English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Billetter til CL
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 09.09.2004 15:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg har ikke sagt det er bedre med å bestille svartebørs jeg da.. Men synes det er tpelig å melde seg inn i Kjernen BARE for å få tak i billetter til kampene.. Må være fler som er enig med meg der ass.


Hvorfor er det tåpelig? Kjernen får da penga uansett.

Det er ikke sånn at ved å melde seg inn i Kjernen får de liksom noe "status" som de egentlig ikke lever opp til. De blir bare passive medlemmer, og det må være greit nok det.

Hadde vært tåpelig om de endte opp med å ta billetter fra de som faktisk er aktive og har lang fartstid i Kjernen, men det skjer jo ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 09.09.2004 15:22    Post subject: Reply with quote

Hmm.. Nei, det er jo egentlig sant.. Men om man melder seg inn i Kjernen er man sikra billetter?
Tenkte sånn at de i Kjernen støtter gutta hver kamp, og reiser rundt i Norge for å støtte de fram til seier, så melder noen seg inn bare for billettenes skyld..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 09.09.2004 16:00    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Jeg har ikke sagt det er bedre med å bestille svartebørs jeg da.. Men synes det er tpelig å melde seg inn i Kjernen BARE for å få tak i billetter til kampene.. Må være fler som er enig med meg der ass.


Selvfølgelig melder jeg meg ikke inn i Kjernen bare for å få billetter. Jeg melder meg inn i Kjernen fordi jeg er elsker RBK, og bruker masse tid (og penger) på å følge med laget mitt (rett nok mye mindre enn de mest aktive i Kjernen, men likevel.....) Hadde ikke meldt meg inn i Klanen for å få billetter til Arsenal - Enga. Grunnen til at jeg ikke har vært medlem i Kjernen er hovedsaklig at jeg ikke identifiserer meg med dem, jeg er liksom ikke "hardbarka" og ekstreme som dem (det betyr IKKE at jeg ikke setter pris på at de er der), har vært litt høy terskel på en måte. Derfor følger jeg også med på RBKweb istedet for Kjernen.com.

Nå føler jeg at terskelen for min del for å være medlem er senket, og jeg kommer nok til å opprettholde medlemsskapet mitt i Kjernen til neste år, selv om det ikke skulle bli CL (Gud forby). Cool

Jeg må si jeg synes det er dårligere å spre adressen til svartebørshaier som lopper fans for penger enn å melde seg inn i supporterklubben. Dersom jeg er så heldig å få billetter til CL, enten gjennom Kjernen eller gjennom Ticketmaster, vil jeg selge billettene til de(n) kampen(e) som jeg ikke har anledning til å dra på til innkjøpspris.

Skjønner ærlig talt fortsatt ikke hva som er problemet, Kjernen får flere medlemmer (passive, men dog..) og flere billetter blir holdt unna svartebørshaiene?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 09.09.2004 21:18    Post subject: Reply with quote

Var ikke sånne som deg jeg sikta til.. Tenker på de som melder seg inn i Kjernen bare for å få billetter folk som egentlig ikke bryr seg spesielt om Rosenborg, men vil se en topp kamp, eller feks Arsenal fans, så bare roan var ikke meninga at du skulle føle deg truffet. Prøver å få med meg alle kampene på Østlandet jeg og, men fikk ikke med meg Vålerenga kampen. Blir litt dyrt det der egentlig, enn om jeg hadde bodd i Trondheim og fått alle hjemmekampene, men samme det, er verdt det. Angående svartebørs linken tror jeg de som er gærne etter billetter og gjerne betaler det de forlanger for å se en toppkamp hadde klart å finne denne adressen selv. Jeg oppfordrer ikke folk til å kjøpe billetter på denne linken. Derfor jeg skrev det var svartebørs. På rbk.no oppgir de denne adressen også, og skriver at det er svartebørs. Jeg skal selvsagt skaffe billettene på ordentlig vis. Og få solgt billettene til den ene kampen gjennom familien i trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.09.2004 16:10    Post subject: Reply with quote

når jeg tenker over det, er det en ting jeg lurer litt på..

Hvorfor skal alle fra østlandet på arsenalkampen? det er sikkert mye enklere å skaffe seg billetter til de to andre kampene..Når en rosenborgfan drar på kamp er det vel ikke for å se motstanderlaget? Det burde nesten være det samme hvilket lag som står på motstanderens halvdel, så lenge det er rosenborg som står på hjemmehalvdelen? Ihvertfall i UCL. Skjønner godt at folk heller vil på en kamp der det blir litt jevnere enn når et 2.divisjonslag kommer på besøk, men i UCL er nivået så høyt uansett at det bør være samme hvilket lag vi møter?

