English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 12:46    Post subject: Reply with quote

Vil tro at heller ikke Bendtner har en slik garanti innbakt i kontakten. Selv om mange vil tro det Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

Nei, det er jo nærliggende å tenke at det kan ha vært en (muntlig?) greie på gang med lorden - han ville pusses opp til VM, vi ville få wow-casen vår. Og Kåre var jo rimelig seig på å holde ham i første-elleveren i fjor når han ikke produserte nevneverdig.

Men man skal kanskje være fornøyd om klubben faktisk har et sånt prinsipp. Selv om det må gå an å bøye litt på ting for å lokke til seg "for god for ligaen"-fiskene.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer også på om prisen på 40 mill. stemmer da?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Det får vi vel kanskje aldri vite, og det var vel sånn max totalpakke hvisom og dersom. Hvis det stemmer at vi hadde fått akseptert budet vårt av LFC, kan de jo ha gjort oss en SIB-tjeneste ved å sette (mye) lavere pris på overgangen mot høyere bonuser ved suksess (CL/EL-spill ville jo lett dekke kostnadene skulle man tro).
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Nei, det er jo nærliggende å tenke at det kan ha vært en (muntlig?) greie på gang med lorden - han ville pusses opp til VM, vi ville få wow-casen vår. Og Kåre var jo rimelig seig på å holde ham i første-elleveren i fjor når han ikke produserte nevneverdig.

Men man skal kanskje være fornøyd om klubben faktisk har et sånt prinsipp. Selv om det må gå an å bøye litt på ting for å lokke til seg "for god for ligaen"-fiskene.

Ifølge kilden min så tror han at i fremtiden vil skje noe med lønsstrukturen i klubben. At de beste spillerene får langt bedre betalt enn andre.
At det blir et slags hierarki i klubben.
Idag er det vel ikke det?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

40 mill er jo noe dratt ut av proposjoner. I engelsk media ble det spekulert i 2,4 mill pund, med mulighet for ekstra om han ble en suksess. Det er isolert sett rundt 25 millioner.

Samtidig meldte Adressa at overgangssummen klubbene hadde blitt enige om var en god del lavere enn det som det opprinnelig ble spekulert i.

Jeg tipper fasit er rundt 15 millioner + klausuler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det får vi vel kanskje aldri vite, og det var vel sånn max totalpakke hvisom og dersom. Hvis det stemmer at vi hadde fått akseptert budet vårt av LFC, kan de jo ha gjort oss en SIB-tjeneste ved å sette (mye) lavere pris på overgangen mot høyere bonuser ved suksess (CL/EL-spill ville jo lett dekke kostnadene skulle man tro).

Det kan godt hende ja. Og det kan jo forklare spillerens/agentens krav om garanti om spillertid. At prisen for spilleren pr. idag kanskje ikke var så høy at det hadde innvirkning opp mot spillertid?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Det er selvsagt et lønnshierarki i klubben allerede.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

Kilden min vet sikkert hvilke summer som var inne i bildet men jeg tviler på om jeg får noe ut av økonomi i forbindelse med overganger fra han ...
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 13:05    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal nærme oss CL så må vi vel bygge opp en stall på et høyere nivå enn der vi er i dag, og da er det vel langt fra utenkelig at man kan tenke på en annen lønnsstruktur. Det bør vel fortsatt være delvis prestasjonsbasert, for vi ønsker absolutt ikke (håper jeg) å bli noen elefantkirkegård for gamle stjerner som vil daffe rundt og tjene greit som et alternativ til å legge opp.

Men isåfall bør vi kanskje være forberedt på å kunne gi et slags løfte til de virkelig gode spillerne også. Så kan vi prøve å ha ambisjon om å ligge ca. i FCK/Celtic-skiktet hvor man er med og konkurrerer om store penger og gode spillere for foredling før de tar steget opp i de aller største ligaene. Ja, drømmer litt nå, men når klubben snakker om ambisjoner så er det jo i retning av noe sånt de må tenke hvis det skal være noen vits.

Stemmer vel det, Hedon, de 40 millionene var vel bare ytterpunktet av de villeste spekulasjonene som kom når det kokte som verst.
hello
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi undervurderer spillere av Chirivellas kaliber ganske voldsomt om vi tror de har så dårlig selvtillitt at de må ha garantier om spilletid i norsk fotball når vi handler de for 25 mill.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det er selvsagt et lønnshierarki i klubben allerede.

