| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
87% |
[ 65 ] |
| Vegar Eggen Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Even Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alex Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Marius Lundemo |
|
4% |
[ 3 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Birger Meling |
|
4% |
[ 3 ] |
| Jonathan Levi |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nicklas Bendtner |
|
2% |
[ 2 ] |
| Erik Botheim |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 74 |
|
| Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:07 Post subject: |
|
|
Det er noe jeg reagerte på i denne kampen angående spissene.
Stabæk sine spisser løper hele tiden og prøver å få ballen, prøver å komme seg i possisjon for noe farlig og prøver å utfordre forsvaret.
Våre spisser står og ser på, løper ikke etter ballen, kommer seg ikke i possisjon for noe farlig og utfordrer bare offside rekorden for flest offsider når de først kommer over stillestående.
Av de spillerne vi har på topp så er det stortsett bare Levi som skaper noe. Som regel noe som ender opp i klabb, babb og tullball, men han løper jo faen meg mer i denne kampen enn Bendtner og Søder har gjort til sammen i denne og Cork kampen. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2018 21:08 Post subject: |
|
|
Høyresida er stein dau. Levi velger konstant feil, mens Hedenstad roter med ball og bidrar lite offensivt utover dødballer og er enten ute av posisjon defensivt, eller bommer totalt en mot en mot vingen sin. Vi skaper svært lite på høyresida vår, mens Stabæk skaper det meste av sitt der.
Vi er et stykke unna Svensson - Jensen - Helland-kvalitet, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 12.08.2018 21:09 Post subject: |
|
|
Husker jeg først og fremst brukte Helland som skyteskive. Men Hedenstad er bedriten, med eller uten Helland. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:14 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: |
Våre spisser står og ser på, løper ikke etter ballen, kommer seg ikke i possisjon for noe farlig og utfordrer bare offside rekorden for flest offsider når de først kommer over stillestående.
|
Dere som har sett treningene de siste par årene; er dette noe de har trent på da? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.08.2018 21:21 Post subject: |
|
|
Ingen BB-poll?
OK. Uansett unødvendig. Hansen eneste som fortjente lønna i kveld.
Søderlund kan selge popcorn neste hjemmekamp.
Hedenstad kan kanskje heller prøve en karriere som profesjonell putball-spiller, for han har til tider en presis fot når ballen er død. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 12.08.2018 21:26 Post subject: |
|
|
Hansen 7 BB
Hedenstad 2
Hovland 2
Reginiussen 5
Gersbach 2
Meling 4
Lundemo 6
Jensen 5
Bendtner 3
Søderlund 1
Levi 5
Botheim 3 |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:28 Post subject: |
|
|
| Har ikke sett reprisen, men skulle ikke Levi hatt straffe i 1 omg? |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 12.08.2018 21:38 Post subject: |
|
|
Hansen 9 BB
Hedenstad 2
Hovland 2
Reginiussen 4
Gersbach 3
Lundemo 4
Meling 6
Jensen 4
Levi 2
Søderlund 2
Bentner 3
Botheim 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:39 Post subject: |
|
|
| spællåtmæ wrote: | | Har ikke sett reprisen, men skulle ikke Levi hatt straffe i 1 omg? |
Sakset fra VG nett "Nesten hele Lerkendal vil ha straffespark, når Levi stuper i bakken, innenfor 16-meteren. Dommer Hansen vinker spillet videre. Det så mest ut som akkurat dét; stuping". |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 12.08.2018 21:42 Post subject: |
|
|
| Det var et ganske klart straffespark. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:43 Post subject: |
|
|
| Han faller «pent» ja, men d må ha vært kontakt der?! |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 12.08.2018 21:59 Post subject: |
|
|
Ikke så opplagt. Han sparker vel selv borti stabækspilleren og faller teatralsk. Gult kort hadde ikke vært av veien. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.08.2018 22:08 Post subject: |
|
|
Tror det er kontakt, men han faller for lett.
Hansen 7
Hedenstad 3
Hovland 5
Reginiussen 5
Gersbach 3
Meling 6
Lundemo 6
Jensen 5
Bendtner 5
Søderlund 2
Levi 3
Botheim 4 _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 12.08.2018 22:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 12.08.2018 22:11 Post subject: |
|
|
Jeg elsker at vi har Bendtner, men nå så er det mer ødeleggende enn skapende. Vi blir «tvunget» til å bruke han i hver bidige kamp, uavhengig av form og skader, for det siste de vil er å ha en sur, overbetalt danske i troppen. Jeg håper for Guds skyld at vi får et bud på han så fort som mulig. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.08.2018 22:11 Post subject: |
|
|
Tja, hva skal man si? Det som var skrikende åpenbart var mangel på overskudd hos spillerne, og det er nå vi virkelig får betale for den eviglange skadelista vår. Vi mangler form og kvalitet i fremste ledd, og friske bein å sette inn på midtbanen. Vi har kjørt en mer energikrevende stil etter at Kåres ståfotball tok slutt, og det merkes under slike forhold. Etter en kamp med mye kjefting på TVen innser jeg likevel at jeg har sett utgaver av denne kampen før, med litt for lav intensitet og kraft mot en uthvilt motstander som øyner muligheten. Det er ikke første gang vi spiller en drittkamp mot Stabæk eller et annet defensivt lag, spesielt ikke etter midtukekamp i Europa.
Et par ting likevel : Midtstopperne så merkelig uforberedte ut på å møte en hurtig spiss, og framstår slurvete. Én enkelt spiller alene skal ikke kunne spilles igjennom sentralt fra egen halvdel. Punktum finale. Struktur, takk.
Det er fortsatt nærmest pinlig å se hvor lite innlegg vi får til å slå mot den sonen som inneholder Søderlund og Bendtner, grunnet veldig dårlige beslutninger hos breddeholderne. Rytme og kvalitet må terpes på. Masse.
Det er veldig tydelig at det er intensiteten til Mike som gjør formasjonen vår til en 4-2-3-1 og ikke en 4-4-1-1 med klassisk tier. Vi taper for mye bevegelse når han flyttes ned eller ikke orker å løpe så mye - det vil ikke fungere med Bendtner eller (gud forby) Levi der, det blir for statisk. Vi behøver en midtbanespiller til som minner mer om Mike enn om Lundemo.
Børs.
Hansen BB 8 - Redder poeng. Rolig og viktig.
Hedenstad 2 - Helt uakseptabel prestasjon begge veier, gir bort sjanse etter sjanse fordi han ikke kontrollerer sonen sin. Gode dødballer.
Hovland 3 - Nok en nervøs og slurvete forestilling. På etterskudd.
Reginiussen 4 - DÃ¥rlig kontroll defensivt. Assist.
Gersbach 5 - Lovende start, direkte og truende. Tøff i dueller. Tør ikke helt å fylle på høyt nok i banen som back, og byttes derfor ut.
Lundemo 6 - Ikke god nok med ball til ikke å sinke balltempoet. Flink til å snappe baller når Stabæk blir statiske, men stadig på etterskudd mot bevegelige spillere. Scorer. Nesten to.
Meling 5 - Ivrig og involvert i begge roller, men det er tynt med sluttprodukt grunnet dårlig oversikt og mange touch. Bør slå oftere på første berøring.
Jensen 5 - Holder intensiteten bare første halvtime, så blir initiativene færre. Tydelig preget av slitne bein både i antall og kvalitet på involveringer.
Levi 2 - Laget kan ikke spille nitti minutter med ham, det koster for mye. Denne kampen er et godt eksempel på det. Det går også ut over humøret i laget når de aldri får de pasningene de skal ha, slik at også de forståelige feilvalgene møtes med sinneutbrudd.
Søderlund 2 - Veldig svak kamp, og burde vært byttet ut tidligere. Klarer ikke ta vare på ball til tross for en del tom.
Bendtner 5 - På det jevne.Mye involvert tidlig, strør til tider pasningene, men er ikke skarp nok for tiden, og nøler ofte for lenge. Effektiv i duellspillet, finner ofte medspillere.
Botheim 5 - Ivrig og relativt konstruktiv, men litt kylling. Kunne godt startet.
Matti - Kamprusten, touchen og timingen sitter ikke.
Coolen 4 - Finner ikke mottrekk når Stabæk låser mellomrommet, og lykkes ikke helt med byttene. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 12.08.2018 22:13 Post subject: |
|
|
Hansen 8 BB
Meling 5
Hovland 4
Reg 5
Hedenstad 4
Gersbach 3
Jensen 4
Lundemo 6
Levi 3
Søder 2
Lord 4 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
|
|
| nidaros997 wrote: | | Synes det er tydelig at spillerne nå ønsker å spille mer fremoverrettet og også løper mer, og det er flere som går på løp og gjør seg spillbare. Ikke så mye tversoverpasninger og tilbakespill til keeper. Til tider er vi så virige fremover at det blir store hull bakover og store sjanser imot. Spillet minner litt som da vi la om med Eggen etter Hamrèn sommeren 2010. |
Enig. Dessverre er høyresiden skremmende svak; og venstresiden kun god når Meling spiller vingback.
Synes vi gjør et helhjertet forsøk på å spille god offensiv fotball og dominere spillet. God plan. Dårlig utført. Kan fort se annerledes ut med Jebali og Adegbenro.
Men jeez ... Hedenstad og Levi ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
Stuping og straffe er ikke "mutual exclusive". Det er heller regelen enn unntaket at den som blir felt hjelper til ved å markere. Vi så det også mot oss da Haugesund fikk straffe, uten at det endret noe.
Er det kontakt som hindrer, skal det blåses. Det er ingen tvil om at Vetlesen i det minste satte fram foten foran Levi etter at ballen var spilt forbi ham. Det kan selvsagt diskuteres, men at dette definitivt ikke var straffe må man være såkalt fotballekspert for å mene.
Dette er imidlertid en sånn typisk sak som i beste fall dementeres, om den i hele tatt kommenteres av Oslo-mediene, siden det ikke gikk mot VIF eller lag som jakter oss. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 12.08.2018 22:14 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Tror det er kontakt, men han faller for lett.
Hansen 7
Hedenstad 3
Hovland 5
Reginiussen 5
Gersbach 3
Meling 6
Lundemo 6
Jensen 5
Bendtner 5
Søderlund 3
Levi 3
Botheim 3 |
Søderlund og Botheim med samme børsscore? Så vi samme kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.08.2018 22:18 Post subject: |
|
|
Banens beste trønder: Hou Sæter.
- Ok, kanskje litt strengt mot Botheim, men han fikk ikke akkurat utrettet stort han heller. Kan justere litt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.08.2018 22:20 Post subject: |
|
|
Jeg mener dette definitivt ikke var straffe, den minnet veldig om da Ronaldo fikk straffe etter fire minutter av VM. Det holder ikke at Vetlesen nusser kneet til Levi med sitt eget, han må faktisk hindre ham i å gjøre det han ville. Levi kunne løpt rett frem etter ballen der han spilte den, men velger å hekte seg fast i den kroppsdelen som stikker litt ut. Det er en uting å søke frispark og straffe på den måten.
Om det er kontakt driter jeg altså i. Jeg mener Levi oppsøker den på egen hånd, og jeg er ikke sjarmert. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 12.08.2018 22:37 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Jeg mener dette definitivt ikke var straffe, den minnet veldig om da Ronaldo fikk straffe etter fire minutter av VM. Det holder ikke at Vetlesen nusser kneet til Levi med sitt eget, han må faktisk hindre ham i å gjøre det han ville. Levi kunne løpt rett frem etter ballen der han spilte den, men velger å hekte seg fast i den kroppsdelen som stikker litt ut. Det er en uting å søke frispark og straffe på den måten.
Om det er kontakt driter jeg altså i. Jeg mener Levi oppsøker den på egen hånd, og jeg er ikke sjarmert. |
Ok👍 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2018 22:39 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Banens beste trønder: Hou Sæter. |
Var vel strengt tatt den eneste også? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.08.2018 22:42 Post subject: |
|
|
| Jeg er rystet over at ikke Reitan vurderes som bedre enn Hedenstad, spesielt når det kommer til potensiale. På tide å gi Reitan tillit. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.08.2018 22:45 Post subject: |
|
|
| Sunk Cost Fallacy, kanskje? |
|
| Back to top |