View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 21.09.2004 08:22 Post subject: dårlig innstilling |
|
|
Bratseth: Ingen krise om vi ikke tar Seriegull
Er greit å ikke alltid ha for store ambisjoner, men NOEN ambisjoner bør et fotball-lag ha, og Rosenbog skal minst forvente å ta seriegull spør du meg, med den stallen og de spillerne vi har. Synes det blir feil å gå slik ut i media, eller å snakke slik i det hele tatt, kan føre til at spillerne ikke tar jobben sin like alvorlig, når de får høre at "æsj, det gjør ikke no"
|
 |
WeeR Junior
|
Posted: 21.09.2004 09:15 Post subject: |
|
|
Eller de senker skuldrene og begynner å spille fotball..  _________________ -WeeR- |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 21.09.2004 11:04 Post subject: |
|
|
WeeR wrote: | Eller de senker skuldrene og begynner å spille fotball..  |
Ja muligens. Der du har forskjellen på CL og Tippeligaen. I tippeligaen forventer alle at de skal vinne, mens i CL har vi ingenting å tape, derfor fløt spillet mye bedre mot panatinaikos, men mot sogndal på lørdag skal det vinnes, for enhver pris. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2004 11:48 Post subject: |
|
|
Det har aldri vært noen krise å ikke vinne, og det synes jeg det er helt greit at Bratseth sier.
Spillerne påvirkes ikke av dette. Alle spillere vil vinne hver eneste kamp og hver eneste turnering, og det finnes ingen som ikke vil gjøre sitt beste i den situasjonen vi er i. (At de ikke alltid får det til er jo en abben sak.)
Jeg vil faktisk tro det er verst for oss supportere...
For RBK som klubb er det i alle fall langt fra krise. Før eller siden MÅ vi tape. Å ha vunnet 12 på rad (hurra, hurra) er egentlig helt uvirkelig. Å vinne 12 nye er utopisk. Betyr det krise? Nei, så storforlangende kan vi virkelig ikke være.
Å vinne er flott. Å kjempe i toppen, blant de fire, bør være vårt mål. Krise er det ikke før vi havner i nedrykksstriden. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.09.2004 12:06 Post subject: |
|
|
Eller som en engelsk stjerne uttalte det (tror det var Stan Collymore): Jeg driter i om vi taper alle kampene, bare vi vinner ligaen til slutt.
Klart det ikke vil være noen krise for RBK om de må ta til takke med en annen medalje. MEN for norsk fotball mener jeg det vil være negativt om RBK ikke er med i CL-kvalik. Det er vel så viktig. Neste år har vi to plasser i kvaliken. Dvs. nå har et annet lag muligheten til å skaffe seg erfaring. Vi ser det igjen i år med Stabæk, Glimt og delvis også Odd at lag som har prestert bra i serien sliter året etterpå. Og det at et norsk lag vinner
e-cupkamper kommer jo alle som skal delta neste år til gode. Vi ser for ofte at nr. 2 og 3 i TL er i bunnen året etter og er kasteball i begynnelsen av UEFA-cupen. Unntaket er vel Vålerenga som gjorde det bra i fjor selv om de spilte kvalik. Det er jo dem og Tromsø som skulle vært med der i år!!!
Men uansett. En gang vil det skje at Rosenborg ikke tar gullet, alle håper selvsagt at det blir lenge til, men det vil jo skje. Vel så viktig er det imidlertid at de klarer å komme tilbake etterpå og at de holder seg i toppen og får spilt e-cup hvert år. Det er først hvis e-cupen ryker at RBK kan snakke om krise! |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 22.09.2004 12:29 Post subject: |
|
|
Haavarl - målet til RBK bør vel ikke være å komme blant de 3-4 beste, målet bør alltid være å vinne. Bratseth sier det ikke er noen krise om RBK ikke vinner i år, og det er jeg jo enig i. Men det er noe med måten de tre tapene blir forsvart på - Ola sier han ikke er bekymra - de har spilt bra fotball, men vært uheldige/dårlige i begge ender av banen - hva slags unnskyldning er det? Det er jo i de to endene av banen at kamper avgjøres! Hvem bryr seg om hvor mange pasninger et lag kan spille inne i midtsirkelen? Jeg savner gutsen og fandenivoldskheten - når man har tapt tre kamper må det være lov å si at "No ska vi bættre stå på og vis at vi kainn bedre einn det hær!" - ikke fise fram kommentarer som "Vi har jo spælt bra, så det ordne sæ sikkert".
Heia RBK - Gi jernet i hælga!!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.09.2004 13:00 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | MEN for norsk fotball mener jeg det vil være negativt om RBK ikke er med i CL-kvalik. Det er vel så viktig. Neste år har vi to plasser i kvaliken. |
Og nettopp pga. vi har to plasser neste høst, er det ingen fare for at RBK ikke blir med. Siden Tromsø og Vålerenga møtes til helga, tar jeg det for gitt at RBK ikke blir dårligere enn nr. 2 i serien. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.09.2004 14:04 Post subject: |
|
|
Enig i at det skal veldig mye til for at RBK ikke skal vinne eller bli nr. 2. Men uansett er poenget mitt at det ville vært verre for norsk fotball at RBK ikke deltok i CL-kvalik, enn for RBK å havne direkte i UEFA-cup. Molde, Brann, Viking og Vålerenga har alle hatt gode enkeltsesonger i europa de siste årene, men Rosenborg er de eneste som har gjort det hvert år og oppnådd virkelig respekt internasjonalt. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 22.09.2004 14:53 Post subject: |
|
|
Tror nok at vi tar gullet i år også, men det har vært vanskligere i år....
Litt skummelt på en måtte... Men hvis vi ikke tar gullet ER DET KRISE!!!!!!
Tror ikke at TIL har en sjanse, men med svinna fra Oslo-øst kan man aldri vite........... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.09.2004 10:01 Post subject: |
|
|
jenssenc wrote: | Haavarl - målet til RBK bør vel ikke være å komme blant de 3-4 beste, målet bør alltid være å vinne. |
For meg som supporter er det i alle fall et krystallklart mål om å vinne 12 nye på rad!
Allikevel synes jeg det er fornuftig at klubben har noe mer moderate mål. Naturligvis håper Bratseth (og alle andre i Brakka) også på gull hvert år, det er neppe det det står på.
Men: hvis kun gull er godt nok hvert eneste år, kan vi til slutt bli nødt til å bruke altfor mye penger - uten å være garantert å vinne. Jeg vil heller at RBK skal drives slik at vi kan være i topp 4 i hundre år. Slik det er nå, kan vi bli nr 2 og 3 noen år, og fremdeles ha råd til å bruke gode summer både på innkjøp og lønninger. Og motsatt: hvis vi i panikk må kjøpe inn for 50-100 millioner for å sikre et gull, forsvinner penga raskt.
Andre lag i Norge kan utmerket godt bli så gode at de kan slå oss et år. Det er nødt til å skje, uansett hva slags forsprang vi har eller har hatt. Kast bare et blikk på de store ligaene og giga-lagene i Europa.
Quote: | når man har tapt tre kamper må det være lov å si at "No ska vi bættre stå på og vis at vi kainn bedre einn det hær!" - ikke fise fram kommentarer som "Vi har jo spælt bra, så det ordne sæ sikkert". |
Joda, og jeg har ikke oppfattet det som at Ola og resten er fornøyd med å ha tapt heller.
Bratigol-jenta wrote: | Men hvis vi ikke tar gullet ER DET KRISE!!!!!!
|
Krise? For hvem?
Vi kommer til å tape gullet før eller senere.
Hvis det er krise å ikke ta gull - ja, så handler RBK bare om å unngå krise. Det blir helt feil for meg. |
|
Back to top |
|
 |
tosh Junior
|
Posted: 24.09.2004 00:48 Post subject: |
|
|
Et sviende nederlag vil det uansett være når seiersrekka en gang blir brutt.
Det bør også klubb og spillere være klar over, men krise blir å overdrive det hele. |
|
Back to top |
|
 |
|