Det er det. Men ikke i en skala der de beste tjener langt mer enn de nest beste.
Forskjellen på lønn mellom de beste og de nest beste er ikke så stor i RBK idag.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:15    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror vi undervurderer spillere av Chirivellas kaliber ganske voldsomt om vi tror de har så dårlig selvtillitt at de må ha garantier om spilletid i norsk fotball når vi handler de for 25 mill.

Garanti for spilletid i norsk fotball?
Garanti for spilletid i RBK.
Er en liten forskjell her ...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:25    Post subject: Reply with quote

Det er et lønnshierarki allerede i dag. Det er mange nuller mellom lønna til de beste og etablerte spillerne og unggutta i A-stallen. Slik har det vært i alle år og bør det også være. Tror neppe at vi kommer til det punktet at flere spillere kan heve sekssifrede beløp i måneden, det har ikke klubben råd til. Det opereres med A, B og C kontrakter om man kan kalle det for det.
hello
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt står.

Chirivella spilte foran hundre tusen mennesker mot Manchester United dagen før Liverpool godtok budet vårt. Han har spilt fast i Nederland de to siste sesongene i en alder av 19 og 20 år. At en overgang skulle falle på at han krevde en garanti for å spille når han blir handlet for 25 mill virker helt urimelig. Hadde det vært snakk om et utlån hadde jeg skjønt det.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Det er en del uttalelser som "det er åpenbart at vi trenger nye spiller" etc.
Nye spillere skal inn. En ting er at benken har lav kvalitet og bredde.
Men hva med første-11'rn? Det kunne vært interessant å høre forumets mening om hvem som faktisk ikke er gode nok til nivået vi rimelig sett ønsker og forventer.

Det er jo noen spillere jeg tror vi tar for gitt er gode nok. Som Mike, Meling, Tore etc. Men hvilke av spillerne som ikke får så mye kritikk her inne burde vært erstattet med noe bedre?

Selv tviler jeg klart på:

Hedenstad
Søderlund
Levi
Villmann
Delanley
Gørschbæk
Helland
Konradsen
Lundemo

Spillere jeg er usikker på:

Mike (!) Ja, han er god, men har også noen begrensinger
Bendtner - god med tydelige begrensninger. Fantastisk i glimt
Hovland - Sterk, men har vist ujevnhet. Særlig mot bedre motstand

Oppsummert vil en realistisk vurdering (mer enn følelser) fortelle at vi har et langsiktig prosjekt dersom vi skal styrke stallen siden veldig mange havner i gruppen sterk tvil.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.08.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo blant annet avhengig av ny trener og alt det styret, men jeg hadde ikke blitt veldig lei meg om Hedenstad, Søderlund, Lundemo, Gersbach, YeDL og Konradsen jr forsvant i nær framtid. De gir oss middels bredde, og det er vel det.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.08.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Troppen så ut som søppel når Kåre I overtok, 6 måneder var de norges desidert beste stall.

I motgang ser alle dårlige ut, vi kan ikke bytte ut hele troppen av den grunn.

Før sesongen i år så nsakket forumet og omgivelsene om at det måtte være den beste troppen RBK har mønstret siden 90-tallet.

Etter 4 mnd fotball snakkes det om at "alle" må byttes...

Vi trenger en ny trener inn, vi trenger knallhard trening gjennom vinteren, vi trenger et tydelig spillmønster som øves inn. Så tipper jeg man igjen snakker om en sykt bra stall.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Hedenstad er den eneste som for meg fremstår som for svak i en skadefri ellever. Han har hatt enkeltkamper hvor han har vært god, men jevnt over synes jeg han er blant våre svakeste nesten hver gang. Han er en av disse som aldri har klart å gjenskape gode prestasjoner, og har langt flere ordentlig svake kamper enn gode, og det kan vel telles på en finger hvor mange ganger han har vært BB på pollen her, eller i det hele tatt topp tre.

Jeg føler jeg har hatt mye tålmodighet med ham, og trodde fra starten av at steget ned fra Svensson ikke skulle bli så voldsomt stort, men jeg tok grundig feil. Han er såpass svak at jeg synes vi like gjerne kan satse på Reitan ut året, og om han heller ikke viser seg å være god nok, bør vi hente ny høyreback i vinter.

De Lanlay bør også ut dessverre, da han er kronisk skadd eller i opptrening, og umulig å forholde seg til. Helland er litt i samme båt, men han er jeg mer lysten på å beholde, både som lokal gutt, en viktig ambassadør for klubben, og at han tross alt har en lei tendens til å produsere målpoeng når han er spilleklar. Han er dog heller ikke noe å bygge lag rundt, men med fire vinger og tre midtspisser bør vi være godt nok forspent til å leve med Helland som "supersub". Vi kan imidlertid ikke leve med to mann i posisjonen "starter når han er frisk, uaktuell de andre to tredjedelene".

De fleste andre har spisskompetanse og/eller såpass gode perioder at jeg ikke ser noen grunn til å bytte dem ut her og nå, og flere av dem er i utgangspunktet backup.
bommel1
Rutinert

PostPosted: 13.08.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Det er nok en del spillere som ser dårligere ut enn det de egentlig er på grunn av det man har drevet med på treningsfeltet de siste par sesongene.
Det skal veldig mye til for at jeg kan konkludere med at de rett og slett er rævva.

Søder og Hedenstad er vel kanskje de som det burde brenne hetest under.
Det er vel også de som snart burde bli lettere å erstatte - Jensen, Helland og Bendtner for å nevne noen.

Når det gjelder Jensen så er han egentlig en jordfreser som for ofte tror han er en fantasista - hvor aktiviteten i gestikuleringen stadig blir høyere mens egen prestasjon stadig blir dårligere.
I en midtbanetoer tar jeg Lundemo og Trondsen 9 av 10 ganger foran både Konradsen og Jensen. Dette grunnet posisjonell disiplin og pasningsferdigheter.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Med Morten Konradsen ut står vi igjen nesten uten midtbanespillere foran en høstsesong hvor vi er nødt til å prestere for å ha en sjanse på CL-kvalik som Kåre ble sparket for.

Hvis ikke dette betyr spillere inn er det bortimot krise, sånn rent logistikkmessig. Vi kan ikke basere seriegull-mulighetene på uprøvde juniorer.
larsarus
Legende

PostPosted: 13.08.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

Trondsen, Jensen, Lundemo og snart Anders Konradsen, pluss Vilhjalmsson, Skarsem, Jebali, Meling, som alle kan bekle forskjellige midtbane-posisjoner.

Jebali er forøvrig listet under midtbane på rbk.no.
Back to top
Buggen
Junior

PostPosted: 13.08.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Med Morten Konradsen ut står vi igjen nesten uten midtbanespillere foran en høstsesong hvor vi er nødt til å prestere for å ha en sjanse på CL-kvalik som Kåre ble sparket for.

Hvis ikke dette betyr spillere inn er det bortimot krise, sånn rent logistikkmessig. Vi kan ikke basere seriegull-mulighetene på uprøvde juniorer.

Må jo bety at det kommer midtbanespiller(e) inn nå asap! Tommel'n opp!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2018 16:01    Post subject: Reply with quote

Ja, det var litt på spissen, larsarus, men samtidig så kan vi jo ikke gå ut fra at skadeproblemene nå magisk skal forsvinne så ingen flere blir skadd mens vi forhåpentligvis skal kjempe på tre fronter fremover. Kommer vi til EL begynner det å se veldig tynt ut.

Jensen er "aldri" skadd (krysser alle fingre og tær), men Trondsen har en slitsom lyske, Lundemo går istykker med jevne mellomrom, Konradsen tilbake fra skade kommer vel ikke med noen garanti for at han ikke slår det opp igjen... Matti nettopp tilbake fra et år ute, Skarsem ny og uprøvd, Jebali trengs jo definitivt for å tette hullene vi har på topp, Meling vil jeg vel aller helst ha på VB så lenge Alex er så rusten som han er...

Så jeg står på mitt, det ser tynt ut hvis målet er 1-2 gull her hjemme pluss gruppespill. Smile

Buggen: Ja, det håper jeg virkelig!
LanoX
Rutinert

PostPosted: 13.08.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Føler det er litt stille før stormen nå...At ting tar litt tid siden det kanskje er to spillere på vei inn, og vil presentere disse sammen?
Jeg tar det jeg får på dette tidspunkt! Jone samuelsen ! Frode Kippe! Samme faen!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 133, 134, 135  Next
Page 112 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb