Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 17.08.2018 12:24 Post subject:
Det deiligste i går var å se at to av tre mål kommer etter gode pasninger og bevegelser. Relasjonsbaserte angrep er fantastisk å se på. _________________ Influencer™
Hansen: 7 - nydelig redning og holder nullen uten feil. Ro i beina.
Hedenstad: 4 - tilgis for mangel på overlapp pga. vingen
Serbecic: 7 - pluss for mål i debut. Spiller med mer hår på brystet enn hva alderen tilsier.
Reginiussen: 6 - Betong
Meling: 7 - En av de få som skjønner hvordan han skal spille med Bendtner
Lundemo: 6 - pluss for pasningen på 2-0. Ingen åpenbare feil.
Trondsen: 7 - Definitivt best
Jensen: 6 - litt mindre intensitet enn vanlig
Levi: 5 - skylapper og får ikke mye till. Var avslørende hvor mye bedre Helland var når han kom inn.
Søderlund: 6 - River og sliter. Bra innsats og mål.
Bendtner: 6 - Noen dårlige involveringer i begynnelsen av kampen, men en god kamp og han er med bakover
Helland: 6 - friskt innhopp. Håper det blir mye innbytte i 70. minutt for ham så han kan være eksplosiv i den lille tiden han kan spille på banen. Mer effektivt enn at han skal spille med øye på åvare i 90 minutter.
Konradsen: 5 - SÃ¥ ikke mye til ham
Stusser litt over at så mange her inne er så veldig skeptiske til Levi. Jeg synes det er tøft at han tør å utfordre så mye, han er trygg med ball i bena og har en god innleggs- og dødballsfot (sammenlignet med mye annet rart på laget). Han er god til å holde bredden og er veldig involvert og spillbar. Sluttresultatet bør absolutt bli bedre, men jeg synes absolutt han gjør en god kamp. Ser folk bruker ord som at han mangler spillforståelse og har skylapper, det synes jeg er å ta vel hardt i. Seks år yngre enn Helland og langt færre år i systemet bør tale til goodwill for Levi også. Jeg orker ikke finne frem bildebevis, men mitt inntrykk var at Helland rotet bort ballen med dårlige mottak flere ganger på tjuefem min enn Levi gjorde i løpet av hele kampen. På tross av noe uvenn med ballen gjør likevel Helland et solid innhopp. Han kom til et farlig skudd, vant en løpsduell og kom til et par gode innleggsmuligheter etter flere gode finter. Likevel så må vi ikke glemme at han hadde helt andre forhold å spille under også - Cork stod høyt og var slitne. Er uansett Levi og Helland bra nok for får startellever? Helland er det på sitt beste, men det er det lenge siden vi har sett. Kanskje Levi blir bra nok om ett år, jeg synes hans fremgang har vært god det siste året.
Bør øve mer på å sende ballen videre til bedre plasserte medspillere. Han er spillbar selv men ser for sjelden når andre er spillbare. _________________ Embrace science - resist ignorance
Posted: 17.08.2018 15:51 Post subject:
Var flere ganger jeg så Levi prøve å finne en medspiller hvor han ble stående veldig aleine. Når Søder og Bendtner kommer daffende etter og finner en forsvarer å gjemme seg bak er det ikke lett å spille på bedre plasserte spillere. Spesielt når man må spille på en spiller med betongmottak (Søderlund).
Forresten, jeg er ganske overbevist om at Søderlund prøvde å dempe ballen da han scora for hadde han skutt der så hadde ballen ALDRI gått i mål. Han hadde Søderlunda den bort som bare Søderlund kan. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote:
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Det er vanskelig for Hedenstad å velge å støtte Levi med en overlapp, siden sjansen er 0% for å bli brukt, og 95% for at Levi selv mister ball. Det ligger dessuten i sakens natur når vi har høyrevingen campende etter spillvendinger (som han skal).
Ikke noe bra kamp av oss,vi vinner på glimt av storhet og at vi jevnt over er bedre spillere enn Cork.
Vedr spillere så er jeg enig i mye av kritikken mhp Levi, det virker som om han er nært sitt makspotensial og både teknisk, taktisk og tempomessig er det ikke bra nok. En rusten Helland så mye farligere ut.
Mener også at Lundemo ikke holder mål.
Der er mange uenige, men han har ikke frekvens nok i beina og hodet. Han har ett gir og det er langsomt. Han bruker også for lang tid med ball og velger alt for ofte sideveis eller bskoverpasninger.
I tillegg har vi duoen Bendtner/Søder som er alt annet enn en målfarlig kombo. Når man slenger på at vi blir veldig baktunge med to sittende MB er så får vi evinnelig balltrilling bak med få bevegelser foran ballfører og en altfor langsom spillvending, ref å bruke lang tid med ball .
Synes ikke underholdningsfaktoren har endret seg etter exit KÃ¥re.