Lurer litt på om noen har noen gode grunner for at det ikke er slik jeg mener i UCL. Selv har jeg faktisk tenkt på om jeg i virkeligheten vil på arsenalkampn i det hele tatt, inni meg sier faktisk magen at jeg heller vil se PSV eller Panathinaikoskampen. Men selvfølgelig vil jeg gjerne se arsenalkampen også..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 16:13    Post subject: Reply with quote

Jo, det skal jeg si deg, fordi det er da det er høstferie. Og til det andre så er det sikkert fordi det er Arsenal du holder med i England. Jeg skal på Arsenal kampen fordi det er da foreldra mine har ferie og anledning til å dra, ellers kunne vi bare tatt en annen kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.09.2004 16:18    Post subject: Reply with quote

høstfereien i den østlandske skolen er så vidt jeg veit fra 11-15 oktober...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ole K
Junior


Joined: 20 Mar 2004
Posts: 26
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 16:21    Post subject: Reply with quote

Til Benoni H: gjør som Bjørn Luvåsen som bor i nærheten av Hamar, han har gått glipp av 3 hjemmekamper siden 1988. Det er det jeg går glipp av i løpet av 2 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 18:03    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
når jeg tenker over det, er det en ting jeg lurer litt på..

Hvorfor skal alle fra østlandet på arsenalkampen? det er sikkert mye enklere å skaffe seg billetter til de to andre kampene..Når en rosenborgfan drar på kamp er det vel ikke for å se motstanderlaget? Det burde nesten være det samme hvilket lag som står på motstanderens halvdel, så lenge det er rosenborg som står på hjemmehalvdelen? Ihvertfall i UCL. Skjønner godt at folk heller vil på en kamp der det blir litt jevnere enn når et 2.divisjonslag kommer på besøk, men i UCL er nivået så høyt uansett at det bør være samme hvilket lag vi møter?

Lurer litt på om noen har noen gode grunner for at det ikke er slik jeg mener i UCL. Selv har jeg faktisk tenkt på om jeg i virkeligheten vil på arsenalkampn i det hele tatt, inni meg sier faktisk magen at jeg heller vil se PSV eller Panathinaikoskampen. Men selvfølgelig vil jeg gjerne se arsenalkampen også..


Vet ikke om det er en så god grunn, men det har vel noe med at jeg synes fotballen Arsenal spiller er veldig attraktiv, og at de er et godt lag. Jeg ville nok i utgangspunktet vært mest interessert i å se det førsteseedede laget i RBKs gruppe uansett, uten at jeg har noen særlig god grunn for det. Very Happy
Men jeg skjønner godt spørsmålet ditt.

Ole K wrote:
Til Benoni H: gjør som Bjørn Luvåsen som bor i nærheten av Hamar, han har gått glipp av 3 hjemmekamper siden 1988. Det er det jeg går glipp av i løpet av 2 år.


All ære til folk som ofrer så mye på RBK! For meg hadde dette ikke gått uten skilsmisse først.... Very Happy Kona er sunnmøring, så hun forstår ikke helt dette styret med RBK. Fra spøk til revolver. Jeg er ærlig talt ikke villig til å ofre så mye av livet mitt på å sitte 15-16 timer i bil annenhver helg i fem måneder i året. Jeg kjørte også faktisk fra Hamar til Trondheim for å se åpningskampen RBK - Molde for noen sesonger siden. Jeg kjørte oppover, kom 15 min. ut i første omgang, og kjørte ned rett etter kampen. Den turen er det jævligste jeg har vært med på. Sovnet et par ganger tror jeg.

RBKw wrote:
Var ikke sånne som deg jeg sikta til.. Tenker på de som melder seg inn i Kjernen bare for å få billetter folk som egentlig ikke bryr seg spesielt om Rosenborg, men vil se en topp kamp, eller feks Arsenal fans, så bare roan var ikke meninga at du skulle føle deg truffet.


Skjønte ikke at du siktet til slike. Tror ikke det finnes så mange ikke-RBKfans som melder seg inn i Kjernen for å få billetter (selv om de tilogmed er Arsenalfans). Er rolig nå..... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.09.2004 18:58    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Grunnen til at jeg ikke har vært medlem i Kjernen er hovedsaklig at jeg ikke identifiserer meg med dem, jeg er liksom ikke "hardbarka" og ekstreme som dem (det betyr IKKE at jeg ikke setter pris på at de er der), har vært litt høy terskel på en måte. Derfor følger jeg også med på RBKweb istedet for Kjernen.com.


Hvorfor må du være "hard core" for å være med i Kjernen? Hvor mange av de 1300 medlemmene tror du egentlig kvalifiserer til hard core? 50 max!
Det eneste man krever på feltet vårt er at man er der for å gi noe tilbake til laget iform av farger og verbal støtte, ikke at man er en gloryhunter som vil stå med de "hard core" for å være "cool by association".

Har du latt deg skremme av de mest innbitte å kjernen.com, så har du misforstått, uttalelser der er ikke i det hele tatt representativt for Kjernen, kun for de som uttaler dem.

Går du på match for å gi noe tilbake til gutta som bærer fargene dine, så kom med oss. Går du for å sitte og bli underholdt, er det 3 andre tribuner. Verre er det ikke.


Forøvrig, Hamar-trheim-Hamar er ingenting, jeg kjørte t/r Malmø-Trheim for å se jallaskallene fra Moldova i høst. Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2004 19:06    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Har du latt deg skremme av de mest innbitte å kjernen.com, så har du misforstått, uttalelser der er ikke i det hele tatt representativt for Kjernen, kun for de som uttaler dem.


Jepp, dette kan være en oppfordring til alle som vil "flytte" til tribune vest; kjernen.com gir ikke et godt bilde av gjengen bak målet. Recon, undertegnede m.fl. utgjør kun Kjernen Internett-ultras. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2004 19:30    Post subject: Reply with quote

Nå er det for øvrig en tulling på Lillehammer som har klaget til Forbrukerombudet over at han ikke får kjøpe enkeltbillett til RBK - Arsenal: Brev til Rosenborg BK

"Merkelig" at dette temaet kom opp da RBK trakk Arsenal. Ingen har klaget de foregående åtte sesongene...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.09.2004 19:42    Post subject: Forbrukerombudet blÃ¥ser seg opp... Reply with quote

Rosenborg Ballklub
7492 TRONDHEIM
Deres ref. VÃ¥r ref. (bes oppgitt ved svar) Dato
Sak nr: 04-3240 04.09.2004
Saksbehandler
Espen Slettmyr
23 400 611
SALG AV BILLETTPAKKER TIL CHAMPIONS LEAGUE
Forbrukerombudet skal føre tilsyn med at de næringsdrivendes markedsføring og
avtalevilkår er i samsvar med markedsføringsloven (mfl). Særtrykk av loven følger
./. vedlagt. Mer informasjon om Forbrukerombudet finnes på internettsidene våre:
http://www.forbrukerombudet.no
Vi har mottatt en henvendelse fra Øyvind Ø. som reagerer på Rosenborg
Ballklubs (RBK) praksis i forbindelse med salg av billetter til klubbens hjemmekamper
i Champions League. Klager opplyser at det ikke er mulig å kjøpe billetter til
enkeltkampene, og at det kun er mulig å kjøpe billettpakker med alle tre
./. hjemmekampene. Kopi av henvendelsene følger vedlagt.
Etter Forbrukerombudets vurdering reiser RBKs vilkår om at man kun kan få kjøpt en
pakke med billetter til alle tre kampene spørsmål etter markedsføringsloven (mfl.) § 9a.
Etter denne bestemmelsen kan vilkår som nyttes eller tilsiktes nyttet i
næringsvirksomhet overfor forbrukere forbys, dersom de finnes urimelige overfor
forbrukerne. Ved rimelighetsvurderingen skal det legges vekt på hensynet til balanse
mellom partenes rettigheter og plikter, og på hensynet til klarhet i kontraktsforholdet.
Det er ikke et forbud mot å selge billetter til flere fotballkamper i en pakke. I dette
tilfellet finnes det imidlertid ikke andre alternativer - ved at man også kan kjøpe
enkeltbilletter til hver av kampene. Ved å måtte kjøpe billetter til alle tre kampene, vil
man risikere at mange må kjøpe billetter til kamper de egentlig ikke ønsker eller har
mulighet til å gå på. I og med at den siste hjemmekampen først spilles 24. november,
har vi også lagt vekt på at kjøp av billettpakken innebærer en forhåndsbetaling av et
ikke ubetydelig beløp. Vi kan heller ikke se at kjøperne får særlige fordeler gjennom å
kjøpe billettpakken, for eksempel i form av lavere pris.
Vi er oppmerksom på at det på nettsidene til RBK er opplyst at det er mulig kjøpe
billetter til enkeltkampene på kampdagen, dersom det er billetter igjen.
NÃ¥r det er snakk om kamper med antatt stor publikumsoppslutning som i dette tilfellet,
vil dette ikke være et reelt alternativ for forbrukeren.

