English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 40, 41, 42  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juremidas
Junior

PostPosted: 10.08.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det Bolanos hadde som Jebali ikke har var en internasjonal karriere. Bolanos hadde både debutert, passert 20 kamper og til og med deltatt i et VM for Costa Rica før han kom til Start. Han hadde passert 30 kamper før han kom til FCK. Jebali har så vidt jeg ser tilgode å debutere for Tunisia.

Ja, de har ikke helt identisk karriere, selvfølgelig.
Når det kommer til tidligere landslagskamper, trenger det ikke bety så mye (selv om det kan være en god pekepinn). Jeg kjenner ikke så godt til hvordan Tunisia spiller, men kanskje ikke Jebali passer så godt inn i det systemet? Det vet jeg ikke. (Men jeg tenker også, hadde han vært av verdensstjernekalliber, ville de funnet plass til ham.)

Men noe jeg derimot føler meg langt sikrere på, er at hvis Jebali spiller seg inn på Rosenborg, noe han nesten blir nødt til å gjøre, prisen (og skadene våre) tatt i betraktning, vil det tunisiske landslaget gjøre plass til ham i løpet av neste landslagssamling, uansett hva slags type fotball de ønsker å spille. Ikke at Jebali har blitt noen bedre fotballspiller, men sånn er det å spille i større klubber.

--
Jeg er også enig i at Jebali fremstår litt som en Bojan Zajic-type ut i fra klippene jeg har sett. Med Bolanos var det utfordringer, skape ubalanse og den slags hele tiden. Jeg vet ikke om Jebali vil være like aggressiv.
Jeg vet heller ikke om Elfsborg spiller possession-orientert fotball eller kontringsfotball (slik som Start spilte i den tiden). Flere av klippene jeg har sett av Jebali, har ihvertfall motstanderlagene vært temmelig i balanse. Isåfall vil det være en fordel at Jebali også utgjør en trussel mot lag som legger seg bakpå. Det virker dessuten som om han har et sinnsykt tungt skudd!

Jeg må si at jeg gleder meg ordentlig til å se ham på søndag! Da kan vi endelig begynne å konkludere. Smile

(Og tusen takk til alle som har ønsket meg velkommen til forummet!)
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Velkommen skal du være Selnæs!
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 11.08.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Ingen Jebali mot Stabæk i morgen da altså. Har ikke fått innvilget arbeidstillatelse i følge VG.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Det blir vel litt feil, han kommer til å få arbeidstillatelse. Men de rakk ikke å gjøre ferdig papirarbeidet.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

VG melder foreløpig...
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.08.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Ingen Jebali mot Stabæk i morgen da altså. Har ikke fått innvilget arbeidstillatelse i følge VG.

Kanskje han blir deportert tilbake til Tunisia?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 14:15    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort ifra at Sandberg slår på stortromma etter å ha fått motvind i media den senere tid Laughing
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 11.08.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

Beklager dårlig skriftspråk som kunne tolkes dithen at han har fått avslag. Var ikke det jeg forsøkte å formidle. Saksbehandlingen har tatt for lang tid til at det ble godkjent fredag, og det er vel ingen stat- eller kommuneansatte som jobber helg.. det er foreløpig ikke gjort noe endelig vedtak, men det forventes st arbeidstillatelsen kommer på plass ila. kommende uke.

Sånn? Ble det bedre nå? Confused
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 18:13    Post subject: Reply with quote

Har vi signert kontrakt og betalt for en spiller før vi er sikre på at han får arbeidstillatelse? Er det vanlig prosedyre?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 18:17    Post subject: Reply with quote

Ja det er vanlig, fordi man gjerne må ha en jobb å søke tillatelse for. Har skjedd flere ganger i England også at de har hentet spillere som etterhvert ikke fikk arbeidstillatelse.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 18:28    Post subject: Reply with quote

Han kommer da selvfølgelig til å få arbeidstillatelse. Det er bare litt papirarbeid som må gjøres først.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ja det er vanlig, fordi man gjerne må ha en jobb å søke tillatelse for. Har skjedd flere ganger i England også at de har hentet spillere som etterhvert ikke fikk arbeidstillatelse.

Må ikke spillere fra utenfor EU ha spilt landskamper for å få arbeidstillatelse i England ?
Her er det litt annerledes da det holder med en arbeidsavtale fra arbeidsgiver for å få arbeidstillatelse?
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 11.08.2018 18:48    Post subject: Reply with quote

Vet veldig lite om spilleren men synes det er veldig mye penger for en 26 åring.

Brann klarer og skaffe Ruben Yttergård Jenssen for under halvparten.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 18:53    Post subject: Reply with quote

Du kunne fått mange spillere for mindre enn halvparten, uten at det sier noe om prisen på han her. RYJ er milevis unna nivået vi må se på. Tung og treg uten noen spesielle styrker. Karrieren er også på hell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Jeg, for eksempel, kunne kommet gratis og klart meg med en million i lønn. Kunne til og med vurdert 900 000.

B.m. "ubrukelig men billig"
Matt
Proff

PostPosted: 11.08.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Vet som sagt lite om spilleren men han er 26 og spiller fremdeles i Sverige. Noe som får meg til å tro at vi ikke kommer til å tjene penger på videre salg.

Kan godt tenkes at han kan være en brukbar spiller for Rosenborg men prisen er veldig høy.

Tror du virkelig at Issam Jebali er milevis bedre enn RYJ ? Tror ikke han hadde spilt i Sverige da.
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 11.08.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Stoler på at Bjørnebye og resten som var for denne overgangen har gjort grundig research. Skal ikke mere til enn at Jeballi blir matchvinner i en EL kamp (gruppespill) RBK vinner, så er halve summen betalt tilbake...

Sebastian Eguren var vell ikke guttunge når karrieren skjøt fart, satser på samme scenario for Jeballi.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han har mye mer x-faktor og evnen til å gjøre de avgjørende tingene, ja. Ruben er omtrent på nivået til Lundemo, tenker jeg. At vi kanskje ikke tjener på han ved videresalg er helt uten betydning. Vi trenger gode spillere som ikke er verdt penger, men som kan være bærende på laget i flere enn to sesonger. Klassisk eksempel på slike er Jensen, Reginiussen og Hansen. Kanskje våre tre beste spiller, men verdien for oss er mye høyere enn det noen vil betale. Derfor blir de her helt til ungene deres snakker trøndersk, og vel så det.
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 11.08.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Helt enig vist Issam Jebali kommer inn å gjøre en jobb på linje med de tre nevnte spillerne er han verd pengene.

Men det er også nivået han bør ha for å være verd 11 millioner i min øyne. Spesielt siden klubben sansynligvis ikke vil kunne tjene penger på videresalg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 19:33    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo der spenningen ligger. Med Ruben vet vi iallefall godt at han ikke ville blitt en sånn, derfor vil fem millioner for han være fem millioner nærmest ut av vinduet, mens 11 millioner for Jebali er høyere risiko med en potensielt mye høyere oppside.

Inntil det han har bevist det motsatte, velger jeg å være optimistisk. Brann får slite med enda en midtbanespiller uten x-faktor. De har jo klart å gjøre spillere som Barmen og Heltne Nilsen sentrale bærebjelker, så det kan jo tenkes at de klarer å gjøre RYJ til det også. De har spesialisert seg på grå og kjedelige spillere.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 11.08.2018 19:57    Post subject: Reply with quote

Hva er konsekvensene av å kjøpe en spiller for la oss si 12 millioner og at han ikke får innvilget arbeidstillatelse i Norge? Regner med at man ikke kan gå tilbake til selgende klubb og be om å få pengene tilbake? Må man da bare prøve å få solgt han? Dette er tenkt tilfelle. For havner en klubb i en slik situasjon så regner jeg med at de kan se langt etter å få tilbake de 12 millionene ved salg da kjøpende klubber vet at spilleren selges pga avslått arbeidstillatelse.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2018 20:23    Post subject: Reply with quote

Dette med arbeidstillatelse er da ingen sak her. Rosenborg vet kravene for å få det, og han ville jo ikke blitt kjøpt om han ikke innfridde disse. Det er en formalitet. Finnes hundrevis av høkkertspillere fra utlandet uten landskamper i norsk fotball.
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 11.08.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Ettersom han har spillt fotball i Sverige er det jo ganske opplagt at det ikke henger på OM han får arb.tillatelse. Det er bare byrokratiets lange arm som tar tid Razz

Det mange ser som litt "farlig" med at han er 26år og fortsatt spiller i sverige, er jo ikke farlig i d hele tatt. Han har vell bare spillt 3 hele sesonger i sverige? elr tar jeg feil? Uannsett så tror jeg han har en bra kurve på karrieren sin.

Håper og tror på STOR FRAMTID RBK
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

Ingen fare med arbeidstillatelse her. Vi må jo vite at en av verdens største byråkrati er i sving her ... Stort og langsomt ...
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

Noen som så han på trening i dag?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 40, 41, 42  Next
Page 13 of 42

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb