| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 31.08.2018 20:10 Post subject: |
|
|
Det er i hvertfall liten tvil i mitt sinn om at Botheim bør få sjansen fra start i noen ligakamper. Søderlund er rett og slett for dårlig. Botheim viser en kvikkhet Søder ikke har, samt bedre evner med ball.
Søder er heller ikke det oppspillspunktet i lufta han en gang var, vinner knapt en hodeduell, virker faktisk som han har blitt mer spjælete de sise årene. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.08.2018 22:01 Post subject: |
|
|
Så iskald som Søderlund er for tiden så ser jeg heller ingen grunn til å prøve med Botheim på topp heller. Spørsmålet er om man ikke ser for seg å "spille Søder i form". Et prosjekt jeg har middels minus tro på _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2018 22:42 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: |
Litt sånn som at Sørloth ikke var god nok for oss?
Spilte litt i Bodø og i Danmark og vips var han bra nok?
Det er en grunn til at unge spillere i andre klubber og andre land blomstrer ferdighetsmessig, tillit og at de faktisk blir satset på selv om det er tøffe kår. |
Sørloth var aldeles ikke god nok på det tidspunktet han gikk til Bodø. Ikke i nærheten av selv Søderlund. Der, i en dårligere klubb, fikk han spille mange kamper, prestere ujevnt (ja, han gjorde det) mens laget vant litt her og tapte litt der, og han vokste veldig på det. Så kunne jo det vært en suksesshistorie hvis vi så hadde fått ham tilbake som en reell utfordrer til Søderlund (som vi fortsatt eide på tidspunktet), men han ville som kjent ikke forlenge kontrakt uten å satses på som førstevalg foran forrige sesongs serietoppscorer. Så vi cashet inn da noen bød sjusifret for en som ønsket seg vekk. Etter et dårlig år i Nederland og et godt år i Danmark er han tilsynelatende på nivå. Kanskje.
Det er altså tre år siden. Lærdommen her er ikke 'slipp aldri spillere på lån', tvert imot, den er 'ha lang nok kontrakt på de du har tro på før du låner dem bort'.
Topplag tester ikke purunge spillere ved å hive dem innpå fra start i viktige kamper. De gir de innhopp av økende lengde, før de får starte mot svakere lag. Vi må for det første bli sterkere og mer profesjonelle i 'enkle' kamper, slik at vi tåler å bruke unge spillere som Botheim uten å trues alt for mye. For det andre må vi beholde kontroll i kamper vi vinner, slik at vi kan bytte litt tidlig. Jeg er veldig glad for at Coolen har en annen filosofi på dette enn Kåre, og tror junioren Botheim er akkurat der han skal være i løypa som utfordrer til de etablerte alternativene. Skade på Bendtner og Søderlund i tvilsom form gir ham sjansen til å imponere i lengre innhopp. Det må komme før startplassen.
@klevino: det som er fascinerende er at du går ad hominem på meg for mitt grunnlag for å uttale meg, og så bruker samme type argumentasjon selv, uten å skjønne det selv. I løpet av ett avsnitt. Nivå ja. Vurderingen din skal du få ha for min del, selv om den er merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.08.2018 23:09 Post subject: |
|
|
| Det er ikke ad hominem å si at du ikke kan vite at han ikke er god nok. jeg sier at jeg mener (tror) han er god nok. Det er ikke værre enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 01.09.2018 09:33 Post subject: |
|
|
| Å ikke satse på Sørloth, ja det er nærmest noe av det dummeste klubben har foretatt seg. Søderlund scoret over 20 mål denne sesongen, men likevel A.S. scoret tross alt 13 mål for et lag under midten av tabellen. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.09.2018 10:47 Post subject: |
|
|
| Det er rimelig historieløst å si at det var opplagt at vi burde ha satset på Sørloth... Da husker man ikke annet enn at "vi hadde et talent i stallen som ikke fikk spille, men som nå er en PL-spiss" - hvilket er en merkelig versjon av den faktiske historien. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 01.09.2018 12:13 Post subject: |
|
|
| Og hver gang noen mener å ha sett et talent i RBK, så er det historieløst fordi han ikke var proven eller fordi han ikke ønsket å være her for å komme "5 minutter innpå" eller i kanskje et par cup-kamper i de første rundene? Det synes rimelig opplagt med det talentet, som han vitterlig viste i B/G + U-landslag. Tror jeg husker dette rimelig greit. Kommentaren din er vel mer i kategorien faglig svak. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.09.2018 13:55 Post subject: |
|
|
| RBK har fortsatt ikke fått svar på MR-bildene, så fortsatt noe uklart hvor alvorlig skaden er. Men alt tyder på strekk. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.09.2018 15:36 Post subject: |
|
|
| Hacken wrote: | | Og hver gang noen mener å ha sett et talent i RBK, så er det historieløst fordi han ikke var proven eller fordi han ikke ønsket å være her for å komme "5 minutter innpå" eller i kanskje et par cup-kamper i de første rundene? Det synes rimelig opplagt med det talentet, som han vitterlig viste i B/G + U-landslag. Tror jeg husker dette rimelig greit. Kommentaren din er vel mer i kategorien faglig svak. |
Ingen tvilte på at han hadde et talent. Men han hadde ikke vist nok til at det var på noen som helst forsvarlig å gå inn i sesongen med han som førstevalg. Derfor måtte vi ha en forsterkning på topp da Søder ble solgt, en som var et førstevalg. Sørloth skulle fortsatt fases inn som ethvert ungt talent. Istedet endte det med mye spilletid i et fornuftig utlån. Blomstringen i B/G var såpass stor at tilbudene fra utlandet kom. Gytkjærs antall mål gjorde at han på ingen måte kunne "vrakes" som spill, og det beste vi kunne love Sørloth var en fair sjanse til å starte kampene. Sørloth valgte utlandet. Jeg skulle ønske han var mer tålmodig, og tok en sesong som innbytter hos oss istedet.
Ingen betvilte talentet og kvalitetene han hadde, men det hadde blitt fryktelig ramaskrik her inne hvis vi ikke hadde forsterket etter Søderlund, men heller sagt at det var Sørloth som skulle være vår spiss for 2016-sesongen.
Derfor mener jeg det er historieløst å kritisere klubben for at Sørloth gikk rett fra B/G-utlånet til utlandet. Ikke fordi han ikke var et talent, men fordi blomstringen i B/G gjorde han for god (iallefall i egne øyne) til å ikke være et klart førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.09.2018 23:11 Post subject: |
|
|
| Hvis Bendtner blir ute flere kamper, så er det verdt å legge merke til at Søderlund bare mangler ett gult kort på karantene. Hvis det skulle skje så kan Botheim få sjansen fra start på topp ganske snart. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.09.2018 09:57 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: |
Ingen betvilte talentet og kvalitetene han hadde, men det hadde blitt fryktelig ramaskrik her inne hvis vi ikke hadde forsterket etter Søderlund, men heller sagt at det var Sørloth som skulle være vår spiss for 2016-sesongen. |
Og ikke bare det : vi hadde på det tidspunktet ikke solgt Søderlund ennå, så alternativet hadde vært å vrake ligaens suverene toppscorer for en ung spiss med noen strålende og noen anonyme kamper på Glimt.
Hadde tema vært å satse på Sørloth framfor å hente Gytkjær, så hadde det i det minste vært en vanskelig avgjørelse. De fleste ønsket seg nok en større fisk enn noen av de.
Dessuten, bare så det er nevnt, for Sørlothianerne har en tendens til å hoppe bukk over dette : den neste sesongen for Sørloth var et totalt mislykket opphold i Groningen. Det kunne fort vært tilfelle for oss også, en dårligere sesong etter gjennombruddet må påregnes som ren regresjon mot normalen, og da hadde han fort blitt erstattet av et nyinnkjøp i sommervinduet. Han trengte altså ytterligere én sesong som senior før han stabiliserte seg mer. Hadde vi kunnet leve med det? |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 02.09.2018 10:14 Post subject: |
|
|
At Søderlund har vært en vandrende offside som bommer på de mest opplagte målsjangsene, og treffer på de vanskelige har vel mer eller mindre vært en kjennsgjerning siden tiden hans i Haugesund.
Alle som fulgte Alexander Sørloth i tiden hans i Rosenborg vet at han var et talent utenom det vanlige.
Selvfølgelig er det tøft å slippe til de, men det er ikke vanvittig med kamper han hadde i Bodø, Nederland og Danmark før han var klar for Premier League.
26 kamper for Bodø
Så Groningen, fikk der 38 kamper riktignok uten å score så altformye men deretter rakk han kun 19 kamper for Midtjylland før CP hentet ham.
At Rosenborg med et så stort lokalt talent ikke har en lang kontrakt, og matcher ham, det er en skandale.
Så kan man si at han har godt av å bli lånt ut og spille uke etter uke, ja det har han.
Men han var god nok til å kunne bli satset på, eller i det minste være første backup for spissplass i Rosenborg etter tiden i Bodø.
Tenk det, vi KUNNE ha hatt en trøndersk midtspiss, som ville ha presert bedre enn både Bendtner og Søderlund per dags dato i klubben nå, isteden så sitter vi igjen med smuler og nettopp de to ovenfornevnte. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.09.2018 12:36 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om ikke sørloth har vært veldig heldig på veien til PL. Han har vel ikke imponert spesielt annet enn kanskje tiden i Midtjylland. At han hadde vært en meget god ES-spiller tviler jeg ikke et sekund på, men tror ikke han spiller i premier-league om et år. Tipper vi finner han tilbake i Nederland eller kanskje Tyskland. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 02.09.2018 12:58 Post subject: |
|
|
Mye synsing ute å går, og det er ikke noe rart i det, men blir litt oppgitt over at folk skal tillegge andre meninger/regne med at man ikke har fulgt med i timen e.l.
Hvordan var man management med tanke på Sørloth ila. det han selv beskriver som en tung tid. (Hvor mye ble han fulgt opp, og fikk følelsen av å bli "satt pris på".) Her snakker vi om en unggutt, som hadde egentlig alle egenskapene og forutsetninger for å lykkes. Så beviser det gjennom å spille en sesong i Tippeligaen.
Hjemme hadde han norges beste fotball-lag rundt seg. Vi scora mål om det var Søder, Gyt, Vilhjalmsson eller Malec på topp de åra. Jeg tror nok Sørloth kunne spilt på seg både minutter og litt selvtillit bak eller foran ett av de navnene.
Så hadde vi KI ved roret, som ikke har vært kjent for å la unggutta slippe til. Og selvfølgelig, mye handler om timing, men det kan vel hende at man kunne kontret Sørloth sitt eventuelle ego med en del mer velvillighet i ledelsen. De aller fleste så noe ved denne spilleren.
CP kjøper han fra en dansk klubb for gudene vet hvor mange millioner. Case closed for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 02.09.2018 13:15 Post subject: |
|
|
Jeg har da mine tvil at Sørloth hadde gått forran Bendtner i køen i dag også jeg da om han hadde vært her, men jeg er enig i de som mener Botheim nå bør få en større mulighet om Bendtner blir ute noen kamper. Søder er akkurat like god/dårlig som sist han var her, forskjellen er at han får mye mindre innlegg og muligheter pr i dag. Jeg tror kanskje Botheim har en større x-faktor når det kommer til å skape mer ut av de mulighetene vi får enn det Søder gjør. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.09.2018 13:15 Post subject: |
|
|
Vanskelig balansegang. Rosenborg skal være i topp 3 (og bør vinne de fleste årene). Det er ikke alltid forenlig med å la unge spillere spille seg gode: de må levere på laget, ellers kan vi miste for mange poeng.
Mens lag som Glimt skal bare gjøre det så godt de klarer, og havner de ikke på topp 8 så er det som regel akseptabelt. I den situasjonen kan man jo gi mange spillere allverdens tid til å prøve og feile: Sørloth ble god nok i Glimt til å bli solgt videre, men Glimt gjorde det jo ikke spesielt godt.
For Rosenborg kunne det kanskje vært "Bruke Sørloth, havne på tredjeplass i serien, selge Sørloth for gode penger" eller "Ikke bruke Sørloth, ta gull, ikke selge for gode penger".
Men samtidig er det jo en nøkkel til suksess å produsere unge gode spillere som kan selges videre for gode penger. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
sexten Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 09.09.2018 14:35 Post subject: |
|
|
| Voldsofferet med brukket kjeve.. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 09.09.2018 14:37 Post subject: |
|
|
| Om dette stemmer må han ut av klubben fortest mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.09.2018 14:42 Post subject: |
|
|
Dette er så forbanna unødvendig at jeg får ikke sagt det. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 09.09.2018 14:43 Post subject: |
|
|
| Selg |