Samlet sett mener Forbrukerombudet at RBKs vilkår kan innebære en slik ubalanse i
avtaleforholdet til forbrukerens ugunst, at det kan stilles spørsmål ved om dette er
urimelig etter mfl. § 9a.
Deres kommentar imøteses snarest mulig, og senest innen 10. september 2004.
Med vennlig hilsen
for Forbrukerombudet
Espen Slettmyr
prosjektleder
Vedlegg
Gjenpart: Øyvind Ø.




Om du er strengere i sensuren enn kjernen.com, Thomas, får du seffern fjerne dette. Jeg toer mine hender...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 21:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Hvorfor må du være "hard core" for å være med i Kjernen? Hvor mange av de 1300 medlemmene tror du egentlig kvalifiserer til hard core? 50 max!
Det eneste man krever på feltet vårt er at man er der for å gi noe tilbake til laget iform av farger og verbal støtte, ikke at man er en gloryhunter som vil stå med de "hard core" for å være "cool by association".

Har du latt deg skremme av de mest innbitte å kjernen.com, så har du misforstått, uttalelser der er ikke i det hele tatt representativt for Kjernen, kun for de som uttaler dem.

Går du på match for å gi noe tilbake til gutta som bærer fargene dine, så kom med oss. Går du for å sitte og bli underholdt, er det 3 andre tribuner. Verre er det ikke.


Mener ikke at man må være hard core for å være medlem i Kjernen, men at jeg ikke identifiserer meg med personer jeg anser for å være representative for Kjernen og således ikke med Kjernen som organisasjon. Dette kan være et resultat av mine fordommer/
eller misoppfatninger, men uansett har ikke jeg ansett meg for å være et naturlig medlem i Kjenen. Har ikke følt meg "verdig". Jeg har ansett meg for å være en typisk "kjedelig" publikummer.

Jeg er absolutt ikke opptatt av å stå sammen med Kjernen for å være cool by association, men jeg ser ikke bort fra at et eventuelt medlemsskap i Kjernen og en eventuell kamp sammen med dem vil gjøre meg til en mer aktiv tilskuer.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 10.09.2004 22:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
Når en rosenborgfan drar på kamp er det vel ikke for å se motstanderlaget? Det burde nesten være det samme hvilket lag som står på motstanderens halvdel, så lenge det er rosenborg som står på hjemmehalvdelen? Ihvertfall i UCL.


Kanskje fordi veldig mange gjerne skulle fått med seg at Rosenborg slår et av de virkelig store lagene? Hver eneste seier i UCL er jo en fantastisk prestasjon av Rosenborg, men selvfølgelig er det heftigere å kunne huske den gangen de slo Arsenal (gitt at de gjør det, da Wink) enn den gangen de slo Panathinaikos.

Og for ordens skyld, jeg er ikke utpreget anglointeressert og akter selvfølgelig å få med meg alle kampene. Både i første og i andre gruppespill Twisted Evil. Men jeg skjønner dem som prioriterer et "stort" lag hvis de bare kan få med seg en kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 22:45    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
høstfereien i den østlandske skolen er så vidt jeg veit fra 11-15 oktober...


Nei, det er bare for de i Buskerud, ikke de i Oslo..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 22:53    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Nå er det for øvrig en tulling på Lillehammer som har klaget til Forbrukerombudet over at han ikke får kjøpe enkeltbillett til RBK - Arsenal: Brev til Rosenborg BK

"Merkelig" at dette temaet kom opp da RBK trakk Arsenal. Ingen har klaget de foregående åtte sesongene...


Noen som veit hva Rosenborg svarte?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 10.09.2004 22:59    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg sett dette også: RBK får kritikk fra Forbrukerombudet

Makan, dette har da gått plettfritt i alle år, også skal alle rosenborg/arsenalsupporterne alle andre plasser i norge klage, bare fordi de ikke interesserer seg for rosenborg, men Arsenal?!

Det her blir mer en parodi syns jeg.

Støtter pakkene her i gården!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 10.09.2004 23:29    Post subject: Reply with quote

Samma her. Har ikke noe i mot de pakkene. Men det er alltid noen som reagerer på sånne ting, vil alltid være sånn og. Det her var bare tåpelig.. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Old
Junior


Joined: 21 Jan 2004
Posts: 58
Location: Trøndelag

PostPosted: 11.09.2004 00:12    Post subject: Reply with quote

Har ikke rbk solgt biletter slik i alle år de har vært me i champions league da?? Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
brattigoal
Junior


Joined: 25 Aug 2004
Posts: 50

PostPosted: 22.09.2004 12:43    Post subject: CL billetter Reply with quote

Kommentar til artikkelen "CL-billetter"

For å øke sjansene til å skaffe billetter satt jeg i år med 2 mobiltelefoner og 1 hustelefon fra fem-på-fire nå billettsalget startet.

I artikkelen pekes det på at nettet var blokkert og at de dermed ikke kom igjennom. Vel, da jeg kom gjennom ringte jeg samtidig med de to mobiltelefonene. Den ene kom igjennom, den andre fikk beskjed om at enttet var blokkert.

Så til selve salget: Får vi velge plasser!? Det fikk ialelfall ikke ejg da jeg spurte, og det synes jeg er mildt sagt latterlig. Iallefall når du kan gi en kjapp og enkel forklaring på hvilke palsser du ønsker. Dette synes jeg Rosenborg/billettservice bør utbedre!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 22.09.2004 12:50    Post subject: Reply with quote

Kanskje en grunn til at de beste plassen er opptatt, av seongkort. Vil du ha en spesiell plass på Lerkendal må du skaffe deg sesongkort. Det var tross alt bare 4500(?) billetter lagt ut til vanlig salg. Og det er ikke de beste setene på Lerkendal. For de har vi som er der hver kamp uansett om det er serie eller mesterliga. Og forresten kjøp deg sesongkort neste år og kom deg på kamp i serien. Husk Champions League er bare en bonus sånn som jeg ser det. Serien er og blir viktigst uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendil
Junior


Joined: 06 Mar 2004
Posts: 10
Location: Trondheim, Norway

PostPosted: 23.09.2004 15:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at opplegget med å selge billettene over telefon er håpløst! Dette er det første året jeg ikke har sesongkort på mange år, men slutt å si at alle burde ha det! For det første har ikke alle råd til det og for det andre er det ikke alle som kan komme seg til hver kamp slik at det blir lønnsomt! Skal man da bare kjøpe seg sesongkort for å sikre seg billetter til CL?? Hva med og heller gi bort mindre billetter til sponsorene?! Og å legge ut billettsalg på lerkendal slik at de som skulle ha måtte møte opp personlig... Da ser man hvem som virkelig vil ha billetter. Over telefon er det bare tilfeldigheter rundt hvem som kommer gjennom, og det er garantert mange Arsenal-supportere som kommer for å se den ene kampen og selger de andre billettene til blodpris... Det samme gjelder mange av sponsorene!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.09.2004 16:03    Post subject: Reply with quote

På den annen side, om de fleste billetter selges på Lerkendal i ukene før kampen er du garantert at svartebørshaier møter opp og hamstrer billetter. Nytter ikke det heller. Sesongkortløsningen er tross alt bedre.

Det er neimen ikke så mange gode løsninger...

Kanskje alle kunne få et slags smartkort der det ble registrert hvilke kamper en var på... og så, ved storkamper, kunne størsteparten av billettene fordeles til de med "flest" kamper?

Noe liknende har de vel i enkelte storklubber utenlands, som Man U; du må vel ratt ha deltatt på de fleste av Man Us hjemme- OG bortekamper for å få CL-billett.

Jeg synes i alle fall at det er helt greit at "de faste" prioriteres. Er du på femten serie- og cupkamper i løpet av sesongen fortjener du billetten mer enn andre, etter mitt syn.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendil
Junior


Joined: 06 Mar 2004
Posts: 10
Location: Trondheim, Norway

PostPosted: 23.09.2004 18:01    Post subject: Reply with quote

Ja! Enig i at de som er på hver kamp skal prioriteres, og det fungerer derfor godt med sesongkort. Er vel kanskje bare sesongkort som er en god løsning på dette, og jeg skal definitivt kjøpe det til neste år, selv om det kanskje ikke kommer til å lønne seg med tanke på tippeliga-kamper... En ting det fortsatt er mulig og gjøre noe med er å minke antallet billettpakker til sponsorer. Tror alle her er enig i at de får alt for mange billetter, slik at mange supportere uten sesongkort ikke får tak i...

En siste ting er det at prisen er urettferdig. Jeg er 16 år og går derfor i kategorien voksen... Hva er det som gjør at forventes at en 16-åring skal tjene mer enn en 15-åring?? Det er utrolig bittert, spesielt når en god kamerat av meg som er 15 fikk billetter til alle kampene for 500 kroner, mens jeg må lete i det uendelige etter en billett, og når jeg først finner en må jeg ut med rundt 500 for den! Det er noe jeg rett og slett ikke har råd til.....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb