| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
64% |
[ 100 ] |
| Vegar Eggen Hedenstad |
|
0% |
[ 1 ] |
| Even Hovland |
|
1% |
[ 3 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Birger Meling |
|
7% |
[ 12 ] |
| Anders Konradsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mike Jensen |
|
4% |
[ 7 ] |
| Anders Trondsen |
|
2% |
[ 4 ] |
| Jonathan Levi |
|
2% |
[ 4 ] |
| Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 3 ] |
| Issam Jebali |
|
12% |
[ 19 ] |
|
| Total Votes : 156 |
|
| Author |
Message |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 16.09.2018 22:42 Post subject: |
|
|
Her fortjente faktisk enga ett poeng. Det var faktisk et ran. 3 dødballscoringer og litt dommerhjelp.
Full skjerpings til celtic kampen! _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 16.09.2018 22:43 Post subject: |
|
|
Hansen - god som vanlig
Hedenstad - svak som vanlig
Tore og Hovland: Kan ikke klandres for å la den ekstremt duellsterke spilleren Bård Finne ta ned ballen alene gang på gang??
Meling - god som vanlig
Midtbanen - svake i dag
Levi og Jebali - svake, men gjør jobben
Søderlund -
via Imgflip Meme Generator |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:04 Post subject: |
|
|
Hansen - 7
Hedenstad - 2
Regga - 4
Hovland - 3
Meling - 5
Jensen - 5
Trondsen - 4
Konradsen - 3
Jebali - 6 (svak kamp, men alltid pluss for den avslutningen)
Søderlund - 2 (her er jeg snill)
Levi - 5 _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:05 Post subject: |
|
|
Herrejemeni hvor mye tøvete børser det var her i dag som jeg ikke gidder å ta seriøst. Søderlund hadde flere gode involveringer i dag som møtende spiss men blir sjelden brukt når vi har ego-vinger som Levi som aldri legger inn. Midtbane og forsvarsrekke var flere ganger som ei åpen låvedør for aggressive Vålerenga spillere.
Hansen -litt rot og mye bra inklusiv matchvinnerredn 6
Meling - mye upresist og noe bra 5
Reg - variabel - 5
Hovland - 6
Hedenstad -5
Trondsen -5 lite synlig
Konradsen -5 upresis men jobber
Jensen - 5 jobber brukbart men upresis
Levi - 4 - egotripp og bingo mål
Søder - 5 bra involveringer som møtende men lite involvert i farligheter
Jebali - 6 variabel men scorer
Last edited by Nåssåladden on 16.09.2018 23:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:07 Post subject: |
|
|
Så fint at du kan komme med fasit og belære oss da;) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 16.09.2018 23:08 Post subject: |
|
|
Patetisk å høre VIF-supportere i kommentatorbua, i studio, på indre bane og Twitter melde at RBK var ute etter å skade Abu. Har fortsatt tilgode å se én situasjon som var i nærheten av stygg eller frispark engang. Herlig trøkk, men langt fra stygt.
Begge skadene deres kommer av det helvetes plastdekket de spiller på (skulle seriøst ikke vært lov).
Helt jævlig å høre på VIF-sympatien gjennom hele kampen. Håper Eurosport tar tak etter det makkverket de leverte i dag.
BØRS:
Hansen 7 BB – To mesterlige redninger som redder RBK. Sjanseløs på 1-0, men kunne tatt 2-2.
Meling 5
Hovland 4 – Ofte passiv, men redder oss ved et par anledninger også
Tore 5
Hedenstad 3
Jensen 4
Konradsen 3 – Fryktelig dårlig med ball
Trondsen 4 – Spilte mye på det enkle i dag. Vil se han mer aggressiv i press
Søderlund 3 – Huff
Levi 4
Jebali 4 – +1 for scoring. Feilet på det meste i dag, men liker at han fortsetter å prøve.
Positivt innhopp av JEDL. Kjekt å se Villmann på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
storestorflor Junior
|
Posted: 16.09.2018 23:09 Post subject: |
|
|
Irriterer meg grenseløst over at VIF selger billetter til Intilitytribunen, som iflg hjemmesiden deres og ticketmaster "er en såkalt nøytral tribune hvor det er tillatt med effekter fra begge lag". Og så, når de på kampdagen innser at denne er utsolgt til trøndere, plutselig bestemmer seg for å nekte rosenborg-effekter på tribunen. VIF-supporterne kunne pellet seg over på andre siden, der var det jo flust med plasser.
Deilig at over halvparten på tribunen reiste seg når vi scoret. Neste år skal de nok tvinge på oss et VIF-skjerf for å i det hele tatt komme inn. For en gjeng med mindreverdighetskompleks. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2018 23:15 Post subject: |
|
|
Herregud så kult dette var. Veldig bra stemning på bortefeltet og så latterlig gøy da Jebali avgjorde. Hadde vel ikke vært noe å si på 2-2, men med DeLanlays miss så er det iofs greit at vi vinner tilslutt.
Skjønner ikke Søderlund-slaktinga, synes han var bedre enn på lenge i dag. Vant endel dueller og beveget seg bra. Så tydeligvis ikke sånn ut fra sofaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:16 Post subject: |
|
|
| SeG wrote: | | Så fint at du kan komme med fasit og belære oss da;) |
Lite belæring men rene ord for penga;) Tendensiøse kommentarer som maler på det samme blir kjedelig i lengden. Hadde et ekstra øye med Søder i dag og slakten her inne var tøv rett og slett.
Forøvrig en fantastisk kamp å være tilstede på med magiske svart og hvitkledde supportere og herlig seier på overtid på en middels dag 
Last edited by Nåssåladden on 16.09.2018 23:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:17 Post subject: |
|
|
Hehe jada, litt banter bare. Etter å ha lest det du skrev så har du et og annet godt poeng vedr Søderlund også. Men ja, herlig herlig herlig seier dette. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 16.09.2018 23:18 Post subject: |
|
|
Massevis med vif-supportere rundt der vi satt til venstre på sitte-bortetribunen også, faens irriterende. Men desto deiligere å juble de opp i trynet på overtid, sjelden smakt så godt med seier!!
Ellers skuffet over at vi ikke kontrollerer midtbanen mer, og spiller på oss brudd gang på gang.
Hedenstad hadde ikke klart å stoppe mormora mi, virker helt blottet for selvtillit defensivt. Pluss for målgivende cornere.
Søder jobbet, men fikk jo ikke stort å jobbe med akkurat. Har ikke grunnferdigheter til å involvere seg i oppbyggende spill som Bendtner, men hadde han fått bare ett eneste godt innlegg kunne han nok skapt farligheter.
Alt i alt en off dag for de fleste utpå der, men fantastisk å gå hjem i seiersrus. Hæshtægg deinn følelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:20 Post subject: |
|
|
For en syk kamp å være tilstede på. Det er alltid deilig med kamper vi vinner med tre-fire mål, men det er noe helt vannvittig med å avgjøre kamper på denne måten! Fantastisk stemning på tribunen og jeg er stygt redd for at stemmen min røyk på slutten der. Blir en interessant dag på jobb i morgen.
Hansen: 6
Hedenstad: 2 - Rundingsbøye i forsvar og ufarlig fremover. Velger konsekvent feil og er attpåtil upresis i avleveringene. Slår til tider gode dødballer, men that's it.
Reginiussen: 5
Hovland: 4
Meling: 4 - Også rundingsbøye i dag. Er bedre offensivt en sin kollega på andre siden.
Jensen: 5
Trondsen: 4
Konradsen: 3
Levi: 4
Søderlund: 3
Jebali: 5 |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.09.2018 23:21 Post subject: |
|
|
Akkurat ferdig med kampen i opptak! Euforisk over Jebali!! Typisk en sånn spillertype, medium dag og tidenes matchvinner! Har ikke vært så gira under kamp siden Ajax jeg!
Uten å være påvirket av kamptråd undervegs:
Vi har jo for pokker en for svak midtbane!? I dag var det ganske tydelig at vi mangler noe der? Trondsen er vel best av de tre over tid men han også slet i dag. Savner kreativitet, teknikk og overblikk. Jeg synes både Jensen og Konradsen er for svake for tiden.
Ellers:
Hedenstad - må erstattes med noe mye bedre.
Det er stadig tilløp til løp men midtbanen må konsekvent tenke seg om både to og tre ganger før ballen avleveres. Vanskelig å tro at Søder faktisk var på banen i dag men du verden, fikk han så mye som en ok pasning å jobbe med?
Savnet voldslorden i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 16.09.2018 23:23 Post subject: |
|
|
Børs
Hansen - 6
Skal ha + for frisparkfedning på slutten og flere raske igangsettinger. Litt uheldig klarering på 2-2
Hedenstad - 4
Er ikke med på den sedvanlige slakten. Uheldig på målet, men aktiv framover med tilløp til samspill med Levi. Kløner litt i dueller.
Hovland - 5
Bedre enn i det siste. Bra oppspill stort sett. Mer kreativ enn kollegaen.
Tore - 4
Ingen kamp å huske for Reg. Rydder i forsvar, men er lite kreativ og surrer det til når han er oppe på corner.
Meling - 4
Uvanlig dårlig pasningskvalitet i dag. Dårlige innlegg. Likevel tidvis offensive initiativ. .
Trondsen - 4
Stort sett gode involveringer og noen herlige langpasninger. Må trekke for elendig frispark som skaper 1-0 kontringen
Konradsen - 3
Sliter med ballbehandling og a leveringer. Skal ha for å være aktiv på 2-1 scoringen.
Jensen - 4
Må jobbe mye med defensive oppgaver og blir ikke så dominerende. Noen gode initiativ uten å lykkes helt.
Jebali - 5
Må få godkjent fra meg. Ikke bare den vannvittig herlige scoringen, men også samspill og innlegg fra venstrekanten.
Søderlund - 4
Ganske usynlig, men jobber iherdig og vinner noen oppspill. Kommer til få muligheter. Setter opp Jebali til bra mulighet.
Levi - 5
Kommer til innlegg og 2 avslutninger før han scorer. Vår nest målfarligste spiller, og jo, han jobber også hjemover.
De Lanley
Rusten på innlegg, burde scora.
Wilhjamson
Kort innhopp uten å sette spor
Coolen - 5
Vanskelig å få mer ut av laget i dag.
Åpen på at VIF hadde fortjent er poeng, og at vi har litt å gå på. |
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 16.09.2018 23:24 Post subject: |
|
|
Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men regner med blussinga ikke var avtalt med NFF? Kan vel forvente en saftig bot med blussing x3. Skaper utrolig stemning da, det skal sies, satt bare og venta bare på at et par hvite flagg skulle gå opp i flammer  |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:28 Post subject: |
|
|
| Litt bluss må man tåle en gang iblant 😊 Det er lommerusk for klubben |
|
| Back to top |
|
 |
petter sprett Junior
|
Posted: 16.09.2018 23:29 Post subject: |
|
|
Jeg ser at på vgd klager noen over at det ikke finnes trøndere på RBK. Så vidt jeg kunne se var det vel bare 3 nordmenn på VIF og ingen av dem kommer fra området rundt Oslo. Spillerne på VIF kommer fra Nigeria, Ghana, Uruguay og Canada. Og et par bergensere.
Deilig seier. VIF var muligens litt bedre i banespillet enn RBK, men synes ikke de var så mye bedre. VIF spilte over evne, mens RBK spilte under pari. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 16.09.2018 23:30 Post subject: |
|
|
FY FAEN for en deilig kamp å være på. Fikk trua når vi fikk den siste corneren der, flashback til Rade's overtidsscoring på Ullevål. Den euforiske følelsen av slike scoringer må det nok godt med rusmidler til for å kunne gjenskape på noen annen måte for meg. Helt vanvittig. Fotball dere.
Stiller meg forøvrig også uforstående til 2'ere på børsen til Søderlund i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:35 Post subject: |
|
|
Veldig mye å jobbe med synes jeg. Jeg ville vurdert å variere med hvilken vei V-en er snudd når VIF velger å ta ut begge de dype på midten, men ser ut til at vi fant mottrekk i pausen, slikt fikk vi som regel ikke oppleve under Kåre. Vi blir også avslørt på at press-spillet ikke er godt nok, men synes laget prøvde å få igang et kollektivt press noe de ikke gjorde i vår.
Så får vi se litt av den farten vi for det meste har manglet på topp når Yanni kommer inn der.
Presset vårt er ikke godt nok, offensiv markering er ikke god nok, og synes stopperne vant for få dueller når de bruker spissene som oppspillspunkt. De to første går nok mest på at Rini sannsynligvis må ha begynt fra scratch på det området, sistnevnte er nok mest individuelt, men kan også ha litt med at VIF er i siget og vil litt mer i duellene. Hadde vi luket ut disse tre punktene så hadde vi kjørt over enga. Hadde vi brukt de siste tre-fire årene på å få til den samhandlingen som vi egentlig har sett null og niks av siden Eggen så ville VIF se omtrent like hjelpeløse ut som om det var Real Madrid de spilte mot.
Jeg har en mistanke av at Hedestad lider av at det typisk blir en vanskelig jobb for han når presset vårt på høyre blir spilt av. Kan være at nå som Mike ikke er indreløper der så blir det mye mindre hjelp å få. Var en del situasjoner hvor vi var oppe med tre mann i høyt press men alle var en meter eller to på etterskudd og så ble det autostrada når VIF klarte å spille seg gjennom. Litt som om vi har gått fra at en og en spiller presser til at tre og tre spillere presser, som jo er en forbedring, men fremdeles litt fram til å presse som et lag. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:38 Post subject: |
|
|
Vi møter et VIF i cupfinalemodus...
Hansen - 7
God som vanlig
Hedenstad - 4
Jevnt over ikke helt der..
Hovland - 5
Omtrent som forventet
Tore -6
Som vanlig påslått. Ikke alltid like solid.
Meling - 5
Ikke helt med i dag, men det har mest med motstanders forberedelser å gjøre. Blir faktisk litt tatt ut
Trondsen - 6
God, uten å overbevise
Konradsen - 5
Jobber og sliter...
Jensen - 7
Fryktelig viktig - går foran i dag
Jebali - 6
Jubalong
Søderlund - 2
Fryktelig umålfarlig spiss
Levi - 4
Pluss for mål _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:39 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er tatt opp her, men de flotteste VIF-supporterne ønsket to stakkars RBK-supportere velkommen til Oslo på dette viset:
https://www.dagsavisen.no...-1.1203423 _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:40 Post subject: |
|
|
| Fått ned pulsen nå etter en berg og dalbane av en kamp. Vi , meg selv inkludert,glemmer ofte at det er forskjell på å kun spille ES fotball og en sjelden cupkamp og å reise rundt i Europa for å kvalifisere seg til EL. Legg til at dette er årets kamp for enga og de gir 200% på en kunstgressbane som gir hurtig spill så blir dette fort en slitekamp. Tipper Enga taper neste bortekamp da de har tatt ut alt. Dog er det ganske mye å rette på for oss også, spesielt bekymret over hvor lett vi blir utspilt på midtbanen, det går for tregt for oss nå. Elllers smekkfulle tribuner meldes det fra kommentatorene,så en plass det var 14.740, dvs 90% av kapasitet. Tilsvarer Ca 18.800 på Lerkendal. Vi ville vel ikke kalt det smekkfullt akkurat |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 16.09.2018 23:41 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Herregud så kult dette var. Veldig bra stemning på bortefeltet og så latterlig gøy da Jebali avgjorde. Hadde vel ikke vært noe å si på 2-2, men med DeLanlays miss så er det iofs greit at vi vinner tilslutt. |
Enig. Herlig eksplosjon på tribunen etter Jebali-målet. Overtidsmål slår aldri feil.
Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor det satt Enga-supportere på borte-tribunen. Var flere av de og. Noen med supportereffekter, og alle jublet relativt hemningsløst når Enga scoret.
Riktignok satt de på sitteseksjonen, but still. Det var jo flere ledige seter på Vålerengas egne tribuner...
Edit: Ser nå at zinedinestrand kommenterte det samme. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 16.09.2018 23:46 Post subject: |
|
|
Hansen - 6
Hedenstad - 4
Hovland - 4
Tore - 5
Meling - 3
Trondsen - 3
Konradsen - 4
Jensen - 3
Jebali - 3
Søderlund - 3
Levi - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 16.09.2018 23:48 Post subject: |
|
|
Syk følelse når alle reiste seg på bortetibunen på siste corner og så BLIR DET MÅL!!!
Men det jeg rev meg i håret av under kampen:
Backene slet stadig 1 mot 1, sannsynligvis fordi de ALDRI får sikring?
Første målet til VIF lukta jeg lang vei når Hedenstad var siste hindring, man kunne se den komme.
Ellers er Jebali den tregeste spilleren jeg har sett i RBK trøya på lenge, ja han han er god skuddfot men det var gjentatte ganger jeg var 100% sikker på at han skulle nå ballen men han er så seig og treig. Og gjennombrudd på han er helt bortkasta.
Søderlund tilbyr ingenting til RBKs oppbyggende spill. Å gi han + for å vinne noen dueller er latterlig, det gjør Bendtner på sine dårligste dager og han treffer hvertfall ofte sine egne spillere med headingene.
Så byttene skulle vært Jebali og Søder ut.
Ellers synes jeg det meste av laget gjorde en hederlig kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|