View previous topic :: View next topic |
Hvordan går det i Europa i 2018? |
CL-gruppespill |
|
19% |
[ 29 ] |
EL-gruppespill |
|
56% |
[ 86 ] |
Vi ryker i kvalifiseringen |
|
24% |
[ 37 ] |
|
Total Votes : 152 |
|
Author |
Message |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.08.2018 23:56 Post subject: |
|
|
Anderlecht er bedre enn Salzburg _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 30.08.2018 23:57 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: |
Gi meg:
Arsenal
FCK
Malmö
|
Nærmer oss fasit her tenker jeg |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.08.2018 23:58 Post subject: |
|
|
Anderlecht (selv om f.eks Chelsea er gjevere)
Milan
Malmö
Vinnbare kamper og fine turer. Men regner med det blir minst ett fra Øst-Europa med null publikumstekke. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 31.08.2018 01:10 Post subject: |
|
|
Utrolig synd at vi er i pot 4. Gjør det vanskeligere å sanke nødvendig poeng til neste år. Tipper vi trekker tre drittlag som sportslig likevel er for gode for oss.
Håper på:
Arsenal
FCK/Celtic
Malmø
Rosenborg
Men blir helt sikkert noe sånt:
Bayer Leverkusen
Astana
Real Betis
Rosenborg _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 31.08.2018 01:39 Post subject: |
|
|
Alltid interessant å gå inn på motstandernes forum for å se hva de skriver om bl.a. Rosenborg. Vet det finnes flere ekstremt datakyndige her og at folk her inne får til det utroligste. Hadde det vært mulig å fått lagd en side á la RBKnytt, bare fra motstanderes (både norske, skandinaviske og europeiske)
fotballforum hvor Rosenborg blir nevnt? Må bare tilføye at jeg har null peiling på scripting bortsett fra at det ligger en del arbeid bak, men min tiltro til folk på dette forumet er til tider uendelig.
Tanken kom opp nå som jeg gjerne vil vite hva de andre lags supportere tenker om trekningen i morgen, uten å måtte gå inn på hvert enkelt forum (skjønner at jeg likevel må gjøre det denne gangen)
Når det gjelder trekningen ønsker jeg meg overkommelig motstand slik at vi har mulighet til å avansere. Tar gjerne Malmö. _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 31.08.2018 07:00 Post subject: |
|
|
Om intensjonen er å gå videre, ville min drømmegruppe sett slik ut:
RB Zalsburg
Rapid Wien
Malmø
RBK
Det skjer jo ikke lell, for med RBK sedvanlige "flaks" 😒 i trekninger ender vi opp med noe ala dette.
Dynamo Kiev
Ac Milan
Real Betis
RBK _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Konnyaku Junior
|
Posted: 31.08.2018 07:29 Post subject: |
|
|
Trekker neppe to østeriske lag |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2018 07:41 Post subject: |
|
|
Ikke dumt å trekke et engelsk lag: De tar ikke EL seriøst i alle kamper så det er ikke umulig å ta poeng. I tillegg fylles Lerkendal i alle kampene når et engelsk lag er i pakken. Flaut å spille i Europa for halvfull stadion. |
|
Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 31.08.2018 08:04 Post subject: |
|
|
Arsenal
FCK
Malmø
RBK
Mulig å snike seg videre fra gruppa. Morsomme, publikumsvennlige kamper og fulle stadioner (minus Emirates). |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 31.08.2018 08:09 Post subject: |
|
|
oskisjunior wrote: | Arsenal
FCK
Malmø
RBK
Mulig å snike seg videre fra gruppa. Morsomme, publikumsvennlige kamper og fulle stadioner (minus Emirates). |
Det hadde vel vært dødens gruppe, da vi skulle slitt mot både fck og Malmø. Men, alt er mulig. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.08.2018 08:33 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid prioritert det sportslige foran det "attraktive" i ecup, men etter å ha drevet og tapt mot alle mulige lag jeg ikke husker navnet på det siste årene - håper jeg i år vi trekker et storlag (gjerne Arsenal) slik at vi får litt fotballfeber i byen igjen. Ja, det er dumt at vi trenger drahjelp fra et engelsk lag, men faen heller. Vi må begynne å fylle stadion igjen!
Sportslig er det nok heller ikke det verste. Er lei av å tape mot Zenit, Lazio og Dnipro-lag. Det er ikke gøy og folk orker ikke å gå inn i stilongsen for å se dem på Lerkendal. Vil ha en Østersund-reprise, der de avanserer fra gruppespillet og får besøk av voldsomt attraktive motstandere for "nøytrale" og halv-fans. Det skaper en positiv blest, enten vi liker det eller ei. |
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 31.08.2018 08:39 Post subject: |
|
|
Gi meg:
Arsenal / Chelsea
Sporting Lisboa / AC Milan
Leipzig / Eintr. Frankfurt
Hvis noe av dette slår inn så har vi mye moro på bortebane i høst.
Flotte muligheter for storby weekend med RBK kamp dette
Publikumsvennlige lag. Får vi ett engelsk, Milan og et tysk lag må vi vel makse TV-rettighetspengene, eller er denne fast uansett hvilke lag vi møter? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 31.08.2018 08:58 Post subject: |
|
|
Tøffeste vi kan få: Sevilla, Marseille, Leipzig.
Kjipeste: Dynamo Kiev, Astana, BATE
Greieste: Anderlecht, Rapid Wien, Malmø
Kuleste: Arsenal, Milan, Malmø
Ville helst sett korte reiseavstander og møte lag som vi kan slå hvis vi spiller på max. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 31.08.2018 09:04 Post subject: |
|
|
Er jo mange lag her som vi kan hevde oss mot.
Så er jo spørsmålet om man vil ha en enklest mulig reise for å komme seg videre og dra inn premiepenger, eller om man vil ha best mulig motstand med tanke på publikum og sportslig matching mot de store.
Selv så synes jeg det hadde vært interessant med Anderlecht eller Olympiakos fra øverste nivå.
Rapid Wien og FCK er også overkommelig.
Malmø og Dinamo Zagreb er også noe som hadde vært morsomt. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 31.08.2018 09:20 Post subject: |
|
|
Ønsker meg følgende lag
Anderlecht.
Rapid Wien
Eintracht Frankfurt
Rosenborg
Alle tre lagene kan vi sanke poeng mot, greit å komme seg til de byene. Alle byene er fine steder å dra til, god mat og drikke. Og de har bra borte- og hjemmesupport.
Men de blir vle noen "høkkert" lag som ingen vil se eller reise til.
Ser for meg
Zenit
Stade Rennais
Ludogorets _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2018 09:36 Post subject: |
|
|
Denne gangen er førstepri for meg at en bortekamp kan kombineres med en relativt billig ferietur til et fint og varmt sted. Istanbul-lagene er vel sånn sett innafor, begge lagene fra Sevilla, Rapid Wien kunne også vært en idé. Lazio, Milan, selvfølgelig. Dinamo Zagreb, med litt fantasi? Sporting CP?
Ellers byr jo lagene fra stor-Køben på muligheten til relativt billig reise og gratis overnatting utenfor ferieavviklingen.
Belgia og London får jeg aldri kona til å velge som høstferiemål etter en veldig våt London-tur for noen år siden. |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 31.08.2018 09:42 Post subject: |
|
|
Personlig bryr jeg meg fint lite om hvilke lag vi møter utover at keg ønsker at vi kommer så langt som mulig i turneringen.
Det jeg derimot håper og tror er at høsten vil vise hvem som skal med på «den nye starten» i rosenborg og hvem som må ut/erstattes.
Jeg ser med stor glede at Rini tørr og ønsker å la «nye» spillere få tid og mulighet på banen.
Jeg håper:
1: Reitan, Besim og Botheim får mulighet til å vise seg frem.
2. Issam, Mike, Trondsen, Denic og Meling får spikret relasjoner og blir i klubben.
3: Vegar, Hovland, Søder blir veid for lette og går ut sammen med Bendtner.
4: Hansen fredes og signerer 10Ã¥rs kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.08.2018 09:47 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis har vi en frisk Trondsen og Dølle til gruppespillet, pluss en Drosje-Dennis som har kommet mer inn i systemet vårt. Føler vi blir ganske begrensa av mangelen på valgmuligheter på kantene våre. |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 31.08.2018 10:08 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Kuleste borteturer:
Besiktas
Marseille
Frankfurt
|
Har man kort tid igjen å leve, hadde det vært gøy å opplevd dette også: https://www.youtube.com/w...K65GrxYu7c |
|
Back to top |
|
 |
domis Senior
|
Posted: 31.08.2018 10:31 Post subject: |
|
|
Vi har lite å stille opp mot 90% av lagene i gruppe 1-3. Det er flaut nok å innrømme S08 og til og med Molde som et bedre EU lag per dags dato.
På grunnlag av dette ønsker jeg meg:
Anderlecht
Astana
Frankfurt/Qarabag
Rosenborg
Ikke mest spennende motstandere, men vi er ikke bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.08.2018 10:34 Post subject: |
|
|
Med spillere tilbake fra skader tror vi har en reel mulighet til å gå videre fra den gruppa. Husk at dette baseres kun på hvor gode jeg TROR de laga er, ettersom jeg ikke har sett noen av dem de siste åra. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 31.08.2018 10:43 Post subject: |
|
|
Tar gjerne Frankfurt og Red Bull fail-burg, hadde hvert en veldig fin trekning for oss om vi hadde fått de to i gruppa. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2018 10:52 Post subject: |
|
|
domis wrote: | Det er flaut nok å innrømme S08 og til og med Molde som et bedre EU lag per dags dato. |
Molde er jeg uenig i.
S08 har for tiden den fordelen at de er vesentlig bedre trent enn oss, og kan spille litt på den der 'ekkelt superfysisk høkkertlag'-stilen som fungerer opp til et visst punkt. De har dessuten hele førsteelleveren tilgjengelig (meg bekjent).
Mulig du med 'per dags dato' mener å ta høyde for det, men jeg tror den tøffe skadeperioden på sommeren vises ganske godt hos spillerne, der vi har to nittiminuttersmenn på midtbanen som ganske nylig er tilbake fra skade, og ser ut som de begrenser seg i spillet i frykt for ny skade. De er ikke engang klare førstevalg noen av dem. Vi lider også av total mangel på alternativer på kantene, og mangler spillere som tilfører energi og spillestyrke.
Vi får ikke gjort noe med treningsgrunnlaget i høst, men jeg tror likevel landskamppausen og noen skadereturer kan gjøre en verden av forskjell, og at vi kan få se at vårt toppnivå mot europeisk motstand er milevis over både Molde og S08 sitt. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 31.08.2018 11:01 Post subject: |
|
|
Vi får:
Malmø
FCK
Olympiakos
Kjenner det på gikta.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.08.2018 11:23 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg har alltid prioritert det sportslige foran det "attraktive" i ecup, men etter å ha drevet og tapt mot alle mulige lag jeg ikke husker navnet på det siste årene - håper jeg i år vi trekker et storlag (gjerne Arsenal) slik at vi får litt fotballfeber i byen igjen. Ja, det er dumt at vi trenger drahjelp fra et engelsk lag, men faen heller. Vi må begynne å fylle stadion igjen!
Sportslig er det nok heller ikke det verste. Er lei av å tape mot Zenit, Lazio og Dnipro-lag. Det er ikke gøy og folk orker ikke å gå inn i stilongsen for å se dem på Lerkendal. Vil ha en Østersund-reprise, der de avanserer fra gruppespillet og får besøk av voldsomt attraktive motstandere for "nøytrale" og halv-fans. Det skaper en positiv blest, enten vi liker det eller ei. |
Det handler jo også om økonomi, selvsagt. Trekker vi Milan og Arsenal vil det selvsagt trekke mer publikum enn Zenit og Genk, og da blir det mer penger i kassa. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|