på dem.
Tettey har kontrakt ut neste år (tror jeg), han bør skrive ny kontrakt i 2007, hvis ikke må vi se oss om etter noen andre. Ikke noe vits i å gi han den erfaringen han mangler hvis han skal stikke om 1 år, da er det bedre å kjøpe noen som har den erfaringen allerede. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.11.2007 12:12 Post subject: |
|
|
Først må han få et tilbud ihvertfall.
joko-, det er en stor forskjell:
1. Spillere kan da spekulere i å la kontrakten gå ut for å få signeringsbonus.
2. Det vil drive opp lønnsnivået. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.11.2007 19:11 Post subject: |
|
|
joko- wrote: |
Er det egentlig forskjell på å kjøpe en spiller til 5 mill, enn å gi en bosmans spiller 5 mill i sign on fee? Med tanke på prisene i Norge, så må man vel ut med det dobbelte av 5 mill for å få en litt dårligere erstatter. |
Er det så vanskelig å forstå? 5 mill i overgangssum går til klubben, som selv ser riset bak speilet om det generelle prisnivået blir ukontrollert. 5 mill i sign on går rett i lomma på spiller og agent, som sitter med bukten og begge endene ved neste kontrakt også. Gjett da én gang hva slags utvikling man får. Ikke kvantefysikk dette. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2007 21:10 Post subject: |
|
|
Så hvis du var leder i Brann, så ville du heller brukt 10 mill på å kjøpe en dårligere spiller enn Huseklepp + en mindre sign-on fee og lønn? Tviler på det...
Du har nok rett i at det ikke er godt for utviklingen, men å kjøpe middelmådigheter for 10 mill er heller ikke godt for utviklingen.Klubbene får heller slutte å la spillere gå fra klubben med bosmans status, da slipper man å måtte betale "overgangssummer" som sign-on-fee. Hvis spillere ikke vil forlenge, så er det bare å selge.
Helt ærlig, hadde noen her blitt lei seg om vi ga Sapara 8 mill i sign-on-fee når han evt ble bosmanspiller? Hva tror dere vi måtte punget ut med i ovegangssum for å få en like god erstatter? 20 mill?
Sprikende lønnsstruktur er en del av framtiden om vi skal kjempe om de beste spillerene.
Last edited by longns on 14.11.2007 21:27; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 14.11.2007 21:18 Post subject: |
|
|
Enig med Joko her. Er synd at vi ikke ga han et tilbud, men skjønner poenget til Recon. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2007 21:22 Post subject: |
|
|
Jeg tar ikke stilling til om vi skulle gitt han tilbud eller ei, har egentlig ikke sett Huseklepp så mye. Men om han virker da rimelig "hot" på overgansmarkdet omdagen og jeg synes ikke 5 mill er sånn super skremmende for en bosmansspiller, store sign-on-fees er helt vanlig for bosmanspillere i de store ligaene.
Jeg tror uansett de pengene Brann bruker på Huseklepp er bedre brukt enn de vi kommer til å bruke på Bjørkøy. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.11.2007 21:51 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig i at man ikke nødvendigvis skal kaste ti mill etter en middelmådighet selv om man prinsipielt ikke kaster penger etter folk som spekulerer i bosman-status heller.
Dersom Sapara hadde kjørt bosman-kortet mot RBK for å få 8 miller i sign-on hadde jeg sagt: jog on.
Det er viktigere RBK-ting i verden for meg enn at pengehorene blir her. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.11.2007 21:55 Post subject: |
|
|
Noen som har oversikt over hva Iversen fikk i sign-on-fee ? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.11.2007 21:59 Post subject: |
|
|
En jævla leilighet...! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 14.11.2007 22:07 Post subject: |
|
|
Recon wrote: |
Dersom Sapara hadde kjørt bosman-kortet mot RBK for å få 8 miller i sign-on hadde jeg sagt: jog on.
|
Og hvis Brann hadde tilbudt ham det og han kom til RBK og sa at han gjerne blir i Trondheim hvis vi matcher budet? Jog on? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.11.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Jog on.
Det gjelder enhver spiller som spekulerer i bosman, for så å spille klubben opp mot en annen. "Jeg ønsket jo å bli i RBK, men har jo en framtid å sikre, og når RBK var så smålig i forhandlingene..."
Jog. On! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 14.11.2007 22:26 Post subject: |
|
|
RBK burde beklage seg over bosmanspillere som forlater klubben uten at dere tjener fem øre på dem. Hvor mange bosmanspillere har ikke dere hentet fra andre de siste årene? For eksempel Miika Koppinen, som kom gratis fra oss. Nå får vi ham gratis tilbake, og det synes vi faktisk er direkte morsomt!  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 14.11.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Fornøyde vi også. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.11.2007 22:55 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Hvor mange bosmanspillere har ikke dere hentet fra andre de siste årene? For eksempel Miika Koppinen, som kom gratis fra oss. Nå får vi ham gratis tilbake, og det synes vi faktisk er direkte morsomt!  |
Jeg syns faktisk også at akkurat det er morsomt. Miika nektet å skrive under ny kontrakt med oss fordi han mente han fortjente mer i lønn og vill ha ny utfordringer i en større klubb. Hvor ender han opp til slutt? Tilbake til TIL. Lønner seg sjelden å være kravstor, når kvaliteten dine ikke står i stil til krava...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 14.11.2007 23:07 Post subject: |
|
|
Forutsetter du nå at Tromsø ikke tilfredsstilte de lønskravene som Miika stilte til RBK, eller vet du det? Eller misforsto jeg innlegget ditt? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.11.2007 23:08 Post subject: |
|
|
Michael Collins,
vi er maaange her på forumet som også synes at Koppinen saken er morsom (forøvrig tviler jeg på om RBK har skaffet seg flere Bosmann spillere enn klubber det er naturlig å sammenligne seg med).
I tillegg er jeg veldig godt fornøyd med styret vårt som ikke lar seg rive med av en lønnspolitikk som i f.eks Brann (Huseklepp). Tipper det ikke tar lang tid før flere spillere i Brann vil ha høyere lønn. Det blir fort uro av slikt.
I Koppinen og Dorsin saken beholdt vårt styre sin integritet - og det er jeg faktisk stolt av! Fint at ikke alt lar seg kjøpe!
Ps. Skal bli interessant å snakke med Marianne (samb. til Koppi) og høre hva som gikk "galt" i forhandlingene med KTE og RB. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.11.2007 23:22 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | For eksempel Miika Koppinen, som kom gratis fra oss. Nå får vi ham gratis tilbake, og det synes vi faktisk er direkte morsomt!  |
Har du sett Kuka i flere kamper i år enn bortekampen mot Chelsea? I så fall skjønner jeg ikke hvordan du kan være særlig fornøyd med at dere har hentet han. Her snakker vi middelmådig spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 15.11.2007 03:06 Post subject: |
|
|
Slik fotballverdenen er i dag så må vi bare finne oss i at spillerne går etter penger. Vi kan ikke lenger stable på beina et lag med 100% lojale spillere, a'la Roar Strand. Den tida er forbi, folkens! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.11.2007 13:03 Post subject: |
|
|
Golden Monkey wrote: | Forutsetter du nå at Tromsø ikke tilfredsstilte de lønskravene som Miika stilte til RBK, eller vet du det? Eller misforsto jeg innlegget ditt? |
Jeg må innrømme at jeg tviler sterkt på at TIL kan ha hatt råd til det, uten at jeg veit hva Miika faktisk krevde av RBK... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|