English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
25%
 25%  [ 18 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Reginiussen
12%
 12%  [ 9 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
5%
 5%  [ 4 ]
Zachariassen
42%
 42%  [ 30 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 2 ]
Adegbenro
7%
 7%  [ 5 ]
Total Votes : 70

Author Message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3752

PostPosted: 20.06.2020 11:05    Post subject: Reply with quote

En ting som fascinerer meg veldig er hvor høy intensitet, høyt tempo og få touch som benyttes på treningene kontra det labre slappe tempoet vi viser i kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 852

PostPosted: 20.06.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Frykter det verste i dag. Håpet er at spillerne har litt anstendighet og spiller med hjerte utenpå skjorta og at vi i det minste får et hederlig tap (kanskje til og med bedre), men at vi i alle fall ikke blir rundspilt fullstendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.06.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Hvis Valsvik spiller kan det fort bli hans siste kamp..
Samtidig bør han bli mye røffere på våre cornere.


Hvis det er hans siste kamp trenger han knapt bli røffere på noe som helst.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 20.06.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Ny 19-åring som slår igjennom i Molde. Det er visst faktisk mulig å spille toppfotball med noen slike. Tenke seg til.

https://www.vg.no/i/lA68oe


Det har altså blitt spilt 1 seriekamp.

Jeg ser dog poenget ditt angående unggutter på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 20.06.2020 14:58    Post subject: Reply with quote

Velger å være positiv til det motsatte er bevist, så får jeg heller jamre meg under kampen.

Molde borte bør være nok til å få laget til å mobilisere for fullt og ta ut det lille ekstra, som de ikke fikk ut mot KBK. Når de vil, så bor det masse bra i dette laget, la oss håpe de har dagen og får det ut i kveld. Laget trenger å revansjere seg. Tipper 1-2 RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 20.06.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Føler dette blir som i fjor. Enten så får vi se RBK versjon borte mot Molde i fjor eller så får vi se RBK versjon hjemme mot Molde i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.06.2020 15:12    Post subject: Reply with quote

Da velger jeg å tro at vi fremstår slik vi gjorde mot Molde på hjemmebane i fjor. Dette er en åpen kamp, der det kan bikke begge veier. Det er viktig at spillerne senker skuldrene og spiller en toppkamp verdig Wink
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Bardal har visst begynt å skrive børs osv. for VG. Zachariassen er for meg et bedre alternativ enn Aursnes og Hussain.

https://www.vg.no/sport/f...-farlig-ut
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1962
Location: Selsbakk

PostPosted: 20.06.2020 15:32    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
En ting som fascinerer meg veldig er hvor høy intensitet, høyt tempo og få touch som benyttes på treningene kontra det labre slappe tempoet vi viser i kamp.


Kanskje fordi vi da spiller mot spillere som er svakere på press?
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 629
Location: Ã…fjord

PostPosted: 20.06.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Dette blir 3-1 til Rosenborg og en skikkelig opptur. Holse, Dino og Konradsen. Endelig skal jeg nyte å se en RBK-kamp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 20.06.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

Få inn Reitan, Hedenstad var nok en gang usynlig og tam sist kamp, som fjoråret.
Valsvik kan ikke satses på. Mange feilpasninger, sleivspark, feilplasseringer, snubler ofte og treg. Synd å si det, få inn Hovland.
Men RBK har også ett spennende stoppertalent i Skogen. Når Serbesic ikke blir satset på, så håper man på Skogen.
At ikke Tørset er lengre fram i køen, er merkelig. Gi han sjansen, ellers så forsvinner han i løpet av året.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 20.06.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Virker litt som om de har satt sammen det laget de ville ha stilt med hvis de hadde begge staller til rådighet, som vel gir mening på en måte, du vil kjøre 4-2-3-1 når du har Eikrem. Trondsen passer vel bedre inn i en dyp rolle i den formasjonen enn sentralt/indreløper i 4-3-3 har de kommet fram til i RBK og det er vel en grunn til at Bardal jobber i VG og ikke for noen fotballklubb, så kjøper ikke argumentasjonen deres helt. Nå synes jeg Trondsen er vår nest beste indreløper og vår beste sentral jeg da, men han har ikke akkurat fått vist det frem noe særlig.

Zachariassen ville nok fort vært bankers på fantasilaget hvis vi antar at alle kunne bli satt i den rollen de passer best i.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1630

PostPosted: 20.06.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Få inn Reitan, Hedenstad var nok en gang usynlig og tam sist kamp, som fjoråret.
Valsvik kan ikke satses på. Mange feilpasninger, sleivspark, feilplasseringer, snubler ofte og treg. Synd å si det, få inn Hovland.
Men RBK har også ett spennende stoppertalent i Skogen. Når Serbesic ikke blir satset på, så håper man på Skogen.
At ikke Tørset er lengre fram i køen, er merkelig. Gi han sjansen, ellers så forsvinner han i løpet av året.


Er så mye rart på dette forumet.. Hedenstad hadde sin beste sesong i RBK-trøya i fjorårets sesong. Hedenstad har vært laber under KI.. der er jeg enig..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag tror jeg blir helt avgjørende for hvordan denne sesongen vil bli for oss.
Vinner vi. så vinner vi også serien
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Gitt at Meling skal spille så burde Trondsen ta Lundemo sin plass og fremdeles stå med Tagseth, men Horneland i sitt vante jeg stoler ikke 5 minutter på de unge. Stort sett bare tomprat fra han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2020 17:31    Post subject: Reply with quote

Tror neppe Horneland tørr å bytte ut Lundemo i kveld. Kampbildet her blir nok fort at Molde styrer det meste av tiden. Vi kan fort bli overkjørt på midten, og bli liggende lavt. Sjansen vår ligger i god defensiv organisering og forhåpentligvis få uttelling på kontringer.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 20.06.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Nja.. Tror ikke Lundemo holder 90min i varmen hvis vi blir presset.

Om ikke spillet sitter, bør flankene skaffe noen cornere som vi bør skape noe på.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

Her må vi holde unna første 15 så kan det bli kamp. Molde vil gå ut i 100 slik de alltid gjør mot oss på Aker..
Hadde vært utrolig å få det første målet da kan Molde fort falle sammen...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 20.06.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Posisjonen vår i forhold til Molde ved sesongslutt blir ikke avgjort idag, men vi må nok produsere veldig mye mer mot lag som KFK enn vi gjorde på tirsdag, ellers så kan vi fint vinne begge kampene mot Molde med kalassifre og likevel havne bak de.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Tror neppe Horneland tørr å bytte ut Lundemo i kveld. Kampbildet her blir nok fort at Molde styrer det meste av tiden. Vi kan fort bli overkjørt på midten, og bli liggende lavt. Sjansen vår ligger i god defensiv organisering og forhåpentligvis få uttelling på kontringer.


Tror teknisk gode spillere har langt bedre forutsetninger for å håndtere presset til Molde og ikke minst faktisk gi dem noe å tenke på med tanke på å forsvare seg.

Er så møkk lei av å se fysisk robuste spillere med dårlig teknikk og lav passningstempo prioriteres fremfor teknisk bedre spillere. Det er ikke rart at vi ikke evner å spille oss frem til en eneste målsjanse i etablert spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.06.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

Laget ble som ventet, Trondsen flyttes ett hakk fram i banen og Tagseth går ut, mens Meling kommer inn. Helland er dessverre ikke med, men er forhåpentligvis klar til torsdagens kamp mot Glimt.

Hansen

Hedenstad-Reginiussen-Valsvik-Meling

Zachariassen-Lundemo-Trondsen

Holse-Islamovic-Adegbenro

Blir morsomt å se hva Holse kan få til, synes han har bra teknikk, tempo og skuddferdigheter. Håper han får til godt samspill med Zachariassen og Hedenstad.

I tillegg er det morsom å se unge Brattbakk på benk, håper han får noen minutter på slutten.

https://www.rbk.no/nyhete...-mot-molde
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Dette holder ikke med 5 touch Lundemo. Det holder ikke med Trondsen. Han har vært svak og slapp i presset i lang tid før man en eller annen gang slår en fin pasning.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Lenge siden RBK har hatt en så ung og spennende benk. Bare synd de ikke starter (regner med at flesteparten får en god del kamper i år også med et tett kampprogram).

Tror fort Holse kommer til å utrette mer enn det Helland fikk til sist kamp. Kan også håpe på noen gode dødballer, igjen noe vi ikke fikk sist kamp fra Helland. Også verdt å merke seg at Hovland igjen starter på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.06.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Moldes lagoppstilling:

Linde - Holmgren Pedersen, Bjørnbak, Gregersen, Haugen - Ellingsen, Aursnes - Knudtzon, Wolff Eikrem, Ulland Andersen - Ohi.

Eikrem ble altså klar til dagens kamp. Håper han ryker tidlig i kampen. Ohi starter også, men han mangler vel kamptrening.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
En ting som fascinerer meg veldig er hvor høy intensitet, høyt tempo og få touch som benyttes på treningene kontra det labre slappe tempoet vi viser i kamp.


Det overrasker ikke meg.

Jeg har aldri trodd at hverken KÃ¥re eller Horneland har oppfordret til det lave tempoet vi ser i kamp. Har sagt noen ganger at jeg tror det er mentalt hos spillerne.

Så spørs det om noen i teamet har det som skal til for å løse opp i problemet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
Page 3 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb