View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2018 18:25 Post subject: |
|
|
To dager etter at Ingebrigtsen og Hoftun fikk sparken, betalte Rosenborg ut et års etterlønn til begge sine tidligere trenere.
Likevel er altså ikke saken avsluttet.
– Det står på «pæng» sier en insider til VG.
Les mer: Ingen enighet mellom Rosenborg og Ingebrigtsen
Virker litt vanskelig å kunne kreve mer kompensasjon for tort og svie når avtalen er klar? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.08.2018 18:29 Post subject: |
|
|
Vi spilte da vitterlig fantastisk fotball i kåres første sesong? Han sier jo ikke at de konstakt spilte fantastisk fotball, han snakker om når han tok over. Vi scoret vel flere mål i den sesongen enn vi gjorde i mange av Eggens beste sesonger. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.08.2018 18:34 Post subject: |
|
|
Tøvete av Kåre å hale ut dette mer i pressen nå. Om det er uenigheter og konflikt i forbindelse med oppsigelsen så kan de ta det på advokatkontoret eller i rettsalen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2018 18:42 Post subject: |
|
|
Vil tro at Adressa har mast ukentlig siden sparkinga om endelig å få et intervju. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.08.2018 18:44 Post subject: |
|
|
Forventninger om suksessbonus?
Andel av kaka for å kvalle til EL?
Venter i spenning på neste episode i sagaen:
Det blir ikke noen problemer, med penger fordi alt står jo i avtalen ... og det er de andre som lager problemer når de ikke gir oss mer  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 30.08.2018 18:46 Post subject: |
|
|
Virker litt vanskelig å kunne kreve mer kompensasjon for tort og svie når avtalen er klar?[
Spørsmålet reguleres av AML paragraf 15-16 2 ledd. «øverste leder» vil i rbk’s tilfelle være Tove. RBK har nok en dårlig sak. Kan ikke tegne seg bort fra at Tove er øverste leder.
Ikke avtalefrihet for andre jfr paragraf 1-9 AML. _________________ Willoch
Last edited by Willoch on 30.08.2018 18:54; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2018 18:48 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Vi spilte da vitterlig fantastisk fotball i kåres første sesong? Han sier jo ikke at de konstakt spilte fantastisk fotball, han snakker om når han tok over. Vi scoret vel flere mål i den sesongen enn vi gjorde i mange av Eggens beste sesonger. |
Jeg tror absolutt alle, inkludert Koteng og styret, hadde vært fornøyd om han fortsatte som han startet. Problemet var jo at han plutselig endret brutalt kurs, og bygget ned kollektivet, den fysiske formen, og det offensive tankesettet. I løpet av et års tid gikk vi fra gung-ho angreosfotball med masse sprut og relasjoner, helhjertede og svært giftige kontringer, innsats kampen gjennom, og et ønske om alltid å score ett mål til, til risikoavers drittfotball med et forsvar som så ut til å ha skrevet kontrakt på minst 15 pasninger seg imellom før ballen ble banket opp på en statisk og feilvendt femmer i angrep. Kontringene forsvant, og det gjorde også det meste som lignet etablert angrepsspill. At det går an å snu så radikalt på såpass kort tid er nærmest fascinerende i seg selv.
Måten det ble gjort på og prosessen rundt fremstår som kritikkverdig, men tidspunktet tror jeg var riktig; jeg tror sågar det var en forutsetning for Europa. Aldri i verden om vi hadde dratt til Makedonia med godt utgangspunkt med Kåre og Eriks såkalt kyniske frispillingsfotball. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 30.08.2018 18:50 Post subject: |
|
|
Styreleder og styremedlemmer i lang tid har uttrykt misnøye, gjennom møter og sms.
Han hadde eiendomsmegler på befaring uken før han fikk sparken.
Han viste interesse for malmøjobben.
Han kan ikke ha blitt sjokkert over å ha fått sparken. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.08.2018 18:56 Post subject: |
|
|
Han var i forhandlinger med Malmø..Men de ble ikke enige om hvordan ting skulle være,Det er ganske sykt om drømmen hans var og trene RBK. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.08.2018 18:59 Post subject: |
|
|
Ville vært interessant å høre Adressas begrunnelse for å slippe dette intervjuet timer før sesongens viktigste kamp ?
En merkelig timing hvis de ønsker å ha RBK i EL etter i kveld.
Det samme med Drillos oppstøt i VG.
Virker litt merkelig at disse kommer akkurat nå,Drillo har jo hatt litt tid på seg for å komme med dette... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.08.2018 19:03 Post subject: |
|
|
Malmøsaken, lengre sportslig nedtur inkl stadig svakere innsats på treningsfeltet, stilte opp på den famøse Lerkendalseansen etter sparkinga sammen med Hoftun, Moldetur, timing av adresse-intervju nå, vil ha mer penger osv ..... Kåre viser virkelig sitt sanne format nå. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 30.08.2018 19:09 Post subject: |
|
|
Dette er jo bare trist. To bitre karer. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.08.2018 19:18 Post subject: |
|
|
Malmö- flørten tror jeg nok var den siste dråpen i begeret som fikk styret(ikke kun Koteng) til å handle slik de gjorde. Kanskje hadde KI fått sitte sesongen ut hadde det ikke vært for denne svenske-flørten.
Sparkingen av KI fremstår for meg mer og mer riktig. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 30.08.2018 19:22 Post subject: |
|
|
etter hva jeg har hørt, så var den siste dråpen hvordan han fremstod på sin siste pressekonferanse når han hugde etter adressa for mageplask-forsiden sin. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 30.08.2018 19:45 Post subject: |
|
|
Har det kommet ut hva som var greia med Malmø? Var han virkelig i forhandlinger med de? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.08.2018 20:11 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Måten det ble gjort på og prosessen rundt fremstår som kritikkverdig, men tidspunktet tror jeg var riktig; jeg tror sågar det var en forutsetning for Europa. Aldri i verden om vi hadde dratt til Makedonia med godt utgangspunkt med Kåre og Eriks såkalt kyniske frispillingsfotball. |
Jojo, helt enig. Var kun et svar til de som stilte spørsmålstegn til KI sin påstand om at vi spilte god fotball, for det gjorde vi jo i begynnelsen. At pilen hadde pekt nedover i flere år og sannsynligvis ikke kom til å snu var dog også åpenbart. |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 30.08.2018 20:14 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Malmö- flørten tror jeg nok var den siste dråpen i begeret som fikk styret(ikke kun Koteng) til å handle slik de gjorde. Kanskje hadde KI fått sitte sesongen ut hadde det ikke vært for denne svenske-flørten.
Har vel egentlig mer inntrykket av at de håpet han takket ja til Malmø for å slippe å sparke han. Slik at det ville løse seg selv.
Når det gjelder Kåre sitt intervju er det helt på sin plass. Dette er info som jeg som supporter gjerne vil ha om de som leder klubben. Så får det selvsagt være at det ikke stiller RBK i godt lys. Kåre virker ikke spesielt bitter i intervjuet og er særdeles ryddig i kritikken og svarene sine.
Så får det heller være at man er uenig om hvor bra RBK faktisk har spilt. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 30.08.2018 20:18 Post subject: |
|
|
Lei hele saken og alle bør virkelig gå videre. Som nevnt er det noe juridiske saker som er uavklart så får de ta det der det hører hjemme og det er ikke i media. Det blir påstander og synet til den enkelte som kommer frem. Er noe gjort på en uryddig måte så blir det sikkert juridiske konsekvenser, da er det bare for klubben å beklage, ta følgene, ikke minst lærdom av det og gå videre.
Kåre er avsluttet kapittel. Dette tyder på bitterhet, og jeg tror seriøst Kåre håper vi ikke kommer til E.L. og at vi tabber oss ut i serien så han kan slå seg på brystet og si "ja der ser man, det var dette dere sparket meg for?". Hjelper ikke hva han sier om at han håper klubben gjør det bra, det lyser bitterhet og håp om at ting skal gå så ille som mulig. Litt forståelig men store personligheter hever seg over slikt. Mye tyder på at Kåre ikke faller inn under den kategorien. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.08.2018 21:05 Post subject: |
|
|
netrom84 wrote: | KitWalker wrote: | Malmö- flørten tror jeg nok var den siste dråpen i begeret som fikk styret(ikke kun Koteng) til å handle slik de gjorde. Kanskje hadde KI fått sitte sesongen ut hadde det ikke vært for denne svenske-flørten.
Har vel egentlig mer inntrykket av at de håpet han takket ja til Malmø for å slippe å sparke han. Slik at det ville løse seg selv.
Når det gjelder Kåre sitt intervju er det helt på sin plass. Dette er info som jeg som supporter gjerne vil ha om de som leder klubben. Så får det selvsagt være at det ikke stiller RBK i godt lys. Kåre virker ikke spesielt bitter i intervjuet og er særdeles ryddig i kritikken og svarene sine.
Så får det heller være at man er uenig om hvor bra RBK faktisk har spilt. |
Sånn rent bortsett fra det kommer særdeles lite nytt i den artikkelen. De tingene der har vært kjent i lengre tid. Unødvendig å fortsette å trenere saken i media. |
|
Back to top |
|
 |
NAO Junior
|
Posted: 30.08.2018 23:03 Post subject: |
|
|
Forstår ikke hva som foregår i hodet på Kåre. Han har ingenting å tjene på dette. Eneste han gjør er å ødelegge sitt eget rykte og prestasjoner. Hadde du gjort en bedre jobb og svart bedre for deg når du ble kritisert, så ville du fortsatt hatt jobben. Kan bare skylde på seg selv! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2018 00:15 Post subject: |
|
|
Uavhengig av hva som er riktig og galt i intervjuet med Kåre - jeg nøyer meg med å påpeke at det fins noen brister i tidslinjen av Kåres framstilling som er ganske gjennomdiskuterte - så kan man i alle fall slå en strek over Kåre og Eriks påstand (i alle fall Kåres part av den) om at de 'fortsatt er Rosenborg-supportere' selv etter at de fikk sparken.
Når et sånt intervju plutselig slippes på kampdag for den viktigste kampen vår, så er det for å skade laget. Rett og slett. Og det skinner jo klart igjennom at han tar cirka null selvkritikk for noe av dette, noe som rimer godt med hvordan han løste jobben. God i medgang, bitter surpeis i motgang.
Vi får se hvordan det går i Molde eller Vålerenga når de går lei av stjernetrenerne sine. Ferdig med deg. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 31.08.2018 00:18 Post subject: |
|
|
Quote: | fire år senere har vi vunnet stort sett alt som er. Vi har tatt RBK tilbake til røttene og har spilt fantastisk fotball. |
Altså, dette er jo ganske enkelt ikke sant. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2018 00:22 Post subject: |
|
|
Joda. Vi gjorde det, i tre måneder i 2015, det var både fantastisk og minneverdig. Så besluttet Kåre at dette måtte vi stoppe med. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.08.2018 00:24 Post subject: |
|
|
Det er jo akkurat denne utgaven av Kåre Ingebrigtsen mange av oss fryktet vi ville se etterhvert, den gangen han ble ansatt. Det overrasker meg ikke et sekund at han blir så tverr. Det er synd det ble sånn, men Kåre har bortimot all skyld i det selv _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 31.08.2018 00:43 Post subject: |
|
|
"You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain." |
|
Back to top |
|
 |
|