English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
64%
 64%  [ 100 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 1 ]
Even Hovland
1%
 1%  [ 3 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Birger Meling
7%
 7%  [ 12 ]
Anders Konradsen
1%
 1%  [ 2 ]
Mike Jensen
4%
 4%  [ 7 ]
Anders Trondsen
2%
 2%  [ 4 ]
Jonathan Levi
2%
 2%  [ 4 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 3 ]
Issam Jebali
12%
 12%  [ 19 ]
Total Votes : 156

Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 11:16    Post subject: Reply with quote

Det stod vel at de fjerna ballguttene og satt inn vakter som ballgutter på den delen av tribuna fordi de ble spytta etter.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Ballguttene ble fjernet ganske tidlig etter at de første blussene ble antent.
Willoch
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

Dersom noen er så barnslige/dumme at de spytter etter folk/barn er det selvsagt ikke bra. Men var det ikke en pub som ble angrepet av ISKO Boys på lørdag? Det ble fort glemt.

https://nb-no.facebook.co.../IskoBoys/

Oslos stolthet.

BTW, forferdelig med bluss.

https://www.youtube.com/w...BdIZwzlKYc

Artig at "Oslos Stolthet" inntar offerrollen fra spillere til ledere.

Last edited by Willoch on 18.09.2018 12:12; edited 2 times in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Bråk utenom selve stadion følges opp separat. Ingen grunn til å tro at VIF og politi ikke vet om problematikken. Oslokidsa det gjelder har vel ikke tilgang til Engas kamper i utgangspunktet.

Vanskelig for oss å diskutere hendelser rundt kat.c-supportere uten å ha innsikt. (Men selvsagt lett å fastslå at vold og hærverk er langt utenfor det man ønsker seg.)
kris0stby
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

"Jammen de andre var også slemme" er ikke en verdig respons. Whataboutisme bør vi holde oss for gode til. Jeg forventer at kjernen tar dette opp internt og at det tas ansvar for å hindre at blusskasting og spytting ikke skjer i fremtiden. Kjernen gjør meg vanligvis stolt av å være RBK-supporter, og jeg tror det vil fortsette.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 18.09.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

En ting jeg nettopp la merke til er at en av vaktene tror Arild Østbø er en banestormer og forsøker ta han når de springer bort til Kjernen for å feire 3-2 målet. Ganske komisk syn.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 13:23    Post subject: Reply with quote

Det er alltids noen tosker som som må ødelegge for alle andre fordi de synes det er gøy eller at de ikke tenker seg om. Noen av disse holder med Rosenborg. Andre med Vålerenga og Lillestrøm. Stort sett så er vel alle supportergruppene enige om at vi vil ha de vekk.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 18.09.2018 13:23    Post subject: Reply with quote

Småkomisk den med vakta som plutselig står der med bart hode også, under samme målfeiring.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Enig med kris0stby her. Vi får konsentrere oss om oss sjøl og det vi får gjort noe med.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg sto selv rett ovenfor de som fyrte opp bluss, og den idioten som kasta bluss ned på banen. For det første er det totalt uansvarlig å fyre opp slikt midt inne i en så stor og tett folkemengde, for det andre var det skikkelig ubehagelig å puste i røyken. Det finnes både folk med astma og andre luftveisproblemer, og disse blir kraftig forsterket av dette tullet. Selv sto de selvfølgelig å hylte og lo over hvor tøft de syntes det var. Så utrolig lite gjennomtenkt
For min del burde RBK glatt sende bota som RBK får fra NFF til de idiotene som tar med bluss inn på tribunen og fyrer opp midt blant andre supportere som bare koser seg på kamp.
De setter ikke bare seg selv, men også andre i fare med de fresende blussene.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg sto også rett ovenfor. Synes det er greit med blussing -- men selvsagt ikke kasting. Røyken er ikke så ille. Røykbomber er verre.
Hodor
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Svar fra eurosport med tanke på klagen min angående den elendige kommenteringa til Fredheim og Skullerud.

Hei John

Takk for e-post.

Det er godt å høre at du er engasjert i kommenteringen.

Jeg er gjerne enig med deg at kommenteringen burde være nøytral og informativ. Det ville være mer til nytte for alle som vil se og ha glede av fotball.

Akkurat når det enkeltkommentatorer og deres kommentering i øyeblikket, så er det vanskelig å garantere noen endringer på det. Jeg tenker at de gjerne vil være nøytrale, men at de blir litt ekstra engasjert uten å legge merke til det.

Vi skal notere oss tilbakemeldingen din og takker for den. Det hjelper oss med å forbedre tjenesten på sikt.

Håper du får glede av kamp og kommentering generelt framover!

Med vennlig hilsen,

Eivind
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 14:39    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Jeg tenker at de gjerne vil være nøytrale, men at de blir litt ekstra engasjert uten å legge merke til det.

Tok akkurat det utsnittet fordi det ble uthevet.

Det var ikke mye som tydet på at de to som kommenterte var interesserte i å være nøytrale. De starta kampen med å være så lite nøytrale som de kunne slippe unna med og bare fortsatte derfra. Reka fikk da han starta som kommentator på Discovery beskjed om å ta seg sammen i pausen i sin første landskamp. Den beskjeden burde vært sendt til Skullerud og Fredheim også for det de holdt på med mellom VIF og RBK fikk en Molde supporter jeg kjenner til å stille spørsmål ved kommenteringa. De har vist ikke vært så ille i andre kamper heller.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Det handler jo om noe så basic at Discovery bør tenke litt på quote unquote habilitet når de setter opp kommentatorer til kampene, dersom det de ønsker er at de skal framstå som nøytrale.

Å gå 100% Vålerengafan når Vålerenga spiller mot hele Norges yndlingshatlag, det er i beste fall urutinert.
Back to top
angvik
Rutinert

PostPosted: 18.09.2018 15:17    Post subject: Reply with quote

Synes det blir litt smÃ¥rart Ã¥ kritisere Skullerud og Fredheim. Det er Discovery som i alle fall skal ha mest skyld i dette nÃ¥r de med viten lar de to kommentere kampen. NÃ¥r det er sagt, oppfatter jeg Fredheim som ganske positiv til Rosenborg. Jeg glemmer ikke at han klikka i vinkel da Mike Jensen putta 3-0 i București for tre Ã¥r siden.

Skullerud synes jeg derimot stort sett er ganske slitsom.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

Jeg slapp heldigvis kommenteringa da jeg var på stadion, men det er jo regelrett dårlig håndverk og/eller fryktelig lite gjennomtenkt å sette opp en selverklært VIF-supporter til å kommentere denne kampen, og attpåtil med en tidligere VIF-assistent og Molde-trener som eneste sparringspartner og "kontrollorgan".

Det er omtrent like skivebom som da TV2 satte Alsaker til å kommentere Brann - RBK for en del år tilbake. Det havner på skjæringspunktet mellom irriterende og pinlig for dem som ikke heier på hjemmelaget.

Discovery har nå, som TV2 hadde da, monopol på dekningen av norsk fotball direkte, og det bør da ligge forpliktelser til grunn som sørger for at kommenteringen ikke blir påfallende farget og ensidig, i det minste.
SeG
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 15:39    Post subject: Reply with quote

Føler vi har blitt så vant til dette at, iallefall ikke jeg, klarer å hisse meg spesielt mye over ensidige kommentatorer. Det er mer komisk i min bok.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig det er litt morsomt, særlig når vi vinner. Blir litt som å se langrenn på svensk TV.
Hodor
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 16:54    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
Synes det blir litt smÃ¥rart Ã¥ kritisere Skullerud og Fredheim. Det er Discovery som i alle fall skal ha mest skyld i dette nÃ¥r de med viten lar de to kommentere kampen. NÃ¥r det er sagt, oppfatter jeg Fredheim som ganske positiv til Rosenborg. Jeg glemmer ikke at han klikka i vinkel da Mike Jensen putta 3-0 i București for tre Ã¥r siden.

Skullerud synes jeg derimot stort sett er ganske slitsom.

En ting er å være positiv når vi spiller i Europa, men når vi spiller mot laget hans, klarer han ikke å holde seg i sjakk når enga gjør det bra.
Men Skullerud er myyyyyyye verre.
Skriking på høyde med Wikestad
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 18.09.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Rart at ikke trøndere får lov til å kommentere eliteserien egentlig.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 18.09.2018 18:30    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
"Jammen de andre var også slemme" er ikke en verdig respons. Whataboutisme bør vi holde oss for gode til. Jeg forventer at kjernen tar dette opp internt og at det tas ansvar for å hindre at blusskasting og spytting ikke skjer i fremtiden. Kjernen gjør meg vanligvis stolt av å være RBK-supporter, og jeg tror det vil fortsette.

Jeg poengterte bare at bildet er litt mer nyansert. Det finnes sikkert idioter i alle supportergrupper, det burde ihvertfall vif med deres historikk vite ( Caleb Francis, Tom Lund etc etc).
larsarus
Legende

PostPosted: 18.09.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Voldsomt til syt det ble av kommentatorene da. Flere dager etterpå holder man det gående. Nivået på kamptråden i det hele tatt var bunnivå.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 19.09.2018 13:22    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
martibs wrote:
haavarl wrote:
DÃ¥rlig kamp. Vi vant. Next!

Dette har vært gjennomgangsmelodien i to sesonger nå.

Ikke usant, men hva skal man gjøre med det, liksom?

Er det forresten ikke direkte sammenfallende med hvor mye du har vært på kamp de siste årene? Razz

Jeg tolker det slik at du mener det er min skyld Wink

Jeg kan forøvrig legge til at de to eneste kampene mine i år er Vålerenga hjemme og borte, så kan du tolke det slik du vil.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33
Page 33 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb