View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Robin Rutinert
|
Posted: 12.09.2018 17:01 Post subject: |
|
|
Godt at han ikke skal være ekspert på Eurosport i alle fall! Tror Kåre skal slite med å få seg en annen trenerjobb etter dette... Hvem vil risikere å bli saksøkt dersom treneren ikke leverer og de velger å avslutte forholdet...
Jeg var også blant dem som mente at tidspunktet var helt feil og at han i alle fall burde fått sitte ut sesongen, nå er jeg helt sikker på at styret gjorde det eneste rette. Håper han taper på alle punkter og må betale saksomkostninger til Rosenborg, klubben han tydeligvis (egentlig) hater. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.09.2018 17:02 Post subject: |
|
|
Og Perry hiver seg på.
Quote: | Den tidligere RBK-treneren er sterkt kritisk til måten Rosenborg har sparket ham selv og Ingebrigtsen på.
– Jeg synes det er helt forkastelig.
– Alle topptrenere i Norge vet at de sitter på lånt tid. Vi vet at det er et spesielt yrke og at vi må være forberedt på alt, men at fotballtrenere ikke skal ha det samme rettslige vernet som hvilken som helst annen arbeidstager – det hører ikke hjemme noen plass.
– At vi får sparken, det vet vi, men at fotballedere kan behandle arbeidstagere på denne måten, det synes jeg ikke noe om, sier han. |
|
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 12.09.2018 17:03 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Jeg ser at det argumenteres med at Kåre har fått RBK fra å være nesten konkurs til god og solid økonomi. Det er det vel strengt tatt Koteng og styret ledelsen som har gjort. I tillegg så har laget kunne bruke penger på spillere som Bendtner, Adegbenro, Trondsen, Meling, Hovland og Hedenstad for å nevne noen. Alle i landslagsdiskusjon. Ikke mange trenere i RBK med lignende spillerkjøp på CV’ en på så kort tid. Det er ikke Kåre som har tjent disse pengene, men klubben med styrets (harde) prioriteringer. Synes det er rart at når klubben endelig har fått ett styre som ønsker å ta steget videre, så vil enkelte bytte det ut for å få tilbake klippekortene og mangelfull kamptaktikk. |
Fordi ikke alle er like intelligente som deg (?) du må ikke gå utifra at alle forstår det du forstår. Dette er ikke rart i det hele tatt. Overflødige fans som ikke vet hvordan en fotball-klubb drives og hvem som faktisk gjør og utreder hva, vil fort hause opp middelmådigheter til uante høyder. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.09.2018 17:29 Post subject: |
|
|
Eller som det heter, - sjokolade er veldig sunt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 17:38 Post subject: |
|
|
Fryktelig lavt nivå på debatten. Setter man opp en oversikt over sportslig og økonomisk suksess de siste ti årene vil man finne et knekkpunkt ved ansettelsen av Kåre. Så kan man lage seg så mange bortforklaringer man bare vil. |
|
Back to top |
|
 |
ErlingN Junior
|
Posted: 12.09.2018 18:00 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke alle holde et minutts stillhet for Konesseur, som mistet jobben på det han mener var et usaklig grunnlag (selv om hans kollegaer sannsynligvis pustet lettet ut)?
Deretter kan vi holde et kvarters stillhet for alle oss andre, som nå tydeligvis betaler lønna hans nå. _________________ "ÅH - sjokoladebananer!!" |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:01 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Fryktelig lavt nivå på debatten. Setter man opp en oversikt over sportslig og økonomisk suksess de siste ti årene vil man finne et knekkpunkt ved ansettelsen av Kåre. Så kan man lage seg så mange bortforklaringer man bare vil. |
Tror nok det er mer tilfeldig enn Kåres fortjeneste. Styre strammes vel igjen krana i dette tidsrommet, og minka staben på flere områder. Har fått med meg at Kåre snakker om den økonomiske gevinsten av at han bare hadde med 5 reserver til bortekamp. Han hadde vel strengt tatt ikke trengt noen innbyttere, for det ble mer eller mindre aldri byttet noen før i det 85 minutt, og da kunne de nok klart seg uten. Tenk på den økonomiske situasjonen klubben hadde hatt nå hvis det hadde blitt praktisert. Kåre burde spart mye mer penger ved å droppe innbytterne. Nå er vi vel på et OK nivå i debatten, eller?? |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 12.09.2018 18:11 Post subject: |
|
|
"Og nå har jeg fått det, jeg er sulten og klar for å jobbe med fotball igjen.Og da passer det godt å jobbe TV akkurat nå, sa Ingebrigtsen."
Merker meg litt den igjen.
Skulle vel tenkt på at han ville jobbe for tv før han skulle lage styr da.
Eller kanskje det er det å gå til sak som er å jobbe med fotball igjen? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.09.2018 18:15 Post subject: |
|
|
Inntektene har økt som følge av sportslig suksess siden 2015.
Men det aller viktigste som er skjedd i økonomien i nyere tid er kostnadssiden, som ble tatt ned med 30 millioner kroner fra 2011 til 2013.
Koteng ble valgt på årsmøtet i 2012, og satte umiddelbart igang en kraftig opprydding og nedskalering av administrativ aktivitet i klubben, til fordel for sportslig satsing.
Uten den jobben ville grunnlaget for å kunne skape sportslig suksess ikke vært i nærheten av like godt.
All ære til Kåre for en flott jobb med å utnytte det økonomiske handlingsrommet og sitt gode humør til å få det beste ut av spillergruppa i et par-tre sesonger, men så ble han sur, defensiv og tåkelagt som han også ble etter en tid i Bodø.
Heldigvis sørget en gavmild bulgarsk dommer for å redde ettermælet, men som suksessrik fotballtrener er han dessverre ferdig.
Kotengs fremferd kan diskuteres, men han vet hva han driver med - godt hjulpet av et sportslig kompetent styre. Han reddet klubben fra en evig nonsensetilværelse som en klubb som i beste fall ville tatt et seriegull i ny og ne i overskuelig fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:16 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Nå er vi vel på et OK nivå i debatten, eller?? |
Forumet har jevnt over tapt seg mye. Om det er OK nivå er vel opp til enhver å bedømme. Jeg fikk ikke mye vettugt ut av anekdoter om innbyttere for min del. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:18 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen er den nest beste treneren vi har hatt. Fra og med neste år, vil vi se en fallende kurve - tilbake til der vi var etter Eggen og før Ingebrigtsen. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:22 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Koteng ble valgt på årsmøtet i 2012, og satte umiddelbart igang en kraftig opprydding og nedskalering av administrativ aktivitet i klubben, til fordel for sportslig satsing.
|
Det ble ryddet opp i den forferdelige hotellplanen som ville ført til insolvens og konkurs, og det ble ryddet litt i regi av Stjernen. Det var først da Moe Dyrhaug kom inn som konstituert daglig leder det ble foretatt en skikkelig opprydding. Å bruke ordene umiddelbart og kraftig opprydding i samme setning blir en liten historieforfalskning. Det er rimelig å gi Koteng honnør for å tilrettelagt for sunn drift. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:29 Post subject: |
|
|
Styret var ikke fornøyd med utviklingen i laget og det er god nok grunn til å sparke treneren. Det burde Ingebrigtsen vite. Formelt har Rosenborg gitt Ingebrigtsen avskjed. Det hadde de neppe rett til. Det man bør lære av denne saken er å endre arbeidsmiljøloven slik at også trenere kan bli bedt å gå på dagen på linje med daglige leder, men da mot etterlønn. Det får Ingebrigtsen. Hoftun fikk tilbud om å bli, men valgte å gå. For ham bør det bli intet å gi for Rosenborg. For Ingebrigtsen er mindre erstatning for den framgangsmåten de brukte en rimelig og riktig løsning for begge parter. Her kan en sak for retten bli mer kostbar enn det Kåre Ingebrigtsen får ut av dette, sier Dege til Dagbladet.
https://www.dagbladet.no/...k/70199807 |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:47 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Kåre Ingebrigtsen er den nest beste treneren vi har hatt. Fra og med neste år, vil vi se en fallende kurve - tilbake til der vi var etter Eggen og før Ingebrigtsen. | Den nest beste må vel være Hareide om vi måler etter seriesuksess? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 18:47 Post subject: |
|
|
Det virker å være på det rene at det ikke er mye å hente i erstatning, og kostnadene ved å gå til tvist gjør at vinninga går opp i spinninga dersom de havner i rettsalen. Kåres beste kort er at saken vil føre til amatørismen i styret blir lufta i dagslys. Kanskje det vil føre til at han kan bli tilbudt et lukrativt forlik.
Det er neppe politisk vilje for å endre loven for unntak for fotballtrenere. Da får politikerne problemer når andre banker på døra.
En ting er sikkert og det er at styret blir taperen i dette.
Så blir det spennende å følge med på om de krever stillingene tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:06 Post subject: |
|
|
Kåre og Erik er allerede taperen i dette. Hva styret er vil tiden vise. Selv om jeg mener styret kunne ha håndtert dette bedre, var det liten tvil om at oppsigelsen var nødvendig, og det er heller ingen tvil om at det som nå skjer bare bekrefter at oppsigelsen var nødvendig. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:14 Post subject: |
|
|
Så du mener at det er helt galt å stå opp for seg selv når man blir utsatt for urett? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.09.2018 19:14 Post subject: |
|
|
Hodor trakk også frem deler av dette sitatet, men jeg gjengir fra artikkelen for å få med mer.
VG wrote: | – Jeg fikk et tilbud fra Discovery ganske tidlig etter at jeg fikk sparken. Men jeg trengte en tenkepause, jeg trengte rett og slett en pause fra fotball, i en måned eller to. Og nå har jeg fått det, jeg er sulten og klar for å jobbe med fotball igjen. Og da passer det godt å jobbe TV akkurat nå, sa Ingebrigtsen. |
Ting tyder igjen på at Kåre Ingebrigtsen slett ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Her må han ha tenkt for dårlig.
Eller er han blitt forledet av herr Hoftun til å bli med på baluba som naturlig nok må stanse hans egen plan om å jobbe med TV akkurat nå? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:19 Post subject: |
|
|
Dette med TV kan det være at han takket ja til av taktiske grunner. Man stiller svakere i krav om erstatning for tapt fremtidig inntekt dersom man sier nei til jobbtilbud. Her har han sagt ja men så ble det kluss. Vanskelig å si om det er taktikk. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:28 Post subject: |
|
|
Sparkingen tema på Dax18 i dag.
Lite nytt, Trenerforeningen mener klubben er umoralsk... mangler respekt.
Ja, ja...  |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Enn om han kunne brukt like mye tid på taktikk når han var trener |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke om hele klubben er umoralsk fordi styret er ubehøvlet. Høres ut som om det var å ta i litt ja. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:31 Post subject: |
|
|
Krokodil Dundee wrote: | Enn om han kunne brukt like mye tid på taktikk når han var trener |
Resultatene både sportslige og økonomiske var vel greie nok. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 12.09.2018 19:33 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Ratatosk wrote: | Nå er vi vel på et OK nivå i debatten, eller?? |
Forumet har jevnt over tapt seg mye. Om det er OK nivå er vel opp til enhver å bedømme. Jeg fikk ikke mye vettugt ut av anekdoter om innbyttere for min del. |
Det har vært bra nivå på forumet siste halvannen måneden. Nivået falt veldig igjen i går. Skal lure på hvorfor... |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 12.09.2018 19:38 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Krokodil Dundee wrote: | Enn om han kunne brukt like mye tid på taktikk når han var trener |
Resultatene både sportslige og økonomiske var vel greie nok. |
Resultat er bra hvis man følger med på Langoddsen og tabellen, men 1-0 mot Sogndal og Start med forferdelig spill uten plan B i 90 minutter er for oss som går på kamp rimelig dritkjedelig. |
|
Back to top |
|
 |
|