English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Salzburg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 05.02.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

@FRfotballPerry Lol, the team who's in the middle of a season beat the team who isn't.

@iamteknim yea I know, but it fit my narrative nicely! Obviously other factors

Føler dette kanskje sier sitt? Kisen er ute etter å drive sensasjonisme og klikkhoreri for å skaffe følgere. Useriøs fyr.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 987

PostPosted: 05.02.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

Useriøs og useriøs. Han har svært mange gode poenger selv om han kanskje kan være vel kritisk til tider. At norske klubber, deriblant RBK, henter spillere på en måte som er under enhver kritikk er jo ikke til å stikke under en stol. Alt for få som sier dette rett ut i fotball-Norge. Klubber som spiller i europacup har ofte tosifret antall speidere, RBK har såvidt jeg vet én. Ikke bare på treningsbanen de andre klubbene der ute har et forsprang på oss. Det har de også inne på klubbkontorene. RBS hadde erstattet en "Selnæs"-type som be solgt med en gang, RBK har ikke klart det på et helt år.

RBS er et prakteksempel på en klubb som drives svært godt med svært god kompetanse i alle ledd. Det er fakta, så får det at klubben kun eksisterer for å fronte en energidrikk være en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2211

PostPosted: 05.02.2017 21:09    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Useriøs og useriøs. Han har svært mange gode poenger selv om han kanskje kan være vel kritisk til tider. At norske klubber, deriblant RBK, henter spillere på en måte som er under enhver kritikk er jo ikke til å stikke under en stol. Alt for få som sier dette rett ut i fotball-Norge. Klubber som spiller i europacup har ofte tosifret antall speidere, RBK har såvidt jeg vet én. Ikke bare på treningsbanen de andre klubbene der ute har et forsprang på oss. Det har de også inne på klubbkontorene. RBS hadde erstattet en "Selnæs"-type som be solgt med en gang, RBK har ikke klart det på et helt år.

RBS er et prakteksempel på en klubb som drives svært godt med svært god kompetanse i alle ledd. Det er fakta, så får det at klubben kun eksisterer for å fronte en energidrikk være en annen sak.


Hei Perry Sykes. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5515

PostPosted: 05.02.2017 21:16    Post subject: Reply with quote

RBS har helt andre betingelser enn Rosenborg i spillerjakten.
Forøvrig har Rosenborg en speider i Hallvar Thoresen. Vet ikke om det er fler, men har inntrykk av at man også bruker Stars & Friends.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6693
Location: Heaven

PostPosted: 05.02.2017 21:31    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Form har ikke noe å si, er det det du sier?


Jo,men RBK er ikke bedre i sommer forhold til nå!Vi ble pissa på av europeiske lag på sommern også.

Vi slo knapt en pasning rett nede på kypros.Det har ingenting med form og gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1568
Location: Ski

PostPosted: 05.02.2017 22:00    Post subject: Reply with quote

Kampsammendrag. Ikke verdt å se.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1123
Location: Trondheim

PostPosted: 05.02.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

Kan de ikke slutte med de evinnelige støttepasningene bakover ett og to ledd, helt til André Hansen? Det kan da umulig være utviklende.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 05.02.2017 22:16    Post subject: Reply with quote

Morro at banens to beste var norske da Smile
Hansen og Berisha.

men klart, mye arbeid igjen om vi skal skremme noen i kvalikk i år :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 05.02.2017 22:26    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått sett kampen og etter å ha lest gjennom her er jeg glad for det, men at vi spiller dårlig og taper fortjent er jeg ikke bekymret for. Bedre at vi taper i treningskamper enn tellende slik at vi har tid til å rett på det som er galt.
Når vi nærmer oss april burde derimot spillet og resultatet være bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6281
Location: Skottland

PostPosted: 05.02.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Det jeg så var ikke så gærnt. Jeg så hele første omgang hvor vi forsvarte oss greit (med unntak av Skjelvik). Rett før andre omgang startet fikk vi den ukentlige lasten med dagligvarer levert på døra, så jeg mistet tjue minutter av andre. Da jeg fikk fyrt opp kampen igjen var vi allerede under. Etterpå prøvde vi å løfte oss fram litt (noe som ikke fungerte med en impotent spiss), og vi ble straffet på en overgang.

Alt under ett så er vi solide defensive mot et lag i bedre form. Vi er direkte svake offensivt, men en Spalvis i form kan forhåpentligvis endre på det.

Skjelvik var såpass svak at jeg nekter å tro at Rasmussen er verre.

Reitan er mye bedre enn hva folk tror.

Jeg mener fortsatt at vi trenger enn oppgradering på sentral midtbane, uten at Konradsen gjorde seg helt ut i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 06.02.2017 01:37    Post subject: Reply with quote

Enig i alt bortsett fra at Konradsen var god i dag. Synes han var en av de svakeste i dag, selv om han er god fremover, så er han altfor veik og ustabil til å ha som en midtbanesentral. Trengs en erstatter!
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3347
Location: Sandnes

PostPosted: 06.02.2017 19:15    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg blir pepet av banen nå, men jeg synes faktisk dette var "rimelig greit" og nokså som forventet. Det hadde jo vært gøy om vi rundspilte Salzburg, men RBK-spillerne har jo ikke kamp-tempoet inne og ble nokså slitne mot slutten.

OK, det var ikke så bra fremover som ønsket, men vi spilte med B-laget helt fremme. Med Helland og de Lanlay tilbake og Spalvis på topp så tror jeg det blir bedre. Reitan var bra, men håper det letes etter en ekstra ny back. Midtforsvaret var rustent. Hvis ikke Bjørdal og/eller Rasmussen finner storformen så mener jeg vi må finne en skikkelig god midtstopper - på mål 2 synes jeg det er alt for vidåpent. Midtbanen kom aldri i gang - men tipper det bedrer seg betraktelig for indreløperne når alvoret kommer. Sentral midtbane er fremdeles et åpent spørsmål. Vet ikke om jeg helt tror at Lundemo skal komme inn og storspille der, men vi har jo mange midtbanespillere etter hvert at de vil vel helst ikke ha flere. Hansen spilte veldig bra - vår klart beste.

Men jeg vet ikke om jeg er så veldig skuffet - det var som sagt et B-preget angrep og vi er midt i oppkjøringsfasen og vi forventer vel enda noen spillere inn før vinduet vårt lukkes. Godt å få kalibrert seg mot tempoet og teknikken til Europa-lag vi må slå til høsten.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.02.2017 21:03    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
RBS er et prakteksempel på en klubb som drives svært godt med svært god kompetanse i alle ledd. Det er fakta, så får det at klubben kun eksisterer for å fronte en energidrikk være en annen sak.


Jeg også kan drive fotballklubb om Red Bull tar regninga. En klubb som har midler til å ansette Trappatoni og Matthaus som trenere ligger en del divisjoner over RBK hva gjelder økonomiske midler, så ser ikke helt sammenlikningen. Naturligvis kan de erstatte en spiller lettere enn oss når de har de midlene de sitter på.

Enhver som har fulgt RBK de siste årene, og kjenner til den økonomiske situasjonen i klubben, er veldig klar over at vi pr. i dag ikke er konkurransedyktige på lønn sammenliknet med de fleste europeiske ligaene, og ikke har råd til å lønne 5-10 speidere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.02.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Å si at Red Bull Salzburg er en veldrevet fotballklubb blir litt som å skryte av en pappagutt som starter et eget firma når han er 18. Som Sløvsekken sier, det er ikke veldig vanskelig å gjøre noen av delene om man har ubegrenset med penger.

RSB er et prakteksempel på en klubb som representerer alt som er galt med fotballen i dag.

FÃ¥. Det. Bort.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1296

PostPosted: 06.02.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

De har vel også tilgode å spille i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb